גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ביי תשובה, היי סיידוף: אייל לפידות מנכ"ל הפניקס במגעים להתמנות למנכ"ל שיכון ובינוי

אחרי שהפניקס בניהולו הפכה לבעלת עניין בשיכון ובינוי עם החזקה של למעלה מ-5%, ל"גלובס" נודע כי המנכ"ל הדומיננטי אייל לפידות במגעים לקראת הפיכתו למנכ"ל החברה ● לא מן הנמנע כי יהפוך לבעל מניות מיעוט בשיכון ובינוי שנרכשה לאחרונה על ידי נתי סיידוף ● ברקע בין היתר, המכירה הצפויה של הפניקס ● משיכון ובינוי לא נמסרה תגובה

אייל לפידות \ צילום: אמיר מאירי
אייל לפידות \ צילום: אמיר מאירי

לאחר כעשר שנים כמנכ"ל הדומיננטי של קבוצת הביטוח הפניקס , אייל לפידות במגעים מתקדמים עם נתי סיידוף הבעלים החדש של שיכון ובינוי להתמנות למנכ"ל החברה. זמן קצר לאחר חשיפת המגעים באתר "גלובס", מניית הפניקס עברה לירידות של כ-2%, בעוד ששיכון ובינוי  עברה לעליות של כמעט 8%.

ההשפעה על העזיבה האפשרית של מנכ"ל הפניקס הדומיננטי השפיעה גם על מניות המתחרות ובראשן הראל, שכמו מנורה מבטחים עלתה ביותר מ-2% לאחר החשיפה של "גלובס". כמו כן, בשל הירידה במניית הפניקס והעלייה במניית הראל, שבה האחרונה להיות חברת הביטוח בעלת השווי שוק הגבוה בישראל.

בשעות אחר הצהריים "גלובס" חשף כי במסגרת המגעים מסתמן כי לפידות ימונה למנכ"ל שיכון ובינוי וכי בהמשך אפשר כי יהפוך לשותף בחברה. בשוק ההון מעריכים מזה תקופה כי לפידות מעוניין להפוך לבעל מניות בחברה משמעותית. ככל הידוע שאיפה זו הובילה את לפידות לנסות ולהיות מעורב בעסקאות למכירת השליטה בהפניקס, באופן שיוכל להפוך לבעל מניות בקבוצה.

קבוצת הפניקס בהובלת לפידות בשיתוף אקסלנס הפכה לאחרונה לבעל עניין בחברת שיכון ובינוי, כשהיא מחזיקה בכ-5.2% ממניות חברת התשתיות והנדל"ן, ועל פי גורמים בשוק ייתכן שאז נוצרה גם הקרבה בין סיידוף ללפידות, שהניצנים שלה החלו עוד בניסיון הקודם שלו לרכוש את אפריקה ישראל. בעלת עניין בולטת נוספת בקבוצת שיכון ובינוי היא קבוצת הראל, שבשליטת יאיר המבורגר.

נתי סיידוף / צילום: אבשלום ששוני

איש העסקים נתי סיידוף השלים את רכישת השליטה בקבוצת הבנייה והנדל"ן שיכון ובינוי במהלך המחצית השנייה של 2018. הוא רכש את החברה מידי שרי אריסון, שמכרה לצד זאת גם את השליטה בנק הפועלים כאשר ברקע הסתבכות של החברה בפרשיות שוחד לכאורה במדינה זרה. ככל הידוע, ברקע המגעים עם סיידוף, לפידות מנהל מגעים עם סנטרברידג' וגלטין פוינט בנוגע לאפשרות שיישאר מנכ"ל הפניקס גם תחת הבעלות החדשה, ככל שתושלם העסקה.

אתמול דיווחה שיכון ובינוי כי היא דוחה למועד לא ידוע את האסיפה הכללית לאישור מדיניות תגמול חדשה לראשי החברה, ובעיקר למנכ"ל משה לחמני וליו"ר דירקטוריון החברה, תמיר כהן. לחמני שימש כיו"ר החברה קודם לתפקידו זה, עד אוגוסט האחרון, אז מונה לממלא מקום המנכ"ל במקומו של המנכ"ל הקודם, יובל דגים.

הסיבות לנטישת חברת הפניקס

לפידות נחשב למנהל מוערך. הוא הוביל את הפניקס ממעמד של חברה מנומנמת שבמשבר לחברת הביטוח בעלת השווי שוק הגבוה ביותר. על פי הערכות, ברקע העזיבה המתוכננת את הפניקס עומדת גם העובדה שבימים אלה מקדמת בעלת השליטה - קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, את מכירתה כחלק ממגבלות חוק הריכוזיות וגם כפועל יוצא משינוי מבני אסטרטגי שהיא מובילה, לטובת התמקדות בתחומי הליבה של האנרגיה, בישראל ובעולם.

לאחרונה חתמה קרן סנטרברידג' הזרה, יחד עם קרן גלטין פוינט על הסכם לרכישת השליטה בקבוצת הפניקס. אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות ובנק הפועלים לשעבר מלווה את קרן סנטרברידג' בעסקה הנרקמת עם קבוצת דלק. יונס ולפידות נחשבים שניהם למנהלים דומיננטיים, ולכן בשוק כבר העלו תהיות האם יוכלו לעבוד ביחד. בכל אופן, לפי שעה אין ודאות שהעברת השליטה בהפניקס לידי הקרנות הזרות תקרה, כשהצדדים צריכים לחתום על הסכם סופי ובעיקר - לקבל את אישור הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת.

הפעם ללא מגבלות שכר

ברקת, שהיה בעבר יו"ר הפניקס, תחת תשובה ולצד המנכ"ל לפידות, כבר נפגש עם נציגי הקרנות שמקדמות את רכישת השליטה בהפניקס, וככל הנראה נתן להם להבין כי אין מבחינתו מניעה עקרונית לגביהן, דבר שמבחינת הקרנות מתפרש כאור ירוק להמשיך בעסקה, ולהגיש לו בקשה רשמית לאישור להחזיק באמצעי שליטה בחברת ביטוח בישראל.

מי שחתום על הפוטנציאל שהקרנות הזרות מוצאות בהפניקס, כמו גם המשקיעים בבורסה המקומית, הוא לפידות, שנמנה לאורך שנים על צמרת המשתכרים בענף הביטוח, עד אשר שונתה הרגולציה ביחס לתגמול בסקטור הפיננסים, וחתכה את התגמול שלו באופן ניכר. עתה הוא צפוי לעבור לסקטור שאין בו מגבלות שכר, כאשר על פי הערכות הוא עשוי לקבל גם מניות מיעוט בשיכון ובינוי. עוד מנכ"ל בולט משוק הביטוח שעזב לאחרונה את הסקטור המפוקח לטובת תפקיד מתגמל יותר הוא רביב צולר שמונה למנכ"ל כיל.

בכל אופן, לפידות נמצא בקבוצת דלק מאז 2005. לפידות היה מנכ"ל דלק ישראל בין יולי 2005 למאי 2009, אז עבר לתפקיד אחר אצל תשובה. קודם לתקופתו אצל תשובה, לפידות היה מנכ"ל חברת הביטוח של קבוצת ביטוח ישיר, שבשליטת משפחת שנידמן, וגם משנה למנכ"ל בנק משכן. במסגרת שנותיו תחת תשובה, צבר לפידות מאז שנת 2007 תגמולים בהיקף של לפחות 120 מיליון שקל (במונחי עלות לחברה), כאשר סדר גודל של כרבע מהסכום היה ברכיבים הוניים (כגון אופציות).

ואולם מעמדו של לפידות כאחד מבכירי הסקטור הציבורי השתנה משמעותית עם השינוי בהוראות השכר שחלות על בכירים בסקטור הפיננסי, וקביעת רף נורמטיבי עליון של 2.5 מיליון שקל עלות לשנה (שמעליה הוצאות השכר לא מוכרות לצרכי מס), והגבלה קשיחה של עד 35 עלות השכר של בעל השכר הנמוך בחברה. שנה המשבר בהקשר הזה הייתה 2014, שבמהלכה, כפי שדיווחנו בעבר, הוא חווה שנה מאוד לא פשוטה.

את אותה שנה הוא החל כמנהל שזוכה להערכה ושיש קונצנזוס לגבי יכולתו להוביל ארגון ושמקבל תגמול בהתאם, ובמהלכה הפך שלא בטובתו לנער הפוסטר של שכר הבכירים הגבוה הרבה יותר מדי, וכמי שהפך למטרה של שר האוצר דאז, יאיר לפיד, ובכירי משרדו, בדרך לחינוך השוק לנורמות שכר שונות ונמוכות בהרבה. זה גם הוביל לכך שבמקום לקבל שכר בעלות שנתית של כ-10 מיליון שקל הוא עבר לעולם של תגמול בהיקף של פחות ממחצית מסכום זה.

למרות פנייתנו, טרם התקבלה תגובת אייל לפידות. 

שיכון ובינוי מציגה: חקירות, חילופי מנכ"לים ובעל בית חדש

שיכון ובינוי עברה טלטלה לא פשוטה בשנים האחרונות. במהלך 2016 נפגעו עסקי החברה כתוצאה ממשבר כלכלי בניגריה, שפגע בחלק ניכר מהכנסות וברווחי החברה הבת SBI (סולל בונה ארצות חוץ) שיש לה פעילות ענפה במדינת הענק האפריקנית. הפגיעה בפעילות שיכון ובינוי הביאה אותה לביצוע מהלך של מחזור חובות באמצעות הארכת מח"מ של סדרות האג"ח שלה.

במהלך החצי הראשון של 2017 היה נראה כי החברה מצליחה להתאושש, ומניית שיכון ובינוי אף עלתה לשיא חדש בחודש מאי. אולם בקיץ 2017 נתפסה הנהלת החברה "עם המכנסיים למטה" כשניסתה להגדיל את החזקתה בחברה הבת איידיאו גרופ, הפועלת בתחום הנדל"ן בברלין ונכשלה.

הטלטלה הגדולה ביותר שעברה שיכון ובינוי הגיעה בפברואר 2018, אז התפוצצה פרשה הנוגעת למתן שוחד לכאורה של בכירים ב-SBI שמרכזת בין השאר את פעילות התשתיות והבנייה הבינלאומית של הקבוצה במדינות באפריקה, במסגרתה נעצרו כמה מבכירי החברה. בשל החקירה נאלצה שיכון ובינוי להפקיד סכום של כ-250 מיליון שקל בקרן חילוט, שניתן על מנת לשחרר חשבונות של SBI לצורך המשך פעילותה השוטפת.

בעקבות התפוצצות הפרשה, ועל רקע חולשה מתמשכת בעסקי החברה בניגריה עקב חולשת הכלכלה שם, צנחה מניית שיכון ובינוי בכ-40% בתוך חודש וחצי. בשיכון ובינוי, אגב, שקלו למכור את SBI אולם לבסוף החליטו להמשיך ולהחזיק בה.

לצד הפגיעה בעסקי החברה באפריקה כתוצאה מהמשבר בניגריה ופרשת השוחד נפגעה שיכון ובינוי, כמו שאר החברות הפעילות בתחום הנדל"ן למגורים בישראל, ממדיניות משרד האוצר ותוכנית "מחיר למשתכן" של שר האוצר כחלון.

על רקע הפגיעה ברווחיה נאלצה שיכון ובינוי למכור נכסים בשנים האחרונות, כשהעסקה הגדולה ביותר (מלבד מכירת ההחזקה באיידיאו) בוצעה ביוני 2018. שיכון ובינוי מכרה אז את מרבית החזקותיה בחברות המפעיל של כרמלטון (זכיינית כביש "מנהרות הכרמל" בחיפה) ושל חברת נתיבי הצפון, לידי שותפות מוגבלת המוחזקת בידי כמה משקיעים מוסדיים. העסקה כללה מכירת 45% מהזכויות בכרמלטון, מתוך 50% שהחזיקה שיכון ובינוי, ו-40% מהזכויות בנתיבי הצפון (מתוך 60% ) תמורת 588 מיליון שקל.

בעקבות ההדרדרות בעסקים ועל רקע פרשיית השוחד באפריקה החליטה בעלת השליטה בשיכון ובינוי, אשת העסקים שרי אריסון, "לחתוך" ולסגור עסקה מהירה במסגרתה מכרה את השליטה (47%) לאיש העסקים נתי סיידוף ביוני אשתקד, תמורת כ-1.1 מיליארד שקל (הנחה של 14% על המחיר בבורסה בעת העסקה).

סיידוף הסכים לרכוש חברה בקשיים, אבל עם הרבה מאוד נכסים ופוטנציאל השבחה משמעותי, ללא בדיקת נאותות. העסקה הושלמה ביולי 2018. מאז הרכישה שמרה מניית שיכון ובינוי על יציבות ושוויה של החברה בבורסה עומד כיום על כ-2.7 מיליארד שקל.

הטלטלות והחלפת הבעלים הביאו גם לשינויים תכופים בתפקיד מנכ"ל החברה. ביולי 2017 הודיע מנכ"ל החברה דאז, ירון קריסי, על רצונו לפרוש. קריסי הוחלף בתחילת אוקטובר 2017 על ידי יובל דגים, אולם האחרון החליט ביולי אשתקד לעזוב את שיכון ובינוי, ככל הנראה בעקבות החלפת הבעלות. את דגים החליף בתפקיד משה לחמני, שכיהן עד אז בתפקיד יו"ר החברה. 

עוד כתבות

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל

העיצומים יתמקדו בתוכנית הטילים והכטב"מים האיראנית • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • שר החוץ האיראני נחת בניו יורק • מנהיגי הארגון הכלכלי הבין-לאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • עדכונים שוטפים 

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש