המחלוקת נפתרה: הטרמינל הפרטי הראשון בנתב"ג ייפתח מחר

ההסכמה שהושגה בין אגף התקציבים, רשות שדות התעופה ורשות המסים תאפשר לפתוח את הטרמינל הפרטי כבר מחר • מחר צפויה לחנוך את הטרמינל המשלחת לאירוויזיון שתגיע מצרפת, ואחריה יתקבלו בו שאר המשלחות • רק בשלב מאוחר יותר ייפתח הטרמינל לציבור

אזור הטרקלין בטרמינל פתאל בנתב"ג / צילום: רגב כלף
אזור הטרקלין בטרמינל פתאל בנתב"ג / צילום: רגב כלף

המחלוקת נפתרה: הטרמינל הפרטי הראשון בנתב"ג, טרמינל פתאל, ייפתח מחר (ה'), אחרי שהושגו הסכמות בין אגף התקציבים במשרד האוצר, רשות המסים ורשות שדות התעופה. בשלב ראשון הטרמינל ישמש לטובת משלחות האירוויזיון - האמנים ואנשי התקשורת שיגיעו לישראל.

הטרמינל, אותו תפעיל חברת פתאל בזיכיון ל-10 שנים, הוקם בהשקעה של 18 מיליון שקל במבנה מצדה בנתב"ג. הטרמינל מיועד בעיקר לטסים במטוסים פרטיים, והוא הוצג בתחילת חודש אפריל, אולם מאז הוא לא נפתח לציבור.

הטרמינל מציע את כל השירותים לנוסע בהליך הטרום-טיסה ואת השירותים לנוחתים - ולפיכך מחייב הצבת כוח-אדם לרבות נציגי מכס - שהיוו תנאי לפתיחת הטרמינל מבחינת רשות המסים, ולכן פתיחת הטרמינל לא פעל כה.

ל"גלובס" נודע כי לפי המתווה שסוכם יגויסו 9 עובדים חדשים בתחום המכס, 6 מתוכם תממן רשות שדות התעופה, ושלושה ימומנו על-ידי המדינה, בעלות כוללת של כ-40 מיליון שקל ל-10 שנים (בערך 350 אלף שקל לשנה לעובד).

ההסכמה שהושגה בין אגף התקציבים, רשות שדות התעופה ורשות המסים תאפשר לפתוח את הטרמינל כבר מחר, אלא שבשלב זה הוא ישרת את משלחות האירוויזיון, ורק בשלב מאוחר יותר הוא ייפתח לציבור. מחר צפויה לחנוך את הטרמינל המשלחת שתגיע מצרפת.

טרמינל פתאל הוא טרמינל פרטי שמציע שירות טרום-טיסה מפנק הכולל כאמור את כל השלבים, מהצ'ק-אין, עבור בביטחון ובמכס, בתמורה לתשלום של 400 עד 800 דולר לאדם. הנוסעים יוכלו להמתין בחדרים פרטיים או בלובי, לאכול ולשתות ולנסוע למטוס ברכב פרטי. הטרמינל ממוקם באולם "מצדה", בסמוך לאולם הנכנסים לטרמינל 1 בנתב"ג, והוא משתרע על שטח של 1,300 מ"ר. במתחם יש חדר ישיבות, 6 חדרים פרטיים וחדרי מנוחה.

המחיר עבור שימוש בחדר האירוח בטרמינל פתאל הוא 485 דולר לאדם הראשון ו-340 דולר לאדם השני והלאה, לשהות של עד שעתיים. מי שיוותר על ביקור בחדר הפרטי וישהה בחלל המרכזי, ישלם 395 דולר לאדם ו-265 דולר לנוסע השני ואילך.

מרשות שדות התעופה לא נמסרה תגובה.