גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טסלה הכריזה על מעבד-על והציתה קרב בשוק האוטו-טק

אתמול הודיע אילון מאסק כי הוא שוקל למחוק את טסלה מהמסחר, אך בשבוע שעבר הוא הטיל פצצה מסוג אחר: פיתוח עצמי של "מוח" חדש לרכב אוטונומי, שיהיה חזק ומהיר מכל מה שמתחרים מציעים ● מה מקווה טסלה להשיג בפיתוח, איך מגיבות המתחרות NVIDIA ואינטל, והאם טכנולוגיות מקוריות שמפותחות בישראל ימשכו את השטיח מתחת להשקעות המיליארדים של הענקים

אילון מאסק.  / צילום: לוסי ניקולסון, רויטרס
אילון מאסק. / צילום: לוסי ניקולסון, רויטרס

עונת המלפפונים של אוגוסט בעיצומה, אולם בזירת האוטו-טק המקומית והבינלאומית העניינים רחוקים מלהיות רדומים. רגע לפני שיו"ר טסלה, אילון מאסק, הודיע אתמול (ג') כי הוא שוקל למחוק את החברה מהמסחר, זרקה חברת טסלה פצצה לזירה כשהודיעה בשבוע שעבר על פיתוח עצמאי מהיסוד של "מוח" חדש לנהיגה אוטונומית, שיותקן בכלי רכב קיימים ועתידיים שלה החל מהשנה הבאה.

הסופר-צ'יפ מפיתוח עצמי אמור להחליף את המוח (מדור קודם) של NVIDIA, שהייתה עד כה ספקית ושותפה טכנולוגית של טסלה. לטענת אילון מאסק, יו"ר טסלה, זהו הצ'יפ החזק ביותר מסוגו שנמצא כיום בשוק, והוא יהיה מהיר יותר "בסדרי גודל" מהמעבד הנוכחית שבו משתמשת כיום החברה כדי להקנות לכלי הרכב שלה יכולות סמי-אוטונומיות. 

טסלה אמנם לא מסרה פרטים טכניים מדויקים וממילא המשקיעים וגם המתחרים למדו להתייחס בשנים האחרונות בזהירות רבה להצהרות וללוחות הזמנים שעליהם מצהיר מאסק. אבל טסלה עדיין נחשבת לחוד החנית של תעשיית הרכב באימוץ יכולות נהיגה אוטונומיות, ולכן אין ספק שרמת הלחץ של ענקי ה-IT  ושל שחקנים רבים באקו-סיסטם של הרכב האוטונומי תזנק בשבועות וחודשים הקרובים.

גם זירת האוטו-טק הישראלית שומרת בשרוול כמה הפתעות לרבעון האחרון של השנה. בשלהי אוקטובר תתקיים כאן ועידת ראש הממשלה השנתית לתחליפי נפט, אירוע שבשנים האחרונות קיבל חשיבות רבה, גם בסדר גודל בינלאומי, ומרכז סביבו הרבה הכרזות. לפיכך כלל לא נופתע אם בשבועות הקרובים נשמע על גיוסים משמעותיים והשקעות אסטרטגיות בענף, חלקן על פי שווי חסר תקדים, לצד יציאה מהצללים של עוד חברות וטכנולוגיות מקומיות.

עד אז, ננסה להעריך כאן את המשמעויות של ההכרזה של טסלה עבור הזירה הבינלאומית והמקומית של האקו-סיסטם של האוטו-טק הישראלי - ובימינו שתי הזירות הללו קשורות זו בזו הרבה יותר ממה, שאנשים נוטים לחשוב.

שניים נלחמים, השלישית לוקחת?

במוקד מאמצי הפיתוח הגלובליים בזירת הרכב האוטונומי ניצבים בשנים האחרונות מעבדי-על ממוזערים עם אלגוריתמים של בינה מלאכותית. מטרתם לבנות "תמונת מציאות" של סביבת הרכב ב-360 מעלות, באמצעות היתוך, בזמן אמת, של נתונים שמגיעים מעשרות חיישנים היקפיים ברכב.

כרגע הבעיה המרכזית של מפתחי המעבדים היא לא עוצמת המחשוב - קיימים כיום בשוק מעבדים שיכולים למלא משימות הרבה יותר כבדות מעיבוד הנתונים של עשרות חיישנים. הבעיה העיקרית היא איך לדחוס את כל עוצמת המחשוב הנדרשת לתוך פלטפורמה קומפקטית עם צריכת חשמל מזערית ובמחיר הגיוני ליצרני רכב בייצור המוני.

זו משימה כבדה מאוד. לשם פרופורציה: פלטפורמות סופר-צ'יפ נפוצות מדור ראשון, שבהן נעשה כיום שימוש לנהיגה "כמעט אוטונומית" (דרגה 3/4) עולות בדרך כלל אלפי דולרים ליחידה וצורכות כמעט קילוואט של כוח חשמלי כל שעתיים. ברכב אוטונומי חשמלי, שבו כל קילוואט בסוללות מתורגם לטווח נסיעה, המשמעות היא קיצור משמעותי של הטווח בין טעינות. זו, אגב, הייתה אחת המוטיבציות המרכזיות של טסלה להיכנס לפיתוח עצמאי של מעבד ייעודי, שתפור ספציפית למאפייני הנהיגה של כלי הרכב שלה, ושלדבריה יהיה גם יעיל יותר דרמטית מבחינת הרעב לחשמל.

בהערת אגב נציין שטסלה עדיין לא התייחסה לאופי ולמקור של האלגוריתמים של הבינה המלאכותית, שירוצו על אותו סופר-מעבד שהיא מפתחת. הגישה הרווחת כיום בתחום ה-AI לרכב אוטונומי היא "למידה עמוקה", ובטכנולוגיה הנוכחית היא דורשת עוצמת מחשוב מסיבית ורמת מורכבות גבוהה עם טריליוני טרנזיסטורים - מה שגובה מחיר ביעילות האנרגטית.

בהנחה שהמעבד החדש של טסלה עומד בהצהרות מרחיקות הלכת שמלוות אותו, אין ספק שמאחורי הקלעים מסתתרת גם פריצות דרך "שקטות" בתחום האלגוריתמים, ולא נופתע כלל ועיקר אם יש לתחום זה גם צד ישראלי. מאסק, כידוע, הגיע לישראל השנה במטוס פרטי מהקצה השני של הגלובוס, ולא מתקבל על הדעת שהוא עשה את זה רק כדי לשתות קוקטייל בירושלים ולטייל עם המשפחה.

אינטל ו-NVIDIA: מאבק גלובלי

עד ואם שטסלה תציג הוכחת רעיון (POC) לטכנולוגיה החדשה, זירת "המוחות" לנהיגה אוטונומית עדיין נשלטת על ידי שני ענקי ה-IT הפועלים בתחום, NVIDIA ואינטל, שממשיכים לרתום למשימה משאבים אדירים על פי המסורת של התעשייה.

לפני שבועיים, עוד בטרם ההכרזה של טסלה, שוחחנו טלפונית עם דני שפירו, מנהל תחום פעילות הרכב ב-NVIDIA, על  פלטפורמת מחשב-העל החדשה של החברה לרכב בדרגת אוטונומיה מלאה (L5), שכינויה "פגסוס", מייצגת השקעה של יותר משני מיליארד דולר ו"כוח מוח" של 2,000 מהנדסי פיתוח, והיא הראשונה שתגיע לשוק. כיום היא המצאת בשלב מואץ של בחינה ותפירה לצרכים על ידי לקוחות החברה.

לדברי שפירו לפלטפורמה שלה יש כיום מעל 370 שותפים ו/או לקוחות באקו-סיסטם העולמי המורחב של תעשיית הרכב. רק בחודש שעבר היא תלתה מדליה נוספת בארון כאשר דיימלר ובוש, שנמנים עם הלקוחות הגדולים והיוקרתיים ביותר בענף הרכב העולמי, הודיעו רשמית על בחירה ב"פגסוס" בתור הפלטפורמה העתידית שלהם לרכב אוטונומי.

במקביל השיקה NVIDIA בחודש שעברה סימולציה חדשה לפלטפורמת הפגסוס - בינתיים עבור לקוחותיה בלבד - שמסוגלת להריץ על מחשב מרכזי תרחישי נהיגה שונים, ולבחון/לשדרג את ביצועי המערכת ואת ה"למידה" שלה על פני מיליוני קילומטרים וירטואליים. בכך מואץ תהליך הפיתוח של יצרנים ונחסכים הרבה משאבים בנסיעה "אמיתית" ברכבי ניסוי.

באינטל המתחרה עובדים כיום במרץ על השלמת הפיתוח של צ'יפ-על לנהיגה אוטונומית מלאה, שלב 5, שנושא את השם EYEQ5. הצ'יפ אמור לעמוד לרשות הלקוחות לצורך בחינה והתאמה בחודשים הבאים ולהיות מושק סדרתית ב-2020.

גם כאן מדובר בקפיצת דרך משמעותית בכל החזיתות הטכנולוגיות: החל מטכנולוגיית ייצור דחוסה פי ארבעה מזו של הצ'יפ האוטונומי לשלב 4 (טכנולוגיה של 7 נאנומטר), עבור דרך כוח עיבוד גדול פי עשרה וכלה בצריכת כוח מוצהרת של עשרה ואט בלבד, שאמורה להיות נמוכה משמעותית משל המתחרות.

אינטל מכוונת את הצ'יפ העתידי לכלל השוק, כולל עבור יצרנים שעתידים לעשות שימוש בשורה ארוכה של חיישנים מסוגים שונים.

כרגע, זירת המאבק היא עסקית לא פחות מאשר טכנולוגית, ומה שיכריע הוא האחיזה הקיימת של שתי החברות בתעשיית הרכב. בחזית הזו אמורה מובילאיי לספק לאינטל את הסחורה, שהיוותה חלק נכבד מתמחור הרכישה שלה. מדובר בנדוניה שכוללת נוכחות בכ-27 מיליון מכוניות ברחבי העולם, קשרי אספקה ופיתוח עם למעלה מ-25 יצרני רכב, ופרויקטים לפיתוח רכב אוטונומי עם 13 יצרנים. לחברה יש גם נוכחות נרחבת מאוד בסין, שהיא אולי שוק הרכב האוטונומי בעל פוטנציאל הפיתוח המהיר ביותר בעולם.

לבסוף, לא נשכח גם שבראייה הכוללת של אינטל, שוק הרכב האוטונומי הוא עוגן עסקי, שאמור לייצר לה פעילויות לוואי עסקיות עתידיות ויקרות ערך כמו נוכחות פעילה בשוק התקשורת לרכב ב-5G, מכירת מרכזי עיבוד, מיפוי ועוד.

ה"הפרעה" הישראלית

בשעה שענקי ה-IT מנהלים ביניהם מלחמה גלובלית על הגדלת כוח המחשוב לרכב אוטונומי וכיבוש טריטוריות, אנחנו לא שוכחים לרגע את האפשרות, שאי שם לאורך הדרך תופיע, ואולי כבר הופיעה, טכנולוגיה "מפריעה" (disruptive). כזו שתמשוך את השטיח מתחת להשקעות המיליארדים של ענקי ה-IT המסורתיים.

הפרעות כאלה כבר הופיעו בעבר על ידי חברות סטארט-אפ דלות יחסית במשאבים עם גישה חדשה ומהפכנית לחומרה ו/או תוכנה, ולא מעט מהן הופיעו בישראל. הפוטנציאל הזה קיים גם בזירה של זיהוי וניתוח נתוני חיישנים של רכב אוטונומי ועד כה זיהינו לפחות שלוש כאלה, משלוש דיסציפלינות שונות - AI, ראיית מכונה ופיתוח מעבדים, שטוענות כי הן יכולות לרסק את המשוואה הנוכחי של עוצמת עיבוד/חיסכון בחשמל ברכב רכב אוטונומי.

על השלוש כבר כתבנו כאן בעבר ובדיקה שערכנו בימים האחרונים מגלה כי הן ממשיכות להתקדם במרץ. קורטיקה מנסה לייתר את הגישה הרווחת של שימוש ב"למידה עמוקה" ברכב אוטונומי, והאלגוריתמים הייחודיים שלה אמורים ליצור "תמונת מציאות סביבתית" בזמן אמת ללא המורכבות של רשתות נוירונים ותוך חיסכון משמעותי בכל הנוגע לעוצמת מחשוב והרעב לכוח. בחברה טוענים כי היא עברה את שלב הוכחת הרעיון (POC) מול מספר יצרני רכב וכי היא נמצאת בשלב של הטמעת האלגוריתמים על מעבדים, שישולבו במערכות בטיחות מתקדמות של כלי רכב.

חברת IONTERRA שאחריה אנחנו עוקבים מזה כשנתיים, הכריזה ביוני בכנס בברלין על פיתוח פלטפורמה שמזהה בזמן אמת אובייקטים בכביש ובצדי הדרך. מדובר בטכנולוגיית ראיית מכונה ייחודית, שמאפשרת היתוך של נתונים גולמיים ממספר רב של חיישנים שונים ובונה ברכב האוטונומי תמונת מציאות אחודה, שמאפשרת קבלת החלטות בזמן אמת עם בונוס של יכולת יצירת מיפוי בזמן אמת.

עד כאן הטכנולוגיה שלה מזכירה את מובילאיי, אולם ב-IONTERRA טוענים שאין לה צורך ביכולות מחשוב ייעודיות והיא קלה מספיק כדי לרוץ אפילו על מחשבי רכב תקניים ועדיין לטפל במספר רב של חיישנים. בחברה אומרים גם שיש לה הסכם כוונות לשילוב הטכנולוגיה במערכות של יצרן רכב גדול ובימים אלה היא נמצאת בהליך גיוס הון שיהיה גדול משמעותית מקודמיו.

הצלע השלישית בחברות ה"מפריעים", HAILO, צצה רק לאחרונה משלב ה-stealth החשאי, אולם היא מבטיחה להציג במחצית הראשונה של 2019 צ'יפ עם ארכיטקטורה רדיקלית, שיותאם ספציפית ליישומי למידה עמוקה אבל ידרוש רק שבריר מהדרישות המקובלות של עוצמת מחשוב וצריכת חשמל. ניתן יהיה לשלב אותו גם במכשירי קצה - מרחפנים ועד טלפונים. החברה לקחה בשבועות האחרונים חלק ב"מסע" של כמה חברות סטארט-אפ ישראליות לקוריאה ויפן, ועשתה שם לא מעט רעש.

האם ייתכן שבשעה שהענקים הגלובליים מתכתשים ביניהם, חברות סטארט-אפ ישראליות יהפכו את טכנולוגיית המיליארדים המושקעת שלהם למיותרת? דני שפירו לא נשמע מוטרד. "זה משחק של גדולים", הוא אומר. "בשעה שחברות צעירות עסוקות בלנסות ליישר קו, אצלנו יש כבר אלפי מהנדסים שעובדים על פיתוח הדור הבא".

גם במובילאיי לא נשמעים מוטרדים. בראיון שפורסם לאחרונה בעיתונות הסינית עם בועז זאקס, מנהל הפעילות של מובילאיי בסין, אמר זאקס: "יש הרבה סטארטאפים עולים שנכנסו לתחום הרכב, ויש טכנולוגיות טובות, אבל אין להם דריסת רגל בשוק. סף הכניסה לתעשיית הרכב הוא גבוה מאוד ולוקח הרבה מאוד זמן להטמיע מוצר בתעשייה. לפיכך זה חסר משמעות להסתכל על הטכנולוגיה בלבד. חשוב יותר לשים לב בכמה מדינות המוצר מוטמע בפועל, כמה שותפים טכנולוגיים יש לך וכמה חברות רכב ומשתמשים סופיים משתמשים בהן"

זו בהחלט הגישה הקלאסית של ענקי ה-IT, אבל אנחנו לא שוכחים לרגע את "בית הספר" שאפל עשתה למייקרוסופט ועוד שלל דוגמאות של "הפרעות" של חברות קטנות, ששינו את יחסי הכוחות ואת ההיסטוריה בעולם הטכנולוגיה. ומובילאיי עצמה, בעידן טרום אינטל, היא דוגמה קלאסית. 

עוד כתבות

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא התחתית" ו-"שנת הסטארט-אפ": באינטל רוצים ש-2024 כבר תסתיים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

חיזבאללה ירה לעבר חיילים במרחב הר דב, צה"ל השיב אש

החות'ים טוענים: "תקפנו ספינה ישראלית כאות סולידריות עם הפלסטינים" ● בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה ● דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' ● כל העדכונים

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35