גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בוול סטריט: הנפט טיפס 4.5%, טוויטר זינקה 7%

הנפט עלה בכ-4.5% לאחר הדיווח כי פוטין והנסיך הסעודי הסכימו על הקיצוץ תפוקה ● טראמפ צייץ כי סין תפחית או תסיר לחלוטין את המכסים על רכבים המיוצרים בארה"ב ● ביום שישי האחרון הסכימה ארה"ב לא להעלות את המכסים על מוצרי יבוא מסין ● הדולר אינדקס נחלש על רקע האופטימיות סביב מלחמת הסחר

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים. 

 

23:00

יום המסחר הראשון לשבוע הסתיים בוול סטריט בעליות שערים. שלושת המדדים העיקריים ננעלו בירוק: מדד S&P 500  עלה בכ-1.09%, דאו ג'ונס  עלה בכ-1.13% ומדד נאסד"ק  עלה בכ-1.51%.  

העליות הבולטות של יום המסחר: מניית טוויטר זינקה היום בכ-7%, מניית נובל אנרג'י  קפצה ב-5.31%, מניית נייקי עלתה ב-3.75%, מניית בואינג עלתה ב3.78%, ומניית אפל עלתה ב-3.5%. לעומתן, מניית פפסיקו  איבדה כ-2.5% מערכה.

מחיר הנפט בתום יום המסחר השלים זינוק של 4.5% וכעת הוא עומד על 53.21 דולר לחבית. 

22:20

מחיר הנפט  ממשיך את העליות, ובשעה זו הוא עולה כ-4.3%, ומחירו 53.11 דולר לחבית. 

21:00

המגמה החיובית, גם אם מתונה, ממשיכה בוול סטריט, והמדדים העיקריים ממשיכים לרשום עליות. מדד S&P 500  עולה בכ-0.75%, דאו ג'ונס  עולה בכ-0.8% בממוצע ואילו הנאסד"ק  ממשיך לעלות בכ-1%.

מחיר הנפט ממשיך לטפס מעלה, כ-3.38%, וכעת הוא נסחר סביב 52.65 דולר לחבית. 

18:50

העליות החדות במסחר בוול סטריט נרגעו, אך המגמה במסחר מוסיפה להיות חיובית. מדדי S&P 500  ודאו ג'ונס  עולים כ-0.5% בממוצע ואילו הנאסד"ק  קופץ בכ-1%.

הרקע לעליות הוא הפוגה ל-90 יום במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין שהוכרזה בסוף השבוע האחרון, הסכמת ארה"ב שלא להעלות מכסים נוספים על סחורות מיובאות מסין וציוץ הנשיא טראמפ על כך שסין תפחית או תסיר לחלוטין את המכסים על רכבים אמריקאים. 

מניות בואינג וקטרפילר  עולות בעקבות הדיווחים על סחר חופשי יותר בין שתי המדינות.

מניית נייקי  עולה לאחר שמחיר המטרה של המנייה הועלה ב-4 דולר מ-81 ל-85 דולר.

מניית טוויטר מטפסת קרוב ל-6%.

מחיר הנפט  ממשיך לטפס כ-2.4% בשעה זו על רקע דיווח על הסכם בין פוטין והנסיך הסעודי לקיצוץ התפוקה. 

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה חיובית לקראת הנעילה.

16:30

 

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית ובעליות נאות בכל שלושת המדדים העיקריים: מדד נאסד"ק  עולה בכ-1.8%, מדד S&P 500  עולה בכ-1.4% ומדד דאו ג'ונס  עולה בכ-1.6%. מניית אפל מזנקת בכ-2.5%. 

מחיר הנפט  מזנק בכ-4.5%, ומחירו עומד כעת על 53.15 דולר לחבית.  

15:30

נמשכת המגמה החיובית בבורסות באירופה, המדדים העיקריים, ביניהם דאקס, קאק ופוטסי מטפסים.

מרבית מניות יצרניות הרכב האירופיות מזנקות על רקע הסכמת ארה"ב לא להעלות את המכסים על מוצרים סיניים.

החוזים העתידיים מאותתים על עליות בוול סטריט, מניות קאטרפילר, קוואלקום, GM, פורד ופיאט קרייזלר בולטות בעליות במסחר המקדים.

12:00

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בעליות חדות, וזאת על רקע האופטימיות שנרשמה לאחר ההסכמות בין סין וארה"ב להפסקת אש במלחמת הסחר למשך 90 יום. לצד זאת, טראמפ צייץ כי סין הסכימה להפחית מכסים על רכבים מיובאים מארה"ב, מה שמקפיץ כעת את מניית GM (ג'נרל מוטורס) בפרנקפורט.

מדד הדאקס הגרמני מזנק 2.6%, הפוטסי קופץ 2.3%, הקאק עולה 2%. הדולר אינדקס (DXY) יורד בעוד המשקיעים מחפשים נכסי סיכון, והדולר האוסטרלי מזנק בכ-1%.

מחיר הנפט מזנק בחדות על רקע הדיווח שלפיו רוסיה וסעודיה הסכימו על קיצוץ קצב הפקת הנפט, וזאת לפני פגישת קרטל אופ"ק בסוף השבוע הקרוב בווינה.

מארק האפלה, מנהל משרד ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management: "ארה"ב וסין מורידות את להבות סכסוך הסחר. מפגש מכריע בין נשיא ארה"ב לנשיא סין הסתיים עם הקלה במתחים והתחייבות להמשך מו"מ בנושא הסחר. הבית הלבן הודיע שהוא מוכן לעכב את העלייה בתעריפים על 200 מיליארד דולר של סחורות סיניות, מ -10% ל -25%, שהיו מתוכננות ל 1 בינואר, כל עוד המשא ומתן נמשך. בתמורה, סין הסכימה לרכוש מארה"ב כמות "משמעותית מאוד" של חקלאות, אנרגיה וסחורות תעשייתיות. נכון לעכשיו, השווקים רואים את החדשות כחיוביות במקצת עבור נכסים בסיכון. המניות הגלובאליות עלו בסוף השבוע האחרון על רקע אותות אופטימיים שנבעו מהפגישה בין ארה"ב לסין והתפיסה שהבנק המרכזי בארה"ב נעשה גמיש יותר סביב העלאות נוספות. למדנו שממשל טראמפ והפד לא מקפידים על מדיניות בלי להתחשב בשוק ובהשפעה הכלכלית. אנחנו ממשיכים להיות במשקל יתר על מניות גלובליות ואג"ח ממשלתי של שווקים מתפתחים הנקובות בדולר אמריקאי. אף על פי כן אנו ממשיכים לצפות לתנודתיות מוגברת סביב מדיניות וחדשות כלכליות".

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות שערים: קאק , דאקס , פוטסי  וסטוקס 600  נסחרים במגמה חיובית. המסחר באסיה ננעל בעליות. כך,  ניקיי , שנחאי , הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  ננעלו בעליות. 

בגרמניה יפורסם היום מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור לחודש נובמבר, כאשר הצפי הוא לקריאה של 51.6 נקודות - ללא שינוי לעומת אוקטובר. בבריטניה צפוי להתפרסם מדד דומה לנובמבר, כאשר הצפי הוא לקריאה של 51.6 נקודות, לעומת קריאה של 51.1 נקודות באוקטובר.

08:55

ימים ספורים לפני פסגת מפיקות הנפט שאמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב בווינה, קטאר הודיעה על כוונתה לצאת מקרטל אופ"ק (OPEC). מחיר הנפט  מזנק בתגובה ביותר מ-5%. קטאר היא יצרנית הגז הטבעי הנוזלי (LNG) הגדולה בעולם. 

07:50

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי סין תפחית או תסיר לחלוטין את המכסים על רכבים המיוצרים בארה"ב. 

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו "סין הסכימה להפחית ולהסיר מכסים על מכוניות המיוצרות בארה"ב ומיובאות לסין". כיום המכס קבוע לרמה של 40%.

 

6:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות: ניקיי , שנחאי , הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  נסחרים במגמה חיובית. בשישי נסגר המסחר בוול סטריט ובאסיה בעליות ואילו באירופה הוא ננעל בירידות. 

הבורסות בארה"ב יהיו סגורות ביום רביעי הקרוב בשל יום אבל על מותו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב. 

ביום שישי האחרון הסכימה ארה"ב לא להעלות את המכסים על מוצרי יבוא מסין בשווי של 200 מיליארד דולר לרמה של 25% - מה שאמור היה להיכנס לתוקף בינואר הקרוב. בתמורה, סין התחייבה להגדיל את רכישותיה בארה"ב - מה שצפוי לצמצם את גירעון הסחר של ארה"ב מול בייג'ינג. המדינות התחייבו לפתוח באופן מיידי בשיחות על המדיניות התעשייתית הלאומית של סין, שהתחייבה לרכוש מוצרים חקלאיים, תעשייתיים, מוצרי אנרגיה ועוד כדי לצמצם את הפער בסחר בין המדינות.

הבוקר פורסם מדד מנהלי הרכש של Caixin במגזר הייצור לחודש נובמבר, שעמד על 50.2 נקודות, לעומת 50.1 נקודות באוקטובר. ב"רויטרס" העריכו כי המדד יעמוד על 50 נקודות. 

הנפט נסחר הבוקר בעליות של כ-5.3%. כעת מחיר חבית עומד על 53.62 דולר. ביום חמישי הקרוב תתקיים פגישה של המדינות החברות בקרטל הנפט אופ"ק. בשוק מצפים שהקרטל יחליט על קיצוץ נוסף של הפקת הנפט כדי לתרום לעליית המחיר על ידי צמצום צד ההיצע. 

הדולר נחלש ב-0.09% לעומת הין היפני ומוסיף 0.02% לעומת היואן הסיני. 

עוד כתבות

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

חדשות טובות לאוקראינה: ההתקפה האיראנית עשויה להזיק לרוסיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תשפיע המתקפה האיראנית על המלחמה בעזה ועל המלחמה באוקראינה, והאיראנים לא מתרשמים מהצהרות הניצחון של משמרות המהפכה ● כותרות העיתונים בעולם 

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה: "לבנקים יש אחריות לרווחה הכלכלית של הציבור, יש מקום לדירקטיבה מצד הפיקוח שתקדם זאת"

מנכ"ל וואן זירו אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

את'ריום / צילום: Shutterstock

לראשונה, הונג קונג אישרה קרן סל העוקבת אחר האת'ריום

כשלושה חודשים לאחר אישור תעודות הסל על הביטקוין, הרשויות בהונג קונג הן הראשונות לאשר גם את האת'ריום ● גם בארה"ב הגישו בקשות להנפיק קרנות סל דומות, אך רק בסוף מאי תתקבל החלטה ● המטבע השני בגודלו עולה הבוקר ב-5%

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי־ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

יותר ביקוש לפועלי בניין ועובדים בלתי מקצועיים, פחות למהנדסים ואקדמאים

שיעור התעסוקה עלה במרץ במקצת ועומד על 60.8%, ושיעור האבטלה הצטמצם ועומד על רמה של 3.1% ● עם זאת, ייתכן כי הגיוס הנרחב למילואים מצמצם מלאכותית את שיעור האבטלה

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

ישי דוידי - מייסד ומנכ''ל פימי / צילום: יונתן בלום

פימי מכרה מניות של אורביט ב-100 מיליון שקל. אלה הרוכשים

הרוכשים העיקריים הם בתי ההשקעות מור ומיטב ● פימי מכרה את המניות אחרי זינוק של כ-37% במניה ותמשיך להיות בעלת השליטה בחברה ● התשואה של פימי על ההשקעה באורביט עומדת על 400%

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים