גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חבילה מאמריקה: משה חוגג ושותפיו בסינגולריטים נתבעים בלא פחות מ-50 מיליון דולר

ל"גלובס" נודע כי התביעה הגדולה ביותר שהוגשה עד היום נגד חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, מייחסת לו הונאה של משקיעים בעולם במאות מיליוני דולרים ● התובע אדם פרזו, שמכר את הדומיין invest.com ב-2014 לקרן סינגולריטים, טוען כי חוגג והמיליארדר הקזחי קינס רקישב הפרו הסכם להקמת מיזם משותף ● נציגי חוגג: "לא ניכנע למסכת השקרים של התובע הסדרתי"

קינס רקישב (מימין) ומשה חוגג, בעלי קרן סינגולריטים / צילום: סיון פרג'
קינס רקישב (מימין) ומשה חוגג, בעלי קרן סינגולריטים / צילום: סיון פרג'

התביעות שהוגשו בחודשים האחרונים נגד משה חוגג, יו"ר ומייסד קרן ההשקעות סינגולריטים ובעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, בגין כמה מההשקעות שהוביל בשנתיים האחרונות, היו כנראה רק הסִפתח. ל"גלובס" נודע כי נגד חוגג ושותפו הקזחי קינס רקישב, וכן נגד אחד המנהלים בקרן, הסיני-אמריקאי ג'וזף צ'ן (Joseph Chen), הוגשה באחרונה תביעה של לפחות 50 מיליון דולר בבית משפט בקליפורניה.

התובע בקליפורניה הוא יזם האינטרנט הקנדי אדם פרזו (Adam Perzow, ראו הרחבה אודותיו בסוף הכתבה), שמכר את הדומיין invest.com לחברה של חוגג ורקישב בסוף 2014 תמורת יותר מ-5 מיליון דולר. לטענת פרזו, חוגג הפר הסכם למיזם משותף, שבו הובטח לו כי יהיה שותף ובעל תפקיד ניהולי בחברה שתשתמש בדומיין האינטרנט invest.com.

נוסף על כך, בכתב התביעה טוען היזם הקנדי כי חוגג לקח לכאורה חלק במזימה מאורגנת, שבה מעורבים לפחות 16 יחידים או חברות, ובהם רקישב וצ'ן. התביעה מייחסת לחוגג ולשותפיו עבירות חמורות של הונאת משקיעים רבים בעולם במאות מיליוני דולרים.

פרזו טוען כי שלושת הנתבעים עברו על חוק RICO (ראשי-תיבות של Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act) - חוק של הממשל הפדרלי, שנועד למאבק נגד הפשע המאורגן בארה"ב. פרזו כולל בכתב התביעה שהגיש 6 סעיפים, ובהם הפרת חוזה, הפרה של חובת נאמנות, אי-תשלום במידה הראויה, הונאה (סעיף זה מיוחס לחוגג בלבד), עבירה על חוק רישוי עסקים ועבירה על חוק RICO, כאמור.

חוגג לא הורשע עד היום בעבירה כלשהי, וכמו לכל הנתבעים בפרשה, עומדת לו חזקת החפות, אבל התביעה החדשה בהחלט עלולה להדאיג אותו, שכן היא הגדולה וייתכן כי אף החמורה ביותר שהוגשה נגדו עד היום. עוד נודע ל"גלובס" כי בקרוב צפויים להינקט נגד חוגג הליכים משפטיים נוספים על-ידי משקיעים שנחלו אכזבה מהשקעותיהם בסטארט-אפים שאותם הוביל.

מנציגיו של משה חוגג נמסר בתגובה ל"גלובס": "התביעה המדוברת היא תביעה ממוחזרת, שכבר נדחתה על הסף בניו-יורק בעבר, והיא המשך ישיר לשרשרת ניסיונות סחיטה מכוערים בכסות של הליך משפטי. השיטה השחוקה של הגשת תביעה נגד חוגג, המדלגת ממדינה למדינה כחלק ממלחמת התשה, נועדה להוציא כספים במרמה תוך פגיעה בשמו הטוב ויצירת לחץ תקשורתי ופומבי. גם במקרה זה לא ניכנע למסכת השקרים של התובע הסדרתי ונילחם ככל שיידרש, עד שיוכח כי התביעה ההזויה הזו היא עוד ניסיון שוד שלא צלח".

אדם פרזו מסר בתגובה ל"גלובס": "כל מה שחוגג אומר זה חצי שקר וחצי אמת. התביעה בניו-יורק אכן נדחתה, אבל רק על בסיס תחום שיפוטי. כמו כן, הייתי מעורב עד היום בסך-הכול בשתי תביעות משפטיות, ובשתיהן ניצחתי באמצעות הסדר. בכל אופן, נחכה ונראה איך התביעה הזאת נגד חוגג תיגמר".

מגעים לקראת פשרה בתביעה על הנפקת STX

באחרונה פרסמנו ב"גלובס" כתבות על שתי התביעות האחרונות שהוגשו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חוגג על-ידי משקיעים במיזמים שהוא ניהל. בתביעה האחרונה בין השתיים מתקיים משא-ומתן לגבי אפשרות לפשרה, שבמסגרתה ישלמו חוגג וחברת STX כ-2 מיליון דולר (יותר מ-7 מיליון שקל) לתובע הסיני זוון הו, שתבע אותם בגין "עוקץ מתוכנן היטב" ב-ICO של מיזם stox.com (הנפקת המטבע הדיגיטלי STX). לא ידוע עדיין אם הסכם הפשרה, אם וכאשר ייחתם, יובא לאישור בית המשפט.

בדצמבר האחרון, כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", התגלע סכסוך משפטי בין חוגג וחברת סינוגלריטים בראשותו לבין 17 בעלי מניות בחברת האופציות הבינאריות AOH, המוכרת בשם AnyOption. קבוצת המשקיעים טענה תחילה כי חוגג הבריח נכסים מחברת IDC Holdings, הפועלת באמצעות אתר invest.com. בסופו של דבר, לאחר הליך גישור בין הצדדים, הסכסוך הזה הסתיים בפשרה, שפרטיה נותרו חסויים.

תביעה קודמת נגד חוגג, שהוגשה על-ידי המיליארדר החרדי שלמה רכניץ במרץ 2018, עדיין תלויה ועומדת בבית משפט בארה"ב. רכניץ טוען כי רכש ב-5 מיליון דולר מניות של הסטארט-אפ Mobli שהקים וניהל חוגג, לאחר מצג-שווא שהציג בפניו ג'ייסון ליונס, ששימש מתווך בעסקה. הוא תובע את ליונס וחוגג על הפרת חוקי ניירות ערך ועשיית עושר ולא במשפט, ואת ליונס לבדו הוא תובע גם על הונאה, על מצג-שווא רשלני ועל הפרת חוק הרישום של ברוקרים בקליפורניה. הדיון הבא בתביעה נגד חוגג ליונס ומובלי צפוי להתקיים ב-21 במאי בבית משפט בלוס אנג'לס.

"מעילה בעשרות מיליוני דולרים"

בתביעה שהוגשה על-ידי פרזו בארה"ב בנוגע ל-invest.com, נתבעים כאמור לצד חוגג שניים משותפיו: קינס רקישב, מנהל שותף בסינגולריטים, שהוכתר בעבר על-ידי מגזין "פורבס" כאחד מ-50 האנשים המשפיעים בקזחסטן, עם הון המוערך ביותר מ-2 מיליארד דולר; וג'וזף צ'ן, המכהן כדירקטור ב-IDC Holdings, ולטענת התביעה, שימש יועץ במיזמים שהובילה סינגולריטים, ובהם stox.com.

ב-27 במרץ הגישה עו"ד ריטה הויזלר ממשרד עורכי הדין Hughes Hubbard & Reed מניו-יורק, המייצג את חוגג בארה"ב, בקשה להעביר את הדיון בתביעה של פרזו מבית המשפט המחוזי של לוס אנג'לס לבית משפט פדרלי, מכיוון שהתביעה טוענת גם לעבירות פדרליות מצד הנתבעים. פרזו מיוצג בארה"ב על-ידי עורכי דין מהמשרדים Bowse Law Group ו-Huffine Chung מקליפורניה. עדיין לא נקבע מועד לקיום משפט בנוגע לתביעה.

כפי שמוזכר בכתב התביעה, מי שניהל את קרן סינגולריטים של חוגג ורקישב ב-2014 היה עדי שלג, סוחר מניות לשעבר, שנהפך לעד מדינה בפרשת הנפקת החברים של אי.די.בי - פרשה שבה הורשע מאוחר יותר נוחי דנקנר בהרצת מניות. באותה שנה כיהן כיו"ר סינגולריטים ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שבשנת 2015 הורשע בקבלת שוחד בפרשת חברת הזרע - הרשעה שבעקבותיה, בשנים 2017-2016 ריצה עונש מאסר של שנה וחצי. כיום חוגג עצמו מכהן כיו"ר סינגולריטים.

פרזו מנמק את תביעתו ברצונו "לשים קץ לתוכניתם הבלתי חוקית והבלתי מוסרית של הנתבעים לגזול רכוש של התובע, כך שניתן יהיה להשתמש בו על-ידי הארגון הפלילי של הנתבעים, לרמות ולהונות צרכנים בקליפורניה ובמקומות אחרים, כל זאת תוך הפרה של חוקי קליפורניה, ארה"ב וסמכויות שיפוט רבות אחרות". לפיכך, התביעה מבקשת "לפסוק נגד הנתבעים לפצות את התובע בסכום של לפחות 50 מיליון דולר על הפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתנהגותם המתועבת".

לטענת התביעה, "מתוך רצון להתעשר על חשבון התובע ואחרים, השתלטו הנאשם חוגג ושותפיו על הדומיין בעל הערך הרב invest.com, שהיה בבעלות התובע. לאחר מכן השתמשו הנתבעים בדומיין ובעסק שהתובע סייע להקים סביבו לצורך הונאת לקוחות ומשקיעים בסכומים של מאות מיליוני דולרים".

פרזו ממשיך וטוען בתביעתו כי "כשהם מונעים על-ידי תאוות-בצע, תוך התעלמות מוחלטת מכל אחד פרט לעצמם, ביצעו חוגג ושותפיו פעולות בלתי חוקיות רבות. הם הפרו התחייבויות חוזיות וחובות נאמנות לתובע; קידמו באופן בלתי חוקי מכירה של ניירות ערך בלתי רשומים וחסרי ערך; ביצעו פעולות רבות של הונאה באמצעים אלקטרוניים (wire fraud); וביצעו מעילה בעשרות מיליוני דולרים מחברות ומיזמים שהיו אמורים להוביל בתום לב".

דומיין בשווי של יותר מ-5 מיליון דולר

לטענת פרזו, "הצעד הראשון במזימה הבלתי חוקית היה לשכנע את התובע לאפשר לנתבעים לרכוש את הדומיין invest.com, שזכויותיו הוחזקו בבלעדיות על-ידי חברת Heath Global, שהתובע הוא הנשיא ובעל המניות היחיד בה. כפי שחוגג ידע, לתובע הייתה הסמכות הבלעדית להחליט גם על אופיו של העסק שיוקם על גבי הדומיין וגם על אופיים של המשתתפים בו".

לפי הנטען בכתב התביעה, הדומיין invest.com נרכש ב-2011 על-ידי Heath Global של פרזו תמורת תשלום של 2 מיליון דולר שנפרס לאורך כמה שנים. ואולם לאחר שביצעה כמה מהתשלומים, הגישה החברה בקשה לפשיטת רגל לפי צ'פטר 11. בניסיון לשלם את חובותיה של Heath Global, חיפש פרזו שותפים אסטרטגיים שיוכלו לסייע לו בהשלמת רכישת הדומיין.

במסגרת חיפושיו פגש פרזו את גל רון, מנכ"ל חברת הייעוץ הפיננסי Conversion Pros, שהמליץ לו לשלב בעסקה את חוגג ואת חברת סינגולריטים בראשותו ולהקים עמם מיזם על בסיס הדומיין. בהתאם להמלצה, טוען פרזו כי פגש את חוגג, ששיכנע אותו כי המיזם שיקימו יחד סביב invest.com יהיה שווה בעתיד מיליארדי דולרים. חוגג ופרזו, לפי כתב התביעה, הסכימו כי שוויו של הדומיין נע בטווח שבין 5 מיליון דולר ל-16 מיליון דולר, בהתאם לעסקאות גדולות קודמות לרכישת דומיינים מבוקשים (למשל, רכישת הדומיין insure.com ב-2009 ב-16 מיליון דולר). לפיכך, הם סיכמו על עסקה בשני שלבים: תחילה ידאג חוגג לתשלום של 3.15 מיליון דולר, הכולל העברת 2.5 מיליון דולר למיזם המשותף לצורך רכישת הדומיין ועוד כ-650 אלף דולר לכיסוי חובות והוצאות הקשורות לעסקה; ולאחר מכן, פרזו ייקח חלק במיזם כשותף וימלא תפקיד בניהולו.

פרזו מציין בכתב התביעה כי לאחר שההסכם נחתם ב-2014, התקשורת הכלכלית דיווחה כי הדומיין invest.com נרכש ביותר מ-5 מיליון דולר - סכום שלדבריו, תאם את ההסכם. ואולם זמן קצר לאחר מכן, לטענתו, הוא התחיל לגלות פרטים שהדאיגו אותו בנוגע לחברה של חוגג. בין השאר, לדבריו, גילה כי ראש הממשלה לשעבר אולמרט, שבאותה תקופה כבר הואשם בעבירת שוחד (שבגינה כאמור הורשע ב-2015), כיהן כיו"ר סינגולריטים; וכי מנכ"ל החברה, עדי שלג, נחשד אז כי סייע בהרצת מניות אי.די.בי (כאמור, מאוחר יותר הפך שלג לעד מדינה בפרשה שבה הורשע נוחי דנקנר).

לטענת פרזו, באותה תקופה הוא הגיע לישראל ונפגש כמה פעמים עם חוגג ושלג, יחד עם שותפים ומנהלים אחרים בסינגולריטים, ובסופו של דבר, יצא בתחושה שהמיזם יקודם בהתאם להסכם ביניהם. ואולם, בחודשים שלאחר מכן לא השיב חוגג לפניותיו החוזרות ונשנות, וכשלבסוף טרח להשיב לו, התברר לפרזו לתדהמתו כי חוגג מתכחש להסכם. פרזו הביע את מורת רוחו בפני חוגג ודרש להיפגש ולשוחח עמו בעניין, אבל לדבריו, חוגג התעלם מדרישתו.

מכירת אופציות בינאריות וגיוסי ICO

לטענת התביעה, זמן קצר לאחר השיחה האחרונה בין חוגג לפרזו, השיקו חוגג ושותפיו את מיזם invest.com, "בלי לכבד את חלקו ואת תפקידו של התובע במיזם על-פי ההסכם ביניהם". כשנה לאחר מכן, ב-2017, ביצעו חוגג ושותפיו מיזוג בין invest.com לבין מיזם אחר, anyoption.com, שעסק במסחר באופציות בינאריות - מסחר שנאסר על-ידי הרגולטורים במדינות שונות, ובהן מדינות האיחוד האירופי וישראל.

בהמשך, לטענת התביעה, השתמש חוגג בפלטפורמת invest.com לגיוס מיליוני דולרים ממשקיעים בהנפקות (ICO) של מטבעות קריפטוגרפיים "חסרי ערך". הצעד הראשון בתחום זה נעשה ב-ICO של פלטפורמת stox.com, שהמטבעות הדיגיטליים שלה (STX) נרכשו על-ידי משקיעים בסכום כולל של 33 מיליון דולר. על-פי התביעה, סטוקס הוצגה בפני המשקיעים כספין-אוף של invest.com. לטענת פרזו, ב-ICO של סטוקס הופרו חוקי ניירות הערך של ארה"ב.

עוד לפי התביעה, כשלושה חודשים לאחר ה-ICO של סטוקס, השתמשו חוגג ושותפיו ב-invest.com לקידום הנפקת המטבע הדיגיטלי של סירין לאבס - הנפקה שבה גייסו ממשקיעים קרוב ל-160 מיליון דולר. גם במקרה הזה, לטענת התובע, הנתבעים עירבו את invest.com בהפרת חוקי ני"ע של ארה"ב. נוסף על כך, נטען בתביעה כי שלושה חודשים לאחר הנפקת המטבע של סירין, השתמשו חוגג ושותפיו לכאורה באותה טקטיקה לקידום ה-ICO של Leadcoin, שבה גויסו ממשקיעים כ-50 מיליון דולר, ובהמשך עשו זאת שוב בהנפקת מטבע פרטית של חברת Zodiac, שגם בה גויס סכום דומה. לפי התביעה, המשקיעים בהנפקות המטבע של סטוקס, סירין, לידקוין וזודיאק איבדו כמעט את כל ההון שהשקיעו, הקרוב ל-300 מיליון דולר בסך-הכול.

"החלומות של התובע נהפכו לסיוט"

"כתוצאה מכל זאת", מסכם כתב התביעה, "לאחר שנים של הגנה על הדומיין invest.com ושל עבודה שנעשתה כדי להציבו כך שיוכל להשיג ערך מקסימלי, החלומות של התובע נהפכו לסיוט. לא זו בלבד שנמנע ממנו חלקו במיזם, המוניטין הקשורים לשם ולמותג invest.com נהרסו, בעוד המיזם עצמו נחשף לסיכון משמעותי של אחריות פלילית ואזרחית. בעקבות התנהגות בלתי הולמת זו והפרות חוזיות אלה על-ידי חוגג ושני הנתבעים האחרים, התובע נפגע בסכום שיוכח במשפט, כאשר הנזק שלו מוערך בלפחות 50 מיליון דולר".

פרזו טוען בתביעה כי הוא "עשה את כל הנדרש על-פי ההסכם בין הצדדים. הוא העביר את כל הזכויות הקשורות לדומיין לידי חברה שנמצאת בשליטת הנתבעים, תרם מהונו העצמי להקמת המיזם המשותף ולהשקתו תחת שם המותג invest.com". ואולם, מנגד, לטענתו, "לא רק שחוגג ושותפיו לא מילאו את חלקם בעסקה, הם גם הורסים את השם invest.com כשהם משתמשים בו לתמיכה בדפוס מדהים של התנהגות פסולה ובלתי חוקית. בין השאר, השתמשו הנתבעים בדומיין ובמותג כדי להונות לקוחות בסכומים של כ-300 מיליון דולר או יותר".

כתב התביעה מוסיף כי "אלמלא נחתך התובע אל מחוץ למיזם המשותף בניגוד להסכם, הוא היה צפוי לקצור הטבות ששוויין כיום לפחות 50 מיליון דולר. חוגג השתמש ברווחים שמקורם ב-invest.com כדי לממן רכישות יקרות רבות, כולל 19 דולר מיליון דולר לרכישת נדל"ן בישראל (הכוונה היא לעסקה שבה רכש חוגג קרקע בכפר שמריהו מידי אילן בן דב; ר"ק), 7.2 מיליון דולר לרכישת מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, 1.9 מיליון דולר לשיפור תדמיתו באמצעות תרומה לאוניברסיטת תל-אביב (תרומה להקמת מכון מחקר הבלוקצ'יין על שמו של חוגג באוניברסיטה; ר"ק ומ"ש), ומספר לא ידוע של מיליוני דולרים לרכישת מספר רב של מטבעות קריפטו מחברת טלגרם (בהנפקת המטבע של טלגרם גויסו ב-2018 כ-1.7 מיליארד דולר). ואולם כעת, דפוס ההתנהגות של הנתבעים מאיים להכתים לצמיתות את הדומיין invest.com ולגזול ממנו כל תועלת עתידית".


הכירו את היזם הקנדי שתובע את משה חוגג ושותפיו בארה"ב / רועי קצירי

ההייפ סביב המטבעות הדיגיטליים ב-2017-2018 עורר כזכור את תאבונם של משקיעים רבים בעולם ובישראל, ובין השאר, הוביל גם ללא מעט רכישות של שמות תחום (domains) רלוונטיים באינטרנט. 

דומיין הוא צירוף בלעדי של אותיות ומספרים המוקצים לשימושם של חברה, ארגון או אדם פרטי, ומהווים את כתובתם ברשת. דומיינים קליטים ופופולריים זוכים לביקוש רב, וכמה עשרות מהם נמכרו עד היום תמורת מיליוני דולרים. כך למשל, הדומיין insure.com נמכר ב-2009 תמורת 16 מיליון דולר; insurance.com נמכר ב-2010 תמורת 35.6 מיליון דולר; והדומיין היקר ביותר עד היום היה carinsurance.com, שנרכש ב-2010 ב-49.7 מיליון דולר.

אחת העסקאות הגדולות של דומיינים הקשורים לשוק הקריפטו נעשתה בשנה שעברה, כשהדומיין coins.com נרכש תמורת כמה מיליוני דולרים על-ידי היזם הקנדי אדם פרזו. התביעה שהגיש באחרונה פרזו נגד משה חוגג ושניים משותפיו בחברת סינגולריטים, נוגעת לדומיין invest.com שהיה בעבר בבעלותו. כפי שמציין פרזו בתביעתו, בנובמבר 2014 דווח בתקשורת הכלכלית על רכישת הדומיין invest.com על-ידי סינגולריטים של חוגג ביותר מ-5 מיליון דולר.

עוד דומיין מבוקש בתחום ההשקעות שפרזו החזיק בעבר, הוא investing.com, שבסוף 2012 נמכר לחברת פיוז'ן מדיה הישראלית של דרור אפרת בסכום של 2.45 מיליון דולר - העסקה השנייה בגודלה ברכישת דומיינים באותה שנה. ואולם לדברי פרזו, הוא עצמו לא היה מעורב באותה עסקה.

פרזו, יליד מונטריאול, סיפר על עצמו באחרונה בראיון שפורסם באתר namepros.com כי הוא אוהב לטייל בעולם וכי ב-15 השנים האחרונות הוא חולק את זמנו בעיקר בין לוס אנג'לס, ניו-יורק ותל-אביב. לדבריו, לאחר שסיים לימודי כלכלה באוניברסיטה, הוא עבד כמנהל השקעות עבור אחד הבנקים הגדולים בקנדה, אבל בשנת 2003 התחיל להשקיע בחברות אינטרנט ועבר לגור בארה"ב.

פרזו סיפר בראיון כי עד היום רכש בסך-הכול חמישה דומיינים גדולים באינטרנט, ושילם תמורת כל אחד מהם סכום דולרי בן 7 ספרות. בנוגע לדומיין האחרון שרכש, coins.com, אמר: "אנו מתכוונים לספק פורטל לכל סוגי המטבעות הדיגיטליים וגם ליצור מטבעות משלנו בשיתוף עם מותגים גדולים. מבחינה זו, הדומיין coins.com אידיאלי עבור החזון שלנו להגיע לצרכני המיינסטרים בכל רחבי העולם".

צרות גם במגרש הספורטיבי: חוגג יישאר בבית"ר ירושלים? / טל וולק

במקביל לתביעות המשפטיות שבהן מעורב משה חוגג בשנה האחרונה, הוא נאלץ להתמודד גם עם קשיים במגרש הספורטיבי - קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים, אותה רכש חוגג בקיץ 2018 מידי אלי טביב עבור כ-26 מיליון שקל, נלחמת בימים אלו על חייה בליגת העל. במהלך העונה השקיע חוגג בבית"ר על-פי הערכות מכיסו מעל 50 מיליון שקלים, כולל עסקת הרכישה של הקבוצה.

במהלך השנה ניסה חוגג לרתום את המועדון גם לפעילות העסקית שלו מחוץ למגרש, בין היתר באמצעות פרסום מטבע הביטקוין, על שרוול חולצת המשחק של אוהדי בית"ר. במהלך העונה צירף כספונסר ראשי את חברת אפליצ'ק, המבצעת מימון פיננסי וניכיון צ'קים, ונמצאת בבעלות מני גיא.

משה חוגג וליאו מסי  באירוע השקת Finney בברצלונה /יח״צ סירין לאבס

האם חוגג יחזיק מעמד בבית"ר? יזם האינטרנט-בלוקצ'יין הוא בעל הבית החמישי של בית"ר מאז תחילת המילניום - אחרי גד זאבי, האחים פניג'ל, ארקדי גאידמק וטביב. לא כולל תקופה (2001) שבה הוחזקה הקבוצה בידיים של כונס נכסים. את רצינות כוונותיו במועדון אפשר יהיה לבחון בתקופה הקרובה, כאשר יחל בהכנות ובהעמדת תקציב לעונה הבאה.

עבור רבים, הכניסה שלו לעולם הכדורגל לא מפתיעה - תחילת דרכו של חוגג כיזם הייתה ב-2006 כשבחר בקבוצת הכדורגל של הפועל קריית שלום מליגה ג', והחל לשדר את משחקיה בשידור ישיר באינטרנט תוך שהצופים קובעים מרחוק את ההרכב, את החילופים בזמן המשחק וכו'. לליגה של הגדולים הוא הצטרף לפני כחמש שנים, כנותן חסות ראשי של הפועל באר שבע, אז בחר לפרסם על חולצת המשחק את חברת מובלי שהייתה בבעלותו ובהמשך את getstocks. לפני כשנה גייס חוגג כפרזנטור לטלפון הבלוקצ'יין Finney את ליאו מסי, שחקן ברצלונה והכוכב הנערץ עליו.

עוד כתבות

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם