גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בוול סטריט בעקבות איום המכס על סין; טראמפ: "לא מודאג מהצניחה"

נשיא ארה"ב צייץ כי בכוונתו להטיל מכס נוסף בשיעור של 10% על סחורות ב-300 מיליארד דולר מסין ● הזהב קפץ ב-1.6%, הנפט צלל ב-7% ● נתוני ייצור חלשים מעלים את התקווה להורדת ריבית בהמשך השנה ● מדד ISM ירד לרמה הנמוכה מאוגוסט 2016 ● הדרישות לדמי אבטלה בארה"ב עלו ב-8,000

בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בניו יורק ננעל בירידות שערים, בעקבות צניחה חדה שבאה בעקבות הציוץ של הנשיא טראמפ בעניין המכס על סין, ושמחקה את העליות שנרשמו קודם לכן במסחר. מדד דאו ג'ונס  סיים את המסחר בירידה של 290 נקודות, יותר מ-1%, אחרי שכבר טיפס במהלך היום ב-311 נקודות. מדד S&P 500  ירד ב-0.9%, ואילו הנאסד"ק  נפל ב-0.8%. על רקע הנפילות אמר הנשיא טראמפ כי אינו מודאג בעקבות צניחת השוק לאחר האיום בהטלת מכס.  

בינתיים השוק הגיב בחריפות להודעת הנשיא האמריקאי, כאשר הזהב קפץ ב-1.6%, הנפט צלל ב-7% והתשואות על האג"ח הממשלתיות נפלו.

20:45

העליות בוול סטריט נמחקו לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי ארה"ב תטיל מכס נוסף בשיעור 10% על יבוא אמריקאי של סחורות מסין. מדד דאו ג'ונס  עבר לירידות של 100 נקודות לאחר שכבר עלה ב-311 נקודות במהלך המסחר. S&P 500  יורד ב-0.4% ומדד נאסד"ק , שכבר זינק ב-1.6%, עבר לטריטוריה האדומה. 

בסדרת ציוצים בטוויטר אמר טראמפ כי המכס, בשיעור 10%, יוטל על סחורות סיניות בשווי 300 מיליארד דולר.  

18:40

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות בהמשך לנתוני ייצור חלשים, שמעלים את התקווה כי הפד ייאלץ להוריד הריבית בהמשך השנה. מדד הנאסד"ק מזנק ב-1.6%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים בכ-1%. התשואה על האג"ח האמריקי ל-10 שנים יורדת מתחת ל-2%.

מניות אמזון , אפל , אלפאבית  ונטפליקס  בולטות בעליות.

באירופה המסחר ננעל בעליות, מלבד הפוטסי הבריטי שנסגר ללא שינוי לאחר הותרת הריבית שם ללא שינוי, והורדת תחזית הצמיחה לכלכלה מצד הבנק המרכזי.

מדד הקאק עלה ב-0.7%, כך גם הבורסה במדריד וזו שבמילאנו.

17:40

המדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת, בהובלת מדד הנאסד"ק שעולה ב-1.2%, וזאת בתקווה כי הפד יוריד את הריבית בהמשך השנה, לאחר שאתמול חתך את הריבית לראשונה מאז 2008.

מדד ISM בארה"ב למגזר הייצור הצביע על צמיחה בקצב הנמוך ביותר מאז אוגוסט 2016. מדד ISM ירד ל-51.2% ביולי לעומת 51.7% ביוני. הכלכלנים צפו עלייה ל-51.9%.

בבריטניה, הבנק המרכזי הותיר את הריבית על 0.75%, ודחה את הקריאה לחתוך את הריבית אם כי הצביע על הסיכונים הטמונים באי הוודאות לגבי יציאתה של בריטניה מאיחוד. הבנק המרכזי הבריטי חתך את תחזית הצמיחה לאור הסיכונים, ל-1.3% בכל אחת מהשנתיים הקרובות, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 1.5% ו-1.6%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בנטייה לעליות לאחר הירידות החדות שנרשמו אמש ברקע לטון הניצי של יו"ר הפד ג'רום פאואל לאחר הריבית. מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.5%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים קלות.

החוזים על הזהב מאבדים 1.5% לרמה של 1,416 דולרים לאונקייה. הנפט יורד ב-2.5% ל-57 דולרים לחבית. ברקע: הדולר התחזק לאחר הודעת הריבית של הפד, ונאום פאואל שהסביר כי הורדת הריבית אינה מהווה תחילתה של מגמה.

ג'ף בזוס, מייסד אמזון , מימש מניות של חברת הענק בשווי של 1.8 מיליארד דולר.

חברת התרופות טבע  תמכור את אונקוטסט תמורת כמה מיליונים, כך נחשף ב"גלובס".

15:30

הדרישות לדמי אבטלה בשבוע האחרון לחודש יולי בארה"ב טיפסו ב-8,000 תביעות, ל-215 אלף.

מחיר הנפט מאבד 2% לרמה של 57.5 דולרים לחבית, בהמשך להודעת הריבית של הפד אמש.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות אחרי הירידות אתמול.

13:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עברו לעליות לאחר הירידות שנרשמו אתמול ברקע להודעת הריבית של הפד. הנגיד פאואל הוריד את הריבית אך סייג כשאמר כי לא מדובר בתחילתה של מגמה.

לדברי אייל שני סמנכ"ל השקעות אפסילון: "מחזור העלאת הריבית בארה"ב ובשאר עולם הסתיים לעת עתה. הבנקים המרכזיים חוזרים להרחבות כמותיות והזרמת נזילות מחודשת לשווקים. האינפלציה בעולם בהאטה מתחילת השנה והמגמה לא צפויה להשתנות בקרוב. דוח התעסוקה שיתפרסם מחר צפוי להמשיך את המגמה של השנה האחרונה בה נראה המשך ירידה באבטלה ושכר שממשיך לעלות בקצב של כ 3% המבטאים בסופו של דבר את חוזקו של הצרכן האמריקאי".

11:50

המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות, על רקע נתוני סקר פרטי המראים על התכווצות בפעילות המפעלים בסין ביולי.

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת לאחר שדוחות חזקים מחקו את הירידות שנרשמו מוקדם יותר כתוצאה מהמסרים הנציים של הפד. מדד סטוקס אירופה 600  מחק את הירידות ועבר להיסחר ללא שינוי מהותי, עם רוח גבית ממגזרי הבנקאות והשירותים הפיננסיים, שמטפסים ב-1.2% וב-1.6% בהתאמה, וזאת בעקבות רווחים טובים מהצפוי שנרשמו בבנקים הגדולים. ירידות של 1.8% נרשמות במגזר המשאבים הבסיסיים. 

סוסייטה ז'נרל  דיווח היום על רווח נקי של 1.05 מיליארד אירו ברבעון השני, מעל לתחזיות האנליסטים. הבנק הצרפתי הציג רווח של 1.2 מיליארד אירו בתקופה המקבילה. 

בנק ברקליס  הבריטי היכה את תחזיות האנליסטים ודיווח על רווח נקי של 1.03 מיליארד ליש"ט (1.25 מיליארד דולר) ברבעון השני, בהשוואה ל-1.2 מיליארד ליש"ט ברבעון המקביל.

הבנק הגדול ביותר בהולנד, איי.אן.ג'י גרופ , הזהיר היום כי הריביות האפסיות יקשו על הרווחים העתידיים, והציג רווח גדול מהצפוי, של 1.4 מיליארד אירו ברבעון השני. 

רווחי הרבעון השני של רויאל דאטש של  צנחו לשפל של 30 חודשים, הרבה מתחת לתחזיות, בגלל ירידה במחירי הנפט והגז הטבעי, ובמרווחי הזיקוק.

מניית חברת השירותים הרפואיים הבריטית Convatec  מזנקת לפסגת מדד סטוקס 600, לאחר דוח תוצאות המחצית הראשונה, ומניית קמעונאית האונליין הגרמנית ZALANDO  קופצת בעקבות העלאת תחזיות רווח. 

מניית יצרנית השבבים AMS  צונחת לאחר שהייתה אתמול בשיא של כ-10 חודשים.  

עוד בחזית הדוחות, ירידות נרשמות במניית ענקית התעשייה הגרמנית סימנס  לאחר שהחברה הודיעה כי עסקי התעשייה העיקריים שלה נפגעים כתוצאה מחולשה רבה בענף, ודיווחה על ירידה ברווח לרבעון השלישי.

רווחיה של תומסון רויטרס  נפלו ברבעון השני ל-189 מיליון דולר לעומת 657 מיליון דולר ברבעון המקביל, בעיקר כתוצאה מפגיעה ברווח הנקי בגלל Refinitiv, הפעילות שלה בתחום הנתונים העסקיים והסיכון. היום הודיעה בורסת לונדון כי הסכימה לרכוש את Refinitiv, תמורת 27 מיליארד דולר עבור כלל המניות והחובות.  

10:15

המסחר במניות באירופה נפתח בטריטוריה השלילית, תוך שהמשקיעים מעכלים את המסרים הנציים מהפדרל ריזרב וממתינים לפגישת ועדת המדיניות המוניטרית (MPC) באנגליה.

מדד סטוקס אירופה 600  יורד ב-0.3%, עם צניחה של 1.9% במגזר המשאבים הבסיסיים, ועלייה של 0.3% במגזר השירותים הפיננסיים, בעוד שרוב המגזרים והבורסות נכנסו לטריטוריה השלילית.

 

08:45

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות שערים, לאחר שהמדדים עברו לטריטוריה האדומה.

בשנחאי  ובשנזן  נרשמות ירידות של 0.6%-0.8%. ירידה של כ-0.7% נרשמת בהונג קונג . מדד קוספי  בקוריאה הדרומית חזר אף הוא לטריטוריה השלילית.

07:00

מגמה מעורבת נרשמת הבוקר (ה') בשוקי אסיה, לאחר נתונים שלפיהם הפעילות במפעלים בסין התכווצה ביולי. המדד בשנחאי   יורד ב-0.3%, וירידה מתונה יותר נרשמת בשנזן .

בהונג יורד מדד הנג סנג   בשיעור של כ-0.4%, בהובלת ירידה בשיעור דומה במניית HSBC .

ביפן  מתנהל המסחר ללא שינויים מהותיים, ובאוסטרליה  נרשמות ירידות קלות עם מגמה מעורבת במגזרים.  

בקוריאה הדרומית התאושש מדד קוספי  מירידות מוקדם יותר, והוא רושם עליות של כ-0.3%. מניות יצרנית השבבים הגדולה SK Hynix  מחקה ירידות שבהן נסחרה מוקדם יותר, והיא עולה ביותר מ-1%, בעוד שסמסונג  מאבדת כ-0.5%.

נתוני הסחר ליולי מראים כי היצוא בקוריאה הדרומית ירד ב-11% לעומת התקופה המקבילה ב-2018, מעט טוב יותר מירידה של 11.3% שצפו האנליסטים. ירידה חדה במיוחד נרשמה ביצוא מוליכים למחצה, שצנח ב-28.1%. היבוא ירד ב-2.7% לעומת ציפיות ל-8.1%.

אמש (ד') חתך הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ב-0.25% בהתאם לתחזיות, אך יו"ר הפד ג'רום פאואל הבהיר כי אין מדובר בתחילתה של מגמה, ושלח את שוקי וול סטריט לירידות. 

עוד כתבות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אירופה; סנאפצ'אט מזנקת במסחר המוקדם

אינטל נופלת ב-7% במסחר המוקדם לאחר שהחמיצה את הציפיות למכירות ברבעון הראשון של 2024 ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון