גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בשיאים במדדים; S&P 500 לראשונה מעל 3,000 נק'

פייסבוק התחזקה לקראת סיום המסחר לאחר שה-FTC אישרה הסדר של 5 מיליארד דולר עם ענקית הטכנולוגיה ● מניית תומאס קוק גרופ צנחה בכ-60% לאחר הדיווח כי פוסון הסינית עשויה להעניק לה חבילת חילוץ ● המסחר באסיה ננעל בעליות, נעילה מעורבת באירופה ● התמ"ג של סינגפור ירד בשיעור של 3.4% באפריל-יוני ● מדד המחירים ליצרן בארה"ב לחודש יוני עלה ב-0.1% ● טראמפ: "לא מעריץ גדול של קריפטו, פייסבוק צריכה לקבל אישור בשביל ליברה"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו בשיאים של כל הזמנים, לאחר שהמשקיעים סיימו שבוע של שיאים, בעקבות עדותו של יו"ר הפדרל ריזרב שלשום (ד') מול הקונגרס. הדאו ג'ונס  זינק ב-243 נקודות, S&P 500  הגיע לראשונה אל מעל 3,000 נקודות והנאסד"ק  הוסיף 0.6%. 

מניית פייסבוק התחזקה לקראת הסיום בעקבות פרסום בוול סטריט ג'ורנל כי נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב הצביעה השבוע על אישור הסדר פשרה בהיקף של כ-5 מיליארד דולר עם פייסבוק, לאחר חקירה מתמשכת בעניין כשלים של ענקית הטכנולוגיה בתחום הפרטיות, כך לפי גורמים המקורבים לנושא. 

19:50

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות. הדאו-ג'ונס  רושם עליות של 0.6%, הנאסד"ק  מוסיף 0.4%, ה-S&P 500  עולה 0.2%.

תומאס קוק גרופ  צונחת בכ-60%, לאחר שהענקית הסינית Fosun הודיעה היום שהיא נמצאת במגעים עם הבנקים הנושים של חברת התיירות להזרמה של 940 מיליון דולר. אם ההזרמה אכן תצא לפועל, פוסון תהפוך לבעלת השליטה בחברה. 

ג'ונסון אנד ג'ונסון  נופלת בכ-4%, לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי החליט לפתוח בחקירה פלילית נגד החברה, במטרה לבחון האם הענקית שיקרה לציבור בנוגע לסיכונים הפוטנציאליים לחלות בסרטן כתוצאה מהשימוש בטלק לתינוקות שהחברה מייצרת.

מניית Milacron Holdings מזנקת בכ-25% לאחר שהגיעה להסכם רכישה על ידי חברת Hillenbrand.

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. בורסת פריס עלתה ב-0.4%, בורסת איטליה ננעלה ביציבות, ירידות קלות בבורסות גרמניה ולונדון.

 

16:20

בורסות וול סטריט רושמות עליות בשעה זו, בהובלת הדאו-ג'ונס  שעולה ב-0.5% והגיע לשיא כל הזמנים. זאת בעקבות האיתות של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, כי הבנק המרכזי האמריקאי עשוי לקצץ בקרוב את שיעורי הריבית מוקדם יותר השבוע.

הדאו עולה ב-150 נקודות, ה-S&P 500  עולה ב-0.2%, הנאסד"ק  עולה 0.3%.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח במגמה חיובית, בהובלת הדאו-ג'ונס  שעולה ב-0.4%. מניית תומאס קוק גרופ  צוללת בלמעלה מ-47%.

15:40

ארה"ב: פורסם מדד המחירים ליצרן לחודש יוני, ובהתאם לתחזיות המוקדמות, נרשמה עלייה של 0.1%. 

14:40

גם בשעה זו המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת. דאקס נסחר ביציבות, פוטסי עולה ב-0.2% וקאק מטפס ב-0.5%. החוזים העתידיים בארה"ב מאותתים על עליות בפתיחה. 

מניית תומאס קוק גרופ  מאבדת כ-46% במסחר. 

13:00

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. קאק מטפס ב-0.5%, פוטסי עולה ב-0.3% ודאקס נסחר ללא שינוי. סטוקס 600 עולה ב-0.2%. החוזים העתידיים על הוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית. 

הלירה הטורקית צונחת בכ-1% מול הדולר. זאת לאחר שמשרד ההגנה הטורקי דיווח כי רוסיה החלה היום במסירת מערכת ההגנה נגד טילים S-400. מדובר בצעד שעשוי להסלים את המתיחות בין טורקיה וארה"ב. 

מניית Storebrand יורדת במסחר בכ-5.5. חברת הפיננסיים הנורבגית דיווחה תוצאות מאכזבות לרבעון השני של השנה.  

11:05

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת, כשדאקס מאבד 0.1% ופוטסי וקאק עולים בכ-0.2%. הנג סנג ננעל בעליות של 0.2%. 

הייבוא בסין צנח ב-7.3% בחודש יוני לעומת יוני 2018. הצפי היה לירידה של 4.5%. הייצוא ירד ב-1.3% לעומת צפי לירידה של 2%. 

10:30

המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת. קאק עולה ב-0.2% ופוטסי מוסיף 0.15% ואילו דאקס מאבד 0.1%. סטוקס 600 עולה ב-0.1%.

המסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה חיובית, למעט ASX 200 שאיבד 0.3%. ניקיי עלה ב-0.2%, קוספי הוסיף 0.3% ושנחאי טיפס ב-0.44%. הנג סנג נסחר בשעה זו בעליות של 0.2%.

קרן המטבע העולמית (IMF) פרסמה אתמול דוח שמצביע על כך שהכלכלה של גוש האירו ניצבת בפני סיכון בשל הברקזיט, מלחמות הסחר ואיטליה. במקביל, בצרפת אישרו אתמול מיסוי של ענקיות טכנולוגיה, רובן מארה"ב. מדובר בצעד שעשוי לעורר את חמתו של טראמפ (שכבר הורה ביום רביעי לבחון את המס הצרפתי) ולהביא להחרמה במתיחות בין אירופה לארה"ב. טראמפ השמיע לא פעם ביקורת על "חוסר ההגונות" כלפי חברות אמריקאיות בעולם. 

חברת התעופה הסינית, אייר צ'יינה, תרכוש 20 מטוסי A350-900 מחברת איירבוס .  

הענקית הסינית Fosun הודיעה היום שהיא נמצאת במגעים עם הבנקים הנושים של חברת התיירות Thomas Cook Group  להזרמה של 940 מיליון דולר. אם ההזרמה אכן תצא לפועל, פוסון תהפוך לבעלת השליטה בחברה. מניית תומאס קוק גרופ צונחת במעל ל-40%.

7:45

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות, למעט ASX 200 שיורד בכ-0.1%. הנג סנג ושנחאי מטפסים בכ-0.5%, קוספי מוסיף 0.3% וניקיי עולה ב-0.1%.

המסחר בארה"ב ננעל אתמול במגמה מעורבת. דאו ג'ונס עלה ב-0.85% וחצה לראשונה את הרמה של 27,000 נקודות.
S&P 500 עלה ב-0.23%, והנאסד"ק ננעל בירידה קלה של 0.08%. המסחר באירופה ננעל בירידות של עד 0.3%. 

הנשיא טראמפ העלה את מפלס הלחץ של המשקיעים כאשר אמר כי סין מאכזבת את ארה"ב בכך שהיא לא רוכשת מוצרי חקלאות אמריקאים בהתאם לכמות שהתחייבה סין בפסגת ה-G20.

במהלך הלילה טראמפ גם צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "לא מעריץ גדול של ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים" והתייחס גם לתוכניות של פייסבוק  להשיק את המטבע הוירטואלי ליברה. "אם פייסבוק וחברות אחרות רוצות להפוך לבנק, הן צריכות לבקש אישור לכך ולהיות כפופים לרגולציה של בנק". במקביל, יו"ר הפד ג'רום פאואל קרא להפסיק את פעילות המטבע הדיגיטלי של פייסבוק

התמ"ג של סינגפור ירד בשיעור של 3.4% באפריל-יוני, בעוד הצפי היה לעלייה של 0.1%. ביפן פורסם נתן הייצוא התעשייתי לחודש מאי שמראה ירידה של 2% לעומת צפי לירידה של 2.3%. בהמשך היום יתפרסם בסין נתון הייבוא והייצוא לחודש יוני לעומת התקופה המקבילה. הצפי הוא שהייבוא נחלש ב-4.5% והייצוא נחלש ב-2%.

באירופה יתפרסם היום נתון הייצור התעשייתי לחודש מאי (שנתי) והצפי כי הוא עלה ב-3.2%. בארה"ב יתפרסם היום מדד המחירים ליצרן לחודש יוני והצפי הוא לעלייה של 0.1%. 

הנפט עולה הבוקר בכ-0.6% ומחיר חבית עומד על 60.54 דולר. הדולר נחלש ב-0.12% מול הין היפני ומתחזק ב-0.05% מול היואן הסיני. 

מחיר מניית אמזון  עמד בנעילת המסחר אתמול על מעל ל-2,000 דולר. בכך החברה נסחרה בשווי של יותר מטריליון דולר - לראשונה מזה 10 חודשים.

עוד כתבות

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; מניית יוניליוור מטפסת לאחר הדוחות

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● המשקיעים ממתינים לפרסום התחזיות להמשך שיתפרסמו היום בשעה 16:00 ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה המקומית; מדד ת"א בנקים 5 יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.8% ות"א 90 מאבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"