גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שירות בביטוח: ביטוח ישיר ו-AIG מככבות; מנורה ואיילון למטה

החברות המובילות בדיגיטציה: כלל ביטוח ו- AIG ישראל ● סגן בכיר לממונה: "בין הענפים שאנו מזהים כאתגר, ענף הביטוח הסיעודי וביטוחי אובדן כושר עבודה"

קובי הבר / צילום: איל יצהר
קובי הבר / צילום: איל יצהר

חברות הביטוח הישיר מובילות את דירוגי השירות בעולם הביטוח, ומציגות שירות טוב יותר מזה של החברות שמסתייעות בסוכני הביטוח למתן שירות ללקוחות. כך עולה מניתוח מדדי השירות שרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, שבראשות דורית סלינגר, פרסמה היום עבור נתוני 2017. מדירוגי השירות של הרשות, שמתפרסמים זו השנה הרביעית, עולה כי ביטוח ישיר (איי.די.איי) בולטת בצמרת הדירוגים, כשצמוד לה נמצאת החברה הישירה השנייה - AIG ישראל.

למעשה, מבחינת דירוגי הרשות, ביטוח ישיר, שבימים אלה מחליפה מנכ"לים עם כניסתו לתפקיד של קובי הבר, מובילה את המדד הכולל, כשהיא בולטת לחיוב עם הכי הרבה מדדים, בפרט בענפים שמהווים את עיקר פעילותה - ביטוחי הרכב והדירה. בשנה החולפת ביטוח ישיר עקפה את AIG ישראל שמאז השקת המדדים לפני כארבע שנים, הובילה את המדד הכולל. עם זאת, AIG ישראל, שבניהול שי פלדמן, עדיין נמצאת במקום השני ברמה הכללית עם דירוגי שירות גבוהים מאוד.

מבין החברות המסורתיות, אלה שעובדות עם סוכני ביטוח, בולטת לחיוב שומרה, שבניהול דן יצחקי, שהחברה האחות שלה - מנורה מבטחים ביטוח בולטת לרעה במדדי השירות. מבין חמש קבוצות הביטוח המסורתיות הגדולות הפניקס, שבניהול אייל לפידות, היא הטובה ביותר, כשהיא מציגה עתה שנתיים של שיפור, לפי נתוני המדדים של רשות שוק ההון. גם כלל ביטוח, שבניהול איזי כהן, רשמה ב-2017 שיפור במדדי השירות.

יחד עם מנורה מבטחים נמצאות בתחתית הדירוג איילון והכשרה ביטוח, הקטנות ממנה, וגם חברת מגדל לא בולטת לחיוב בדירוג. לפי רשות שוק ההון, ב-2017 היו קצת יותר מ-690 אלף תביעות ביטוח כשב-2017 קטן מספר התביעות שהטיפול בהם הסתיים באותה שנה בכ-1%. כמו כן, בשנה שעברה התקבלו ברשות כ-5,630 תלונות ציבור.

ברשות שוק ההון גורסים כי "החברות שהשתפרו באופן המשמעותי ביותר השנה ברמת השירות הכולל הן הפניקס, לגביה זו השנה השנייה ברציפות, וכלל ביטוח, שבולטות מבין החברות הגדולות, ושלמה ביטוח וביטוח חקלאי, שרשמו את השיפור החד מקרב החברות הקטנות".

עם פרסום המדדים אמרה הממונה סלינגר כי "גם השנה הוביל המדד, לשיפור בשירות החברות ללקוחות" תוך שהוסיפה כי "נמשיך לפעול כדי לאפשר לצרכן לקבל החלטות מושכלות ולהגיע למימוש זכויות מלא". אסף מיכאלי, סגן בכיר לממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון אמר כי "מדד השירות הגביר את התחרות בין חברות הביטוח בשנים האחרונות. ניתן לזהות מספר חברות המשקיעות מאמצים ניכרים על מנת להוביל את המדד שביצעו שינוי דרמטי בתפיסת הלקוח שלהן. שינוי זה מתאפיין בהנגשת מוקדי השירות וביצירת מגוון רחב של שירותים דיגיטליים המאפשרים למבוטחים לממש את זכויותיהם בפשטות וביעילות".

עוד הוסיף מיכאלי כי "יחד עם זאת, המדד מצביע על פערים משמעותיים בין ענפי הביטוח השונים. כך, לצד שביעות רצון גבוהה במוצרי הרכב והדירה, עדיין קיימים ענפים בהם נדרשת קפיצת מדרגה באיכות השירות. בין הענפים שאנו מזהים כאתגר, ענף הביטוח הסיעודי וביטוחי אבדן כושר עבודה".

המובילה בבריאות: ביטוח ישיר

מהמדדים של הרשות עולה כי בתחום ביטוח הרכב חובה ותחום ביטוח הרכב רכוש בולטות לחיוב AIG ישראל, ביטוח ישיר, כלל ביטוח, שירביט, שומרה, הראל וביטוח חקלאי. 

בתחום ביטוח הבריאות מובילות שתי חברות: ביטוח ישיר, שיש לה פעילות צנועה מאוד יחסית בתחום, והפניקס, שנמנית על הגדולות בשוק זה. גם כלל ביטוח, שבעלת פעילות ענפה בשוק ביטוחי הבריאות, מציגה דירוג גבוה מהממוצע הענפי בביטוחי הבריאות. עוד עולה כי שיעור תשלום תביעות בכלל ביטוח ובאיילון נמוך מאצל המתחרות בתחום זה.

בתחום ביטוח הדירות מובילות את מדד השירות ביטוח ישיר, AIG ישראל ושומרה, כשהשתיים הראשונות, עם הפניקס, מובילות את מדד השירות גם בתחום ביטוחי תאונות אישיות. תחום נוסף שרלוונטי לציבור רחב ושאין בו קשר ארוך שנים לחברת ביטוח זו או אחרת הוא ביטוח נסיעות לחו"ל. בתחום זה המובילות בשירות הן ביטוח ישיר, AIG ישראל והפניקס, שבין היתר פועלת באמצעות פספורטכארד.

בביטוח למקרי מוות השירות הטוב בשוק ניתן בחברות הפניקס, AIG ישראל וביטוח ישיר, בסדר יורד, כשבביטוח סיעודי פרט מדובר על הובלה של מגדל, הפניקס ומנורה מבטחים.

בביטוחי אבדן כושר עבודה קיבלו את הציון הגבוה ביותר הפניקס ובכלל ביטוח, כשהראל הידרדרה ביחס לשנה שעברה, אז הובילה בתחום זה. עוד עולה ממדדי השירות של הרשות כי השירות הכי גרוע הוא בתביעות אבדן כושר עבודה, ביטוח שמספק פרנסה למי שאיבד את יכולתו לעבוד והפך לנכה. מתברר, ולא בפעם הראשונה, שכאן החברות מציגות את הסטנדרטים הכי גרועים, עם ציון ממוצע נמוך כשאף חברה לא בולטת לחיוב. בין היתר מדובר על שיעור תשלום תביעות לא גבוה. ללא ספק תחום זה דורש עוד הרבה עבודה על השירות, כמו גם תחום הסיעודי פרט.

המובילות והאחרונות בשירות בכל סגמנט ביטוח לפי משרד האוצר:

ביטוח

ביטוח

מדרגים לראשונה רכיבים דיגיטליים

ברשות שוק ההון הוסיפו השנה למדד השירות הכולל רכיב כלים דיגיטליים, כשלתפיסתם "נדבך כלים דיגיטליים בוחן את מגוון הכלים הדיגיטליים בערוצי ההתקשרות השונים השלובים במערך השירות של חברת ביטוח ובוחן את התרומה של כלים אלה לקידום ושיפור השירות ללקוחות החברה ועד כמה הוא מאפשר עמידה בסטנדרטים של שירות לקוחות ראוי בעידן הדיגיטלי".

בהיבט זה, שחשיבותו הולכת ומתחזקת, יש כמה חברות שנמצאות מעל היתר: כלל ביטוח ו-AIG ישראל שמובילות בהכי הרבה קטגוריות של דיגיטציה של רשות שוק ההון. עוד חברה שבולטת לחיוב בהיבט זה היא ביטוח ישיר, כשגם הפניקס מבליחה מעל האחרות באחת הקטגוריות. 

עוד כתבות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית בוול סטריט: הנאסד"ק קופץ ביותר מ-2%

מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? יכול להיות שאתם מתחת לקו העוני של הזמן

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים