גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

8 דברים שצריך לבדוק כדי לבחור את הלפטופ הנכון

שנת הלימודים האקדמית בדרך להיפתח, ולא מעט סטודנטים יצטיידו לקראתה במחשב נייד חדש ● אליהם יצטרפו צרכנים שרוצים להשתדרג, או שהלפטופ הישן שלהם שבק חיים ● איך בוחרים את הדגם המתאים לכם, ממה צריך להיזהר ולמה חשוב לשים לב? אנחנו כאן כדי לעזור

מחשב נייד / צילום: Shutterstock
מחשב נייד / צילום: Shutterstock

אין ספק שבחירת מחשב נייד היא אחת המשימות הצרכניות הכי מתסכלות. כל כך מתסכלת, עד שבחירת המחשב הנייד המושלם נראית כמו משימה כמעט בלתי אפשרית. מילא ריבוי המותגים, הסדרות והדגמים - האפשרויות לאינספור קונפיגורציות בכל דגם ודגם מקשות על מיפוי האפשרויות, ומכאן על יכולת הבחירה. מאמצי השיווק של היצרניות, במקום להפחית את הבלבול, בעיקר מוסיפים עליו.

במדריך שלפניכם לא תקבלו תשובות לכל השאלות. לא נגיד אם מק עדיף על PC, או להיפך. לא נמליץ על יצרן כזה או אחר. לא נחליט בשבילכם אם ללכת על 13 או 15 אינץ', ואם להעדיף מעבד של אינטל או של AMD. כן ניתן שמונה עצות למיפוי השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם ואת החנות שאתם רוכשים ממנה, כדי שלא תתייאשו ותבחרו במחשב הראשון שיציעו לכם רק כדי לגמור עם זה. שתהיה קנייה מוצלחת ומהנה.

1. הגדירו צרכים

אלא אם יש לכם 10,000 שקל מיותרים, אין הצדקה לקנות מכונת מלחמה, עם המעבד הכי חזק, המסך הכי חד ואינסוף זיכרון, שהיא גם קלה, דקה, מעוצבת, מתקפלת לשניים והורגת ג'וקים. לפני שניגשים למלאכת סקר השוק, צריך להבין את הצרכים, אחרת תטבעו בים האפשרויות.

נניח שהמחשב ישמש אתכם לצפייה בסרטים - מה יכול להיות הרכיב הכי חשוב אם לא איכות המסך וגודלו? אם אתם גיימרים - נוסף למסך, תצטרכו גם מעבד וכרטיס מסך עוצמתיים. גם אז הדבר תלוי בסוג המשחקים: לא דין משחקי אסטרטגיה כדין עולם תלת-ממדי מרובה משתתפים.

למי שנמצאים הרבה בדרכים חשובים המשקל וזמן הסוללה. מעצבים גרפיים ואמנים חייבים לפחות מסך איכותי, אבל עורכי וידאו ואנימציה מוכרחים שגם המעבד וכרטיס המסך יהיו חזקים. אפילו סטודנטים או אנליסטים שעובדים עם מספר רב של טאבים בדפדפן זקוקים לכוח עיבוד ולנפח זיכרון כדי לשמור על זמן תגובה מהיר.

אז מה עושים? ראשית, לא בוחרים מחשב "טוב באופן כללי", אלא מחשב שמתאים לקבוצה שאתם משתייכים אליה. אם אתם גיימרים או מעצבים, כדאי להתייעץ בפורומים ייעודים ולהתכוונן לדגמים ספציפיים שיצמצמו את טווח האפשרויות. שנית, מגדירים 2-3 פרמטרים שאתם לא מוכנים להתפשר עליהם. לא יותר.

2. אל תחסכו בכוח

בדברים שימושיים שיש לנו איתם מגע יומיומי ומשפיעים על איכות החיים והתפוקה שלנו - מומלץ לא לחסוך בכוח. זה נכון לגבי המכונית והמזרן, וזה נכון גם לגבי הלפטופ.

זה לא אומר שצריך לקנות מחשב ב-12 אלף שקל בשביל לגלוש ביוטיוב ולכתוב מסמכים בוורד (ראו סעיף 1), אבל מומלץ להגדיר תקציב סביר ולחפש את המחשב הכי טוב במסגרתו. אל תתפשרו על זיכרון רק כדי לחסוך כמה גרושים.

אגב זיכרון - מדובר בהשקעה משתלמת במיוחד, שתשמור על המחשב שלכם צעיר ורענן זמן רב יותר. אם המחשב הישן שלכם רק בן שלוש והוא כבר מרגיש תקוע, שווה לבדוק אם ניתן לשדרג לו את הזיכרון. תמורת 200-300 שקל אפשר לשחרר צוואר בקבוק משמעותי. הצלחתי פעם להחזיר לחיים מחשב שכבר היה מועמד לגריטה, בעזרת שדרוג זיכרון שעלה לי פחות מ-200 שקל.

זכרו: רובנו מחליפים סמארטפון אחת לשנה או שנתיים, גג שלוש. מחשב נייד טוב וחזק ימשיך לעשות את העבודה הרבה מעבר. לא משתלם להתקמצן.

3. ודאו שאתם צריכים לפטופ

בין אם הצלחתם להיסגר על הצרכים שלכם או שהתקשיתם בכך, עשו רגע הפסקה כדי לוודא - האם לפטופ הוא אכן סוג המכונה שדרושה לכם? אם אתם מחפשים מחשב שיתנייד בין חדר העבודה לסלון לצורך צפייה בסרטים, אולי בכלל אפשר להסתפק במחשב הנייח וסמאטרפון ולחבר אחד מהם לטלוויזיה החכמה? לא תמיד צריך לשם כך אפילו סטרימר.

ואם אתם משתמשים בלפטופ בתור מכונת כתיבה, אולי עדיף לחבר מקלדת בלוטות' לסמארטפון או לטאבלט? קיימים גם מחשבים בסיסיים זולים במיוחד, או כאלה שמשלבים טאבלט ומקלדת בפחות מאלף שקלים. לא תוכלו לצפות בהם בווידאו באיכות גבוהה ולעבוד עם 45 טאבים במקביל, אבל הם יספיקו לשימושים צנועים יותר.

ונניח שאתם בעלי משרד שמקבל קהל ורוצים לשדר פוזה, אולי שווה לשקול מחשב מסוג All-In-One? מחשב מהסוג הזה נראה כמו מסך בלבד, אך הבסיס או המסך שלו מכילים את כל רכיביו.

4. אל תפסלו מותגים

ככל הנראה, העצה הכי נפוצה שצרכנים שמחפשים לפטופ חדש מקבלים מחבריהם בפייסבוק היא "לא להתקרב ל-X", כש-X מייצג כל מותג שלמשיא העצה היה איתו ניסיון רע ומר. הבעיה היא שלכל אחד היה מתישהו ניסיון רע עם משהו, ואם תקשיבו לכל היועצים האלה - תוך זמן קצר תגלו שפסלתם בערך את כל המותגים. ואני לא מדבר על מחשבים שעולים באש: לרוב מדובר על חוסר שביעות רצון "מהשירות".

פעמים רבות ההמלצות הללו מבוססות על ניסיון מהעבר הרחוק, ומאז החברה בכלל החליפה נציגות בארץ, או סתם השתפרה (זה עלול להיות נכון, כמובן, גם בכיוון ההפוך). במקרים אחרים האכזבה נובעת מציפיות לא-ריאליות מצד הלקוחות לזמן מענה, עלות התיקון או תנאי ההחלפה של המוצר. כך או כך, עדיף לא למהר ולפסול חברות על סמך הצהרות גורפות ולא מבוססות.

עם זאת, אם אתם בעלי עסק שקונים מספר רב של מחשבים והעובדים שלכם מסתובבים איתם מחוץ למשרד, ענייני שירות ואחריות בהחלט עשויים להיות רלוונטיים לכם. במקרה כזה חשוב במיוחד לבדוק את האותות הקטנות של תנאי השירות והאחריות, ולהיוועץ עם עמיתים בעלי פרופיל שימוש דומה לשלכם שהתנסו בזמן האחרון בשירות של חברה מסוימת.

5. אבל התמקדו במספר מותגים מצומצם

אם לבחור סמארטפון חדש זה סרט, לבחור לפטופ זו כבר ספריית וידאו (היה פעם דבר כזה). המגוון באמת אינסופי, משום שלכל דגם של מחשב נייד יש אינספור תתי-דגמים.

לדוגמה, לאחרונה חשפה מיקרוסופט את הדור הבא של סדרת Surface. אחד המוצרים הבולטים שהושקו היה מחשב היברידי, לפטופ-טאבלט, שבו המקלדת והמסך ניתנים להפרדה. המחיר הרשמי לגרסה הבסיסית יעמוד על 900 דולר, ואילו הדגם המתקדם ביותר יעמוד על 2,300 דולר. בין לבין יש עוד כמה גרסאות, לכל אחת קונפיגורציה ומחיר שונה. וזה עוד מקרה פשוט.

הבעיה היא שאין מקום אחד, בטח לא אתרי השוואות מחירים, שיעשה לכם סדר - אולי אפילו להיפך. על כן, כדאי להתמקד בלא יותר מ-2-3 מותגים, ששמעתם עליהם דברים טובים או חוויתם איתם ניסיון מוצלח. וגם זה לא קל: אני החלטתי, לאחר ניסיון טוב עם מותג מסוים, שלא להתפזר ולמקד את סקר השוק שלי בדגמים החדשים שלו. גם זאת הייתה לא מעט עבודה.

6. בדקו את הרכיבים

אז על איזה מעבד ללכת? ואיזה כרטיס מסך? מספיק נפח אחסון של 128 ג'יגה, או שכבר עדיף ללכת על טרה? את זה אתם צריכים לברר בהתאם לצרכים שלכם. אנחנו כן יכולים להמליץ על כמה כללי אצבע:

גודל מסך. הרבה אנשים חושבים ש-10 אינץ' מספיקים להם, או אפילו 13, אבל זה רק כי בסוף מתרגלים להכל. לדעתי האישית ומניסיוני, אין כמו מסך גדול. המחשבים החדשים מספיק דקים וקלים, ולא בטוח שהחיסכון במקום בעת נשיאת המחשב על הגב תשנה לכם משהו. גם זמן הסוללה של המחשבים החדשים ממושך מבעבר. בקיצור, אל תתכלבו בתחום הזה.

מסך. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר המסך חד יותר, ויותר פרטים נכנסים בו מבלי שתצטרכו לגלול. לכו לפחות על 1,080*1,920. אם אתם עובדים במקומות מוארים ובאוויר הפתוח, שימו לב לבהירות המסך וליכולתו להתמודד עם אור שמש ישיר.

מעבד. מעבדי אינטל הם הנפוצים ביותר. מעבדי i3 משולבים במחשבים בסיסיים, i5 במחשבים המתאימים גם לעבודה אינטנסיבית, ו-i7 מתאים יותר לגיימר או לעורכת הווידאו. מעבדי i9 כבר נועדו לעורכי תלת-מימד או לחישובים מדעיים.

מעבר להתאמת עוצמת המעבד לצרכים שלכם, שימו לב שלא מוכרים מעבד מדור ישן מדי. עד כמה זה חשוב? בדור הנוכחי, השמיני (בקרוב יגיע התשיעי), אינטל מדברת על שיפור של 40% בביצועים ביחס לקודמו. איך יודעים מאיזה דור המעבד שמוצע לכם? מסתכלים על שם הדגם המלא. המספר הראשון מימין למקף הוא מספר הדור. לדוגמה, הדור של המעבד: Intel® Core™ i7-8550U הוא השמיני. כמובן, אין חובה להתמקד רק באינטל: גם ל-AMD יש מעבדים מעולים.

זיכרון RAM. לפחות 8 ג'יגה בייט. מי צריך יותר? בעיקר מי שעובדים על תוכנות עריכה מתקדמות.

כונן קשיח. רק SSD, וברוב המקרים אין צורך ביותר מ-256 ג'יגה-בייט. ממילא את רוב המוזיקה והסרטים צורכים בסטרימינג. תמונות וחיצונים אפשר לשמור בענן או בהתקן חיצוני.

מקלדת. אם אתם מרבים להקליד, מומלץ לבדוק את המחשב באופן אישי ולבחון אם המקלדת נוחה לכם. שימו לב האם ההקלדה גורמת לפאנל "לשקוע" ואם הכפתורים מפעילים התנגדות באופן מספיק נעים ונוח.

7. היעזרו באתרי החברות

אם הכל מבלבל, איפה כדאי להתחיל את סקר השוק? באופן מפתיע, ולמרות הטקסטים השיווקיים, התשובה במקרים רבים היא אתרי היצרניות עצמן. לרוב הן מסווגות את המחשבים על פי סוגיהם ואופי השימוש, וגם אם לא תמיד ברור מה ההגדרה שלהם למחשב "עבודה" או מחשב "סטודנטים", הדבר עשוי לסייע בצמצום אפשרויות הבחירה.

היתרון הוא שבאתר היצרנית תוכלו לראות בצורה נוחה את האפשרויות השונות לקונפיגורציה בתוך אותו דגם, מוצגות בטבלה. כך למשל תוכלו לראות, עבור דגם מסוים, עם אילו סוגי מעבדים הוא מוצע, אילו סוגי כוננים קשיחים, זיכרון או אפילו מסך. רק לאחר שהתפקסתם על דגם מסוים, קראו עליו ביקורות וחפשו אותו במנועי השוואת מחירים.

8. לגגל, לגגל, לגגל

את מנועי השוואות המחירים, הקופונים וחבריהם חייבים לקחת בערבון מוגבל ולהשתמש בהם בזהירות. מפרטי המחשבים לא תמיד מלאים, וגם התגובות והביקורות עלולות להיות מוטות או סתם לא מקצועיות.

עוד עניין טריקי הוא שחלק מהדגמים שקופצים לכם בתוצאות החיפוש עלולים להיות מיושנים, אף שהם נושאים את שם הדגם שהתענייתם בו. כמו בתחום המעבדים, לעיתים שם של דגם מסוים רץ שנים, ובכל פעם שהוא משודרג הוא מתקדם "דור" (Gen, קיצור של Generation).

מה עושים? קודם כל, מתפקסים על דגם באתר השוואת מחירים, רשת קמעונאית או קניון וירטואלי. אחר כך מעתיקים לגוגל את שם הדגם המלא, הארוך, זה שנראה כמו שם קוד עם הרבה אותיות ומספרים. ודאו שמה שמציעים לכם היא לא דגם בן שלוש שנים שנרקב על המדף. גם אם מדובר בדגם חדיש עם קונפיגורציה מעולה, בהזדמנות זאת תראו בכמה הוא מוצע במקומות אחרים ואף בחו"ל.

וכמובן, כדאי לקרוא ביקורות - רצוי כאלה המתפרסמות באתרים גדולים כמו Cnet, וכוללת פירוט מעמיק, צילומי מסך, השוואות וטבלאות. הדרך למצות את הביקורות מבלי לקרוא את כולן היא ללכת לסעיפי הסיכום, ולשים לב בעיקר אם יש התייחסות שלילית לפרמטר שחשוב לכם, ושלא מתבטא במפרט הטכני - התחממות, נוחות המקלדת ופד העכבר, צבעי המסך וכן הלאה. ושוב, שיהיה בהצלחה.

עוד כתבות

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

ירידות בוול סטריט; מטא מתרסקת ומאבדת קרוב ל-120 מיליארד דולר משוויה

נאסד"ק יורד בכ-1.2% ● מניות השבבים עולות ●  IBM צוללת ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● ישראליות: מובילאיי וצ'ק פוינט יורדות בעקבות הדוחות ● המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת לאחר הדוחות ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה