גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בוול סטריט: ינואר הטוב ביותר מאז 1987

עונת הדוחות נמשכת עם פרסום תוצאות GE שעקפה את התחזיות ● אמזון פרסמה דוחות והיכתה את התחזיות ● טסלה איבדה גובה לאחר הדוחות אתמול ● הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה עלו בשבוע האחרון באופן חריג ● סיליקום הישראלית עקפה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים והמניה זינקה בחדות ● בורסות אירופה ננעלו בעליות מלבד הדאקס שנסגר ללא שינוי

בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה חיובית, כאשר הנאסד"ק  קפץ בכ-1.4%. הדאו  ננעל ביציבות. מניית GE ננעלה בעלייה של כ-12%, לאחר שמוקדם יותר קפצה ב-15%.  מדד ה-S&P 500 ננעל בעליות בעקבות הדוחות החזקים, סוגר את ינואר הטוב ביותר מאז 1987.

ענקית המסחר המקוון אמזון  הציגה תוצאות טובות ברבעון הרביעי הודות לעונת חגים חזקה וצמיחה מהירה בהכנסות של שירותי הענן של החברה. עם זאת, החברה הציגה תחזית נמוכה מזאת של האנליסטים לרבעון הראשון של השנה. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 72.4 מיליארד דולר, בטווח העליון של התחזיות שלה ומעל תחזית האנליסטים להכנסות של 71.8 מיליארד דולר. ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה משקפות צמיחה של 20%.

בשורה התחתונה עמד הרווח למניה על 3 מיליארד דולר או 6.04 דולר, לעומת 1.86 מיליארד דולר או 3.75 דולרים ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 5.68 דולרים למניה.


 

19:30

חברת פייפאל עקפה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי, אך פספסה בשורת ההכנסות, וגם סיפקה צפי מאכזב להמשך. מניית ג'נרל אלקטריק  רושמת את הזינוק החד ביותר מאז חודש מארס של 2009, וזאת לאחר שהחברה עקפה את תחזית ההכנסות לרבעון. טסלה  יורדת לאחר הדוחות שהצביעו על רווח רבעוני שנפל מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. החברה הודיעה בנוסף על עזיבת סמנכ"ל הכספים דיפאק אהוג'ה.

חברת אמזון  צפויה לפרסם לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי.

18:55

בורסות וול סטריט נסחרות בשיא של 8 שבועות, בהמשך לדברי יו"ר הפד פאואל אמש, שלפיהם העלאת הריבית רחוקה לעת עתה. מדד הנאסד"ק מזנק 1.7%, הדאו ג'ונס עולה 0.1% ומדד S&P 500 קופץ ב-1%.

מניית פייסבוק מזנקת בהמשך לדוחות אתמול, מניית ג'נרגל אלקטריק עולה גם היא ברקע לדוחות, מנגד טסלה  יורדת לאחר שאכזבה את המשקיעים ברבעון.

המסחר בבורסות אירופה ננעל בנטייה לעליות, מלבד הדאקס  סיים את יום המסחר ללא שינוי מהותי. הפוטסי עלה 0.46%, הפריס קאק 40  טיפס 0.36%. נתוני הצמיחה בגוש האירו היו הנמוכים מזה 4 שנים.

18:15

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד הנאסד"ק מזנק 1.3% ומנגד הדאו ג'ונס יורד 0.2%.

מכירות הבתים החדשים בארה"ב רשמו עלייה של 17% בחודש נובמבר של 2018 לעומת אוקטובר האחרון, לקצב שנתי של 657 אלף בתים. מדובר בשיא של 8 חודשים. עם זאת, המחיר החציוני של בתים שנמכרו ירד ב-12% לעומת נובמבר אשתקד ל-302.4 אלף דולר. 

17:10

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון הרביעי. מניית ג'נרל אלקטריק  מזנקת לאחר הדוחות ב-15%, ומניית פייסבוק ב-12% לאחר שהציגה אמש עלייה של 30% בהכנסות ברבעון הרביעי.

המניות דופונט, מיקרוסופט , ויזה  ואינטל  יורדות 8.6%, 2.5%, 2.4% ו-2.2% בהתאמה, ומכבידות על מדד דאו ג'ונס שמאבד 0.5%.

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת, כאשר מדד הנאסד"ק עולה 0.4% בפתיחה, ומנגד מדד דאו ג'ונס מאבד 0.6%. 

מניית פייסבוק  מזנקת 11% בהמשך לדוחות אתמול, מניית ג'נרל אלקטריק  מזנקת 9.5% אחרי הדוחות. מניית סיליקום  הישראלית מזנקת ב-14% אחרי הדוחות.

15:50

הנשיא טראמפ אמר היום כי הסכם הנוגע למלחמת הסחר לא יתרחש עד אשר הוא יפגוש את נשיא סין. לפי ציטוט של מקורות מעבר לים, הפגישה בין השניים צפויה להיות בסוף חודש פברואר.

מניית סיליקום  (סימול: SILC) הישראלית מזנקת בכ-18% לאחר שעקפה את התחזיות לרבעון. החברה רשמה הכנסות שיא לרבעון הרביעי, של 45.5 מיליון שקל - עלייה של 20.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומעל לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. הרווח למניה הסתכם ב-1.17 דולרים, מעל לתחזיות לרווח של 1.29 דולרים למניה.

חברת אינטל  מינתה לתפקיד המנכ"ל את רוברט סוואן, סמנכ"ל הכספים של החברה. סוואן שימש בחודשים האחרונים כמנכ"ל זמני של אינטל. המנכ"ל הקודם בריאן קרזניץ עזב את תפקידו לפני מספר חודשים לאחר שהפר את מדיניות החברה, בכך שניהל מערכת יחסים עם עובדת.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו באופן חריג ב-52 אלף דרישות ל-222,250 אלף בשבוע האחרון של חודש ינואר.

לאחר הודעת הפד אמש, התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים ירדו ב-2.7 נקודות לתשואה של 2.668%, התשואה על האג"ח לטווח הקצר, של שנתיים, ירדה ב-2.8 נקודות ל-2.498%, והתשואה על האג"ח ל-30 שנה נסחרת סביב 3.025% לאחר שירדה בשיעור דומה.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים נסחרים כעת ללא שינוי, בהמשך לעליות החדות שנרשמו אמש לאחר נאום יו"ר הפד ג'רום פאואל שהסיר מהשולחן העלאת ריבית בטווח הקרוב.

14:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בטריטוריה הירוקה, בהמשך לעליות החדות שנרשמו אמש לאחר נאום יו"ר הפד פאואל, שהסיר מהשולחן העלאת ריבית בקרוב. החוזים על מדד הנאסד"ק עולים 0.4%. ברקע: עונת הדוחות לרבעון הרביעי נמשכת.

חברת GE  דיווחה על הכנסות של 33.38 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לעומת 31.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק להכנסות של 32.23 מיליארד דולר. הרווח למניה של GE הסתכם ב-17 סנט למניה, מתחת לתחזיות לרווח של 22 סנט למניה.

חברת יוניליבר פספסה את התחזיות לרבעון הרביעי, כשרשמה עלייה של 2.9% בלבד במכירות, לעומת הצפי לצמיחה של 3.5%. לגברי ההמשך, הנהלת החברה צופה כי התנאים הפיננסים יהיו "מאתגרים", וצופה כי ההכנסות ב-2019 יסתכמו באמצע הטווח התחתון של התחזיות של צמיחה שבין 5%-3%.

חברת UPS  דיווחה על הכנסות של 19.85 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות שצפו הכנסות של 19.97 מיליארד דולר, אך מעל להכנסות של 18.98 מיליארד דולר שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-1.94 דולרים, מעל לתחזיות המוקדמות של אנליסטים לרווח של 1.9 דולרים למניה.

פייסבוק  מזנקת 11% בטרום-מסחר לאחר הדוחות שפורסמו אתמול, טסלה יורדת כ-5% לאחר הדוחות שגם כן פורסמו אתמול.

באיטליה פורסמו נתוני צמיחה לרבעון הרביעי שלפיהם הכלכלה רשמה האטה, כאשר התמ"ג ירד 0.2% ברבעון הרביעי של 2018, בהמשך לירידה של 0.1% ברבעון השלישי של השנה. 

12:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאקס  הגרמני יורד 0.3%, מדד הקאק  הצרפתי נסחר ביציבות ואילו מדד הפוטסי הבריטי עולה 0.4%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על יציבות בפתיחה, לאחר העליות החדות שנרשמו אתמול עם נאום יו"ר הפד ג'רום פואל שאותת כי ההאטה העולמית לא תאפשר העלאת ריבית בקרוב.

מניית טסלה צונחת 5% לפני פתיחת המסחר, בהמשך לדוחותיה הכספיים שפורסמו אמש לאחר הנעילה. מניית פייסבוק מזנקת 11% במסחר המוקדם לאחר הדוחות שפורסמו אמש לאחר נעילת המסחר והצביעו על עלייה של 30% בהכנסות.

11:15

ענקית האנרגיה האירופית רויאל דטאש של  (Shell) דיווחה הבוקר על עלייה ברווחיה ברבעון הרביעי של 2018, הודות לעליית מחירי הנפט והגז. המניה (RDSB ) מטפסת בכ-3.5% בבורסת אמסטרדם, וכך גם במסחר המוקדם בבורסת ניו יורק.

10:15

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות: דאקס , קאק  ופוטסי  נסחרים במגמה חיובית. גם סטוקס 600  עולה. 

המסחר באסיה ננעל היום במגמה מעורבת. כך, ניקיי , הנג סנג  ושנחאי  נסגרו בעליות, אך מדד הקוספי  ו-ASX 200  ננעלו בירידות. 

מזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו הודיע כי צוות מטעם ארה"ב יתחיל לעבוד על מפגש הפסגה הבא עם מנהיג צפון קוריאה, שצפוי להתקיים באסיה במהלך פברואר. 

נציגים מהאיחוד האירופי הודיעו לבריטניה כי לא ניתן לפתוח את הסכם הברקזיט הקיים לדיונים מחדש. 

H&M , נוקיה , יוניליוור פי.אל.סי , של  ורוש  צפויים לפרסם היום דוחות. 

פייסבוק  עולה ב-11% במסחר המאוחר בעקבות פרסום הדוחות.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בעליות. המדדים העיקריים - הונג קונג , שנחאי  וטוקיו , עולים בלמעלה מ-1%.

אמש החליט הפדרל ריזרב בראשותו של יו"ר הפד ג'רום פאואל כי לא יעלה את הריבית בארה"ב - "האפשרות להעלאת הריבית נחלשה".

הנאסד"ק עלה אתמול בלמעלה מ-2% לאחר ההודעה.

פייסבוק דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, עם הכנסות של 16.9 מיליארד דולר - מעל תחזית האנליסטים להכנסות של 16.4 מיליארד דולר, וצמיחה של 30% בהשוואה להכנסות של 13 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי עליו דיווחה פייסבוק עומד על 6.8 מיליארד דולר, ורווח למניה של 2.38 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 2.19 דולר למניה, וצמיחה של 65% מרווח של 1.44 דולר למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מיקרוסופט  דיווחה אמש לאחר המסחר על דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי, לפיהן החברה פספסה במעט את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. המניה מגיבה בירידות של 2% במסחר המאוחר.

בשורה התחתונה, הרווח למניה הסתכם ב-1.10 דולר וההכנסות הסתכמו ב-32.47 מיליארד דולר. שירותי הענן המסחריים של החברה הכניסו 9 מיליארד דולר.

מלאנוקס  דיווחה אף היא אמש, ומהדיווח עולה כי בשנת 2018, החברה עקפה לראשונה את רף המיליארד דולר בהכנסות, כשהכנסותיה בשנה זו הסתכמו בכ-1.09 מיליארד דולר, צמיחה של 26% ביחס ל-2017.

הכנסות הרבעון הרביעי היו כ-290 מיליון דולר, גבוה בכ-5 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. גם בשורת הרווח מלאנוקס עקפה את התחזיות הרבעוניות עם רווח נקי Non-GAAP בסך 1.42 דולר למניה, בעוד שהצפי בשוק היה ל-1.23 דולר. בסך הכול הסתכם הרווח הנקי Non-GAAP ב-77.1 מיליון דולר, לעומת 42.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשנה כולה הרווח הגיע ל-267 מיליון דולר, עלייה מ-117 מיליון דולר אשתקד, ו-5.01 דולר למניה. 

לאחר נעילת המסחר, אמזון תפרסם את דוחותיה הכספיים.

עוד כתבות

רידא מסארווה / צילום: אינטל

הוא בן לאחת המשפחות הגדולות בחברה הערבית ואחראי על בניית המפעלים של אינטל בארץ ובעולם

רידא מסארווה, שאחראי על הנדסת הבינוי באינטל בעשרות מיליארדי דולרים, הגיע לפסגה כשהוא אחד מאנשי המפתח שאמונים על ההתרחבות הגדולה ביותר של החברה בכל שנותיה ● דרך לקיחת אחריות אישית, חוש הומור מפותח וחשיבה טכנית, כך הוא עשה זאת ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

הריסת הבניין הישן / צילום: קטה גרופ

3 שנים בלבד להריסה: כך קידמתי פרויקט תמ"א במהירות שיא

גיא ליברמן עמד למכור את הדירה שלו בפתח תקווה אך שיחה מיזם שינתה את דעתו והוא החליט לקדם פרויקט התחדשות עירונית בבניין ● מה הוא למד ומה חשוב שאתם תדעו לפני שאתם חותמים ליזם ● האזינו

אמפי שוני הערב. משתתפי העצרת מניפים שלטים ''אין חטופים. אין עצמאות.'' / צילום: עודד אנגל Oded Engel

132 חטופים בעזה: טקס יום העצמאות האלטרנטיבי של משפחות החטופים

מטה משפחות החטופים קיים הערב (ב') עצרת בכיכר החטופים בת"א ● במקביל התקיים טקס "כיבוי משואות והדלקת התקווה" באמפי שוני ששודר בשידור ישיר במספר מוקדים ברחבי הארץ ● מחר (ג') יציינו את יום העצמאות במטס של תשעה מטוסים במבנה חסר שיניפו תמונות של 132 החטופים

ערן אור, מנכ''ל ומייסד חברת XRHealth / צילום: יח''צ

טייס הקרב שהקים חברת מציאות מדומה וגייס אותה לטיפול בנפגעי המלחמה

ערן אור הקים את XRHealth ב-2016 בעקבות פריצת דיסק שחווה. מאז החברה פועלת בעיקר בארה"ב ומציעה טיפולים בתחום הפיזיותרפיה, הכאב והטראומה באמצעות מציאות מדומה ● כשפרצה המלחמה, הוא החליט להשיק במהירות את המוצר גם בישראל, מוקדם מכפי שתכנן

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

שני בנייני ענק שיאכלסו 9 מיליון איש: כך נקלע לסחרור הפרויקט הגדול בעולם

התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה ● אפילו אדריכל בריטי המעורב בפרויקט כינה אותו "תמוה ובלתי סביר, אפילו עבור מי שעוסק בתכנונו"

הציבור לווה החודש משכנתאות בשווי 5.91 מיליארד שקל / אילוסטרציה: Shutterstock, Yuri Dondish

שוק המשכנתאות חוזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי הציבור לווה 5.91 מיליארד שקל בחודש אפריל האחרון ● הסקירות של הלמ"ס, בנק ישראל והכלכלן הראשי באוצר מורות על התאוששות משמעותית שחלה בשוק הדירות

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן של אמזון פורש מתפקידו

סליפסקי: "זהו זמן טוב עבורי לבלות זמן רב יותר עם משפחתי, להיטען מעט, וליצור לעצמי מרחב מנטלי כדי לשקף ולבחון את האפשרויות שלי" ● מאט גרמן, סגן נשיא למכירות ושיווק של שירותי האינטרנט של אמזון, יחליפו ● ברבעון האחרון, שירותי הענן יצרו לאמזון הכנסות של 25 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים

דובר צבא ירדן במסיבת עיתונאים / צילום: Reuters, Laith Al-jnaidi

בזמן מלחמת חרבות ברזל: תרגיל בינ"ל במעורבות לבנון בירדן

בתרגיל משתתפים כוחות יבשה, אוויר וים מ־33 מדינות כמו ארה"ב, בריטניה וצרפת וגם צבאות לבנון, מצרים ועיראק משתתפים בו ● לדברי דובר צבא ירדן, התרגיל מיועד לעזור במאבק בארגוני טרור ומהווה תגובה "להתפשטות כטב"מים, נשק ביולוגי, כימי וגרעיני"

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

גיל שויד ימכור מניות צ'ק פוינט ב-200 מיליון דולר. כמה מזה יילך לכיסו?

מדובר באופציות שקיבל לפני 7 שנים ופקעו ● שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, צפוי לפרוש מתפקידו ולעבור לתפקיד יו"ר פעיל בחברה וגם לאחר המכירה הוא יישאר בעל המניות הגדול בצ'ק פוינט

מימין: שלומי בן חיים, גל קרובינר, אלי גליקמן / צילום: ג'ייפרוג, ענבל מרמרי, איתי רפפורט

המניה הישראלית שקפצה ב-90% מהשפל והדוחות שהזניקו את פאגאיה

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • ג'יי פרוג הציגה דוחות חזקים אך המניה צללה ● פאגאיה זינקה בחדות לאחר שעקפה את התחזיות בתוצאות הכספיות ● וצים סיכמה זינוק של כ-20% בשני ימי מסחר בעקבות עלייה במחירי התובלה הימית

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה / צילום: ap, Adel Hana

דיווח: יחיא סינוואר מסתתר במנהרות בח'אן יונס

עם פתיחת אירועי יום הזיכרון הופעל צבע אדום בעוטף עזה ● פעמיים בתוך זמן קצר נשמעו אזעקות בשדרות: חלק מהרקטות יורטו וחלק נפלו בשטחים פתוחים • בצה"ל מעדכנים על התקדמות הלחימה בג'באליה, רפיח וזייתון: יותר מ-150 מטרות טרור הושמדו ביממה האחרונה ● עדכונים שוטפים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

עליות קלות בוול סטריט; גיימסטופ ו-AMC מזנקות שוב בעשרות אחוזים

נאסד"ק עולה בכ-0.2% ● פאוול:"היו סבלניים בקשר להורדת הריבית" ● מלחמת הסחר: ביידן מעלה מכסים על היבוא הסיני, מכוניות חשמליות, שבבים ועוד - טסלה מזנקת ב-3.5% ● מדד מחירי הייצור בארה"ב עלה מעל הצפי ● הום דיפו יורדת בעקבות דוח מאכזב ● שינויים פרסונליים באמזון: אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן, פורש ● הרווח של עליבאבא ירד ב-85% בהשוואה לרבעון המקביל לפני שנה

עימאד חבקה באירוע ב''גלובס'' לזכר בנו סלמאן ז''ל / צילום: תמר מצפי

סא"ל סלמאן חבקה ז"ל: הצעיר שהתעקש ללכת למכינה קדם צבאית והקשר האמיץ עם המדינה

סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, עליו סיפר נשיא המדינה בערב יום הזיכרון, נפל ברצועת עזה בתחילת נובמבר ● במפגש מיוחד שנערך לזכרו במערכת גלובס, לקראת יום הזיכרון, סיפר אביו, עימאד, על הצעיר שהתעקש ללכת למכינה קדם צבאית, הורי החיילים שהגיעו לנחם והקשר האמיץ עם המדינה

קייטנה של הקרן לנפגעי טרור / צילום: הסוכנות היהודית

מאז פרוץ המלחמה הצטרפו כ־8,500 משפחות לנתמכי הקרן לנפגעי טרור

הקרן העניקה בשבעת החודשים האחרונים סיוע בהיקף כולל של 36 מיליון שקל ● לצד מענקי חירום כספיים למשפחות שבתיהן נפגעו מטילים, ניתנים גם טיפולים אישיים וקבוצתיים, וקייטנות לילדים נפגעי טרור

נקודת טעינה חשמלית ברמת גן. הטבת האגרה השנתית לכלי רכב חשמליים כבר בוטלה / צילום: Shutterstock

בגלל ה"בור" בתקציב, באוצר בוחנים את ביטול הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי

במסגרת הצעדים לצמצום החריגה מיעד הגירעון, נבחנת באוצר האפשרות לבטל את הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי מ־2025 ● איך השתנתה האג'נדה הממשלתית ומה המודל של גרמניה מלמד על מה שיקרה לביקוש לרכב חשמלי בישראל עם מס קנייה של 83%

מיזם ''אבנים עם לב אדם'' / צילום: פרויקט אבנים עם לב אדם

המגזר העסקי זוכר: יוזמות ההנצחה האזרחיות

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת חיילים וחיילות שנפלו במערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה, ובהם נופלי מלחמת חרבות ברזל

מחאה שקטה בעת דבריו של שר הביטחון גלנט בטקס יום הזיכרון בקריית שאול / צילום: דן בר דוב

"פושע, מה אתה עושה פה": צעקות לעבר בן גביר בבית העלמין באשדוד

עשרות בני משפחות שכולות עזבו את בית העלמין במחאה על הגעת בן גביר, וצעקו לעברו: "החטופים עכשיו" • בני משפחות שכולות אחרות התפרצו לדברי המוחים - ובמקום פרצה מהומה • מחאה גם בזמן נאום גלנט בקריית שאול: "הדם שלהם על הידיים שלך", רגב ושרים נוספים ספגו קריאות "בושה"

השקעה של 100 דולר, תשואה של 50 שנה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

המחקר שמגלה: למה רוב האנשים לא נהנים מ"תשואה משוגעת״

בדיקה חדשה של ביצועי אפיקי השקעה מרכזיים, שבוצעה באוניברסיטת ניו־יורק, מגלה: 100 דולר שהושקעו במדד S&P 500 בשנת 1970 הפכו ל־22.4 אלף דולר - והניבו רווח של פי כמה וכמה מהשקעות בזהב, אג"ח או נדל"ן ● אז למה רוב האנשים לא נהנים מהתשואה המשוגעת של שוק המניות, ומה הסיכונים בדרך להיות "עשירים משחשבתם"

אמיר דהן בהריסות של בית שנפגע מירי נ''ט, מטולה / צילום: אלה לוי וינריב

מנהל קרן הפיצויים: "בתל אביב לא מפנימים שיש מלחמה בצפון. הנזקים יתגלו ביום אחד"

מאז פרצה המלחמה קרן הפיצויים של רשות המסים שילמה כ־13.9 מיליארד שקל על הנזקים, אך כשהעומד בראשה אמיר דהן מסתכל על הזירה הצפונית הוא מבין שהכיס רחוק מלהיסגר ● בראיון לגלובס הוא מספר על העבודה תחת אש, מסביר למה לא כל מי שנפגע יזכה לשיפוי מהמדינה, ונערך ליום שאחרי: "אי אפשר לתאר את הלחץ שיהיה לנו כשהמפונים ירצו לחזור לבתים שלהם"

דירות / צילום: Shutterstock

העסקאות באשקלון זינקו יותר מפי 2: כמה דירות חדשות נמכרו ברבעון הראשון?

על פי נתוני הלמ"ס, מספר העסקאות ברבעון הראשון קפץ ב-90% לעומת רבעון המלחמה הראשון ● באשקלון כמות העסקאות קפצה ב-155% ● מלאי הדירות החדשות למכירה עומד על כ-66,700 יחידות דיור סך הכל, כשליש ממנו מרוכז במחוז תל אביב וכרבע במחוז המרכז ● המשמעות: אזורי הביקוש הפכו גם לאזורי ההיצע