שר הכלכלה אלי כהן שולל טענות על כך שמשרד הכלכלה לא פועל מספיק לטיפול ביוקר המחיה. "זה כן נכון שהיה גל התייקרויות. במהלך 3 השנים האחרונות אנחנו מטפלים במונופולים, לא חוששים מהם, לא מטייקונים ולא מיבואנים בלעדיים" - כך אמר היום (ה') כהן בוועידת העסקים של גלובס, בראיון עם כתב התעשייה יובל אזולאי. "גם המדינה צריכה לבוא לתרום את חלקה. מחירי החשמל לא יעלו ב-7% וגם לא ב-5%", הוסיף.

בנוגע למחאת האפודים הצהובים והביקורת מצד יאיר לפיד ואבי גבאי, אמר כהן: "בתור דוגמן, האפוד הצהוב יושב על לפיד מצוין, אבל מה הוא עשה בתקופתו כדי לשבור את המונופולים? גם אף אחד מאיתנו לא היה הולך להיות פרזנטור של בנק. גבאי עמד בראש המונופול הדורסני בזק, שבבעלותו הייתה פלאפון, שגבתה את המחירים החזיריים ביותר. ומי שבר את המונופול? כחלון. הגמל לא רואה את הדבשת".

על הביקורת שספג על כך שהשתתף בהשקת המותג החדש של שופרסל, BE, אמר שר הכלכלה: "אני אהיה בכל מקום כדי לעודד תחרות. במקום להתעסק בהשקה, תתעסקו בכך שנוצרו אלטרנטיבות בשוק".

כהן התייחס גם לכוונה למנות הוועדה שתבחן את יוקר המחיה, בראשותו של פרופ' ירון זליכה, מינוי שספג ביקורת בגלל שזליכה ייצג גופים רבים כמו רשתות שיווק, ועדי עובדים וכו'. "רצינו למנות מישהו שייתן את העצות הטובות ביותר בנושא המונופולים. אם תהיה בעיה בהקשר של ניגודי עניינים, אנחנו נפנה בנושא הזה לאחרים", אמר כהן, ושלל את הטענה כי היו יכולים פשוט להסתפק בהמלצות הוועדות הקודמות.

שר הכלכלה התייחס גם לתוכנית התרחבות אפשרית של אינטל, עליה הודיעה החברה האמריקאית בתחילת השבוע. לדברי כהן, המדינה כבר הקצתה 300 דונם נוספים לצורך הרחבה של המפעל בקריית גת, בנוסף לזאת שהודיעה עליה החברה בפברואר האחרון. 

"אני חושב שיש אחריות גם לצרכנים. ה-OECD פירסמו שבשנים 2016-2017 המחירים ירדו ב-5.5%. זו תוצאה של הורדת מכסים, הורדת המע"מ ב-1% וחוק המזון. אבל זה לא מספיק - השבוע רמי לוי אמר לי שסל מוצרים ממותגים עולה 700, בעוד שאותו סל אבל עם מותגים פרטיים של הרשתות עולה רק 460 שקל", הוסיף כהן.