אורבן אאוטפיטרס פותחת היום חנות ראשונה בישראל

החנות נפתחה במרכז ביג פאשן באשדוד, ובחודשים הקרובים ייפתחו 3 נוספות בת"א, ירושלים ונתניה, בהשקעה כוללת של 20 מיליון שקל, בזיכיון של קבוצת פוקס • בהמשך ייפתחו בארץ גם חנויות של מותגי האופנה אתרופולוג'י ופרי פיפל מקבוצת אורבן

אחרי שנים של שמועות והבטחות זה קורה: מותג האופנה אורבן אאוטפיטרס (URBAN OUTFITTERS) עושה רשמית עלייה לישראל והשיק היום (ג') חנות ראשונה בישראל במרכז ביג פאשן אשדוד. במהלך השנה הקרובה מתוכננות להיפתח בסך-הכול 4 חנויות בהשקעה כוללת של כ-20 מיליון שקל.

בתכנון המקורי החנות הראשונה הייתה אמורה להיפתח במתחם דיזנגוף סנטר שבתל-אביב במקום הסניף של בנק לאומי, אולם עיכובים בפינויו הביאו לכך שהחנות הראשונה של המותג הבינלאומי המבוקש תפתח באשדוד.

מדובר במהלך יחסית יוצא דופן בשוק האופנה - לרוב נוהגות רשתות האופנה הגדולות להקים את החנות הראשונה שלהן במרכז הארץ, אך בקבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל בחרו שלא להמתין לפינוי, ולהשיק כבר מחר את החנות הראשונה.

בהמשך השנה צפויות להיפתח 3 חנויות נוספות לרשת: במאי הקרוב עתידה להיפתח חנות נוספת בשדרות ממילא ירושלים, ובהמשך השנה ייפתחו שתי חנויות נוספות בקניון עיר ימים נתניה וחנות דגל בדיזנגוף סנטר תל-אביב. מדובר בחנויות גדולות יחסית המשתרעות על פני 600-1,100 מ"ר.

מי שהביאה את המותג המבוקש לישראל היא קבוצת פוקס, שחתמה בשנה האחרונה הסכמי זיכיון ל-10 שנים מול קבוצת אורבן להקמה והפעלה של חנויות של מותגי אורבן בישראל. כך שבנוסף לרשת אורבן אאוטפיטרס בחודשים הקרובים צפויים להיפתח גם סניפים של שאר מותגי הקבוצה - אתרופולוג'י ופרי פיפל.

עלות ההסכם ל-4 השנים הראשונות לזיכיון מוערכת בכ-40 מיליון שקל. בנוסף, קיבלה פוקס זיכיון למכירת מוצרי מותגי אורבן בקניון הווירטואלי שלה, טרמינל איקס, שעלה לאוויר בחודשים האחרונים. 

הראל ויזל וסיגל אורון/ צילום: שוקה כהן
 הראל ויזל וסיגל אורון/ צילום: שוקה כהן

קבוצת אורבן הוקמה בשנת 1970, והיא קמעונאית בינלאומית מובילה בתחום האופנה, אביזרים, עיצוב הבית ועוד, הפועלת בארה"ב, בקנדה ובאירופה תחת המותגים Urban Outfitters, Anthropologie ו-Free People. החברה מפעילה מעל 500 חנויות וכ-1,400 נקודות מכירה ברחבי העולם. הכנסות החברה בשנת 2017 הסתכמו בכ-3.5 מיליארד דולר, כאשר שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-9.5% מהמכירות. מטה החברה נמצא בפילדלפיה.

החנות מושקת בתזמון מורכב עבור ענף האופנה, בו מתמודדים ראשי הענף עם מעבר לרכישות באונליין מאתרי אופנה בינלאומיים ונסיעות שופינג לחו"ל מצד אחד ושכר דירה גבוה בקניונים המובילים מאידך. לאחרונה נקלעו לקשיים וקריסות כמה רשתות אופנה, הגדולה שבהן היא הוניגמן, שבימים אלה מנהלת מגעים למכירתה, ולפניה קרסו גם יפו תל-אביב, מיש מיש וסליו.

ראשי הענף מנהלים מאבק חזיתי בפטור ממיסוי על הזמנות באונליין בעלות של למעלה מ-75 דולר, ולאחרונה אמר ויזל בראיון ל"גלובס" כי הוא מעריך ששרי האוצר והכלכלה ימצאו פתרון שייצור שוויון בין ההזמנות מחו"ל לרכישות בישראל.