גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית טריפ אדוויזר התרסקה 11.4%

מסרים סותרים בשיחות הסחר: בבית הלבן טענו כי הסינים מוכנים לחתום על הסכם סחר; סין הודיעה כי תנקוט באמצעים ההכרחיים כנגד העלאת המכסים הצפויה ביום שישי ● מניית אתר התיירות והדירוג טריפ אדוויזר התרסקה 11.4% ● המסחר באירופה ננעל בעליות שערים ● המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות, שנחאי ירדה ב-1.1%

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל במגמה מעורבת כאשר מדד הנאסד"ק  איבד 0.26% מערכו, S&P 500  ירד 0.15% והדאו ג'ונס  נותר מאוזן.

המסרים הסותרים של ארה"ב וסין לגבי שיחות הסחר הניעו את המשקיעים, מוקדם יותר היום הנשיא טראמפ ציין כי סין בדרכה לחתום על הסכם עם ארה"ב, בעוד משרד הסחר הסיני הודיע כי ינקוט באמצעים כנגד העלאת המכסים הקרבה של טראמפ.

מניית טריפ אדוויזר  התרסקה 11.4%.

אינטל  איבדה 2.5% מערכה, וולמארט  ירדה 1%.

19:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים על רקע האופטימיות ששידר הנשיא טראמפ לגבי שיחות הסחר עם סין.

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים קלות בשעה זו.

סין הודיעה כי תנקוט באמצעים הכרחיים נגד העלאת המכסים האמריקאית הצפויה.

18:20

הבורסות בוול סטריט עוברות לעליות על רקע אופטימיות מחודשת בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין. המדדים העיקריים, נאסד"ק , S&P 500  ודאו-ג'ונס  עולים עד 0.42%.

בבית הלבן עידכנו כי יש להם "אינדיקציות" לכך הסינים מוכנים לחתום על הסכם סחר בין שתי המדינות.

בורסות אירופה עברו לעליות שערים.

17:25

וול סטריט עובר למגמה מעורבת - מדדי S&P 500  והנאסד"ק   עולים מעט ואילו הדאו ג'ונס  מאוזן.

מעמיקות הנפילות במניית טריפ אדוויזר , מתרסקת 13.6% בשעה זו.

16:30

פתיחה שלילית בוול סטריט זה היום השלישי ברציפות על רקע החשש מפיצוץ בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין, הנאסד"ק  ו-S&P 500  יורדים 0.15%, הדאו ג'ונס  מאבד 0.08% מערכו.

הנשיא טראמפ צייץ היום כי הוא "שמח" שהסינים הודיעו לו כי הם יגיעו לארה"ב כדי לסגור עסקה אך העלאת המכסים הצפויה שלו פוגעת בסנטימנט החיובי.

מניית חברת משחקי המחשב EA  עולה 5%.

מניית אתר התיירות והדירוג טריפ אדוויזר  צוללת מעל 7%.

הקמעונאית וולמארט  מאבדת 1.2% מערכה.

14:30

הלחץ בשווקים נמשך. בורסות וול סטריט צפויות להיפתח בירידות זה היום השלישי ברציפות, וזאת בצל החשש כי שיחות הסחר לא יבשילו לכדי הסכם.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים בשעה זו על פתיחה שלילית, וזאת בהמשך לדרמה שנרשמה אתמול כאשר המדדים איבדו במהלך המסחר יותר מ-2.5%.

החוזים על הדאו ג'ונס יורדים ב-0.55%, החוזים על הנאסד"ק מאבדים 0.7% והחוזים על מדד S&P 500 יורדים ב-0.6%. אתמול, ננעלו המדדים בירידות של עד 2% לאחר יום מסחר מתוח.

 

13:20

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עברו לירידות, בצל הודעתה של איראן על נסיגה חלקית מהסכם הגרעין, וברקע לחידוש שיחות הסחר. 

מוקדם יותר, סין פרסמה נתוני סחר נמוכים בהרבה מתחזיות הכלכלנים, וזאת ביום חידוש השיחות בוושינגטון. 

איראן הודיעה היום על חידוש חלק מתכנית הגרעין. חסן רוחאני עדכן על החלטתה של טהראן "להפסיק ליישם חלק מהתחייבויותיה". עם זאת, לא מדובר בפרישה מלאה מההסכם.

 

12:20

המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות על רקע החשש מפיצוץ שיחות הסחר בין סין לארה"ב. הניקיי היפני איבד 1.5%, שנחאי ירדה ב-1.1% ובורסת הונג קונג ירדה ב-1.2%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על יציבות בפתיחה לאחר יום המסחר הדרמטי אמש. 

10:45

הבנק המרכזי של ניו זילנד הוריד את הריבית לראשונה מאז שנת 2016. הבנק המרכזי במדינה הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 1.5%, על רקע ההאטה העולמית והאטה בביקושים למוצרים ושירותים מהמדינה. הבנק המרכזי הזכיר את ההאטה בביקושים מסין ואוסטרליה, שותפות הסחר העיקריות של ניו זילנד.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת, כאשר הדאקס עולה 0.3%, הפוטסי מאבד 0.15% והקאק הצרפתי מטפס ב-0.1%.

מחיר הביטקוין ירד בכ-1% ביממה האחרונה ונע הבוקר ברמה של 5,890 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. הלילה, האקרים ביצעו פריצה לאחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם, Binance, ונגנבו 7,000 מטבעות דיגיטליים בשווי של 40 מיליון דולר. עם זאת, כספי המשקיעים מבוטחים וחשבונות הלקוחות לא ייפגעו, כך לפי הודעתה של Binance.

9:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בטריטוריה האדומה בהמשך לירידות חדות שנרשמו אמש בוול סטריט. בורסת שנחאי יורדת 1.2%, הניקיי היפני מאבד 1.5% והונג קונג יורדת 1.3%.

בסין פורסמו נתוני סחר מפתיעים. סין פספסה בגדול את התחזיות לנתוני הסחר באפריל, שכן הייצוא נפל בניגוד לציפיות ומנגד הייבוא עלה. העודף המסחרי בחשבון השוטף של סין הסתכם ב-13.84 מיליארד דולר - מתחת לצפי כלכלני 'רויטרס' שצפו קריאה של 35 מיליארד דולר, ומתחת לנתון של חודש מרץ בגובה של 32.65 מיליארד דולר. 

7:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בירידות ברקע לחששות המשקיעים מפני המתיחות העולה סביב שיחות הסחר. מדד שנחאי משיל 0.1%, הניקיי היפני נופל ב-1.6%, הבורסה בהונג קונג יורדת ב-0.75% וטאיוואן מאבדת 0.6%.

אמש בוול סטריט המדדים ננעלו בירידות חדות, שהתמתנו במעט לפני הנעילה. החשש מפני פיצוץ שיחות הסחר בין סין לארה"ב עלה אמש מדרגה לאחר שממשל טראמפ אישר כי העלאת המכסים תתרחש ביום שישיש בשעה 00:01.

מדד הנאסד"ק ננעל  אמש בירידה של 1.96%, הדאו ג'ונס איבד 1.8% ומדד S&P 500 ירד ב-1.65%.

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "במידה והמכסים באמת יעלו בשישי הקרוב הדבר יפגע בסחר העולמי בכלל ובענפי התעשייה בפרט - בסין אך גם בארה"ב. אנו עדיין מאמינים שבסופו של דבר כן ייחתם הסכם".

"נשיא ארה"ב הודיע לאחרונה במפתיע שהשיחות עם סין בנושא הסחר מתקדמות לאט מידי לטעמו, ולכן הוא מתכוון להעלות את שיעור המכסים על יבוא מסין כבר ביום שישי הקרוב, לאחר שהקפיא זאת בתחילת מרץ. הפרסום מגיע בניגוד לדיווחים האחרונים של שר האוצר האמריקאי וסגן נשיא סין על התקדמות חיובית ופרודוקטיבית בשיחות. אנו לא יודעים האם ההודעה של נשיא ארה"ב היא חלק מאסטרטגיית המשא ומתן, כדי לקדם את החתימה או שהיא צפויה אכן להתממש. במידה והמכסים באמת יעלו בשישי הקרוב הדבר יפגע בסחר העולמי בכלל ובענפי התעשייה בפרט - בסין אך גם בארה"ב. אנו מאמינים שבסופו של דבר כן ייחתם הסכם, גם אם הוא לא יפתור סופית את כל הנושאים שבמחלוקת", כתב קליין.

עוד כתבות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח

חשד לפיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על נצח יהודה • בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה  ● כל העדכונים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

וול סטריט / צילום: Shutterstock

העליות בוול סטריט מתחזקות: הנאסד"ק קופץ ביותר מ-2%

מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל