גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סאגת שדה דב צריכה להיגמר בפינוי שדה התעופה ובניית דירות

מנהל "הגוש הגדול" בתל-אביב פנו לראש הממשלה כדי שלא יכניס להסכמים הקואליציוניים סעיף שיידחה את פינויו של שדה דב ובכך יעכב עוד יותר את בנייתם של 16 אלף דירות באזורי ביקוש ● פרשנות

שדה דב/ צילום: תמר מצפי
שדה דב/ צילום: תמר מצפי

1.

השבוע כתבתי על מכת המדינה, הרעות החולות של המשק הישראלי - הביורוקרטיה והרגולציה העקומות והמעכבת צמיחה של המגזר הציבורי, שהפכו לאבן רחיים על צווארו על הסקטור העסקי.

הבאתי כדוגמה, יחסית קטנה, את טרמינל פתאל: טרמינל VIP בנתב"ג שזכה במכרז של רשות שדות התעופה, שהיה אמור להיפתח בתחילת החודש, אבל סכסוך בין שורה של גורמים בסקטור הציבורי - רשות המסים והוועד שלה, אגף התקציבים באוצר ורשות שדות התעופה, על הוספת תקנים - עיכב זאת.

למחרת הפרסום הסכסוך נפתר, וניתן אור ירוק לפתיחת הטרמינל. מכת המדינה של הסקטור הציבורי - הרגולציה, המשפטיזציה והביורוקרטיה - הוכיחה כי עם קצת רצון טוב, קצת הקשבה וקצת דחיפה גבית - היא יכולה לפתור בעיות קטנות יחסית כמו פתיחת טרמינל חדש בנתב"ג כמטה קסמים.

בשביל מה היה צריך את העיכוב? לא היה צריך, אבל זו אחת התוצאות של ה-DNA ההרסני בסקטור הציבורי: מאבקי אגו בין רגולטורים, יותר מדי פקידים, חוסר גמישות תעסוקתית של הוועדים - ויותר מדי עריצות של פקידים. הבעיה של הטרמינל נפתרה תוך יממה, אבל במקרים של בעיות הרבה יותר גדולות ומורכבות - הן נמשכות שנים על גבי שנים ונשאבות לתוך פלונטר שסופו לא נראה באופק. למשל, סאגת פינוי שדה דב.

2. 

אתחיל מהסוף: בשבוע שעבר שלחו המנהלים מטעם בית המשפט לניהול שטח הגוש הגדול, אשר חלק מהותי ממנו משמש כשדה דב, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר ב-5 מנהלים שמונו על-ידי בית המשפט כדי לנהל קרקעות בלב-ליבו של אזור הביקוש בישראל, בגוש דן, בתל-אביב.

לדבריהם, יש מערכת של לחצים כבדים המופעלים על-ידי גורמים אינטרסנטים שונים, ביניהם ראשי הערים של תל-אביב ואילת וחברי כנסת שונים, במטרה לסכל ולמנוע את הפסקת הטיסות משדה דב כפי שנקבע בשורה של החלטות שיפוטיות חלוטות לרבות בבג"ץ ובחוק מפורש של הכנסת, שקבעו את מועד הפסקת הטיסות ב-1.7.2019, תוך פגיעה קשה באלפי בעלים פרטיים שהם בעלי הקרקע בשדה דב.

מה הקפיץ את מנהלי הקרקע? פרסומים על כוונה לעגן בהסכמים קואליציוניים את השארת שדה דב על כנו. הקריאה לעכב את הפינוי החלה עוד בכנסת הקודמת ומשותפת לחברי כנסת מהימין ומהשמאל - מבצלאל סמטוריץ' ועד איציק שמולי. גם ראשי הערים שקשורות לתוכנית - תל-אביב (רון חולדאי) ואילת (מאיר יצחק הלוי) הצטרפו לקריאה. הלחצים כללו, בין היתר, חקיקת חוק מיוחד כדי להאריך את מועד הפסקת הטיסות.

3. 

אחזור להתחלה, לפני 40 שנה. ב-1980 נחתם הסכם ראשון בין מנהלי הקרקע למדינה שבמסגרתו נקבע, בין היתר, כי עד לתכנון השטח מחדש תרשום המדינה את הקרקעות על שמה, בנאמנות עבור הבעלים, ולאחר שיוסדר תכנונן היא תחזיר את זכויות הבעלות בחלקה לבעלים. בעלי הקרקע הם לא חבורה של טייקוני נדל"ן, אלא כ-2,000 אנשים פרטיים, חלקם יורשים המחזיקים בקרקעות האלה עשרות שנים וביניהם גם אורה הרצוג, אלמנת נשיא המדינה ואמו של יצחק הרצוג.

ב-2007 נחתם ההסכם השני, תוספת להסכם הראשון, שבו ויתרו המנהלים, כנאמנים של אלפי בעלי הקרקע, על 50% מזכויות הבנייה העתידיות בתמורה לפינוי שדה התעופה ולמיקסום זכויות הבנייה. לטענת מנהלי הקרקע המשמעות של התוספת להסכם היא ויתור על כ-1.1 מיליארד דולר בזכויות בנייה וכן ויתור על דמי שימוש של כ-150 מיליון שקל לשנה בחישוב שמרני, שעושה המדינה בקרקע יחד עם חברות ארקיע וישראייר.

ביחד, לטענת המנהלים, מדובר בוויתור אדיר יותר מ-5 מיליארד שקל שעשו בעלי הקרקע הפרטיים לטובת המדינה כדי להזיז את אחד מפרויקטי הבנייה הגדולים בתל-אביב. ההסכם השני אושר בבית משפט בפברואר 2008. 

ב-2013 בית המשפט אישר הסכם שלישי בין מנהלי הקרקע למדינה ולפיו ישתתפו בעלי הקרקע בהוצאות הכרוכות בפינוי שדה דב בסכום נוסף של כ-20 מיליון שקל, בנוסף לוויתור על הזכויות שבהסכם השני. זאת כדי לאפשר את חתימת ההסכם בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ורשות שדות התעופה (רש"ת) ולהתחיל את העבודות בנתב"ג לקליטת התעופה האזרחית. מאז שילמה רמ"י לרש"ת כ-230 מיליון שקל להכשרת נתב"ג לקליטת התעופה האזרחית ושדה התעופה בנתב"ג אכן נערך כנדרש ומוכן לקליטתה של הפעילות התעופתית משדה דב.

4.

השורה התחתונה: מדובר בסכסוך אזרחי, בין בעלי קרקע פרטיים לבין המדינה, ששדה דב הוא קלף המיקוח של המתנגדים לפינוי. ההחלטה לפינוי השדה התקבלה כבר לפני עשר שנים, היא הייתה מגובה בהחלטת ממשלה וגם באישרורים של בתי משפט, כולל הערכאה העליונה, זו של בג"ץ.

מה מונח פה על כפות המאזניים? בפשטות, מצד אחד חלק מבעיית הדיור של ישראל באזורי הביקוש - קרקעות הרי יש - ומצד שני, בצד של המתנגדים, מונחת הרבה צביעות. למה צביעות? כי חלקם, בימים כתיקונם מדברים על שלטון החוק וכיבוד החלטות שלטוניות בכלל וכיבוד החלטות שיפוטיות בפרט.

אלו שרוממות החוק תקועה בגרונם בדרך כלל, תמיד עושים אחורה פנה כשההחלטות אינן מוצאות חן בעיניהם. הם הופכים את עורם והופכים את הפינוי של שדה תעופה קטנטן במרכז תל-אביב לקמפיין תקשורתי רחב היקף כאילו סוף העולם הגיע.

בשביל חולדאי, למשל, הדבר הכי חשוב עלי אדמות כרגע הוא לעצור את סגירת שדה דב. זה מוגזם, וגם התיאורים הנוגים על מכת מוות לאילת, על פגיעה אנושה בתושבי אילת שזקוקים לביקורים בבתי חולים ועל פגיעה בלתי הפיכה בתיירות הנכנסת בשערי אילת, הם תיאורים מוגזמים. להזכירנו: אילת עצמה מקדמת תוכנית להקמת מתחם מלונאות, נופש, מסחר ומגורים בשטחו של שדה התעופה באילת והיא קידמה את העתקת שדה התעופה שבתחומה לתמנע הרחוקה ממנה כ-20 ק"מ.

5.

החלטות גדולות, בין אם כלכליות או אחרות, תמיד יהיו שנויות במחלוקת, תמיד יהיו להן מתנגדים ותומכים להוטים. בכל נושא, אין שחור ואין לבן, יש מורכבות. אין החלטות שמרצות את כל הצדדים, אבל יש וצריך להיות סדר עדיפויות וחשוב מכל: צריכה להיות יכולת ביצוע - יכולת להוציא החלטות מן הנייר אל הפועל. אחרת מה שוות כל החלטות ממשלה? אפילו לא את הנייר שהן כתובות עליהן.

גם אם חלק קטן מטענות המתנגדים יתממשו, משקלה של בעיית הדיור בתל-אביב הרבה יותר משמעותי. לא מדובר בתוספת של כמה מאות יחידות דיור - התוכניות הן ל-16 אלף יחידות דיור, קרוב ל-7,000 מהן בדיור בהישג יד, ותוספת של יותר מ-40 אלף תושבים.

זה אמור להיות אחד השינויים האדירים במפת הדיור של תל-אביב, אבל כנראה שהשינוי הזה לא נוח למדינת תל-אביב. נוח לה כנראה, שיהיה שדה תעופה עירוני במקום תוספת של דירות ותושבים, דווקא כשהמגמה היא הפוכה - להוציא את שדות תעופה משטחים עירוניים לטובת דיור ומסחר.

6.

במהלך אוגוסט 2013, כשיאיר לפיד כיהן כשר האוצר, הוא היה שותף לטקס חתימה על ההסכם לפינוי שדה דב: בטקס, שהתקיים בשדה עצמו, השתתפו בזמנו גם מנהל רמ"י דאז, בנצי ליברמן; יו"ר רשות שדות התעופה, עובדיה עלי; מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות; ומנכ"ל עיריית תל-אביב, מנחם לייבה.

במהלך טקס החתימה יצא לפיד מגדרו כדי לשבח את פינוי שדה דב: "הצעד יאפשר את הקמתן של אלפי יחידות דיור בלב אזור הביקוש, מה שיגדיל את ההיצע ויסייע בהורדת מחירי הדיור. מדובר בנדבך נוסף במדיניות קבינט הדיור, שמטרתו להגדיל את היצע יחידות הדיור לרכישה והשכרה באזורי הביקוש ברחבי הארץ".

לפני הבחירות התחולל מהפך. לפיד ויחד איתו מפלגת "כחול לבן" קראו לעצור את סגירת שדה דב. למה? כי "יש חשיבות רבה לעורק פעיל, אפקטיבי ונגיש המחבר בין המרכז לאילת, ולא נשאיר את אילת מנותקת. התיירות בעיר היא הכרח כלכלי לעיר ונכס לאומי למדינה. עד שלא יימצא פתרון, נשאיר את שדה דב במתכונתו הנוכחית".

עזבו את הזיג-זג האופייני של לפיד, זה לא תלוי רק בו. זו תלוי ביכולת הביצוע הממשלתית וביכולת שלה לדפוק על השולחן ולהתגבר על כל המכשולים, בין אם הם ביורוקרטיים ובין אם הם פוליטיים. במדינה עם יכולת ביצוע ממשית, ולא יכולת של גזירת סרטים בטקסים מגוחכים, היום היו כבר על תילן 16 אלף יחידות דיור עם יותר מ-40 אלף תושבים, וייתכן שזה היה תורם במשהו לשפיות במחירי הדיור בתל-אביב. זה בטוח היה עוזר לאלפי זוגות צעירים להשיג דירות במחירים יחסית נוחים, כדי להתגורר באחד מאזורי הביקוש היקרים בארץ.

לכן, די והותר עם ההתחכמויות, די והותר עם ההצגות. 16 אלף יחידות מחכות על הנייר, ונתניהו וממשלתו יכולים להוציא אותן מן הנייר אל הפועל. מדינת תל-אביב וגם אילת תסתדרנה בלי שדה דב. הגיע עת ליישם החלטות חלוטות וסופיות ולפנות אותו בלי דחייה נוספת. 

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות קלות לקראת החלטת הריבית מחר; טסלה עלתה ב-2.5%, מטא ב-2%

נעילה שלילית באירופה ● אורקל עולה בעקבות ההסכם להפעלת טיקטוק בארה"ב ● TD Cowen הורידה את הדירוג של וורנר ברדרס ל"החזקה" ● ישראליות: סולאראדג', וויקס ובריינסוויי זינקו ● טראמפ תובע את הניו יורק טיימס בגין לשון הרע; מניית העיתון יורדת ● מחר בארה"ב תתקיים החלטת הריבית, בשוק מצפים להורדה של 0.25% ● המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב־0.6% בחודש שעבר לעומת יולי, מעל הצפי

פרטנר החלה לשדר את התכנים של yes / צילום: פרטנר tv+

השקה רכה: פרטנר החלה למכור את שירות הטלוויזיה החדש שלה

לפני כחודשיים החל פיילוט בקרב עובדי החברה, ואילו כעת מדובר בגרסת בטא המיועדת ללקוחות חדשים - בין אם בחבילות טלוויזיה ובין אם בחבילות משולבות אינטרנט סיבים אופטיים ונטפליקס ● בחודש הבא יחל באופן אוטומטי שדרוג מדורג ללקוחות הטלוויזיה הקיימים, עם חבילות טלוויזיה הכוללות גם את התכנים של yes

ראשי קרן אלומה, מימין: אורי יוגב, מולי רבינא ויאיר הירש / צילום: נוי נפתלי

הניסיון להוריד את המחיר, והנסיגה: מדוע בוטלה עסקת הענק של קרן אלומה ובזק?

קרן אלומה ובזק הודיעו על ביטול העסקה המתוכננת לרכישת חברת הכבלים התת־ימיים של הקרן, אקסלרה, תמורת 160 מיליון דולר ● בבזק ניסו להוריד את מחיר הרכישה, מה שגרם להתפוצצות המגעים ● כעת נראה כי באלומה מחפשים רוכש חדש

שי סנדלר, מנכ''ל Vega Security (משמאל) ואלי רוזן / צילום: Ohad Kab

שנה מההקמה: סטארט־אפ הסייבר מגייס 65 מיליון דולר לפי שווי של 400 מיליון דולר

כיום מועסקים בחברת הסייבר הישראלית ווגה סקיוריטי כ־60 עובדים בתל אביב ובניו יורק, ובחברה מציינים כי המוצר נמצא כבר בשימוש בארגוני פרוצ׳ן 500 ● החברה מפתחת מערכת שמאפשרת לארגונים לזהות ולחקור מתקפות סייבר באופן מיידי, ברגע שהן מתרחשות

מכולות בנמל אשדוד / צילום: Shutterstock

הכלכלה הישראלית בעבר: בין אוטרקיה למסחר גלובלי, ומה למדנו מהדרך

כשראש הממשלה מדבר על אוטרקיה, הוא מתאר מציאות כלכלית שישראל כבר הכירה בעבר ● אבל בניגוד למה שנהוג לחשוב, גם בתקופת ההסתמכות העצמית, יבוא של חומרי גלם ורכיבים חיוניים היה מנוע הצמיחה שאפשר למשק הישראלי לפרוח

תקיפת מתחמי מחבלים בעזה / צילום: ap, Yousef Al Zanoun

לצד התמרון: הדרכים של צה"ל להימנע מפגיעה בחיי החטופים

היום השני לכיבוש העיר עזה יוצא לדרך: אמ"ן נערך לסייע באתגר שממתין ללוחמים ● המבצע יימשך חודשים - אלא אם תהיה פריצת דרך: הלו"ז המסתמן ● ישראל העבירה לסוריה הצעה להסכם ביטחוני חדש בגבול ● "עלול לגרום לנזק למדינת ישראל": 260 עובדי שב"כ לשעבר נגד מינוי דוד זיני ● גורמים מדיניים: הסיכוי לעסקה בזמן הקרוב - אפסי ● 48 חטופים - 712 ימים בשבי - עדכונים שוטפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס השנתי של אגף החשב הכללי באוצר / צילום: תדמית הפקות

נתניהו הפך את "כפסע מניצחון" לתחזית מבהילה

בימים שבהם מנכ"ל אנבידיה מתלבט איפה בדיוק בצפון הארץ הוא יקים את מטה הפיתוח הענק שלו, מתייצב ראש ממשלת ישראל ומדבר על בידוד עולמי ועל משק אוטרקי ● מי שדיבר שוב ושוב על "כפסע מניצחון", בחר לפתע להציג תחזית מבהילה ● ושלא יהיה ספק - אתונה וסופר ספרטה? אין באמת חיה כזו

איך ישפיעו דברי נתניהו על הכלכלה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

"נחזור לתקופת האבן": הבכירים מנתחים את נאומו החריג של נתניהו, ומי פחות נבהל?

כלכלנים בכירים, גם כאלו שצברו שעות עבודה רבות מול נתניהו, תהו מה פשר אמירותיו החריגות, שאף הביאו לירידות בבורסה ● "משק אוטרקי יהיה אסון לכלכלת ישראל וישפיע על איכות החיים של כל אזרח", הזהיר נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר ● אמיר איל, הבעלים של קבוצת ההשקעות אינפיניטי-אילים: "'אוטרקי' נשמע מבודד, אבל אני רואה בזה עוצמה ויכולת עמידה"

דובר צה''ל, תא''ל אפי דפרין / צילום: צילום מסך

דובר צה"ל: "שלוש אוגדות פועלות בעיר עזה, אנחנו אוחזים בשטחים רבים"

טיל שוגר מתימן ויורט בהצלחה, אזעקות הופעלו מחשש לשברי יירוט ● צה"ל הרחיב את התקיפות בעיר עזה כהכנה לכניסת כוחות קרקעיים • גורם ביטחוני: "מספר העזתים שהתפנו מאפשר להתחיל את התמרון בעיר" • בצל התקיפות העזות ברצועה: משפחות חטופים ושורדי שבי הקימו הלילה אוהלים מול מעון רה"מ בירושלים ● שר החוץ האמריקאי מזהיר: "חלון ההזדמנויות להסכם הפסקת אש הולך ונסגר" ● 48 חטופים - 711 ימים בשבי - עדכונים שוטפים 

אינפלציה ישראל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

קצב האינפלציה באוגוסט מתחת ל-3% - לראשונה זה שנה; מחירי הדירות ממשיכים לרדת

האינפלציה עלתה בחודש אוגוסט ב-0.7%, בהתאם לצפי ● הסעיפים שבלטו בעליות: תרבות ובידור, תחבורה ותקשורת וירקות טריים ● בחודשים יוני-יולי 2025 מחירי הדירות ירדו ב-0.2%, ומחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.8%, בהשוואה למחירים במאי-יוני

"סוף סוף הוא מודה": איך הגיבו בטורקיה לנאום "ספרטה" של נתניהו?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איך סיקרו בעולם את נאום "ספרטה" של נתניהו, המתיחות ביחסים בין ישראל למצרים מתגברת, ואיך משפיעה התקיפה בקטאר על המלחמה בעזה ● כותרות העיתונים בעולם 

בנימין נתניהו, הליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

נתניהו קרא להסתגל לאוטרקיה. מה זה אומר?

אחרי שבמשך מאות שנים הכלכלה העולמית נפתחה למסחר בינלאומי, רה"מ נתניהו אמר שישראל תצטרך לשנות מגמה ● מה משמעות המונח "אוטרקיה", כיצד מתייחס אליה המחקר הכלכלי, ואיפה זה נוסה בעולם? ● המשרוקית של גלובס

ח''כ מירב בן ארי, יש עתיד הזירה המרכזית, ערוץ כנסת, 10.09.25 / צילום: שלומי יוסף

יש עתיד תפתיע בקלפי? לרוב זה לא קורה

ביש עתיד לא מתרגשים מהסקרים הלא מחמיאים, וטוענים כי המפלגה תמיד מצליחה להפתיע בבחירות ● הנתונים לא ממש תומכים בתאוריה הזאת ● המשרוקית של גלובס

קארן שווק - מייסדת ומנכלית לוסיד פמילי אופיס / צילום: יריב פיין

מנהלת ההשקעות שבטוחה: זה התיק שתישנו איתו בשקט

קארן שווק, מייסדת ומנהלת השקעות ראשית בלוסיד השקעות, חברת פמילי אופיס המנהלת כ־1.5 מיליארד שקל, מעריכה כי העליות בשוקי המניות יימשכו, גם אחרי רצף של שיאים ● מה מדאיג אותה בשוק הישראלי, ואיזה פתרון היא מציעה לריכוזיות הגבוהה במדד S&P 500

הנפקת ריסקיפייד, אוגוסט 2021 / צילום: CRC MEDIA

הנפקת הסייבר הגדולה של השנה מגיעה לוול סטריט. ואיפה הישראליות בתחום?

הנפקת נטסקופ, שתצא לדרך השבוע בניו יורק, נבחנת בזכוכית מגדלת על ידי תעשיית הסייבר כולה ● אחרי שנים שבהן חברות ישראליות ובינלאומיות העדיפו להימכר לרוכשים אסטרטגיים ולא לצאת לבורסה - ואלו שכן הונפקו בעיקר מאכזבות - בשוק מקווים לנקודת מפנה

סטארמר מעניק לנשיא טראמפ בבית הלבן את ההזמנה מהמלך צ'ארלס / צילום: ap, Carl Court

גרעין והשקעות במיליארדים: בבריטניה מקווים שביקור טראמפ ימריץ את הכלכלה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יבקר השבוע בבריטניה, וראש הממשלה קיר סטארמר נחוש לנצל הכרזות על השקעות בתחום הבינה מלאכותית והאנרגיה הגרעינית כדי לשפר את התדמית הכלכלית של הממלכה ● למשלחת האמריקאית יצטרפו מנכ"לי החברות OpenAi ואנבידיה

מגדל THE PARK / צילום: מתוך ויקיפדיה

בניין PARK כמשל: המעגל השני של גוש דן נאבק למצוא שוכרי משרדים

45 קומות המשרדים שבנו אמות ואלייד יקבלו בקרוב טופס אכלוס, אבל עוד לא דווח שנסגרו חוזי שכירות ● בשוק הנדל"ן המסחרי מצביעים בעיקר על האזור הבעייתי: "לא בני ברק ולא תל אביב"

מאגר הגז לוויתן / צילום: אלבטרוס

השותפות בלוויתן הבטיחו את הקמת צינור יצוא הגז למצרים

לאחר שחתמו על הסכם אספקה בשווי 35 מיליארד דולר מול מצרים, השותפות במאגר לוויתן התחייבו לקחת לפחות שליש מהקיבולת של צינור יצוא הגז ● השותפות אף הסכימו לקחת את הקיבולת המלאה של הצינור - ובכך הבטיחו את הקמתו ● עדיין לא התקבל אישור סופי ליצוא, ושר האנרגיה מאיים למנוע יצוא אם מחירי הגז לחברת החשמל יעלו

טקס מתן השם לצוללת אח''י דרקון בגרמניה, נובמבר האחרון / צילום: דובר צה''ל

צוללת הדגל מתעכבת בגרמניה: אח"י דרקון לא תגיע לישראל לפני 2026

הצוללת הגדולה והיקרה ביותר שישראל רכשה הייתה אמורה להצטרף השנה לשייטת 7, אלא שהיא עדיין עוברת בדיקות וניסויי ים ולא צפויה להימסר לצה"ל במועד ● ברקע החשש מהסחף נגד ישראל והאמברגו הגרמני, האם יש פתרון לתלות המוחלטת בתעשייה הימית של ברלין?

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

רגב רוצה לרשום הישג לפני הבחירות, אבל אובר עוד רחוקה מישראל

השבוע החלה לקדם שרת התחבורה מירי רגב רפורמה חדשה, במסגרתה חברת אובר תורשה לפעול בישראל ● בינתיים, היא בעיקר מקוממת את נהגי המוניות שמאשימים אותה בכלל בסיוע לדרייברים החרדים ● "רגב לא דואגת למצב התחבורה הציבורית אלא מנסה להכשיר בדלת האחורית עבריינים כדי לגרוף הון פוליטי אישי"