גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפחד נעל את וול סטריט: הנאסד"ק איבד 2.1%, מדד ה-VIX זינק

שר האוצר האמריקאי מגביר את הלחץ על סעודיה בצל פרשת רצח העיתונאי ● בורסות אירופה נעלו בירידות, הדאקס איבד כ-1% ● דרישות האבטלה בארה"ב בשבוע החולף ירדו מעבר לצפוי ●  שוק המניות הסיני רשם היום ירידות חדות, ומדד שנחאי איבד כמעט 3%

פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס
פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים 

 

23:00

הבורסה בוול סטריט ננעלה הלילה בירידות שערים חדות כאשר כל המדדים הבולטים, נאסד"ק, דאו ג'ונס  ו-S&P 500  רשמו ירידות.

מדד נאסד"ק  נפל ב-2.1% ושני המדדים האחרים רשמו ירידה של כ-1.5% בממוצע.

המתחים בין ארה"ב לערב הסעודית בעקבות היעלמות העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול הובילו את חששות המשקיעים, מנוצ'ין אף צייץ כי לא ישתתף בכנס ההשקעות בממלכה בשבוע הבא.

מניות קטרפילר  ואפל  בלטו בירידות הלילה.

19:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת תחת לחץ שהלך וגבר לאחר ציוץ של שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, בעניין הפרשה של העלמות העיתונאי הגולה בקונסוליה הסעודית בטורקיה. מנוצ'ין צייץ לפני מספר דקות בטוויטר, כי הוא לא ישתתף בכנס ההשקעות הבינלאומי שצפוי להיערך בסעודיה בשבוע הבא.

מדד הנאסד"ק נופל ב-2.4%, מדד S&P 500 מאבד 1.4% ודאו ג'ונס יורד 1.3%, ומדד הפחד מזנק ב-13%.

הציוץ של מנוצ'ין:

בתוך כך, המדדים המובילים באירופה נסגרו בטריטוריה האדומה, כאשר מדד הדאקס צנח ב-1%, הקאק איבד 0.5% והפוטסי ירד 0.26%.

 

18:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות שהולכות ומתגברות, כאשר מדד הנאסד"ק מאבד כבר 1.2%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.6% ומדד S&P 500 יורד בשיעור דומה. מדד הפחד (VIX) מזנק כעת ביותר מ-13%.

17:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים במגמה שלילית כאשר מדד דאו ג'ונס מאבד 0.6%, מדד הנאסד"ק יורד 0.5%.

מניית אנדוסייט (Endocyte) מזנקת ביותר מ-50% בהמשך לדיווח לפיו ענקית התרופות נוברטיס תרכוש את החברה לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו היום בטריטוריה האדומה, וזאת כשברקע נתוני דרישות האבטלה הפתיעו לטובה. מדד נאסד"ק  מאבד 0.75%, מדד דאו ג'ונס  יורד 0.6% ומדד S&P 500  יורד בשיעור דומה.

מניית סלקט  הישראלית, המפתחת טכנולוגיה חדשנית לברירת תאי גזע, מזנקת ביותר מ-9% על רקע הדיווח של החברה כי השיגה תוצאות חיוביות בטיפולים אורתופדיים שנערכו בחיות בהם נעשה שימוש בתאי גזע שהופקו משומן אנושי באמצעות תהליך ה-ApoGraft.

15:35

דרישות האבטלה בשבוע החולף בארה"ב ירדו ל-210 אלף תביעות, לעומת 215 תביעות בשבוע הקודם. תחזיות האנליסטים בשוק היו ל-212 אלף תביעות. הנתון החיובי מצטרף לנתונים טובים של הכלכלה האמריקאית לאחרונה, ומה שתומך במדיניות הפד להמשך תוואי העלאות ריבית.

14:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות, כאשר החוזה על מדד הנאסד"ק מאבד 0.6%.

באירופה המדדים נסחרים במגמה מעורבת, כאשר הדאקס ללא שינוי, הקאק עולה 0.3%.

מנייתה של יצרנית התרופות לסרטן אנדוסייט (Endocyte), מזנקת כעת ביותר מ-50% בשלב של טרום המסחר בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה נרכשה על ידי ענקית התרופות השוויצית נוברטיס, וזאת תמורת 2.1 מיליארד דולר. 

נוברטיס תשלם 24 דולרים למניה עבור החברה האמריקאית שפועלת בתחום הטיפול בסרטן הערמונית. מנייתה של אנדוסייט חתמה אתמול את המסחר במחיר של 15.56 דולרים.

12:00

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בעליות קלות, כאשר מדד הדאקס הגרמני עולה 0.16%, הקאק הצרפתי נסחר ללא שינוי מהותי ומדד הפוטסי הבריטי עולה ב-0.1%.

11:00

המסחר באסיה ננעל היום במגמה שלילית. מדד שנחאי  הסיני איבד כ-3% ומדד שנזן נפל ב-2.74% בהובלת מניית PetroChina, שקרסה בכ-8%. גם ניקיי 225 , קוספי  והנג סנג  נסגרו בירידות. רק מדד ASX 200  האוסטרלי ננעל בעליות שערים. 

המסחר באירופה עבר מירידות לעליות: קאק , פוטסי , דאקס  וסטוקס אירופה 600 .

מניית Carrefour עולה ב-7.9% לאחר שחברת הסופרמרקטים הצרפתית דיווחה על עליית במכירות ברבעון השלישי. מניית יוניליוור  יורדת לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 3.8% במכירות ברבעון השלישי. 

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בירידות, למעט מדד קאק  הצרפתי שעולה. כך, פוטסי , דאקס  וסטוקס אירופה 600  פתחו במגמה שלילית.

במסחר באסיה נרשמות ירידות שערים, למעט במדד ASX 200 האוסטרלי. מדד ניקיי , מדד קוספי  ומדד הונג קונג הנג סנג  - כולם מאבדים מערכם. 

מדד שנחאי, אחד ממדדי המניות העיקריים של סין, איבד היום כמעט 3%.

בוול סטריט, החברות אל.אם אריקסון , וולוו גרופ , נוברטיס , נסטלה  ויוניליוור פי.אל.סי  צפויות לפרסם היום את דוחות הרבעון השלישי של השנה. 

בתוך כך, נוברטיס הודיעה היום כי תרכוש את חברת התרופות Endocyte ב-2.1 מיליארד דולר. 

06:15

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בירידות שערים. מדד שנחאי  בולט בירידות, ומאבד מערכו כמעט שני אחוזים. מדד ניקיי , מדד קוספי  ומדד הונג קונג הנג סנג  - כולם מאבדים מערכם. 

אתמול ננעל המסחר בארה"ב בירידות שערים קלות: נאסד"ק  ירד ב-0.04%, S&P 500  איבד 0.03% ודאו ג'ונס  נפל ב-0.36%.

הפד פרסם אתמול (ד') את הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה, שנערכה ב-25-26 בספטמבר. בכירי הבנק המרכזי משוכנעים כי המשך מדיניות העלאת הריבית היא הדרך הנכונה ביותר לשמור על יציבות הכלכלה. בנוסף, בוועדה עלה חשש כי מדיניות טראמפ עשויה לסכן את נתוני הצמיחה הגבוהים של ארה"ב. התשואה על האג"ח הממשלתיות 10 שנים בארה"ב עלתה ב-0.35% לאחר שחרור הפרוטוקולים. מניות הבנקים עלו: גולדמן סאקס , מורגן סטנלי , בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ  וג'י.פי מורגן צ'ייס 

מחיר הנפט  יורד, ומחיר חבית נפט עומד כעת על 69.67 דולר. 

באירופה ננעלו אמש המדדים המובילים בירידות שערים על רקע נתוני האינפלציה בגוש האירו. מדד דאקס  איבד 0.5%, מדד קאק  ירד בשיעור דומה ומדד הפוטסי  איבד מערכו 0.1%.

מוקדם יותר פורסם מדד ספטמבר של 19 מדינות האיחוד שעלה ב-0.5%.

עוד כתבות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ארה"ב ועוד 17 מדינות בקריאה משותפת: "לשחרר חטופים מיד"

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר