גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אלוביץ מערער לעליון: "לקבוע עקרונות הנוגעים לגבול החילוט"

איריס ושאול אלוביץ לא מוותרים: מאז פרוץ חקירת תיק 4000, מנהלים בני-הזוג מאבק לשחרור חלק מרכושם שנתפס, לטענתם, שלא כדין ● בבקשת רשות ערעור שהגישו, הם מציינים כי המקרה שלהם מעלה שאלות משפטיות בסוגיות בעלות חשיבות חוקתית וציבורית, החורגות מעניינם הפרטי

אלוביץ /  צילום: שלומי יוסף
אלוביץ / צילום: שלומי יוסף

המאבק על שחרור רכושם התפוס של בני הזוג איריס ושאול אלוביץ מגיע לבית המשפט העליון. בני-הזוג טוענים, כי המקרה שלהם מעלה שאלות משפטיות טהורות בסוגיות בעלות חשיבות חוקתית וציבורית, שחורגות מעניינם הפרטי.

בבקשת רשות ערעור שהגישו שאול ואיריס אלוביץ אתמול (א') לביהמ"ש העליון, על החלטת ביהמ"ש המחוזי - להשאיר בידי המדינה את רכושם והכספים שלהם, שנתפסו במסגרת חקירת "פרשת בזק" (תיק 4000), טוענים בני-הזוג, בין היתר, כי בית-המשפט המחוזי נמנע במפורש מלהכריע במה שהוא עצמו אפיין כ"שאלה משפטית טהורה".

השאלה היא: האם כאשר אדם מבצע עבירת מקור, כשהוא מודע למשמעויותיה הכלכליות, ניתן לראותו, בשל כך בלבד, גם כמי שביצע עבירה של הלבנת הון.

בבקשת רשות הערעור נכתב, כי "להכרעה בשאלה יש השלכות ציבוריות שחורגות מעניינם הפרטי של המבקשים (בני-הזוג אלוביץ): לו ייקבע כי די בכך שמקום בו יש טענה לביצוע עבירת מקור מתוך מודעות למשמעויותיה הכלכליות, כדי שניתן יהיה לתפוס רכוש מחשוד, שלא ביצע פעולה ברכוש אסור (הרכיב ההתנהגותי של עבירת הלבנת ההון) - לא יימצא מקרה בו נעברה עבירת מקור כלכלית אשר לא ניתן יהיה לייחס בגינה לחשוד גם עבירה של הלבנת הון לצורך תפיסה זמנית של רכושו".

בקשת רשות הערעור מוגשת על רקע פסיקות ודיונים שהתקיימו - ומתקיימים - באחרונה בבית המשפט העליון סביב גבולותיהם של הליכי התפיסה והחילוט, ואשר במסגרתם מתמודד ביהמ"ש עם השאלה - כיצד יש לאזן בין המאבק של המדינה בהלבנות ההון לזכותו של נאשם/חשוד לבין קיום הליך הוגן ולחזקת החפות.

שאלה עקרונית זאת - הנוגעת כיום כמעט לכל תיק פלילי-כלכלי שמתנהל בביהמ"ש - מוצאת את דרכה באחרונה פעם אחר פעם לבית-המשפט העליון, אשר מתווה אט-אט את הגבולות בעניין.

בני-הזוג אלוביץ מבקשים, כי בית-המשפט ידון בערעור שלהם ויקבע גם הפעם קביעות עקרונית הנוגעות לגבולות החילוט ולעבירות איסור הלבנת ההון, וכן שבין היתר יכריע בשאלה - האם ניתן לייחס לאיריס אלוביץ עבירות הלבנת הון כמבצעת ב"צוותא" של העבירות יחד עם בעלה, כפי שטוענת המשטרה.

פגיעה בזכויות בלי ביקורת שיפוטית

המאבק של בני-הזוג החל בבית משפט השלום, אשר דחה את טענותיהם. האלוביצים הגישו ערר על ההחלטה לביהמ"ש המחוזי, אך גם שם נדחו הטענות בנוגע לתפיסת הרכוש. אולם ביהמ"ש קיבל את בקשתם של בני-הזוג כי ישוחרר לידם סכום חודשי שיאפשר להם קיום בכבוד. בית-המשפט המחוזי בת"א החזיר את הדיון לביהמ"ש השלום, כדי שידון ויקבע, מהו הסכום הדרוש לבני-הזוג לצורכי מחייתם.

על החלק של החלטה זו - הדוחה את בקשתם לשחרור רכושם - הגישו בני-הזוג את בקשת רשות הערעור לעליון, כאשר הם טוענים, בין היתר, כי קביעת בית-המשפט המחוזי שלפיה התפיסה שנעשתה בלא צו, נעשתה כדין - וזאת מכוח סעיף 32 לפקודה, הקובע מספר חלופות לתפיסה ללא צו - אינה מתיישבת עם עקרונות היסוד של השיטה. בערעור נטען, כי "הלכה למעשה, נקבע כי בסמכות המשטרה לתפוס רכוש ללא צו, בכל מקרה, ללא צורך חיוני או נסיבות המצדיקות זאת".

לטענת בני-הזוג, "משמעותה מרחיקת הלכת של קביעה זו הינה, כי המשטרה היא מקור הסמכות לפגיעה בזכויות, ומשכך אין ביקורת שיפוטית על מעשיה. זו, לכל היותר, נעשית רק בדיעבד".

באשר לתפיסת הרכוש של איריס אלוביץ, טוענים בני-הזוג, כי בית-המשפט המחוזי שגה כאשר קבע, כי די במודעותה של איריס למשמעויות הכלכליות של עבירת "המקור" (עבירת הבסיס בחוק איסור הלבנת הון), על-מנת לייחס לה עבירה של הלבנת הון לצורך התפיסה הזמנית של רכושה.

עוד לטענתם, "משמעותה של קביעה זו, הנשענת גם על קביעת בית-המשפט השלום, היא שדי בכך שאדם ביצע עבירת מקור כלכלית, מתוך ידיעה שזו תניב לו רווח כלכלי, כדי שייקבע שהוא מבצע גם עבירה של הלבנת הון. בכל הכבוד הראוי, מדובר בקביעה חסרת יסוד שאין לקבלה. לפי קביעה זו, כל ביצוע של כל עבירת מקור כלכלית בהכרח מהווה עבירה גם לפי חוק איסור הלבנת הון. קביעה זו משוללת היגיון וחוטאת לכוונת המחוקק".

עוד נטען בערעור, כי בית-המשפט המחוזי טעה כאשר קבע בשולי קביעתו העקרונית, כי ניתן לייחס לאיריס אלוביץ ביצוע בצוותא של עבירת הלבנת הון, יחד עם בעלה. "קביעה זו, היא קביעה כללית וסתומה, ונעדרת בסיס בהחלטה. בית-המשפט המחוזי לא פירט ולא הסביר הכיצד ניתן לייחס למבקשת ביצוע עבירה מכוח הדוקטרינה של ביצוע בצוותא".

השוטרים הסירו את טבעות הנישואים ואת השעונים שענדו בני הזוג

שאול אלוביץ, בעל השליטה בבזק, ורעייתו איריס נעצרו בפברואר השנה במסגרת סבב החקירות השני בתיק 4000 (פרשת בזק), אז פשטה המשטרה על ביתם ותפסה רכוש בבעלותם בשווי מיליוני שקלים. בין היתר הוטל צו עיקול על 4 דירות של הזוג ברחוב יהונתן בתל-אביב וברחוב יואב בעיר, ועל נכסים נוספים שלהם.

כמו כן, נתפסו 3 מכוניות - המרצדס של שאול, אאודי ששייכת לפי הנטען לבן ליאור, ואאודי ששייכת לאיריס. בנוסף, נתפסו חשבונות בנק וחשבונות ניירות ערך ופוליסות ביטוח, שבבעלות הזוג אלוביץ, וחפצי אומנות, תכשיטים ופריטים נוספים שנלקחו מביתם. במסגרת החיפוש בביתם, בין היתר, הורידו חוקרי המשטרה את טבעות הנישואים של בני הזוג מאצבעותיהם, וכן את העגילים שענדה איריס אלוביץ ואת השעון שענד שאול אלוביץ.

השניים חשודים בקיום מערכת יחסים שוחדית לכאורה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר קידם לכאורה את ענייני בזק במשרד התקשורת בתמורה לסיקור מוטה לטובת משפחת נתניהו באתר וואלה מקבוצת בזק. זאת, בנוסף לחשדות נגד בעל השליטה בבזק ונושאי משרה בכירים בה, שהועברו לפני מספר חודשים לבחינת הפרקליטות. לפי החשדות הם נהגו בכספי החברה כבשלהם, לכאורה, קידמו אינטרסים אישיים, העבירו מידע אסור בלי מעצורים וקיבלו בתוך כך מאות מיליוני שקלים.

מפרוץ החקירה, מנהלים בני הזוג מאבק לשחרור חלק מרכושם התפוס מידי המשטרה, ומבקשים כי בית המשפט יורה על שחרור התכשיטים וחפצי האומנות שנתפסו, לטענתם, שלא כדין וללא צו במסגרת חקירת תיק 4000, שבו אלוביץ, בעל השליטה בבזק, חשוד במתן שוחד לראש הממשלה נתניהו; ועל שחרור חלקה של איריס אלוביץ ברכוש. זאת, לטענתם, היות שלא נטענה כלפיה עבירה של הלבנת הון, ולכן אין סמכות לתפוס את רכושה. כן הם מבקשים את שחרור חשבונות החיסכון שחסכו עבור ילדיהם.

החילוטים: כלי נשק מרכזי של רשויות האכיפה

החילוט הפך זה מכבר לאחד מכלי הנשק המרכזיים של רשויות האכיפה והפרקליטות, במסגרת המאבק הכלכלי בעבריינות. משנה לשנה מתהדרות המשטרה והפרקליטות בשיאי תפיסה וחילוט חדשים, כאשר אשתקד (2017) עמד שווי הרכוש שתפסה המשטרה בשלבי החקירה הראשונים (שלב שבו עדיין לא התבררה אשמתו של החשוד) על כ-1.3 מיליארד שקל (לעומת שנת 2016 שבה עמד השווי על כ-753 מיליון שקל).

על רקע העלייה המתמדת בהיקף התפיסות, התעוררו לא מעט מחלוקות בין החשודים למדינה. החשודים שרכושם נתפס טוענים, כי המדינה עושה שימוש מופרז בכלי התפיסה תוך פגיעה בזכויותיהם החוקתיות; ובין היתר, הזכות לקיום בכבוד וחזקת החפות.

במובן מסוים בני הזוג איריס ושאול אלוביץ "מתפרצים לדלת פתוחה", כאשר הם מכוונים את ערעורם לביהמ"ש העליון, כשמדובר בשאלות עקרוניות הנוגעות לחילוט. שאלות כאלה הגיעו לפתחו של בית המשפט העליון לאחרונה מספר פעמים, ושופטיו ניצלו את ההזדמנות לשרטט את הגבולות הפרוצים של התחום, בין היתר באופן המצנן במידה רבה את קדחת התפיסות והחילוטים.

כך, לאחרונה ביטל ביהמ"ש העליון חלקית החלטה של ביהמ"ש המחוזי לחלט בית מגורים של אדם בן 70, שהורשע בגידול קנאביס לצורך מכירתו. ביהמ"ש העליון קבע-הורה על חילוט 15% משווי הבית ולא 50%. "יש מקום להגיע לתוצאה אחרת מזו שאליה הגיע ביהמ"ש המחוזי, כדי שזו תהיה מידתית והולמת".

במקרה אחר שהוכרע לאחרונה בתיק פלילי המתנהל נגד חברת קדישא, נקבע בעליון, כי פעולת הערבוב של רכוש אסור ורכוש כשר עשויה להיחשב לפעולת הלבנת הון, שמאפשרת חילוט גם מתוך הכספים הכשרים, עד לגובה הרכוש האסור. עם זאת, סייג ביהמ"ש את קביעתו וציין, כי חרף הרטוריקה הקוראת להחמרת ענישה בעבירות הלבנת הון, ככלל בתי המשפט אינם נוהגים להורות על חילוט כספים כשרים, ששימשו לביצוע עבירות כאמור.

בהחלטה נוספת שניתנה לאחרונה, הורה ביהמ"ש העליון לשחרר רכוש שחולט בשווי של 5 מיליון שקל, לאחר שקבע, הלכה למעשה, כי לא ניתן לתפוס לצורך חילוט רכוש בשוויו של הרכוש שהיה אמור להתקבל אילו היו הנאשמים מצליחים לבצע את העבירה, אך בפועל לא התקבל בידיהם.

סוגיה נוספת העומדת בימים אלה להכרעה בביהמ"ש העליון, סובבת סביב השאלה - האם המדינה רשאית להגיש ראיות לביהמ"ש במסגרת הליכי חילוט לפי חוק איסור הלבנת הון, בלי להעבירם לעיון הנאשם/החשוד?

הסוגיה העקרונית הגיעה לפתחו של העליון במסגרת בקשת רשות ערעור, שהגיש חשוד בתיק פלילי על החלטת המחוזי מרכז בלוד, המתירה למדינה להגיש מסמכים וראיות במעמד צד אחד, בלי שיועברו לחשוד. זאת, במסגרת הליך להארכת תוקף החזקה של רכוש של החשוד שנתפס במסגרת חקירתו.

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

וול סטריט ננעלה בעליות; פאגאיה זינקה ב-20%, פלייטיקה ב-14%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות ● ישראליות: טאואר, קמטק, ופייבר עלו בעקבות הדוחות, סולראדג' נפלה ב-9% ● חברת משחקי הוידאו רובלוקס צללה ב-20% ● האנליסטית שמסמנת את החברה שתרוויח הכי הרבה מ-AI ● בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי Arm, למרות התחזית הפושרת של החברה ● באופנהיימר ממליצים על גילת עם אפסייד של 43%, מתמודדת על שלושה חוזים גדולים

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

רשות החברות דורשת להקפיא את הליך מינוי מנכ"ל נת"ע

דרישה מאחד מחברי ועדת האיתור לפרוש, גרמה למ"מ רשות החברות ינקי קוינט להקפיא את הליך בחית המנכ"ל "מחשש לתקינות ההליך" ● אך לגלובס נודע כי והבה לא השתתף בניקוד המועמדים ● ומי המועמדים המובילים לתפקיד?

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה / צילום: Associated Press, Vahid Salemi

עם למעלה מ-30 אלף חיילים: האיום החדש של איראן על ישראל

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, התייחס לסוגיה של פעילות ימית באגן הים התיכון, לצורך הידוק ההתקפה על ישראל ● זוהי לא הפעם הראשונה שמתייחסים באיראן לסוגיה זו, ולפני חודשים ספורים הוקם בסיג' ימי, משמר מתנדבים שיכלול לפי טהרן כ־55 אלף איש על כ־33 אלף כלים

איור: גיל ג'יבלי

תל אביב 125 מול S&P 500: איזה מדד יציג תשואה עודפת השנה?

אחרי שנה בה בורסת תל אביב השתרכה הרחק מאחורי וול סטריט, מדד תל אביב 125 מתחיל לצמצם את הפער מול S&P 500, והתחזיות לתשואה עודפת במדד הישראלי הולכות ומצטברות ● דודי רזניק מבנק לאומי אופטימי לגבי השוק המקומי, אבל מזהיר: אם תהיה הסלמה במלחמה, התמונה תתהפך ● מדור חדש

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

העסקה נחתמה: פנגו רוכשת את גט תמורת 175 מיליון דולר

סכום הרכישה דומה לשווי שפורסם בגלובס בחודש מרץ האחרון, אז לפי ההערכות התנהל המו"מ לפי שווי של 150-160 מיליון דולר עבור גט ● לפי גורם המקורב לעסקה, שתי החברות ימשיכו לפעול בצורה נפרדת ועצמאית, ולא מתוכננת כל השפעה על מצבת כוח-האדם

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

בגלל המלחמה בעזה: בדנמרק מתנגדים לרכש של מערכות הגנה מישראל

מפלגות בקואליציה הדנית התנגדו לרכישת מערכות הגנה אווירית ישראליות, מטעמים מוסריים ● לפי שרים בממשלה הנוסח שהוסכם לבסוף מעורפל ו"יקשה מאוד" על רכש צבאי מישראל

דיני ירושה / צילום: Shutterstock, Maxx-Studio

משפחת בן הזוג המנוח נתנה אולטימטום בלתי אפשרי לאישה. מה קבע ביהמ"ש?

בית המשפט לענייני משפחה פסק לטובת אישה שביקשה להביא ילד מזרע בן זוגה המנוח ● משפחתו, שהתנגדה לכך, התנתה את הבאת הילד בכך שהאישה תוותר על חלקה בירושה שהותיר בן זוגה ● ביהמ"ש פסק לטובת האישה 50 אלף שקל כהוצאות משפט

זעם בהולנד: אוניברסיטה העבירה שמות של ישראלים למפגינים פרו פלסטינים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: אוניברסיטת אמסטרדם העבירה רשימות של מוסדות מחקר ישראליים למוחים פרו פלסטינים, שר בממשלה הספרדית נגד ישראל וממשלת בריטניה קוראת לאוניברסיטאות להגן על סטודנטים יהודים ● כותרות העיתונים בעולם 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

הדוחות המאכזבים שהפילו את המניה הישראלית בוול סטריט

סולאראדג', המפתחת טכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, מסכמת רבעון חלש נוסף ● ההכנסות צללו בכ-80% וההפסד הנקי גדל ● גם התחזיות להמשך שהציגה החברה מאכזבות

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ואסמאעיל הנייה / צילומים: צילומים: רויטרס, AP, Evan Vucci ,Mahmoud Hefnawy, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תרחיש האימים: דונלד טראמפ מזמין את אסמאעיל הנייה לקמפ דייוויד

זה מה שנשיא ארה"ב לשעבר, וכנראה גם לעתיד, כמעט עשה בספטמבר 2019 עם הטליבאן של אפגניסטן, ההזמנה בוטלה ברגע האחרון ממש ● טראמפ אינו האמריקאי היחיד המחפש "עסקה" ● האמונה בפרגמטיות של אנשים לא–פרגמטיים היא חלק רב–שנים של הדיפלומטיה האמריקאית

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP(Kin Cheung), Shutterstock

רדיקלים מוסלמיים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה ופוטין מתקרב אל פטר הגדול

מוסלמים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה עם דגלים פלסטיניים ועם כרזות לטובת עזה ● אדאני (מנמל חיפה) הופך לכדור משחק בבחירות בהודו ● פוטין, תקופת כהונה חמישית, משתווה לסטאלין ● חדשות משפטיות טובות לטראמפ ● אורנגאוטן חובש את הפצע

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

רכיב ההשקעה שנמצא בשיא: איפה רוב הישראלים שמים את הכסף

מה קרה במגמות ההשקעה של הציבור בשני העשורים האחרונים, האם התהפוכות בשווקים הפיננסיים או לחלופין אירועים מקומיים השפיעו על העדפותיו ושינו את טעמו ● ומה גורם בעיקר למשקיעים לחפש הזדמנויות בשוקי חו"ל

דורון טאובמן / צילום: אמנון חורש

זה עורך הדין שייצג את הממשלה בבג"ץ חוק הגיוס

בחודש שעבר אישרה היועמ"שית לממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ חוק הגיוס ● מי שהסכים לקחת את המשימה הוא עו"ד דורון טאובמן, שותף במשרד רם כספי, בעל ניסיון בייצוג בבג"צים המציגים עמדה שמרנית ● בין היתר מייצג טאובמן את הרבנים הראשיים בבג"ץ מתווה הכותל

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איך דחף נתניהו את ביידן אל קצה "הקו האדום" שלו

הפעולה הצבאית ברפיח דחפה את ביידן, ששאף להגיע להפסקת אש של 6 שבועות, לעצור משלוח נשק לישראל ● נשיא ארה"ב חטף ביקורת על ההחלטה מצד אנשי מפלגתו ומצד רפובליקנים ● ובמבט לאחור, נראה שביידן רמז על ההחלטה כבר לפני חודש

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

מטוס הריגול הבריטי ''Shadow R1'' / צילום: צילום מאתר חיל האוויר הבריטי

דיווח: חיל האוויר הבריטי ביצע 200 גיחות לאיסוף מודיעין בשמי רצועת עזה

לפי הפרסום באתר Declassified UK, במהלך גיחות האיסוף של חיל האוויר נאספו עד 1,000 שעות של צילומים מאז חודש דצמבר, ואלו נמשכות גם בימים האחרונים ● בין 132 החטופים שנמצאים בשבי חמאס מאז ה־7 יש שני אזרחים בריטים, והמשימות נובעות גם מהצורך לאתר אותם