גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אנלייט ביקשה לאשר הקצאת אופציות בשווי כ-28 מיליון שקל

וגם: אירוע לרגל שבוע הכלכלה היצירתי בשנקר, אירוע משותף לחברי המועדון המדעי של מכון ויצן ומועדון דור ההמשך WeizmannVibe, כנס בנושא ניהול סיכונים ביחסי העבודה של משרד עורכי דין הרצוג, פוקס נאמן ופורום דיני עבודה של ארגון היועצים המשפטיים הפנימיים

הצד הכלכלי של היצירתיות

האם זה כלכלי להיות יצירתי? כיצד משתלבת יצירתיות בכלכלה? על שאלות אלו ביקשו אמש (ג') לענות בבית הספר לעיצוב והנדסה שנקר, שם נערך אירוע לרגל שבוע הכלכלה היצירתית. שבוע זה, שהתקיים ביוזמת המרכז לחדשנות ACT Shenkar ומשרד הכלכלה, זכה במענק רב-שנתי של האיחוד האירופי לקידום התעשיות היצירתיות בישראל בהיבט החינוכי-מדיני-כלכלי. 

בכדי לחזק את הקשר בין כלכלה ויצירתיות ובכך לתרום לשוק התעסוקה, מובילים שנקר ומשרד הכלכלה מהלך להטמעת מושג הכלכלה היצירתית בפעילות העסקית של חברות והגדלת פריון העבודה בישראל, כפי שמתרחש כבר במקומות שונים בעולם. ובאותה הרוח לא רק אמנות הייתה שם, אלא גם מספרים - כך למשל, במקום הוצג מחקר שערכה חברת ההשקעות NEA, לפיו מייסדים של 31% מהסטארט-אפים, מגיעים מעולם העיצוב.

פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר; אורית אפרתי, יו"רית ידידי שנקר וצביקה ימיני, יו"ר הוועד המנהל, קיבלו את פניהם של האורחות מאוסטרליה, ת'י אגלואו, מנהלת קרייאטיב לאב בגוגל אוסטרליה ולוסי מ'קריי, אמנית אוסטרלית; שי רינסקי' מנכ"ל משרד הכלכלה; משה והניה נור מבעלי חברת נור; נחום איצקוביץ, מנהל הרשות להשקעות ופיתוח במשרד הכלכלה; יאיר סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים המכהן היום יו"ר אנלייט (ראו אייטם מימין לגבי אישור תגמולו השנתי בחברה); רבקה בוכריס מנהלת קרן אדליסט; איש הפרסום גדעון עמיחי; יפית גרינברג (ג.יפית), מבעלי סטימצקי ובן זוגה ד"ר בני פלד; מרגרט אדמס; האדריכלית אירמה אורנשטיין; אליס גוטסמן מחבר הנאמנים של שנקר ניו יורק; ורבים אחרים. 

באנלייט מבקשים לאשר הקצאת אופציות בשווי כ-28 מיליון שקל לבכירי החברה

בנוסף יתבקשו לאשר באסיפה תגמול שנתי של 420 אלף שקל ליו"ר יאיר סרוסי

בעלי מניות חברת האנרגיה הירוקה אנלייט יתבקשו באסיפה המתוכננת לחודש הבא לאשר למנהליה הקצאת אופציות בשווי של כ-28 מיליון שקל - כך עולה מזימון האסיפה שפרסמה החברה בימים האחרונים.

מדובר בסך הכול בכ-34 מיליון אופציות שיוקצו לחמשת בכיריה - בעיקר שלושת המייסדים - המנכ"ל גלעד יעבץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי צפריר יואלי וסמנכ"ל הנדסה ותפעול עמית פז, וכן לסמנכ"ל הכספים ניר יהודה וסמנכ"ל הפיתוח מירון קר.

מחיר המימוש לאופציות ייקבע "בסמוך למועד ההקצאה בפועל של כתבי האופציה (אשר יבוצע בסמוך לאחר קבלת אישור הבורסה), בהתאם למחיר הממוצע של מניית החברה במהלך 30 ימי המסחר אשר קדמו למועד ההקצאה ובתוספת פרמיה בשיעור של 1%". שוויה של מניית אנלייט  הבוקר עמד על קרוב ל-2 שקלים, אחרי זינוק של כ-50% בערכה בשנה האחרונה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי כ-1 מיליארד שקל.

באנלייט ציינו כי בגין הקצאת האופציות החברה תרשום בדוחותיה הכספיים של השנה (2018) הוצאות של כ-6.5 מיליון שקל, בשנה הבאה (2019) הוצאות של כ-12.5 מיליון שקל, בעוד שנתיים (2020) כ-6 מיליון שקל ובשנתיים לאחר מכן (2022-2021) הוצאות של כ-3.5 מיליון שקל.

מלבד אישור האופציות, בעלי המניות של אנלייט יתבקשו לאשר באסיפה גם את מדיניות התגמול של החברה, וכן תגמול שנתי של 420 אלף שקל ליו"ר יאיר סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים והקצאת אופציות בשווי של 3.7 מיליון שקל. בנוסף הם יתבקשו לאשר את מינויו לדירקטור של איציק בצלאל. בצלאל כיהן בעבר בין היתר כמנכ"ל מגדל חיתום, וכיום הוא מנכ"ל חברת אודם פיננסים, המעוניינת לגייס אג"ח המיועדות להשקעה בפיקדונות בנקאיים, ונמנה על מייסדיה.

לצד הקצאת האופציות לנושאי המשרה באנלייט, החברה עדכנה בתחילת השבוע על הקצאת כתבי אופציה לחמישה מנהלים נוספים בחברה, בשווי של 1.7 מיליון שקל.

בעסקיה השוטפים, אנלייט דיווחה אתמול על קבלת אישור הות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות) לפרויקט אנרגיית הרוח שלה "רוח בראשית", הצפוי לכלול 42 טורבינות רוח באיזור הר פרס שברמת הגולן, על קרקעות של כמה יישובים שם (יונתן, אלוני הבשן, רמת מגשימים, מבוא חמה, נטור, כנף ואבני איתן), ולייצר חשמל מאנרגיית רוח בהספק של 130 מגוואט.

אנלייט, העוסקת בייזום, הקמה והפעלת פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית ואנרגיית רוח בישראל ובאירופה, פועלת כיום ללא גרעין שליטה, ובעלי המניות הבולטים בה הם כמה גופים מוסדיים, זאת לאחר שעד לאחרונה נשלטה על-ידי חברת יורוקום תקשורת, שהייתה בבעלות שאול אלוביץ ועברה לידי מפרק.

מפגש תחת לחץ: למי סיפקו גיבורי "מנהרת הזמן" השראה?

מתחם האירועים "שבע" בתל אביב אירח אמש (ג') את חברי וחברות המועדון המדעי של מכון ויצמן, שערכו אירוע משותף יחד עם מועדון דור ההמשך WeizmannVibe, בחסות קרדיט סוויס. 

בתוכנית: העיתונאי איתי אנגל עם סיפורים מאחורי הקלעים באזורי מלחמה, שגילה שאת ההשראה שלו הוא קיבל מדאג וטוני, גיבורי הסדרה המיתולוגית "מנהרת הזמן''; ובהקשר ישיר לכך - הרצאתו של פרופ' אלון חן, ראש המחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן למדע, על תפקוד המוח במצבי לחץ שסיפר על ההבדל בין גברים ונשים בו "אצל נשים התגובות נורמלית לעומת הגברים אשר אצלם התגובה עוברת דיכוי של הטסטוסטרון", והמליץ על "שיחה טובה עם פסיכולוג שטובה כמו טיפול תרופתי".

המארחים שמשון הראל, יו"ר אגודת הידידים ומבעלי אמריקה ישראל; המנכ"לית יעל גורן וגמן ועמיר שאלתיאל, יו"ר מועדון דור ההמשך קיבלו את פניהם של: פרופ' דניאל זייפמן, נשיא המכון; דרור תורן, מנכ"ל חטיבת המגורים באמריקה ישראל; יהודה ברוניצקי, מייסד אורמת; אלוף במיל' עידו ואורנה נחושתן; חני וגדעון המבורגר, נשיא הראל חברה לביטוח; דורון אברבוך, מנכ"ל קרדיט סוויס ישראל;  יעל גיט, מנכ"לית קרן להב; אביב גל, מייסד ומנכ"ל בלנדר; רם לוינסון, מנכ"ל פארק הייטק ברלב; סמי סגול; יניב מלמוד, שותף בקרן אלטו; אילנית ואבי לוי, מנכ"ל מליסרון; מהרטה רון, סגנית ראש עיריית תל אביב וערן רון; פרופ' רות ארנון;אנשי העסקים אברהם לולו אסף; ערי ורחל סטימצקי; יוסי דהן בעלי אלדן; פרופ' מיכאל סלע; אייל בליצר, מנהל השקעות ראשית בקרן גלילות ואחרים.

עם העין לבית הדין לעבודה

משרד עורכי דין הרצוג, פוקס נאמן ופורום דיני עבודה של ארגון היועצים המשפטיים הפנימיים (ACC), ערכו אתמול (ג') כנס בנושא ניהול סיכונים ביחסי העבודה. 
עו"ד חיה ארמן, שותפה בכירה במחלקת דיני עבודה במשרד, הציגה את הנושא בראי ליטיגציה בבתי הדין ואמרה כי "אני תמיד אומרת למעסיקים וליועצים משפטיים, בכל צעד שלכם תהיו עם עין אחת במבט רחוק לבית הדין לעבודה. בכל פעולה שלכם הביאו בחשבון את בית הדין לעבודה". בהמשך פרש המגשר פרופ' מרדכי מירוני, דרכים שונות ליישוב סכסוכים. 

התעשרו, למדו ופקחו עין לבית הדין לעבודה: עו"ד אורלי ג'רבי, ראשת מחלקת דיני עבודה בהרצוג פוקס נאמן; נירה פורן, מנכ"לית ACC; הגר כהן, מנהלת מחלקה משפטית בנס טכנולוגיות וראשת פורום דיני עבודה ב- ACC; גדעון רוזנברג, מנהל מחלקה משפטית במלאנוקס; שרית וויסטוך, מנהלת מחלקת משפטית בבנק ירושלים; ערן מאירי, מנהל מחלקה משפטית בשופרסל; דורון קרבל, מנהל מחלקה משפטית במגל; אדוה ליואנו, מנהלת מחלקה משפטית ב-hp ואחרים.

אדוה ליואנו, גדעון רוזנברג, אורלי ג'רבי ונירה פורן / צילום: אירית נחמני

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

ד''ר משה כהן / צילום: תמונה פרטית

האם בקרוב יוקם בית ספר נוסף לרפואה במיקום מפתיע?

ד"ר משה כהן פועל בימים אלה מול המל"ג להגשמת החזון שלו -  בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל ● התוכנית כוללת שיתוף־פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל ● האם יצליח היכן שרייכמן נתקל בהתנגדות, ומי המלונאי שרתם לגיוס הכסף?

נרשמה עלייה של 19% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה / צילום: Shutterstock

החשש מתקיפה איראנית וחג הפסח הובילו לעלייה ברכישות מזון ומוצרי חשמל

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי מספר הרכישות בענף החשמל נותר דומה, אך בשל עליות המחירים שילם הציבור כ–20% יותר

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

ישראל וארה"ב בוחנות נשק חדש נגד איום הכטב"מים האיראני

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארה"ב וישראל בוחנות מערכות נשק מיקרו־גל ולייזר נגד כלי טיס בלתי מאוישים ● בזמן שיירוט באמצעות כיפת ברזל, למשל, מוערך בכ־30 אלף דולר, עלות יירוט באמצעות לייזר היא זניחה

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

מדפי חלב בסופרמרקט / צילום: גלובס

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי

העלייה הצפויה במחירי החלב הניגר מעלה את השאלה האם המנגנון שקובע מכסים ומחירים מפוקחים לא מיותר ● כיצד ייראה השוק אם התחרות תיפתח, ואיך כדאי לפתור מחסור בפעם הבאה?

מדפי דבש בסופר / צילום: טלי בוגדנובסקי

בשמן זית, בדבש ובקרוב ביין: המותג ישראלי, התוצרת - אירופית

החיבה לתוצרת מקומית, לובי חקלאי חזק וחסמי יבוא, מציפה את המדפים במותגים ותיקים שמשווקים "בלנד": ערבוב מותג ישראל עם תוצרת אירופית, מבלי לחשוף מאיזו מדינה הוא מגיע ● את השיטה הפופולרית שעובדת בעיקר בשמן ובדבש, רוצה הממשלה להרחיב כעת גם ליין

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי

זה מה שאומר ציר בית הנבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית הנבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר הציר הדמוקרטי

זה שני עשורים שאין השקעות מספקות במתקני כריית הנחושת / צילום: Shutterstock

ההיצע בירידה והביקוש צפוי לזנק: האם זה קץ הדשדוש במחיר הנחושת?

מחיר המתכת מטפס בעקביות בחודשים האחרונים, ואנליסטים חוזים שהוא יזנק בעוד 70% במהלך השנתיים הקרובות ● בין הסיבות: שיבושים בכריית הנחושת שעלולים להביא לירידה בהיצע

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים אמיר יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"