המסחר בבורסה בתל-אביב נסתיים היום (ב') בעליות, לאחר שאתמול ננעל המסחר בבורסה המקומית בירידות שערים ניכרות, בצל הניסוי בפצצת מימן של צפון קוריאה. בורסות אירופה מגיבות לנעשה בחצי האי הקוריאני במגמה שלילית, בעוד שבאסיה ננעלו רוב המדדים המובילים במגמה דומה. בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל ה"לייבור דיי".

 

המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה לא שוככת, ואתמול היה זה תורו של קים ג'ונג און להטיל עוד כדור למשחק עם ניסוי בפצצת מימן. הניסוי בצפון-מערב המדינה גרר שתי רעידות אדמה , אחת מהן בעוצמה של 6.3, ובדרום קוריאה וביפן אמרו כי הניסוי היה חזק פי עשרה מהניסוי הקודם, שבוצע לפני שנה. 

בתגובה, צייץ נשיא ארה"ב טראמפ כי צפון קוריאה מסכנת את ביטחון ארה"ב, והמתח באזור חצי האי הקוריאני רק הולך ועולה. הבוקר דווח בכלי התקשורת כי דרום קוריאה טוענת שהצפון מתכוון לבצע ניסוי טילים נוסף וזאת לאחר שאתמול ביצעו צבא ארה"ב וצבא דרום קוריאה תמרון משותף. (לסיפור המלא)

מניות איידיאו  מוסיפות לרכז עניין על רקע מאבק השליטה בחברה בין שיכון ובינוי למשפחת דיין וקרן אפולו, שקונות עוד ועוד מניות. המניה זינקה בחדות בשבועות האחרונים.

בבית ההשקעות איי.בי.איי ממליצים לנצל את מחיר השפל של טבע  להגדלת החזקות. לדברי אנליסט הפארמה סטיבן טפר, "כשכולם זורקים את המניה מעבר לכל היגיון כלכלי, זה הזמן לאסוף סחורה - אני ממליץ על הגדלת חשיפה למניה הספקולטיבית".

מניות בי קומיונקיישנס  מרכזות עניין לאחר שהיום פורסם כי הבנקים מסרבים להעמיד אשראי נוסף ליורוקום של שאול אלוביץ' מבלי שהאחרון יכניס יד עמוק לכיס. (לסיפור המלא)

מניות קנון  מרכזות עניין על רקע הדוחות הדוחות החיוביים לרבעון השני של השנה. בשוק ההון מעריכים כי לאור הביצועים הטובים יחסית של צים נראה כי קנון תומחרה בחסר, מה שמקרין באופן חיובי על המסחר במניה.

ש.י.ר שלמה נדל"ן  מקבוצת שלמה מדווחת על הכנסות של כ-29 מיליון שקל ברבעון השני - כמו ברבעון המקביל, ועל רווח נקי של 10 מיליון שקל - לעומת רווח של 11 מיליון שקל אשתקד.

מניית מגדלי תיכון  מרכזת עניין לאחר שבוצעה עסקת ג'מבו בהיקף של 60 מיליון שקל במניה.

ביום רביעי תנסה פטרוכימיים  של דיוויד פדרמן לגלגל חוב לא משולם שהיא חבה לבנק הפועלים וקרן בראשית לציבור. (לסיפור המלא)

המלט מזנקת במחזור גבוה פי 3 מהרגיל, בעקבות המלצת רכישה מרוסאריו, אשר טוענים כי שווי השוק של החברה נמוך מהשווי הכלכלי שלה.

טבע  עברה לעליות שערים, ועולה כ-1.5%.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]