גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רוח גבית למיזוג בין כלכלית ירושלים לחברה הבת מבני תעשיה: אנטרופי ועמדה ממליצות להצביע בעד העסקה

שתי חברות הייעוץ המליצו לבעלי המניות של שתי החברות לתמוך במיזוג ● מחירי השוק הנוכחיים מקנים לחברה הממוזגת שווי של 4.5 מיליארד שקל, שיעמיד אותה במקום ה-34 ברשימת החברות הגדולות וצפוי להפוך אותה למועמדת לכניסה למדד ת"א-35

דודו זבידה \ צילום: שלומי יוסף
דודו זבידה \ צילום: שלומי יוסף

רוח גבית לעסקת המיזוג בין חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים לחברה הבת, מבני תעשיה, לקראת כינוסן מחר של האספות הכלליות של שתי החברות. ל"גלובס" נודע כי שתי חברות הייעוץ לגופים מוסדיים, אנטרופי ועמדה, המליצו ללקוחותיהן להצביע בעד העסקה בהצבעות שיתבצעו במסגרת האספות מחר.

הן אנטרופי והן עמדה שיגרו ללקוחותיהן שני דוחות שונים, אחד הבוחן את כדאיות העסקה עבור בעלי מניות כלכלית ירושלים והשני הבוחן את כדאיות העסקה עבור בעלי מניות המיעוט במבני תעשיה. מעיון בדוחות עולה כי שתי חברות הייעוץ המליצו לבעלי המניות של שתי החברות לתמוך במיזוג.

"לאחר בחינתו את ממצאי עבודת הייעוץ החיצונית, עבודת הייעוץ החיצונית שהוזמנה על ידי ועדת המיזוג של החברה ונימוקי הוועדה והדירקטוריון החברה למיזוג, אנו מתרשמים כי העסקה עתידה להיטיב עם בעלי המניות של החברה", כתבה אנטרופי בכל אחד מהדוחות.

בעמדה הדגישו בין השאר, כי היקף המסחר הגבוה יחסית במניות שתי החברות מעניק משנה תוקף לכך שקיים שוק פעיל למניותיהן, ובהתאם מחיר מניותיהן בבורסה מהווה אינדיקציה להוגנות העסקה. מאז פרסמו החברות דיווח מיידי על מיזוג אפשרי ביניהן ביוני 2018 ועד סוף מרץ השנה, עמד יחס ההחלפה הממוצע בין המניות על 1.92 - בדומה ליחס שנקבע לבסוף במסגרת העסקה.

כלכלית ירושלים היא אחת מקבוצות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל. עם זאת, עיקר פעילותה של כלכלית ירושלים מרוכז בחברה הבת, מבני תעשיה, ומשום כך הוחלט כי במסגרת עסקת המיזוג תהיה מבני תעשיה החברה הקולטת, בעוד שכלכלית ירושלים תהיה החברה הנקלטת.

כלכלית ירושלים מחזיקה כיום ב-68.3% ממניות מבני תעשיה . החברה נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-46% בשנה האחרונה. במקביל, זינקה גם מניית מבני תעשיה ב-33% באותה התקופה ושווי החברה טיפס ל-2.8 מיליארד שקל.

במסגרת המיזוג, יקבלו בעלי מניות כלכלית ירושלים 1.935 מניות של מבני תעשיה כנגד כל מניה שברשותם. את העסקה ליוו כמה גופי ייעוץ, ובהם חברת MNS שביצעה את הערכת השווי ופרופ' צבי וינר מאסכולה יעוץ כלכלי ומימוני שהעניק חוות דעת על הוגנות העסקה. בנוסף, העניקה חברת שווי הוגן של אלי אלעל חוות דעת לאנטרופי על הוגנות העסקה וסבירותה.

מחירי השוק הנוכחיים מקנים שווי של 4.5 מיליארד שקל לחברה הממוזגת. מנתוני הבורסה הנוכחיים עולה כי השלמת המיזוג היום הייתה מעמידה את החברה הממוזגת במקום ה-34 ברשימת החברות הגדולות במונחי שווי שוק. מצב זה צפוי להפוך את החברה הממוזגת למועמדת אפשרית לכניסה למדד ת"א-35 באחד מעדכוני המדדים הקרובים.

מבני תעשיה גם צפויה להציג לאחר השלמת המיזוג הון עצמי של 4.6 מיליארד שקל המיוחס לבעלי המניות, מה שיהפוך אותה לחברת הנדל"ן החמישית בגודלה בישראל במונחי הון עצמי. כחלק מהמיזוג, יומרו גם איגרות החוב של כלכלית ירושלים לאיגרות חוב של מבני תעשיה בעלות תנאים זהים, כך שהחוב של החברה הממוזגת יעמוד על כ-6 מיליארד שקל.

המוסדיים עשויים לפעול להגדלת כוחם

השלמת העסקה מותנית בקיומם של תנאים מתלים, ובעיקר באישור בעלי המניות של כל אחת מהחברות, באסיפות שיתכנסו כאמור מחר. כלכלית ירושלים היא חברה ללא גרעין שליטה ולכן תידרש להשיג רוב רגיל בקרב בעלי מניותיה, בעוד שאישור העסקה באסיפת מבני תעשיה יחייב השגת רוב רגיל ורוב מקרב בעלי מניות המיעוט. רם דגן מפועלים אי.בי.אי וטלור ארדן מפועלים שוקי הון שימשו כיועצים לדירקטוריון כלכלית ירושלים בעסקת המיזוג.

בעל המניות הגדול ביותר בכלכלית ירושלים הוא איש העסקים דוד פורר, עם החזקה של 24.2% בחברה. לאחר השלמת המיזוג יחזיק פורר ב-19.38% מהחברה הממוזגת, כך שהגופים המוסדיים ומשקיעים אחרים יחזיקו ב-80.62% מהחברה.

אם יאושר המיזוג בשתי האספות, יחל תהליך לבחירת הדירקטוריון החדש של מבני תעשיה שיכלול תשעה דירקטורים בלבד. שניים מתוכם הם הדירקטורים החיצוניים, ברכה ליטבק ויעקב גולדמן, שמכהנים כיום בחברה ושימשיכו בתפקידם. כך, שעל יתרת המקומות צפויים להתמודד מרבית הדירקטורים של שתי החברות.

יש לציין כי לצורך מניעת מאבקים מיותרים, נבנה במסגרת העסקה מנגנון מיוחד לקביעת הרכב הדירקטוריון החדש. עם זאת, לנוכח הגידול בהחזקותיהם של הגופים המוסדיים בחברה הממוזגת והירידה בשיעור ההחזקה של דוד פורר, עשויים המוסדיים לפעול להגדלת כוחם בדירקטוריון על חשבון נציגיו של פורר. אם כך אכן יקרה, אזי עשוי כוחו של פורר בדירקטוריון להצטמצם, לשני דירקטורים או אחד בלבד.

עוד כתבות

מירן פחמן / צילום: טרלן בן אבי

איזה משרדים שיגרו הכי הרבה פיינליסטים לתחרות הפרסום גרנות?

תחרות גרנות חושפת את מפת הפיינליסטים עם הובלה למנצ’, ליאו ברנט ובלאנקו ● וגם: יניב סנה מצטרף כשותף בחברת OMD , הנציגה הישראלית של תאגיד הפרסום הגדול בעולם, אומניקום ● אירועים ומינויים

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

תל אביב ננעלה בעליות קלות; מדד הביטוח זינק בכ-3.5%

מדד ת"א 35 עלה בכ-0.2% ● השקל התחזק מול הדולר ● מנורה הופכת לבעלת עניין בקבוצת לוזון ● שתי מניות החלו להיסחר היום בבורסה: אוריון זינקה בכ-17% ביום המסחר הראשון שלה, סוגת עלתה בכ-2% ● מיטב: חוץ מישראל - כמעט בכל המדינות שהורידו ריבית, תשואות האג"ח זינקו ● לראשונה מזה עשור, אין מתאם בין שוק המניות לביטקוין ● בלומברג: עליית הריבית הצפויה ביפן תרחיק משקיעים מנכסי סיכון

גיוס הון לחברות הייטק / צילום: Shutterstock, Pushish Images

לראשונה: הקרנות הזרות עוקפות את הקרנות הישראליות בהשקעות סייבר

נקודת מפנה בתעשיית הסייבר הישראלית: הקרנות הזרות דוחקות את הישראליות ומובילות את סבבי הסיד בסייבר המקומי ● במקביל, נרשמה האצה חדה בהשקעות באבטחת בינה מלאכותית, שזינקו ל-2.5 מיליארד דולר ומהוות כבר 64% מהשקעות הסייבר בישראל

תאונת דרכים / צילום: Shutterstock

"כאוס": האם בקרוב לא יהיה אפשר לתקן בישראל כלי רכב אחרי תאונה?

משרד התחבורה מתעכב בחתימה על תקנות חדשות, ויותיר 800 שמאים ללא רישיון החל מינואר ● המשמעות: הם לא יתנו חוות דעת, חברות הביטוח לא ישלמו - ומוסכים לא יתקנו את כלי הרכב

מושגים לאזרחות מיודעת. סקר כוח אדם / צילום: Shutterstock

אתה גר בדירה בבעלותך? כך השאלה הזאת משפיעה על כל המדינה

מצב שוק העבודה משפיע על קבלת ההחלטות הכלכליות החשובות ביותר • כיצד הוא משתקף בפני קובעי המדיניות? • המשרוקית של גלובס מציגה: המוניטור מבאר מושגים

עומס תנועה בנתיבי איילון / אילוסטרציה: Shutterstock

אלקטרה זכתה במכרז להקמת מערך מס הגודש בגוש דן

הפרויקט נועד לעודד מעבר לתחבורה ציבורית ולצמצם את עומסי התנועה בכניסה לתל אביב ובצירים המרכזיים ● הטמעת מס הגודש בישראל צפויה להניב לקופת המדינה 1.3 מיליארד שקל מדי שנה, ומיועדת למימון פרויקטים של תחבורה ציבורית, כולל פרויקט המטרו

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

זו חברת הביטוח שתהפוך לשותפה בקבוצה של עמוס לוזון לאחר שתרכוש מניות ב-110 מיליון שקל

מנורה מבטחים רוכשת בשני שלבים מניות בקבוצת לוזון ותחזיק ב-6.9% מהונה ● היא תצטרף לבית ההשקעות מור, שבאמצעות הגמל וקרנות הנאמנות, כבר מחזיק ב-12% ממניות החברה שפועלת בתחום הבנייה למגורים בישראל ובפולין, מתן אשראי ואנרגיה ● מניית לוזון זינקה ב-46% מתחילת השנה

זיו יעקובי, מנכ''ל קבוצת אקרו נדל''ן / צילום: אלכס פרגמנט

למרות הירידה במניה: מנכ"ל אקרו מכר מניות בכ-26.5 מיליון שקל

זיו יעקובי, מנכ"ל חברת הבנייה, הצטרף לגל המימושים בבורסה ומכר בימים האחרונים חלק מהמניות שברשותו - בשתי עסקאות מחוץ לבורסה ● המכירה מגיעה אחרי שבשנה החולפת ירדה מניית אקרו בכ-14% בניגוד למגמה בשוק

ביה''ס לרפואה באוניברסיטת רייכמן / צילום: רמי סיני

החברה הקטנה שרוצה לממן למנכ"ל לימודים במעל 100 אלף שקל לשנה

אולמד סולושנס מעוניינת לממן למנכ"ל החברה, פרופסור עוז שפירא, לימודי תואר שני באוניברסיטה רייכמן ● עלות שכרו השנתית צפויה להגיע לכ-1.5 מיליון שקל

ערן וינטרוב, מנכ''ל ארגון לתת / צילום: שלומי מזרחי

האם דוח העוני של "לתת" מציג מציאות כלכלית מעוותת?

דוח העוני האלטרנטיבי של "לתת" מציג עליות חדות בעלויות המחיה - אך מאחורי המספרים מסתתרת מתודולוגיה שמבלבלת בין הוצאה לבין מחיר ● חלק מהרכיבים כלל לא מודדים יוקר מחיה, אלא צריכה בפועל של אוכלוסיות מסוימות, מה שמוביל לכשלים בולטים ולהצגת הנתונים בצורה מטעה

מקרון לצד נשיא סין שי ג'ינפינג, בביקור בבייג'ינג השבוע / צילום: ap, Adek Berry

"ההלם הסיני": אירופה מתמודדת עם חזית חדשה

המכסים של טראמפ דחפו את סין להסיט סחורה מאמריקה לאירופה, שהפכה לאחד מיעדי היצוא העיקריים שלה ● התוצאה: לחץ הולך ומעמיק על התעשייה האירופית ● בזמן שפריז דורשת מכסים וברלין חוששת מפגיעה ביצוא, סין רושמת לראשונה עודף סחר של יותר מטריליון דולר

באירופה מעריכים: המועד שבו ישראל תתקוף באיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: מקורות דיפלומטיים באירופה מעריכים שישראל תתקוף במהלך שנה הבאה באיראן, הכותרות בגרמניה עסקו בביקור הקנצלר בישראל, ולבנון מנסים לתכנן את היום אחרי סיום המנדט של יוניפי"ל ● כותרות העיתונים בעולם

מגרש רכבים / צילום: Shutterstock

ישראל עיכבה חידוש זיכיונות יבוא רכב, וסין דורשת הבהרות

סין פנתה רשמית לישראל בדרישה להבהרות אחרי שעיכוב בחידוש רישיונות יבוא, לרבות של מותגים בבעלות ממשלתית סינית, יצר חשש לפגיעה בפעילותם ● רשות התחרות בוחנת הגבלות נוספות על יבואנים גדולים, בעוד המתיחות בין המדינות כבר מתרחבת לזירת הביטחון

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: Reuters

טראמפ חושש מרכישת הענק של נטפליקס. האם הוא יתערב?

בסוף השבוע נטפליקס הכריזה על רכישת חטיבת האולפנים והסטרימינג של וורנר ברדרס, וכעת דונלד טראמפ מביע חששות: "גודלן המשותף יכול להוות בעיה" ● הנשיא האמריקאי אף ציין כי הוא יהיה מעורב באופן אישי בהחלטה אם לאשר את העסקה

חיים כצמן, מייסד ומנכ''ל ג'י סיטי / צילום: אריק סולטן

עם ניסיון בארגון ידידי צה"ל: המנכ"לית המפתיעה בחברה החדשה של כצמן

חברת אוריון השלימה את הפיצול מג'י סיטי והחלה להיסחר בבורסה ● מנכ"לית החברה היא עו"ד ששימשה עד כה כמנהלת בארגון ידידי צה"ל בארה"ב והיו"ר הוא ערן יעקב, מנהל רשות המיסים לשעבר

חיילי מילואים / צילום: Shutterstock

תאגיד בנקאי לקח רכב כמשכון. ואז השופט גילה שהוא שייך למילואימניק

הגנה מפני הליכי הוצאה לפועל, הקדמת תשלומים באמצעות הלוואה חברתית והצעת הסדר שהגיעה אחרי קריסת החברה: שלושה פסקי דין שניתנו לאחרונה ממחישים כיצד מערכת המשפט מנסה למצוא את האיזון ולהגן על המילואימניקים

רו''ח חן שרייבר, נשיא לשכת רואי החשבון / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

השינוי בתקנון לשכת רואי החשבון שמעורר סערה בקרב החברים

נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר, מבקש לבטל את ההגבלה הקיימת על מספר הקדנציות בהן מכהן נשיא לשכת רואי החשבון ● נכון להיום, על פי תקנון הלשכה, כהונת נשיא לשכת רואי החשבון מוגבלת לשתי קדנציות בלבד ● המתנגדים למהלך: "מה שנשיא לא עשה בשתי קדנציות הוא כבר לא יעשה. השלטון משחית"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצר, שאטרסטוק

הפערים בנתונים ומי משלם הכי הרבה: 3 גרפים על שיטת המיסוי בישראל

מחקר חדש של רשות המסים חושף פערים ביחס לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בכל הנוגע להכנסות לפי עשירונים ● ממה נובעים הפערים, איזה עשירון נושא ברוב נטל המס ומי מצליח "להתחמק" ממנו?

משטרת ישראל מפתחת מערכת אכיפה מתקדמת / צילום: Shutterstock, trekandshoot

המדינה מקצה עשרות מיליונים למערכות למדידת מהירות. איך זה יעבוד?

המשטרה יצאה במכרז למצלמות חדשות שמודדות מהירות לאורך מקטעי כביש שלמים, כך שלא יתאפשר להאט לפני שמגיעים אליהן ● כ–80% מהאכיפה בכבישי ישראל היא ידנית ורק כ־20% דיגיטלית, ההפך משאר מדינות ה–OECD ● עלות הפרויקט: 14.4 מיליון שקל

עמוס לוזון / צילום: יוסי כהן

"מחיר המניה ברח להם, אז מצאנו פשרה": עמוס לוזון מגלה איך נראו מאחורי הקלעים של המו"מ עם מנורה מבטחים

עמוס לוזון הפך השקעה של 10 מיליון שקל למיליארד וכעת חברת הביטוח הפכה לבעלת עניין בקבוצת הנדל"ן שלו ● "לא רציתי להכניס משקיעים לפני שהחברה שווה 1.5 מיליארד שקל. איך שהגיע השווי הזה קיבלתי טלפון. מחיר המניה 'ברח' להם, אז עשינו פשרה"