רגע לפני פסח, כשכל הרשתות במרוץ פתיחות כדי לנצל את ההזדמנות לנצל את ההזדמנות שתקנו אצלן את המתנות לחג - אנתרופולוג'י, מותג הלייף סטייל האמריקאי מקבוצת אורבן, נוחת היום (ד') בישראל עם חנות ראשונה בקניון גינדי TLV.

מדובר על מותג שכולל גם פריטי אופנה וגם מוצרי עיצוב לבית, החל מספלים וקערות ועד כורסאות וספות מעוצבות.

בהקמת החנות, ששוכנת בשטח בו פעלה קודם לכן רשת פוראבר 21, הושקעו כ-4 מיליון שקל, והיא משתרעת על שטח ענק של 1,000 מ"ר בקומה התחתונה של הקניון. החנות מחולקת לשני אזורים עם שתי כניסות מתוך הקניון - אחד שמוקדש לאופנה, והשני לפריטי עיצוב לבית. 

ומה בנוגע לתמחור? מראש לא מדובר ברשת זולה, כשתוספת המע"מ המקומי כמובן עושה את שלה: חולצה פרחונית מכופרת נמכרת במחיר של 380 שקל, חולצה קצרה עם פסים נמכרת ב-200 שקל,  חולצה קצרה פרחונית תעלה 280 שקל, שני זוגות עגילים מעוצבים נמכרים ב-220 שקל, ותיקים - ב-300 שקל. 

חנות אנתרופולוג'י בקניון גינדי?TLV / צילום: שני מוזס

בקטגוריית העיצוב והמוצרים לבית המחירים לא זולים גם ביחס לרשתות בינלאומיות שהגיעו בשנתיים האחרונות לישראל דוגמת זארה הום (שפועלת גם היא בקניון) ו-H&M הום, ובוודאי לעומת פוקס הום, אך גם המגוון וגם העיצוב והגודל של החנות מציגים חוויה שונה לחלוטין. כך למשל, מראה מעוצבת לתלייה בגודל בינוני נמכרת במחיר של 260 שקל, וצלחת מאוירת נמכרת ב-60 שקל.

על רקע התחרות העזה בענף האופנה מצד רשתות בינלאומיות, רשתות מקומיות ובייחוד מצד האונליין, ניתן להעריך כי עם הזמן בקבוצת פוקס, בעלת הזיכיון להפעלת המותג, יבחרו להגדיל דווקא את החלק של העיצוב, שנחשב למבדל ופונה לקהל יעד שונה מרשת המוצרים לבית שמפעילה היום הקבוצה - פוקס הום - גם מבחינת תמחור וגם מבחינת חוויה.

"עם כל המותגים שהבאנו לארץ, אנשים אומרים לי שאוטוטו אין טעם לנסוע לחו"ל", התלוצץ הבוקר הראל ויזל, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת פוקס, תוך שהוא מוסיף בנוגע לבחירה לפתוח את החנות הראשונה דווקא בקניון גינדי, שעדיין לא הצליח לממש את ההבטחה שנתיים מאז הקמתו: "אני אמרתי לפני שנתיים שגינדי TLV יהיה בין חמשת הקניונים המובילים בישראל. אני עדיין מאמין בזה, ואנחנו נעזור במה שצריך. אני מאמין מאד במיקום ובעתיד של הקניון".

מותג העיצוב לבית והאופנה אנתרופולוג'י נוסד ב-1992, וכיום הוא מונה ב-230 חנויות ברחבי העולם.

זהו המותג שלישי מקבוצת אורבן האמריקאית שמגיע לישראל; בינואר האחרון נפתחה החנות הראשונה של המותג פרי פיפל בקניון רמת-אביב, ולפני כשנה רשת אורבן אאוטפיטרס נכנסה לישראל, כשהיום היא מונה 4 סניפים, ובחודשים הקרובים צפוי להיפתח הסניף הראשון שלה בתל-אביב במתחם דיזנגוף סנטר. בינתיים לא עומדת על הפרק פתיחה של חנויות נוספות לרשת אנתרופולוג'י, ובקבוצה ממתינים לראות כיצד יתקבל המותג בישראל.