אמזון עקפה את תחזית ההכנסות והרווח אך סיפקה צפי הכנסות מאכזב לרבעון הראשון; המניה ירדה 5%

בשורת העליונה הציגה אמזון הכנסות של 72.4 מיליארד דולר, בטווח העליון של התחזיות שלה ומעל תחזית האנליסטים • החברה צופה כי ההכנסות שלה ברבעון הראשון של 2019 יעמדו על 60-56 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות

מייסד מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: רויטרס
מייסד מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: רויטרס

ענקית המסחר המקוון אמזון  הציגה תוצאות טובות ברבעון הרביעי הודות לעונת חגים חזקה וצמיחה מהירה בהכנסות של שירותי הענן של החברה. עם זאת, החברה הציגה תחזית נמוכה מזאת של האנליסטים לרבעון הראשון של השנה. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 72.4 מיליארד דולר, בטווח העליון של התחזיות שלה ומעל תחזית האנליסטים להכנסות של 71.8 מיליארד דולר. ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה משקפות צמיחה של 20%.

המניה ירדה לאחר המסחר 5%.

בשורה התחתונה עמד הרווח למניה על 3 מיליארד דולר או 6.04 דולר, לעומת 1.86 מיליארד דולר או 3.75 דולרים ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 5.68 דולרים למניה.

אמנם החברה עקפה את התחזיות שפרסמה לפני שלושה חודשים, אך התחזיות האלו איכזבו את האנליסטים, שציפו שיהיו גבוהים יותר בעונת החגים. אמזון הצהירה לאחר ימי ההנחות של תקופת החגים, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, כי נשברו שיאים של קניות דרכה; וכי סייבר מאנדיי היה היום בו מכרה הכי הרבה בתולדותיה - אך לא פרסמה מספרים מדויקים. לפי נתונים שפרסמה חברת מאסטרקארד, המכירות בעונת החגים באופן כללי השנה היו הגבוהות ב-6 השנים האחרונות, עם צמיחה של 19% לעומת השנה שעברה.

לרוב, אמזון לא עוברת את תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי, אף על-פי שבשנה שעברה היא הצליחה לעשות זאת. ברבעון השני והשלישי של השנה, ענקית המסחר המקוון פספסה את הציפיות להכנסות.

הכנסות אמזון AWS, שירות הענן של החברה, צמחו בקצב מהיר יותר משאר הכנסות החברה - 45% - והן הסתכמו ב-7.4 מיליארד דולר. הרווח התפעולי של AWS הסתכם ב-2.2 מיליארד דולר, בדומה לרווח התפעולי של החברה מפעילותה הקמעונאית בארה"ב. בפעילות הקמעונאית בעולם החברה רשמה הפסד של 640 מיליון דולר.

החברה צופה כי ההכנסות שלה ברבעון הראשון של 2019 יעמדו על 60-56 מיליארד דולר, צמיחה של 10%-18% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. אלו תחזיות מאכזבות, מכיוון שהאנליסטים צפו הכנסות של כ-61 מיליארד דולר. החברה צופה כי הרווח התפעולי יעמוד על 3.3-2.3 מיליארד דולר, לעומת 1.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2018. התחזיות הושפעו לרעה משערי החליפין.

בסיכום שנתי הציגה אמזון צמיחה של 31% וההכנסות שלה הסתכמו ב-232 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ מ-3 מיליארד דולר ב-2017 ל-10 מיליארד דולר בשנה החולפת - עדיין רווח נמוך במיוחד ביחס להכנסות של החברה.