גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לא מרפים מנוחי דנקנר: בקשה לתביעה ייצוגית בפרשת הרצת המניות של אי.די.בי

הרצת המניות של  אי.די.בי אחזקות עוברת מהזירה הפלילית לזירה האזרחית • בעל מניות בחברה הגיש היום בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של 90 מיליון שקל נגד נוחי דנקנר ואיתי שטרום בעקבות הרשעתם בפרשה: "חומרה מופלגת של מעשי תרמית בני"ע שבוצעה על-ידם"

נוחי דנקנר / צילום: רפי קוץ
נוחי דנקנר / צילום: רפי קוץ

בחודש שעבר איש העסקים נוחי דנקנר  נכנס לכלא מעשיהו ברמלה, כדי להתחיל לרצות את העונש של 3 שנות מאסר שגזר עליו בית המשפט העליון, בגין הרשעתו בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות בפברואר 2012. דנקנר נשא עמו תיק חפצים קטן וגם תחושה קשה שנגרם לו עוול, שהוא חף מפשע, ושמעשיו סביב החברה שהייתה בשליטתו תורגמו לא נכון. דנקנר הכחיש עד הרגע האחרון - ועדיין מכחיש - את המעשים המיוחסים לו.

נוחי

אבל כל זה כבר לא משנה. בית המשפט אמר את דברו, ודנקנר נושא בעונש שהוטל עליו. ושם - בזירה הפלילית - פרשת הרצת המניות באי.די.בי הייתה יכולה להסתיים, אלמלא היה מדובר בפרשה שסובבת כל-כולה סביב חברה ציבורית, שהציבור השקיע בה את מיטב כספו.

היום (ד') עברה פרשת הרצת המניות של אי.די.בי מהזירה הפלילית לזירה האזרחית. זאת, לאחר שאחד מבעלי המניות בחברה הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית, בהיקף 90 מיליון שקל, נגד נוחי דנקנר, איתי שטרום, שהורשע אף הוא בפרשה, ונגד חברת קלוס טריידינג שבבעלות שטרום (לשעבר ISP).

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין איתן חיימוביץ וסיני אליאס, נטען כי "התנהלותם העבריינית של נוחי דנקנר ואיתי שטרום, והתרמית שטוו בניירות הערך של אי.די.בי, הסבה נזקים כבדים הן למשקיעים מקרב הציבור שרכשו את מניות אי.די.בי במחיר מנופח והן למשקיעים אשר השתתפו בהנפקה, והדברים מעוגנים בממצאים ובמסקנות של פסקי הדין החלוטים.

"ניתן לומר בסבירות גבוהה כי אלמלא הרצת המניות והפרת חובות הדיווח - גיוס הכספים בהנפקה היה נכשל, אפשר שההנפקה כלל לא הייתה יוצאת לפועל, וציבור המשקיעים כלל לא היה משחית את כספו".

פרשת הרצת מניות אי.די.בי הסתיימה בזירה הפלילית באוגוסט השנה, אז החליטו שופטי בית המשפט העליון, ניל הנדל, דוד מינץ וג'ורג' קרא, לדחות את ערעוריהם של נוחי דנקנר, מי שהיה בעבר האיש החזק ביותר במשק הישראלי, ושל מנהל ההשקעות איתי שטרום, על הרשעתם על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות בפברואר 2012.

שופטי העליון אף החליטו להחמיר את עונשו של דנקנר משנתיים מאסר בפועל ל-3 שנות מאסר; ואת עונשו של שטרום משנה לשנתיים מאסר. ההחלטה נמסרה לצדדים באופן חריג במייל, ולא בבית המשפט עצמו.

"תביעה נגררת להרשעה בפלילים"

הבקשה לאישור התביעה הייצוגית שהוגשה היום מסתמכת על קביעותיהם של בתי המשפט המחוזי והעליון בעניינם של דנקנר ושטרום ומהווה "תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים" - בהתאם לכך, העובדות והממצאים המפורטים בפסקי הדין הפליליים מהווים חלק בלתי נפרד מהייצוגית, ויראו בהם ראיות שהוכחו גם במישור האזרחי, לכל הפחות ביחס לדנקנר ולשטרום.

התובע, אריה רהב, שרכש 210 מניות רגילות של החברה ביום 23.2.2012 ומכר אותן ביום 3.5.2012, טוען כי הנזק האישי שלו עומד על 755 שקל. לטענת באי-כוחו, עורכי הדין חיימוביץ ואליאס, עילת התביעה האישית שלו נובעת, בין השאר, מכך שהוא רכש את ניירות הערך על בסיס מידע שגוי ומטעה, ובמחיר הנובע מפעולות התרמית בניירות הערך, שהאחראים לו הם דנקנר ושטרום.

לטענת רהב, התביעה הייצוגית מיועדת להיטיב את נזקם של בעלי מניות החברה, אשר ניזוקו כתוצאה מאותה פעילות עבריינית ותרמיתית בניירות ערך של החברה, שנקבעו בהכרעת הדין ובפסק הדין בערעור. רהב מבקש להגדיר את הקבוצה אשר בשמה הוגשה התובענה, באופן שתכלול את "כל מי שרכש ניירות ערך של חברת אי.די.בי אחזקות, מיום 21.2.2012 ועד ליום 27.11.2012, למעט מי שרכש ניירות ערך כאמור החל מיום 26.2 ומכר אותן לפני יום 27.11.2012".

לבקשת אישור הייצוגית צורפה גם חוות-דעת של פרופ' אשר בלס, מומחה כלכלי בעל שם, אשר ממנה עולה כי הנזק שנגרם לחברי הקבוצה הייצוגית שאותה מבקש רהב לייצג, מגיע באופן שמרני לסך של 90.02 מיליון שקל.

פרופ' בלס מחלק את הנזק שנגרם בעקבות הפרשה ל-3 חלקים: נזק שנגרם למשקיעים שרכשו מניות (ואופציות) בהנפקה שעמדה בלב הפרשה הפלילית - בסך 46.7 מיליון שקל; נזק שנגרם למשקיעים שרכשו מניות בבורסה בתקופת ההרצה (כהגדרתה בחוות-הדעת) - בסך 10.5 מיליון שקל; ונזק שנגרם לכלל ציבור המשקיעים שרכשו מניות מיום 21.2.2012 ועד יום 27.11.2012, והחזיקו מניות בעת ההודעה על התרמית מיום 27.11.2012 - בסך 33 מיליון שקל.

"תוכנית מרמתית של דנקנר ושטרום"

על-פי חוות-הדעת, סכומי הנזק האמורים הם נומינליים, ויש להוסיף עליהם הפרשי ריבית והצמדה, עד למועד התשלום בפועל. בבקשה הייצוגית נטען עוד כי "הואיל ודנקנר - כיו"ר דירקטוריון אי.די.בי - הפר את חובת האמונים כלפי יתר בעלי המניות, כמו גם לאור החומרה המופלגת של מעשי התרמית בניירות ערך שבוצעה על-ידי דנקנר ושטרום - אשר אלמלא בוצעה לא הייתה יוצאת לפועל ההנפקה, ולמצער - ההנפקה הייתה נכשלת, והיה מגויס הון בסכום נמוך משמעותית מזה שגויס בפועל, שכן הציבור לא היה נותן אמון במניות אי.די.בי - יש לקבוע חובת השבה מלאה ופיצויים של ביטול". 

בבקשה צוין עוד כי נשקלה בקפידה האפשרות כי בקשת האישור תופנה גם כלפי נושאי משרה נוספים מקרב אי.די.בי וכן כלפי רואי החשבון של החברה, אך בשים לב לעובדה כי אין בנמצא בשלב זה תשתית ראייתית כי תוכניתם העבריינית של דנקנר ושטרום להשפיע על שערי מניות אי.די.בי, הייתה ידועה לנושאי משרה אחרים ורואי החשבון, או היה עליהם לדעת עליה, או הייתה להם אפשרות להתחקות אחר קיומה של תוכנית כאמור - הוחלט שלא לכלול אותם בגדרי התובענה.

"יחד עם זאת", נכתב, "אם וככל שתתגלינה ראיות שתלמדנה על מודעות של נושאי משרה נוספים לתוכנית המרמתית של דנקנר ושטרום, או על אפשרות סבירה כי היה עליהם לדעת על קיומה של תוכנית זו, שומר לעצמו המבקש את הזכות לעתור לתיקון בקשת האישור".

עו"ד רם כספי, שייצג בעבר את נוחי דנקנר בתביעות ועניינים משפטיים אחרים, מסר: "לא אוכל להתייחס לתביעה, כיוון שהיא טרם הגיעה אלינו".

מאיתי שטרום לא נמסרה תגובה.

"הנפקת חברים" להצלת הקבוצה

אנשי העסקים נוחי דנקנר ואיתי שטרום הורשעו בכך שבשלהי תקופתו של דנקנר כבעלי קבוצת אי.די.בי, בפברואר 2012, הם "הריצו" את מניות אי.די.בי אחזקות ערב הנפקה של החברה, שהייתה קריטית לצורך שיפור מצבה התזרימי החונק. כמו כן הורשעו השניים בעבירות דיווח ובהלבנת הון. גם החברות אי.די.בי וקלוס טריידינג (ISP) של שטרום הורשעו בעבירות אלה.

בתי המשפט קבעו כי לקראת מועד ההנפקה, קשרו דנקנר ושטרום קשר שבמסגרתו ביצע שטרום, לבקשת דנקנר, רכישות מאסיביות של מניות אי.די.בי, שאותן מכר מחוץ לבורסה, ושב לרכוש מניות חדשות - הכול, כך נקבע, כדי להשפיע באופן בלתי חוקי ומעושה על שער המניה ערב ההנפקה, בכדי להבטיח את הצלחתה. וההנפקה אכן עלתה יפה: אי.די.בי גייסה באמצעותה 321 מיליון שקל.

בהכרעת הדין המרשיעה של השופט חאלד כבוב נכתב כי "דנקנר הקדיש את כל מאודו כדי להעביר סיגנל לשוק, שיש ביכולתו לגייס סכום נכבד שיאפשר לו לנווט את פעילותה העסקית של אי.די.בי, כאשר כישלון של מהלך שכזה היה גם עלול להביא לאובדן השליטה בחברה. זהו התמריץ שהכווין את פעילותו של דנקנר, ולמרבה הצער הביא אותו לפעול דווקא בסמוך לפני ההנפקה באופן בלתי לגיטימי בעליל".

לצורך ביצוע התוכנית הורה שטרום לסוחר בניירות ערך, עדי שלג - שהיה זמן קצר קודם להנפקה שותפו של שטרום, והפך בהמשך לעד המדינה בפרשה - לרכוש באמצעות חשבונות חברת ISP שבבעלות שטרום מניות של אי.די.בי אחזקות, במטרה להשפיע על שער המניה. נפסק כי שלג פעל בהתאם להוראות של שטרום ורכש מניות עד לניצול מלוא מסגרת האשראי שהייתה קיימת בחשבונות ISP בבנק הבינלאומי.

כשיבשו מקורותיו הכספיים של שטרום, הוא פנה לדנקנר, שפנה לכמה מחבריו כדי שהם ירכשו את המניות שרכש שטרום מחוץ לבורסה. הפרקליטות תיארה זאת כ"חילוצו" של שטרום בידי דנקנר. אותם "מחלצים" הם אנשי העסקים אילן בן-דב, לשעבר בעל השליטה בחברת פרטנר; יוסי ויליגר, שהיה הבעלים של חברת ויליפוד; שמעון וינטראוב, בעל השליטה בבראק קפיטל; צביקה בארינבוים; וגלעד טיסונה. בשל זהות "המחלצים" זכתה ההנפקה לכינוי "הנפקת חברים".

כש"המחלצים" רכשו מניות משטרום - הוא שב ורכש שוב מניות אי.די.בי בבורסה, ובכך נמנע מפגיעה בשער המניה על-ידי הגדלת ההיצע בבורסה. כששוב יבשו מקורותיו של שטרום, הוא פנה לבנק הבינלאומי כדי לקבל אשראי, אך הבנק סירב לבקשתו.

אז פנה דנקנר פנה למנהלת מחלקת שוק ההון בבינלאומי, ניצה זעפרני, ולמנהל החטיבה העסקית, אילן בצרי, ו"זרק מילה טובה", כלשונו של שטרום בעדותו - עד שהבנק נעתר לבקשת שטרום והעמיד לו אשראי במיליוני שקלים, ללא בטוחות כלשהן ובתנאים נוחים למדי.

בבקשה לאישור התביעה הייצוגית שהוגשה היום נטען כי "אין צורך להכביר מילים בקשר עם מהותיות המידע בדבר קיומה של תוכנית של 'הרצת מניות'. הרשעת דנקנר בעבירות אלה גוזרת את המסקנה המתחייבת, כי הסתרת התוכנית המרמתית להשפיע על שערי נייר הערך של אי.די.בי מהווה הסתרה של פרטים מהותיים ביותר מציבור המשקיעים".

עוד נכתב בבקשה לייצוגית כי "למעשה, קשה להעלות על הדעת מידע מהותי יותר למשקיע הסביר מאשר המידע שהוסתר במקרה שלפנינו. קיומה של תוכנית מרמתית להשפעה על שערי מניות אי.די.בי היוותה מידע קריטי המשנה באופן משמעותי את מכלול האינפורמציה שעל בסיסה ניתן לקבל החלטת השקעה בחברה".

עוד כתבות

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם