טראמפ: "לא מעריץ של קריפטו, פייסבוק צריכה לקבל אישור בשביל ליברה"

נשיא ארה"ב יצא בסדרת ציוצים נגד המטבעות הדיגיטליים: "הם לא כסף, הערך שלהם מבוסס על אוויר; הדולר תמיד יישאר המטבע הדומיננטי בעולם"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ /צילום: shutterstock
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ /צילום: shutterstock

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "לא מעריץ של ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים" והתייחס גם לתוכניות של פייסבוק להשיק את המטבע הוירטואלי ליברה. "אם פייסבוק וחברות אחרות רוצות להפוך לבנק, הן צריכות לבקש אישור לכך ולהיות כפופות לרגולציה של בנק".

טראמפ צייץ כי המטבעות הדיגיטליים "הם לא כסף והערך שלהם תנודתי מאוד ומבוסס על אוויר. נכסים כאלו שאינם מפוקחים יכולים לסייע לפעילות לא חוקית כמו סחר בסמים". גם לגבי הליברה הוא אמר שרמת האמינות שלו נמוכה.

"יש לנו רק מטבע אחד אמיתי בארה"ב, והוא חזק מאי פעם ואמין. הוא המטבע הכי דומיננטי בעולם, והוא תמיד יישאר ככה. קוראים לו דולר אמריקאי", הוסיף טראמפ.

טראמפ מצטרף לשורה של קריאות מצידם של רגולטורים לפקח על ליברה. כך, השבוע קרא יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל לעצור את פרויקט המטבע הדיגיטלי של פייסבוק עד אשר יינתן מענה לסיכונים משמעותיים, בהם, בין היתר, היציבות של המערכת הפיננסית.

"ליברה מעלה חששות רבים בנוגע לפרטיות, הלבנת הון, הגנת הצרכן ויציבות פיננסית", אמר פאואל בעדותו החצי-שנתית למדיניות המוניטרית בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים האמריקאי. פאואל ציין בנוסף כי הפד הקים קבוצת עבודה כדי לעקוב אחרי פרויקט ליברה ושוקל תיאום בעניין מול בנקים מרכזיים אחרים בעולם.

פייסבוק הודיעה על המטבע החדש לפני כשלושה שבועות. במסגרת המיזם, תשתף פייסבוק פעולה עם עשרות תאגידים וארגונים לא ממשלתיים, בהם בין היתר אובר, ספוטיפיי, ויזה ומאסטרקארד.