גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עוד גלי הדף מפטירת וינרוט: מחלקת הנדל”ן הפורשת ממשרדו חוברת למשרד בן-צור

עזיבתם של עורכי הדין הבכירים דודו ג'והן ואמיר שויצקי, וכן 6 עורכי דין נוספים, מצטרפת לפרישתם מהפירמה בנובמבר האחרון של עו"ד עמית חדד ו-5 עורכי דין נוספים • ג'והן: "כבר תקופה ארוכה שהמהלך עמד על הפרק, אולם הוא נדחה לאור מצבו הבריאותי של יעקב וינרוט ז"ל"

עו"ד בעז בן-צור / צילום: שלומי יוסף
עו"ד בעז בן-צור / צילום: שלומי יוסף

עו"ד בעז בן-צור קולט למשרדו את כל אנשי מחלקת הנדל"ן של משרד ד"ר י' וינרוט ושות', שעוזבים אותו גם הם - כך נודע ל"גלובס". המשרד של בן-צור מונה כעת 17 עורכי דין. בן-צור ייצג את משרד ד"ר י' וינרוט ושות' בסכסוך מול עו"ד עמית חדד ושותפיו שפרשו מהפירמה. עם זאת, לפי גורמים המעורים במקרה, באותו זמן כבר היה ידוע שעורכי הדין דודו ג'והן ואמיר שויצקי עומדים לעזוב את משרד וינרוט. 

עו"ד ד"ר יעקב וינרוט המנוח ייסד את משרד ד"ר וינרוט ושות' ועמד בראשו במשך שנים, עד שהלך לעולמו באוקטובר האחרון. אחד מעורכי הדין שעוזב את המשרד ומצטרף למשרד בן-צור הוא עו"ד דודו ג'והן, השותף הוותיק ביותר במשרד וינרוט וראש מחלקת הנדל"ן. ג'והן פורש מהפירמה אחרי 20 שנה.

כן מצטרף למשרד בן-צור, ד"ר עו"ד אמיר שויצקי, ראש המחלקה המסחרית במשרד וינרוט. כמו כן עושים את המעבר בין שני המשרדים עורכי הדין רנה סטקליאר, רפי רייטן, ליאור פפיש, ליה קרל, רומי קאופמן ואליה עגיב.

בשנים האחרונות טיפלה מחלקת הנדל"ן במשרד וינרוט, בראשות עו"ד ג'והן, בבניית אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ: ירושלים, בית שמש, חריש, הרצליה, רעננה, תל-אביב, נתניה מודיעין, נתיבות ועוד. המחלקה ייצגה קבלנים, יזמים וקבוצות רכישה, כמו גם בפרויקטים מורכבים בתחום ההתחדשות העירונית, פרויקטים מסחריים, לוגיסטיקה ומשרדים. 

 מי מצטרף לבן-צור

מחלוקת עם עמית חדד

ד"ר עו"ד שויצקי מייצג גופים מסחריים מובילים, ישראלים ובינלאומיים, ולאחרונה ייצג את חברת סטארקיסט במכירתה לקבוצת דיפלומט, את חברת אימפולס דינמיקס מקבוצת פרופ' שלמה בן-חיים, במספר עסקאות לגיוס הון, את חברת מדאליינס בגיוס סך של 40 מיליון דולר ארה"ב, וקרן השקעות מהונג-קונג במשא-ומתן מול קונצרן אי.די.בי לרכישת כלל ביטוח.

העזיבה של ג'והן, שויצקי ועורכי הדין הנוספים ממשרד ד"ר י' וינרוט ושות', מצטרפת לפרישתם של עו"ד עמית חדד, המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ו-5 עורכי דין נוספים - אריאל רוט, תמר פולק, אליהו וייס, נועה מילשטיין ואביחי יהוסף - שעזבו את הפירמה בנובמבר האחרון. 

"העת לדרך חדשה"

אחרי עזיבתו של חדד התגלעה מחלוקת בינו ובין שותפיו לעזיבה לבין משרד וינרוט. מעניין לציין, כאמור, שמי שייצג באותה עת את משרד וינרוט מול חדד ושותפיו היה עו"ד בעז בן-צור. המחלוקת התגלגלה להליך גישור בין הצדדים, שהסתיים לאחרונה בפשרה.

עו"ד ג'והן מסר כי "אחרי כמעט 20 שנות פעילות, הגיעה העת לצאת לדרך חדשה. כבר תקופה ארוכה שהמהלך הזה עמד על הפרק, אולם הוא נדחה לאור מצבו הבריאותי של יעקב ז"ל".

עו"ד ג'והן מסר עוד כי "בכוונתנו להמשיך ולהעניק שירות מקצועי ומסור לכל הלקוחות ולטפל בכל הפרויקטים הקיימים. בעז, אמיר ואני שותפים לרצון להרחיב את תחומי הפעילות של המשרד לתחומים נוספים עם השותפים הקיימים וכאלה שיצטרפו בהמשך, ואף להתרחב באמצעות פתיחת סניפים נוספים בעתיד הקרוב".

עו"ד בעז בן-צור, ראש משרד בן-צור, מסר כי "אנו שמחים מאוד על הצטרפותם של עורכי הדין דודו ג'והן ואמיר שויצקי. הפרקטיקה של דודו בתחום הנדל"ן ושל אמיר בתחום המסחרי מהוות תוספת משמעותית לתחומי השירותים הניתנים ללקוחותינו".

ממשרד עו"ד ד"ר י. וינרוט ושות׳ נמסר: "ההיפרדות ממחלקת הנדל"ן נעשתה בהסכמה ואינה פוגעת בפעילות המשרדית השוטפת. משרד ד"ר י. וינרוט מצוי בימים אלה בתנופת התחדשות מבורכת וכחלק מכך מפתח מחלקות ואפיקים חדשים, לרבות בתחום הנדל"ן. המשרד מאחל לעו"ד ג'והן הצלחה בדרכו החדשה". 

בעז בן-צור - יוצא משרד וינרוט שמייצג את אפי נוה ואת ארנון מילצ'ן

כמו עורכי דין בכירים אחרים בתחום הצווארון הלבן, גם בן-צור עשה את תחילת הקריירה שלו כעורך דין במשרדו של ד"ר יעקב וינרוט. בן-צור עבד לצדו של וינרוט המנוח במשך כ-15 שנה ונחשב מספר 2 שלו. בן-צור גם העיד להגנתו של וינרוט, במשפט שבו עמד לדין וינרוט המנוח בגין יחסיו עם פקיד שומה גוש דן, שוקי ויטה - משפט שממנו יצא וינרוט זכאי.

מעט מאוחר יותר יצא בן-צור לדרך עצמאית וייסד את המשרד שהוא עומד כיום בראשו. משרד בעז בן-צור ושות' נחשב לאחד ממשרדי הליטיגציה המובילים בארץ. המשרד ייצג ומייצג גופים בולטים במשק, חברות ציבוריות כמו אל על, אינטל, מגה, מלונות פתאל (בעניינים מסוימים), גולן טלקום, אמבלייז, אפריקה ישראל, קבוצת טדי שגיא ודלק; חברות הביטוח הפניקס, מגדל, כלל, מנורה; חברות בתחום הדלק, התשתיות והתיירות; אישי ציבור לרבות שרים וחברי כנסת; אמנים (ריטה, רמי קליינשטיין, איה כורם, ועוד) ועוד.

בן-צור מייצג בימים אלה חשודים בשתי פרשות שמסעירות את המדינה. הוא מייצג את איש העסקים ארנון מילצ'ן, שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בגין מתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו. אגב, לפי ההערכות, מילצ'ן עשוי לצאת בשלום מהתיק.

בן-צור מייצג גם את ראש לשכת עורכי הדין המתפטר, עו"ד אפי נוה, המואשם בפרשת ביקורת הגבולות והחשוד בקבלת שוחד מיני בתמורה לקידום שופטת ושופט. בהיעדר אפשרות של נוה להגיב בפומבי לחשדות נגדו, נשלח בן-צור לחזית התקשורתית.

בן-צור לא רק מייעץ לנוה איך להתגונן מול החשדות והאישומים נגדו, אלא צפוי לייצג את נוה בתביעה כספית בהיקף של 5 מיליון שקל שהוא מתכוון להגיש נגד כתבת גלי צה"ל הדס שטייף ונגד התחנה הצבאית. בן-צור טוען בשמו של נוה כי שטייף, שחשפה את הפרשה שנחקרת כעת במשטרה, השיגה את הראיות נגד נוה באופן לא חוקי.

במכתב התראה לפני נקיטת הליכים ששלח בן-צור בשמו של נוה, הוא התלונן על התנהלות עיתונאית "לקויה ופסולה" של שטייף. בן-צור טוען שבוצעו עבירות פליליות רבות לכאורה מצדה, ובכללן קבלת מכשיר הטלפון הנייד של נוה, פריצתו, העתקת תכולתו, עיון בתכתובות אישיות, שידורן ומסירתן למשטרה. לאור האמור, דרש נוה להחזיר לו תוך 24 שעות כל חומר שהועתק ממכשיר הטלפון הנייד שלו. יצוין כי שטייף, שהעבירה את החומרים שהיוו בסיס לחקירה נגד נוה למשטרה, קיבלה מהפרקליטות חסינות מפני נקיטה בהליכים פליליים נגדה.

עוד כתבות

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

מגמה שלילית במסחר באירופה: החוזים העתידיים על וול סטריט אדומים

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על כ-87 דולר ● ירידות קלות בחוזים העתידיים על וול סטריט

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

דיווח: גורם מודיעיני הבהיר שאיראן לא תגיב

דיווחים על תקיפה ישראלית באזור איספהאן באיראן ● מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה