גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בקשת פירוק לאיי.ג'יי אינווסטק: "זייפה ורימתה"

על רקע קריסות שורט טרייד וג'נרל טרייד, שבמסגרתן עלו טענות להונאות פירמידה, הוגשה הבוקר בקשת פירוק נוספת מצד משקיעים - הפעם נגד איי.ג'יי אינווסטק טכנולוגיות ● לטענתם, החברה העבירה להם מסמכים מזויפים על כך שכספם נשמר בחשבון נאמנות - כשבפועל הכספים לא הופקדו בנאמנות, וכעת לא ברור לאן הם נעלמו

השופט איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר
השופט איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר

עוד חברת ברוקראז' קורסת בנסיבות תמוהות, תוך העלאת טענות של משקיעים לתרמית וזיוף: הבוקר (ד') הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשת פירוק לחברת איי.ג'יי אינווסטק טכנולוגיות, המנהלת ומפעילה תוכנת מחשב למסחר אוטומטי בהפרשי שער של מכשירים פיננסיים. זאת, בטענה כי החברה הונתה את לקוחותיה, העבירה להם מסמכים מזויפים על כך שכספם נשמר בחשבון נאמנות, כאשר בפועל הכספים לא הופקדו בנאמנות, וכעת כלל לא ברור לאן נעלמו כל הכספים.

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, נעתר תוך שעות ספורות לבקשה למינוי מפרקים זמניים לחברה, ומינה את עורכי הדין רענן קליר ושי מילוא למפרקים זמניים, תוך שהוא מקנה להם סמכויות לתפוס ולשמור את נכסי החברה וספריה ולהציב שמירה על רכוש החברה. בנוסף, נעתר אורנשטיין לבקשה להוציא צו איסור יציאה מן הארץ נגד מנהלי החברה עדי מרדכי ושחף הרטמן.

הבקשה מוגשת על רקע קריסתן של החברות שורט טרייד וג'נרל טרייד, אשר במסגרתן עולות טענות חמורות להונאות פירמידה ומתנהלות בימים אלה חקירות פליליות כנגד הבעלים.

את הבקשה נגד איי.ג'יי אינווסטק טכנולוגיות הגישו שני משקיעים של החברה - גמלאי בן 72, שהפקיד בידי החברה כ-141.6 אלף דולר; וגמלאי נוסף בן 67, אשר הפקיד בידי החברה סך של 466,000 שקל - אשר טוענים כי נפלו קרבן להונאה ותרמית שביצע בעלי החברה, עדי מרדכי (מייסד החברה ומנהלה), שהודה כי מדובר בשיטה שנמשכת על פני תקופה ארוכה, ואין יודע, מהי תכלית הזיוף ומהו היקף מעשה ההונאה והתרמית. לטענתם, באמצעות עורכי הדין גיא קינן, אייל רוזן ואיריס בר טל, טוענים שני המשקיעים, העובדות הללו התבררו להם לאחר שעל רקע הקריסות האחרונות של חברות הברוקראז' פנו לחברה וביקשו ממנה מסמכים. אז, לטענתם, גילו את התרמית.

במקביל להגשת הבקשה לבית המשפט, קיבלו הבוקר כל לקוחות החברה הודעה על כך שהחברה מצטערת, אך כל כספם של המשקיעים בה ירד לטמיון. ואולם לטענת בעלי החברה זה קרה ב"תום-לב". בהודעת החברה ללקוחותיה נכתב כי "החברה מצטערת להודיע כי נקלעה לקשיים כלכליים בחודשים האחרונים עקב כישלון מסחרי ושרשרת טעויות עסקיות ומקצועיות.

"נעשו אינספור ניסיונות ומאמצים, מתוך רצון טוב על-מנת לנסות ולשפר את מצב ההון הכספי, אשר עלו בתוהו".

"החברה מצרה על אובדן הכספים"

עוד צוין בהודעה ללקוחות כי "החברה איננה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי לקוחות וספקי החברה", ולבסוף נכתב כי "החברה מצרה על אובדן הכספים ומדגישה כי הנ"ל נעשה בתום-לב מוחלט מתוך אמונה אמיתית לשיפור המצב הקיים".

על המכתב לא חתום אדם ספציפי, בעלי החברה או עורך דינה, ורק שם החברה מתנוסס בתחתית המייל: "איי ג'י אינווסטק טכנולוגיות בע"מ".

בבקשה לפירוק החברה, ובקשה מקבילה למינוי מפרק זמני ועיכוב יציאתם מן הארץ של מייסדי החברה ובעלי התפקיד בה, עדי מרדכי ושחף הרטמן (ש"הוא בעל משרה בחברה, ואחראי, בין היתר, על ההתנהלות הכספית של החברה", על-פי הבקשה), נטען כי החברה מנהלת ומפעילה תוכנת מחשב למסחר אוטומטי בהפרשי שער של מכשירים פיננסיים, כאשר לטענת החברה, העסקאות משודרות ומשתכללות באמצעות ברוקרים הפועלים מחוץ למדינת ישראל.

שני המבקשים ניהלו חשבונות פעילים למסחר בחברה, וקיבלו לטענתם, בדומה לכלל לקוחות החברה, התחייבות כי מרבית כספם (70%) מופקד ומובטח אצל חברת נאמנות חיצונית - יובנק חברה לנאמנות בע"מ, כי לחברת הנאמנות יש זכות חתימה בלעדית בחשבון הנאמנות, כי כספי הנאמנות לא ישמשו למסחר, וכי כספי הלקוחות מופרדים מהחשבון התפעולי של החברה. עוד התחייבה החברה כי יתרת כספיו של הלקוח (30%), מועברת ישירות לברוקרים, לשם ביצוע המסחר.

ואולם, לטענת המבקשים, המציאות שהתבררה להם הייתה שונה בתכלית. "לנוכח קריסתן של חברות ברוקראז' שונות, פנו לאחרונה המבקשים אל החברה, וביקשו כי החברה תמציא להם אישור של חברת הנאמנות כי כספם אכן מופקד ומובטח אצל חברת הנאמנות", נכתב בבקשת הפירוק. ואכן, צוין כי "לאחר התמהמהות, המציאה החברה לכל אחד מהמבקשים מסמך הנחזה להיות מטעם חברת הנאמנות, שבו מאשרת חברת הנאמנות כי 70% מכספי המבקשים התקבלו אצל חברת הנאמנות ומצויים בחשבון הנאמנות".

ואולם, נטען, לנוכח העובדה שהאישורים שהמציאה החברה למבקשים לא היו חתומים על-ידי חברת הנאמנות, פנו המבקשים אל חברת הנאמנות, וביקשו לאמת את תוקפם של האישורים. "לתדהמתם, הודיעה להם חברת הנאמנות כי היא לא הוציאה את האישורים וכי מדובר במסמכים מזויפים", נכתב בבקשת הפירוק ומינוי המפרק הזמני.

על-פי הבקשה, כאשר עימתו המבקשים את מנהל החברה עם טענת הזיוף, נאלץ האחרון להודות כי החברה אכן זייפה את "האישורים". עוד נטען כי הוא גם אישר בפניהם כי "אישורים" קודמים דומים של "חברת הנאמנות" שהומצאו להם בעבר, וללקוחות אחרים של החברה, זויפו גם הם. "הסתבר למבקשים כי החברה זייפה, רימתה והטעתה במשך תקופה ארוכה את לקוחותיה, כשיטה, והמבקשים חוששים לגורל כספם", נכתב בבקשה.

על-פי הבקשה, ביום 14.6.18, לאחר שהתגלה לחברת הנאמנות כי החברה זייפה מסמכים והתחזתה בשמה, הודיעה חברת הנאמנות לחברה כי היא מבטלת לאלתר את הסכם הנאמנות שנכרת ביניהם באפריל 2015, וכי עד להודעה חדשה, היא מקפיאה את חשבון הנאמנות. בנסיבות שנוצרו, הגישו כל אחד מהמבקשים בקשה למשיכת כספו - אך הכספים לא הוחזרו לידיהם עד היום.

עוד צוין בבקשה כי בימים האחרונים, הודיע עדי מרדכי למבקשים כי "אין ביכולתה של החברה בשלב זה להשיב להם את כספם, וכי החברה הפסיקה בשלב זה כל פעילות, היא אינה משחררת כספים ואינה מגייסת לקוחות". לטענתם, הוא אישר בפניהם כי יישנם לקוחות נוספים המבקשים למשוך את כספם בחזרה, וכי החברה אינה יכולה להיענות לבקשתם.

"בשיחה איתם, הודיע עדי מרדכי למבקשים כי הוא פועל למציאת נאמן חילופי ולהעברת כספי הנאמנות לידי אותו נאמן חדש, שזהותו עלומה, זאת לדבריו לשם 'פיזור ההפגנות' (ממש כך!). אין להבין מהיכן מוצא הנ"ל את העוז להמשיך ולפעול מאחורי גבם של לקוחות החברה, אף מבלי לדווח להם כי הסכם הנאמנות עם חברת הנאמנות בוטל, ולעשות בכספם כאילו מדובר ברכושו" נכתב בבקשה.

בנסיבות, ועל-מנת להגן על המבקשים מפני שינוי לרעה של מצבם, ולמנוע מבעלי השליטה בחברה - "אלה שזייפו ורימו בעבר", כלשון הבקשה - לנקוט בפעולות חד-צדדיות שיפגעו בלקוחות החברה, מבקשים המשקיעים למנות בדחיפות מפרק זמני לחברה.

מוצגת כ"בית השקעות בוטיק"

קריסתה של חברת איי.ג'יי אינווסטק טכנולוגיות התעוררה על רקע הקריסות האחרונות בשוק ההון של החברות "ג'נרל טרייד" של דודו רוז ו"שורט טרייד" של שלומי נוימן, שהציעו למשקיעים שירותי ברוקראז' (שירותי מסחר בני"ע), תוך שהן מותירות חובות מצטברים לציבור המשקיעים בסך עשרות מיליוני שקלים. שתי הקריסות נתונות תחת חקירה פלילית בחשד לתרמית משקיעים וניהול הונאת פירמידה - או בשם אחר: הונאת פונזי - אשר במסגרתה נעשה שימוש לא ראוי בכספי המשקיעים לצרכים פרטיים ואחרים של בעלי החברה, ובעלי החברה השתמשו לכאורה בכספי משקיעים חדשים שגויסו אך ורק לצורך החזר חובות למשקיעי עבר.

בפרשת חברת איי.ג'יי אינווסטק טכנולוגיות לא עלו טענות להונאת פונזי ואולם המשקיעים מעלים טענות חמורות לתרמית, זיוף והעלמת כספם. החברה היא חברה פרטית, שבעלי מניותיה הם עדי מרדכי, שחף הרטמן ויער רועי קלמן. עדי מרדכי מכהן כמנהל החברה. שחף הרטמן הוא בעל משרה בחברה, ואחראי על-פי הרושם של המשקיעים, בין היתר, על ההתנהלות הכספית של החברה.

החברה עוסקת בהפעלה של אלגוריתמים ותוכנות מחשב לביצוע אוטומטי של עסקאות בהפרשי שערים של מכשירים פיננסיים במטרה להשיג תשואה. על-פי המצג שהוצג ללקוחות, המסחר במכשירים הפיננסיים לטובת לקוחות החברה מתבצע באמצעות ברוקרים מחוץ לישראל בלבד.

בהסכם שנכרת בין החברה לבין לקוחותיה - "הסכם למתן שירותים" - מתחייבת החברה להעניק ללקוחותיה שירותי הפעלה של מערכת המסחר לשם ביצוע אוטומטי של עסקאות בהפרשי שערים של מכשירים פיננסיים, וזאת בתמורה ל"דמי הצלחה", המחושבים כאחוזים מתוך הרווחים בחשבון הלקוח, ובהתאם למדרגות מוסכמות.

החברה פועלת תחת השם המסחרי "Investech Global", ומציגה עצמה כ"בית השקעות בוטיק". מייסד החברה ומנהל החברה, עדי מרדכי, אמר לחלק מן המשקיעים כי לחברה יש כיום כ-170 לקוחות, והיקף ההשקעה המשוער הוא בסך מיליוני דולרים.

לטענת המשקיעים, החברה מציגה כי קיימת אצלה "הפרדת רשויות", כך שהחשבונות התפעוליים של החברה מופרדים באופן מוחלט מכספי הלקוחות ומכספי הנאמנות, וזאת לדבריה שלה, כדי למנוע מעילות, הונאות או אובדן סכומים על-ידי החברה או מי מעובדיה.

בעת האחרונה פנו לא מעט משקיעים לחברה בבקשה למשיכת יתרת כספם, ועל-פי בקשת הפירוק כשש או שבע בקשות משיכה שהגיעו אל עדי מרדכי נענו בשלילה, כאשר זה הבהיר למשקיעים כי אין לחברה בשלב זה יכולת להשיב למבקשים או למי מיתר לקוחות החברה שפנה בבקשת משיכה, את כספם. 

כרוניקה של קריסות

משקיע בחברה: "כל הזמן התקשרו אלי לשכנע אותי להשקיע עוד ועוד כסף, ואני לא ראיתי את סימני האזהרה"

הבוקר פנו אל "גלובס" מספר משקיעים נוספים של החברה שאינם נמנים עם מבקשי הפירוק, ובפי כולם אותה שאלה: "מה עלה בגורל הכספים שלנו".

ד', משקיע בעל השכלה משפטית, ששימש בתפקידים בכירים בחברות מוכרות במשק ומגדיר את עצמו כמשקיע-חכם-וזהיר, סיפר ל"גלובס" כי עד שקיבל את ההודעה של החברה הבוקר, הוא כלל לא חשד כי יש חשש שכספו אינו מושקע או אינו מובטח, ולא עלו כל סימני אזהרה לכך.

"הגעתי אליהם אחרי שראיתי כל מיני פרסומים שלהם, והם גם טלפנו אלי פעם. אני בעיקרון זהיר ובודק את הפרטים, אז הלכתי אל משרדי החברה בפתח תקווה וישבתי עם שחף הרטמן ואחרים. יש להם משרדים יפים, והם הציגו בפניי מסמכים שיש חשבון נאמנות ביו בנק שבו מופקדים 70% מכספי המשקיעים. בעקבות זאת השקעתי באמצעותם בשתי אינטראקציות בערך 150 אלף דולר".

ד' עקב אחרי ההשקעה שלו, ובחן באמצעות האתר את הפעילות בחשבונו, ובתוך כך שמח "לגלות" כי הכסף שלו מראה תשואה. "לפי המערכת שלהם ההשקעה שלי שווה היום 170. במערכת רואים גם את ההיסטוריה, וגם את הטרייד הפתוח אבל אפשר לרמות מערכות גם. אתה רואה תוצאות, אבל לך תדע אם יש שם כסף באמת".

עד היום ד' האמין שיש שם כסף, אך הבוקר נדהם לקבל את המייל מהחברה על כך שהיא "מצטערת", אך אין לה יכולת להשיב למשקיעים את כספם. "לא הייתי מכניס לשם כסף בלי ההתחייבות ש-70% מהכסף שלי נמצא בחברת נאמנות, אבל גם חברת נאמנות אפשר לרמות. הם כל הזמן התקשרו אלי לשכנע אותי להשקיע עוד ועוד כסף, ואני לא ראיתי את סימני האזהרה".

עוד כתבות

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

שר הביטחון יואב גלנט ורה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רה"מ אישר: ראש השב"כ ייצא לשיחות בקהיר, ראש המוסד לקטאר

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש