גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה שחייבים: המדריך המלא לחימוש הסמארטפון

לא רק פייסבוק יוטיוב וואטסאפ ● מאפליקציית עיבוד תמונות שמשאירה אבק לאינסטגרם, דרך נגני מוזיקה ופודקאסטים ועד אפליקציות לתשלומים - כך תציידו את הסמאטרפון שלכם באפליקציות הכי טובות והכי שימושיות ● בחרנו לכם 50 אפליקציות - אז יאללה לעבודה!

האפליקציות החשובות שכל אחד חייב להכיר / צילום: shutterstock
האפליקציות החשובות שכל אחד חייב להכיר / צילום: shutterstock

כל סמארטפון מגיע היום עם לא מעט אפליקציות מובנות - את חלקן, בעיקר אלה של גוגל, אנחנו באמת צריכים ואת הרוב לא ממש. מצד אחד יצרני הסלולר דוחפים לנו את האפליקציות הנחותות שלהם, ומצד שני מיליוני אפליקציות שנראות אותו דבר ודוחפות לנו פרסומות מתחרות על מעט תשומת הלב שלנו. התחרות, מה לעשות, קשה.

מה עושים? בשביל זה אנחנו כאן. נלווה אתכם צעד צעד בחימוש הטלפון הנייד שלכם באפליקציות הכי טובות והכי שימושיות. גם אם את רובן אתם בוודאי כבר מכירים, אנו מקווים שתמצאו לפחות אחת או שתיים שיפתיעו אתכם.

נתחיל מהמובנות מאליהן: טלפונים רבים מגיעים היום בילט-אין עם כמה מהאפליקציות השימושיות ביותר -של פייסבוק, וגם של גוגל ושל מיקרוסופט. במקרה של גוגל ומיקרוסופט, לפעמים בכלל לא צריך לטרוח לחפש אותן משום שהן מרוכזות בתיקיה אחת, עם שם היצרן. עם זאת, לא כל האפליקציות החשובות יופיעו שם.

לכן, נעבור כאן ליתר ביטחון גם על האפליקציות המובנות. אם הן לא מותקנות כבר בנייד, גשו אל חנות האפליקציות Play Storeוהורידו אותן משם.

רשתות חברתיות ומסרים מידיים

פייסבוק לרוב כבר מגיעה עם הסמארטפון בברית מחדל, אך את המסנג'ר שלה יש להוריד בנפרד. כנ"ל יש להוריד בנפרד את האפליקציות של אינסטגרם וואטסאפ - שתיהן חברות השייכות לפייסבוק. אפליקציית המסרים הכי פופולרית אחרי וואטסאפ היא לבטח טלגרם שהפכה גם לכלי מרכזי לקבלת עדכוני חדשות. גם מגלובס.

טוויטר היא ה-מקום לשועלי אקטואליה ואפליקציית התמונות פינטרסט היא המקום הכי טוב לקבל השראה, לעיצוב הבית, למתכונים, לאופנה ובכלל. רק מקלידים מילת חיפוש ומגלים עולם שלם.

גוגל

הנייד שלכם כנראה כבר מגיע ועם Play Store ממנה מורידים את כל האפליקציות, עם יוטיוב (ששייכת גוגל) ועם הדפדפן כרום, אך בנוסף אנו ממליצים על האפליקציות הבאות:

גוגל דרייב: כונן אחסון המסמכים של גוגל בענן שמשמש גם לגיבויים - גיבוי של המכשיר, לשם שחזור בעת מעבר לסמארטפון חדש; ולגיבוי קובץ הנתונים של וואטסאפ, כך שההודעות שלכם יעברו יחד אתכם ממכשיר למכשיר.

למדריך הגיבוי לוואטסאפ של גלובס

לגוגל דרייב אפשר להעלות מסמכים וקבצים ולקרוא אותם (גם את הוורד והאקסל של מיקרוסופט). אבל כדי לכתוב או לערוך מסמכים תצטרכו להוריד אפליקציה נפרדת לכל סוג קובץ: כדי ליהנות ממעבד תמלילים (כמו וורד) הורידו את Docs בשביל גיליונות אלקטרוניים (כמו אקסל) הורידו את Sheets ובשביל מצגות - את Slides

גוגל תמונות: משמש לאחסון הצגת ועריכת תמונות.

השימוש העיקרי והחשוב שלו הוא לגיבוי חינמי של התמונות ששמורות בסמארטפון (ניתן לגבות את התמונות באיכות גבוהה ובחינם).

למדריך גיבוי התמונות באמצעות גוגל תמונות

גוגל Keep: לשמור פתקים בקלות ויעילות עם המקבילה האלקטרונית של המדבקות הצהובות - מאפשרת לשמור ולמצוא בקלות תזכורות ששמרתם לעצמכם בטקסט (מוקלד או מצויר במסך מגע), או בקול. עם גוגל קיפ קל לשמור קל למצוא עם ממשק פשוט מאוד ללא תפריטים מיותרים ומבלבלים, והוא כמובן מסתנכרן אוטומטית עם הגרסה למחשב.

מיקרוסופט

לא חייבים לשלם כבר כדי להנות מוורד, אקסל, ופאוורפוינט, גם בנייד ולאחסן עד 5 ג"ב בחינם (שליש מהנפח שגוגל מציעה בחינם) בענן של מיקרוסופט (המקביל של גוגל דרייב) שנקרא OneDrive.

שימו לב: אם אתם כבר ממילא לקוחות משלמים של אופיס או אופיס 365 - מיקרוסופט מעניקה נפח אחסון של טרה בייט (1,000 ג'יגה בייט) בוואן-דרייב גם למנוי הסטודנט הזול ביותר.

מוזיקה

בישראל ספוטיפיי הפכה לשם נרדף לנטפליקס של המוזיקה אבל היא לא שירות המוזיקה הגדול היחיד. Deezer היא אפליקציה מצרפת שמתהדרת בספריה גדולה אף יותר מזו של ספוטיפיטי עם - 40 מיליון פריטים לעומת 30 מיליון בספוטיפיי. כמו כן בניגוד לספוטיפיי שמאפשרת האזנה חינמית רצופת פרסומות מעצבנות, דיזר מעניקה חודש ראשון חינם בלי הפרעות. שתי האפליקציות מאפשרות גם גישה קלה מתוך Waze כדי שתוכלו ליהנות ממוזיקה תוך כדי נהיגה מבלי לצאת מאפליקציית הניווט.

טיפ קטן - לפני נסיעה לחול מומלץ להוריד קצת מוזיקה לזיכרון המכשיר כדי שתוכלו ליהנות ממוזיקה גם בטיסות או באזורים ללא קליטה או סתם לחסוך בדאטה יקרה בחבילת הגלישה.

ומה עם זיהוי שירים? לשם כך יש כמובן את Shazam או את SoundHound הפחות ידועה אך הלא פחות מוצלחת.

ניווט ותחבורה

Waze היא המובן מאליו אבל גם גוגל מפות עושה את העבודה. מוניות מזמינים מ-Gett או מ-Raxi. כדי להתעדכן בתחבורה ציבורית יש את Moovit. על חנייה משלמים בסלופארק או פנגו. ואם אתם מגיעים לתל אביב אז חנייה לרכב פרטי מוצאים ומזמינים בספונטניות או (רצוי) מראש, בעזרת פינק פארק.

תשלומים

שלוש אפליקציות ישראליות מאפשרות להעביר כספים מאחד לשני כסף או לפתוח קבוצת לחברים לשם איסוף תשלומים משותף - באופן קל מהיר ופשוט בהשוואה להעברה דרך אפליקציית הבנק. ואלו הם: Pepper Pay, Bit ו-Paybox. תושבי תל אביב יכולים לשלם בעסקים קטנים גם עם הארנק של Colu שגם מצ'פר בכסף מקומי בשם TLV-Coin על כל קנייה שתעשו באמצעותו.

פודקאסטים - רדיו וספרים מדברים לפי דרישה

אפשר להאזין לתכניות מוקלטות (פודקאסטים) ולספרים מוקלטים באמצעות נגן מדיה או בדפדפן אבל אפליקציות ייעודיות הופכות את כל החוויה לקלה נוחה וכיפית. האפליקציה תמליץ לכם על תכניות חדשות תעדכן בפרקים חדשים ותזכור איפה עצרתם בכל תוכנית. Casbox עושה את העבודה נהדר. לגלובס, אגב, יש מדור פודקאסטים חדש ששווה בהחלט לבדוק.

מזג אוויר

הכי קלאסי להתעדכן במזג האוויר באמצעות AccuWeather אבל יש עוד כמה אפליקציות מומלצות - עליהן כתבתנו במדריך מיוחד לאפליקציות מזג אוויר.

טיולים

דירה או חדר ממשכירים פרטיים (פחות או יותר) מוצאים ב-Airbnb אבל, וזה פחות ידוע - גם בבוקינג.קום. ב-SkyScanner מוצאים את כל הקומבינציות האפשריות לטיסות.

גוגל טרנסלייט הוא חובה בכל נסיעה - לא רק בשביל לתרגם מילים כתובות, אלא גם כדי לנהל דיאלוגים שלמים בקולכם, כאשר כל צד בתורו מדבר אל הסמארטפון בשפתו, והנייד מקריא את התרגום לבן שיחו. היא לא עובדת עם עברית אבל עובדת נהדר בתרגום מאנגלית לשפות כמו גרמני או רוסית.

שיחות בחול

אם אתם מטיילים בחו"ל קחו בחשבון שבמדינות שונות פופולריים שירותים שונים. למשל Viber במזרח אירופה ו-WeChat בסין, שם הוא משמש גם כאמצעי תשלום פופולרי.

סקייפ הוותיק שימושי מאוד לא רק בשל איכות השמע המצוינת אלא גם כי ניתן להתקשר ממנו גם למספרים רגילים בעלות סבירה. אם אחד היתרונות של זה הוא שכאשר אתם בחו"ל תוכלו להסתפק בחבילת דאטה בלבד, ללא שיחות ואת השיחות לקיים באמצעות סקייפ.

סלפיז

אם אתם מכירים רק את הפילטרים של אינסטגרם או סנפאצ'אט השימוש בעורך התמונות Candy Camera ירגיש לכם כמו ילד שהכיר את המכולת השכונתית ומגיע לראשונה לעזריאלי. לא מדובר בעורך תמונות מקצועי אלא יותר באינסטגרם על סטרואידים שמציע המון פילטרים וגם כלים פשוטים למניפולציות סטייל פוטושופ בשניים-שלושה קליקים. למקרה שאתם רוצים לשפר את הסימטריה שלכם, להצר היקפים ועוד דברים שאנחנו לא רוצים לדעת שאתם רוצים לעשות.

סריקה

אחת האפליקציות הכי שימושיות לצורכי ביורוקרטיות היא CamScan. נכון שאפשר לצלם היום כל דבר עם המצלמה אבל אפליקציית סריקה ייעודית עושה עוד דברים. קודם כל היא מאתרת אוטומטית את גבולות המסמך ומאפשרת לגזור ממנו את השוליים המיותרים והרקע. היא מאפשרת גם להלבין אותו בלחיצת כפתור כך שייראה כאילו נסרק במכונת צילום ומעיפה החוצה את הצללים. לבסוף היא מאפשרת לכם לשמור במקום אחד (במכשיר, ולמשתמשים רשומים גם בענן) את כל המסמכים מבלי שיתערבבו עם התמונות הרגילות.

גם לגוגל יש אפליקציית סריקה ששמה PhotoScan שפועלת קצת אחרת ושמתאימה יותר לסריקת תמונות גדולות או עיתונים למשל. הקונספט שלה הוא ביצוע ה"סריקה" באמצעות צילום של ארבע תמונות, שהמשתמש מבצע בהדרכה אוטומטית של האפליקציה, ולאחר מכן איחודן לכדי תמונה אחת על ידי האפליקציה.

טיפ קטן לסיום: חושבים שכל האפליקציות האלה גדולות על המכשיר שלכם? אם כן, נסו את המדריך הבא:

המדריך לשיקום הנייד: כך תחזירו לחיים סמארטפון מקרטע

חושבים שפספסנו משהו? רוצים להציע אפליקציות נוספות או לבקש מדריכים חדשים? שלחו לנו מייל!

עוד כתבות

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

הטרנד שמרוויח מהריבית / אילוסטרציה: Shutterstock

הקאמבק של הקרנות הכספיות: המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית

בסוף 2023 נראה היה שהקרנות הכספיות דועכות. אבל מאז, האפיק הסולידי הציג התאוששות מסחררת שהגיעה לשיא החודש עם גיוסי עתק של 3 מיליארד שקל בשבועיים - פי שניים מבכל פברואר ● מומחה: "המשקיעים הבינו שהריבית הגבוהה תישאר"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

ד''ר משה כהן / צילום: תמונה פרטית

האם בקרוב יוקם בית ספר נוסף לרפואה במיקום מפתיע?

ד"ר משה כהן פועל בימים אלה מול המל"ג להגשמת החזון שלו -  בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל ● התוכנית כוללת שיתוף־פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל ● האם יצליח היכן שרייכמן נתקל בהתנגדות, ומי המלונאי שרתם לגיוס הכסף?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

הוועדה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, ספטמבר 2023 / צילום: חיים צח-לע''מ

הפשיעה בחברה הערבית גואה, אבל הממשלה לא נותנת מענה

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם: בשיתוף "יוזמות אברהם", התוכנית לטיפול בפשיעה והאלימות בחברה הערבית

שלט של גינדי שמציעה פטור ממס רכישה / צילום: כדיה לוי

המבצעים למכירת דירות: מי באמת הנהנה העיקרי?

הקיפאון בשוק הנדל"ן גורם ליזמים להציע הנחות בכל מיני צורות על דירות, אך האם הקונים באמת מרוויחים בהם?

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים אמיר יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

מדפי דבש בסופר / צילום: טלי בוגדנובסקי

בשמן זית, בדבש ובקרוב ביין: המותג ישראלי, התוצרת - אירופית

החיבה לתוצרת מקומית, לובי חקלאי חזק וחסמי יבוא, מציפה את המדפים במותגים ותיקים שמשווקים "בלנד": ערבוב מותג ישראל עם תוצרת אירופית, מבלי לחשוף מאיזו מדינה הוא מגיע ● את השיטה הפופולרית שעובדת בעיקר בשמן ובדבש, רוצה הממשלה להרחיב כעת גם ליין

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה

לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר

בשוק יש היום שורה של צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות ● אלה יכולים לסייע הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים - מכתיבת קורות חיים, דרך חבר וירטואלי ועד שיווק

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים