לשמור ליום גשום: 7 אפליקציות מזג האוויר השימושיות ביותר

לקראת ימי הגשם הקרבים, הכירו את אפליקציות מזג האוויר שיספקו לכם את המידע הטוב ביותר: זו שכבר מותקנת לכם על הטלפון בלי שידעתם, זו שמספקת מידע מפורט קדימה, זו שמעדכנת כיצד מזג האוויר ישפיע על פעילות הספורט שלכם והאפליקציות שיספקו לכם המון מידע מועיל בחו"ל

AccuWeather / צילום: SHUTTERSTOCK
AccuWeather / צילום: SHUTTERSTOCK

ילידי שנות השבעים וכמובן מבוגרים מהם בוודאי זוכרים את תחזית מזג האוויר של פעם, שחתמה את מהדורות החדשות. שקופית אחר שקופית של טווח הטמפרטורות הצפוי באזורים שונים בארץ: תל-אביב, השפלה, הצפון, חיפה, באר-שבע, ירושלים ואילת. וזהו. ואז הגיע דני רופ, שייבא מארה"ב את הקונספט של תחזית מזג אוויר עם מנחה שמשתף את הקהל בנתונים ובמודלים, ובשלל מונחים מקצועיים שקודם לכן נעלמו מעיני הציבור. היו שם המפה הסינופטית, הלחץ הברומטרי, חזיתות קרות וחמות וכמובן האפיק הפרסי, שהוא אחת ממערכות מזג האוויר שהכי משפיעות על חיינו.

המהפכה הטכנולוגית השאירה באבק את הדאטה של פעם, אבל משום מה עדיין אין בנמצא אפליקציית מזג אוויר אמינה, נעימה וכיפית לשימוש ועשירה באמת במידע מועיל, ששולטת בתחום ושכולם מכירים. לסמארטפונים יש אפליקציות מזג אוויר מובנות במכשיר, פייסבוק מציעה עדכוני מזג אוויר בנוטיפיקציות, גוגל מציעה תחזיות למחפשים במנוע החיפוש שלה. אבל בואו נודה על האמת, הציפיות שלנו גבוהות יותר.

העתיד, עושה רושם, מבטיח. לאחרונה דיווחנו בגלובס טק על גיוס של Climacell, חברה אמריקאית המנוהלת על ידי ישראלים, שמבטיחה לפתח את אפליקציית מזג האוויר הטובה בעולם. כבר כיום היא מסוגלת לדבריה לספק תחזית מדויקת דקה אחר דקה למשך שש השעות הקרובות, ביחידות שטח של 500 מטר, ובעתיד המידע הזה יוכל להגיע גם אלינו כצרכנים פרטיים.

לצערנו אנחנו עדיין לא שם. ביניים ניאלץ להסתפק באפליקציות שלא רק שאינן מדויקות, ולא תמיד נוחות לשימוש אלא שבישראל גם לא נהנות משכבות של מידע מועיל שזמין במדינות אחרות. עד כמה אנחנו מופלים? היכנסו להגדרות של כל אפליקציה ושנו את המיקום למשל לניו-יורק בארה"ב וראו זה פלא - נוספות אפשרויות רבות שכלל לא חשבתם עליהן.

ובכל זאת, אספנו לכם כמה אפליקציות שיעזרו לכם להוציא את המיטב לקראת עונת הגשמים (כי "חורף" זו מילה קצת מוגזמת).

1. המפורטת: Accuweather

AccuWeather / צילום: SHUTTERSTOCK
 AccuWeather / צילום: SHUTTERSTOCK

ללא ספק אחת מאפליקציות מזג האוויר הוותיקות והפופולריות. הדבר הראשון שיש לעשות לאחר שמתקינים אותה הוא לשנות את יחידות המידה מפרנהייט ומיילים לצלזיוס ומטר (כדי לעשות זאת, הקליקו על שלוש הנקודות בקצה הימני העליון של המסך ובחרו ב-Change to C).

עמוד ברירת המחדל של האפליקציה הוא Now והוא מרכז מידע בסיסי כמו כמו טמפרטורה, ולצידה בסוגריים RealFeel  - נתון שהוכנס לשימוש בישראל רק בשנים האחרונות ומציין את התחושה האמיתית שמתקבלת משקלול של הטמפרטורה ופרמטרים נוספים כמו רוח ולחות.

כל אחד מהפרקים בעמוד ה-Now מציג רק את הפרמטרים הכי חשובים. קליק נוסף על More Details יציג עוד כמה - כמו שטח כיסוי העננים באחוזים, לחץ ברומטרי ומרחק הראות המקסימלי (נמדד בק"מ).

לצד Now תמצאו לינקים לתחזית יומית מפורטת, לפי שעות. זהו מסך שימושי במיוחד לימי החורף הבהירים, שבהם יש הפרשי טמפרטורות קיצוניים בין היום ללילה, ובעוד בבוקר ובערב צריכים להתעטף בשכבות של מעילים, בצהריים יכולה השמש לאלץ אותנו להתקלף ולהישאר לבושים בטישירט.

תחת לשונית Daily תמצאו תחזית לשבועיים הקרובים, שזה הרבה יותר ממה שתמצאו כמעט בכל אפליקציה אחרת.

תחת Maps תמצאו את מפת האזור, כאשר קליק על הכפתור העגול הכתום עם ריבוע הנוטה בזווית, יפתח לכם מסך שבו תוכלו לבחור איזה מידע להציג על המפה. בישראל האפשרויות אפסיות אבל בטיולים בחו"ל אתם עשויים למצוא את הפיצ'ר הזה שימושי.

2. היעילה: 1Weather

1Weather / צילום: SHUTTERSTOCK
 1Weather / צילום: SHUTTERSTOCK

היתרון של האפליקציה הזו הוא ריכוז ופירוט המידע שבה, שהופך אותה לאחת מהאפליקציות היותר פרקטיות, על אף שהיא אינה מצטיינת בעיצוב יוצא מן הכלל. לשונית ברירת המחדל Today מסכמת את כל הפרטים שצריך לדעת על התחזית היומית, מבלי להצטרך לגלוש לאגפים שונים באפליקציה. זה כולל את מדד הקרינה (UV), הסיכויים לגשם, הלחות ומהירות הרוח. אה, והתצוגה של הסיכויים לגשם חמודה יחסית לכל המתחרות.

3. הנעימה: Yahoo Weather

Yahoo! Weather / צילום: SHUTTERSTOCK
 Yahoo! Weather / צילום: SHUTTERSTOCK

לאפליקציית מזג האוויר של יאהו בהחלט יש יתרונות כמו עיצוב נעים, תחזית לעשרה ימים, ומפות מפורטות יותר, גם עבור ישראל, שמציגות מפת רוחות ומפת טמפרטורות.

שני הפיצ'רים החביבים עלי נמצאים בתחתית המסך הראשי: אחוזי הסיכויים לגשם בחלקים שונים של היממה, ומתחתיו גרף שמראה את מיקום השמש הנוכחי ביחס לשעת הזריחה ושעת השקיעה.

4. זו שכבר יש לכם: מזג האוויר של גוגל

עדכוני מזג האוויר של גוגל מתחבאים באפליקציה הכללית של גוגל. לאחר שתקליקו על אפליקציית גוגל הכללית, יופיעו בפניכם "כרטיסיות", ואחת הראשונות שבהן תהיה זו של מזג האוויר. לאחר שתקליקו עליה יוצע לכם להציב אייקון מזג אוויר גם במסך הבית של הסמארטפון, כך שתוכלו להפעיל אותה כאילו מדובר באפליקצייה נפרדת.

יש לה ממשק נקי מאוד, בסיסי וידידותי לעין, והמידע מגיע בעצם מ-Weather.com. אין לנו שום סיבה מיוחדת להמליץ לכם עליה מעבר לעובדה שהיא בעצם כבר על המכשיר שלכם, ואם הצרכים שלכם בסיסיים או יש לכם טלפון ישן שאתם לא רוצים להעמיס עליו אפליקציות חדשות - אז זו האפליקציה בשבילכם.

5. המשוכללת (בחו"ל): Weather Underground

Weather Underground / צילום: SHUTTERSTOCK
 Weather Underground / צילום: SHUTTERSTOCK

אפליקציה עשירה ומפורטת יותר מאלו שהוזכרו עד כה, והיא מומלצת בעיקר למטיילים בחו"ל. שנו את המיקום לניו-יורק וגשו לאזור המפות באפליקציה רק כדי לראות מה אנחנו מפסידים: חיווי טמפרטורה שונה לחלקים שונים של העיר, אייקונים קטנים על גביי המפה שמובילים לתמונות או לקטעי וידאו שצולמו בשכונות שונות בעיר ועוד. פשוט שחקו עם האפשרויות השונות - החליפו בין Overview, לבין Radar לבין Satellite וגם הhכנסו ל-Layers כדי להוסיף ולהסיר שכבות מידע שונות מהמפה.

פיצ'ר חמוד נוסף באפליקציה הזאת הוא ה-Smart Forecasts שנותן לכם אפשרות להגדיר את הטווח הרצוי לפרמטרים שונים שמשפיעים על היכולת לבצע פעילות באוויר הפתוח - את טווח הטמפרטורות, מהירות הרוח והסיכוי לירידת משקעים. ולא מדובר רק בפעילויות ספורטיביות. לצד הליכה וריצה וגלישה, תוכלו להגדיר את התנאים המתאימים לדיג, גינון, צילום ועוד כמה (הטסת עפיפונים למשל) והאפליקציה תשקלל אותם ותציג לכם באופן ויזואלי באיזה חלק של היממה שוררים התנאים המתאימים לפעילות המבוקשת ואת מידת ההתאמה.

מתחת לפרק הפעילויות תמצאו את sunrise/sunset עם תצוגה גרפית לחלוקת היממה לשעות יום ולילה, ואת המיקום של השמש בנקודת הזמן הנוכחית. לצד הגרף נתונים חשובים נוספים על שעות הזריחה והשקיעה: מהי שעת הופעת האור הראשון - לפני ה"זריחה", ומתי מחשיך סופית לאחר השקיעה. בקיץ, ככל שמתקרבים לקטבים, הזמן שבו השמיים מעט מוארים, גם לאחר השקיעה, ממושך למדי, כך שאם אתם בדיוק מטיילים באזור שכזה, מדובר בנתון שיכול להיות נחמד לדעת.

6. הספורטיבית: The Weather Channel

The Weather Channel / צילום: Shutterstock
 The Weather Channel / צילום: Shutterstock

האפליקציה הזאת, שגם היא מתאימה בעיקר לנסיעות לחו"ל, סובלת מפרסומות גדולות מדי של גוגל ומממשק לא מי יודע מה, אבל מתחבאת בה אופציה מכובדת ביותר של עדכוני בריאות וספורט, כולל הסברים על המשמעות של פרמטרים שונים והשפעתם על היכולת שלנו לבצע פעילויות שונות. למרות דף הבית המעצבן, החדשות הטובות הן שלאחר שתקליקו על כל אחת מהלשוניות באפליקציה, תגיעו לממשקים מתקדמים ומעוצבים יותר ונעימים מאוד לשימוש.

פרק הפעילויות נקרא Health & Activities והוא כולל ארבע הפניות: 'התקררות ושפעת' שמסכם דיווחי מחלות באזור ומציג אותן על המפה, פרק נוסף המעדכן לגבי מצב האלרגנים המקומי, פרק ספינות וחופים שפחות רלוונטי לרובנו, ופרק לריצות. בפרק זה הקליקו על כפתור ההגדרות (3 קווים מאונכים עם נקודות עליהם) והגדירו את העדיפות שלכם לגבי תנאי ריצה (טמפרטורה, לחות, משקעים רוח), על מנת שהאפליקציה תוכל לשקלל אותם ולהציגם בצורה גרפית נוחה.

7. הכי שימושית (רק בחו"ל) WeatherBug

WeatherBug / צילום: SHUTTERSTOCK
 WeatherBug / צילום: SHUTTERSTOCK

אפליקציה זו פחות מומלצת למשתמשים בישראל, אבל כשמדובר בנסיעות לחו"ל היא עשויה להיות שימושית יותר מכל השאר. החלק המומלץ במיוחד הוא פרק המפות, עם שלל אפשרויות לשכבות מידע להצגה על גבי המפה - מעקב אחר סופות (רגילות או ברקים/רעמים), זיהום אוויר, אלרגנים, טמפרטורה, לחות, רוח, לחות או נקודת עיבוי (Dew Point).

לבסוף, מי שמתעניין במידע עדכני ומפורט יותר ומוכן להשקיע בניווט באתר בעל עיצוב ארכאי וממשק מבאס, מוזמן לבקר גם במכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי הישראלי ולזרום משם אל שלל פרטי המידע העדכני וההיסטורי על מזג האוויר בישראל.