גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פעם ביובל: בית ההשקעות פסגות חגג 50 שנות חברות בבורסה

וגם: עו"ד גבי הייק פורש מפירמת עוה"ד גולדפרב זליגמן, בעלי השליטה בנתנאל גרופ ויתרו על שדרוג השכר שביקשו והאריכו תנאי כהונתם, בכירים מממשלת אוגנדה ביקרו בחווה של טוגדר, ועידו חג'ג' וחיים הורביץ הגדילו את החזקתם בחברת הקנאביס יוניבו

קרן ברנע  אייל גורן שלמה פשה ברק סורני תמרה דירקטור יפעת מזרחי אלונה אריאלי להב ורמי יערי / צילום: עומר מסינגר
קרן ברנע אייל גורן שלמה פשה ברק סורני תמרה דירקטור יפעת מזרחי אלונה אריאלי להב ורמי יערי / צילום: עומר מסינגר

את יום המסחר בבורסה בתל-אביב פתחה הבוקר (ג'), לראשונה בתולדותיה, הנהלת בית ההשקעות פסגות, לרגל 50 שנה להיותו של בית ההשקעות חבר בורסה. כאמור, למרות שמדובר ביובל, זו השנה הראשונה בה עולים חברי ההנהלה על הפודיום, ופותחים יחד את המסחר.

ברק סורני, מנכ"ל פסגות, הסביר "יש לנו אחריות ומחויבות לקיומה של בורסה מקומית חזקה ותוססת, ככלי שמשכלל את המשק ומקדם את התפתחותו הכלכלית. לאור השקת האמנה להשקעות אחראיות אנו מסיימים בימים אלו את ניתוח כל החברות הנסחרות במדד ת"א 125 לפי הפרמטרים של השקעה אחראית. כל השקעה תנוקד ותוצף בוועדות השקעה כחלק מהסיכונים או היתרונות שמנהל השקעה צריך להביא בחשבון בבואו לקבל החלטה על השקעה".

אמנון נויבך, יו"ר הבורסה, אמר כי "פסגות בגלגוליה השונים מייצגת את ההתפתחויות שעברו על שוק ההון בישראל מראשית שנות השישים ועד השינויים הרגולטוריים של העשורים האחרונים".

הצטרפו לחגיגות היובל: שלמה פשה, המשנה למנכ"ל פסגות; קרן ברנע, סמנכ"לית השיווק; אייל גורן, מנכ"ל קרנות נאמנות ומדדים; תמרה דירקטור, מנכ"לית פסגות ני"ע; יפעת מזרחי, מנכ"לית פסגות גמל לפנסיה; אלונה אריאלי להב, סמנכ"לית בכירה לקשרי חוץ ותקשורת; ורמי יערי, סמנכ"ל בכיר חטיבת לקוחות.

בעלי השליטה בנתנאל גרופ ויתרו על שדרוג השכר שביקשו והאריכו תנאי כהונתם

אחרי שהאחים אריה ודני נתנאל, העומדים בראשות חברת הנדל"ן נתנאל גרופ, ויתרו על שידרוג משמעותי אותו ביקשו לדמי הניהול החודשיים שלהם, בעלי מניות החברה אישרו בימים האחרונים את עדכון והארכת תנאי כהונתם בחברה.

תחילה ביקשו השניים העלאה של 20% בתגמול החודשי שלהם בחברה - עבור דני נתנאל המכהן כמנכ"ל לסכום של 113.5 אלף שקל, ולאריה בתפקידו כיו"ר, לסכום של 102.5 אלף שקל.

אולם, לקראת מועד האסיפה נתנאל גרופ נאלצה לדחות פעמיים את כינוסה לשם "מיצוי דיונים עם בעלי מניות", עד שלבסוף הודיעה כי "דמי הניהול יהיו ללא שינוי ביחס לתנאים הקיימים".

מדובר, לפי החברה, בדמי ניהול חודשיים של 94.5 אלף שקל למנכ"ל ושל 95.5 אלף שקל ליו"ר שהיקף משרתו 80%. זאת נוסף למענק על בסיס תוצאות החברה ועוד הטבות. ב-2018 עלות העסקתם עמדה על כ-1-1.1 מיליון שקל לכל אחד.

עוד אישרו כעת בעלי המניות באסיפה את עדכון מדיניות התגמול בחברה. אריה ודני נתנאל כבר התמודדו בעבר עם התנגדות בעלי המניות לתגמולים שלהם, כשבאוקטובר 2018 החליטה אסיפת בעלי המניות לא לאשר עדכון שביקשו לבצע בתנאי כהונתם.

האחים נתנאל מחזיקים בשליטה בנתנאל גרופ יחד עם מאיר ואבנר נתנאל באמצעות החברה הפרטית רישן השקעות.

נתנאל גרופ, העוסקת בייזום, בהקמה ומכירת פרויקטים למגורים בישראל, עלתה לכותרות בחודש שעבר כשעדכנה על כניסתו לתוקף של הסכם שכירות בבניין המשרדים "בית גאון" בתל-אביב, שנחתם מול רשת מלונות הבוטיק "בראון", המתכננת להסב את עיקר שטחי הנכס למלון.

בעקבות העדכון קפצה נתנאל גרופ  ב-17% תוך יומיים, והשלימה טיפוס של כ-30% מתחילת השנה, לשווי שוק נוכחי של כ-170 מיליון שקל.

ככל הידוע, במרכז העסקה מול מלונות "בראון" ניצב ניר ויצמן, בנו של איש המלונאות מני ויצמן, שמצד אחד הוא שותף של חברת נתנאל להחזקה בבית גאון, באמצעות חברה פרטית, ומצד שני גם ניצב בצד השוכר, כשותף לבעלות ברשת מלונות "בראון" יחד עם ליאון אביגד וניצן פרי.

במסגרת העסקה רשת בראון תשכור את מלוא זכויותיהם של נתנאל ושל ויצמן בבית גאון לתקופה של 10 שנים, עם אפשרות להארכת התקופה עד 15 שנים נוספות, תמורת דמי שכירות שנתיים של 16 מיליון שקל - מחצית הסכום יהיה חלקה של נתנאל ומחצית של ויצמן.

עוד עדכנה נתנאל באחרונה כי היא בוחנת אפשרות להותיר את פעילות הנדל"ן המניב שלה בידיה ולפצל את פעילות הנדל"ן היזמי שלה לחברה אחות, שבעלי מניותיה יהיו בעלי מניות נתנאל.

אביב לוי

בית גיבור ספורט / צלם : תמר מצפי

ניר ויצמן / צילום: רפי דלויה*

עו"ד גבי הייק פורש מפירמת עוה"ד גולדפרב זליגמן 

עו"דגבי הייק, שותף בכיר בפירמת עוה"ד גולדפרב זליגמן, פורש מהמשרד. כך נודע "לגלובס". הייק, שותף בכיר בפירמה, המומחה בתחום המסחרי ושוק ההון, מתכוון לנצל את מומחיותו בתחום, וללוות חברות ואנשי עסקים בגיוסי הון ובעיסקאות.

הייק, בן 65, שימש כמספר 2 במשרד עוה"ד זליגמן, שלפני מספר שנים התמזג עם גולדפרב לוי ערן - מיזוג שהוליד את פירמת גולדפרב זליגמן, שבראשה עומדים עורכי הדין אלי זהר ויודי לוי. ב-40 שנותיו כעורך דין בתחום המסחרי, ליווה הייק מאות הנפקות, גיוסי הון ציבוריים ופרטיים, ומיזוגים ורכישות, לרבות שש הנפקות בבורסה האוסטרלית של חברות ועסקים ישראלים. בין היתר טיפל בזמנו במיזוג בין אסם לנסטלה, שבו ייצג את נסטלה.

הייק עוד זוכר את הימים שבהם התשקיפים היו "עמוסי פרטים, שברובם היו לא רלוונטים למשקיע, עם רגולציה יחסית נוחה", בהשוואה לאלה היום, שהם לדבריו "קצרים ומתומצתים אך תחת רגולציה כבדה".

ההתערבות החזקה של הרגולטור, הוא אומר, פגעה במוטיבציה של חברות להרשם למסחר ודירבנה חברות רבות למחוק את ניירות הערך שלהן מהמסחר. "הזהרתי בזמנו שעודף רגולציה עלול לפגוע באופן קשה בשוק ההון, וחסרונו עולה על יתרונותיו. מאז היה גידול שלילי במספר החברות שמניותיהן נרשמו למסחר בבורסה. לשבחם של אנשי רשות ני"ע, ייאמר כי הם ראו את ההשפעה השלילית של עודף הרגולציה וכיום רואים שינוי בכיוון של הרגולטור, ובמקביל גידול משמעותי במספר ההליכים המשפטיים שיוזמים משקיעים שמרגישים שנפגעו על ידי מקבלי ההחלטות בחברות הציבוריות".

הדס מגן

עוד גבי הייק /צילום:  תמר מצפי

טוב שיש "תוכנית אוגנדה": בכירים מממשלת אוגנדה ביקרו בחווה של טוגדר

אל חוות הקנאביס של חברת טוגדר הישראלית, הגיעו בשבוע שעבר בכירים ממשרד הבריאות האוגנדי,  ערב קבלת תקן ה-GACP - האישור האירופאי לתקני חוות גידול קנאביס. את המשלחת אירח ניר סוסינסקי, מבעלי טוגדר. היום הודיעה החברה כי קיבלה את אישור העמידה בתקנים, מחברת התעדה גרמנית.

החווה כבר הגיעה לקציר ראשון, ולאחר האישור תוכל להעביר את התוצרת למתקן עיבוד וייצור באירופה, במטרה להתחיל למכור את הסחורה באירופה בקרוב, והחברה כבר מנהלת מו"מ להתקשרות עם מפעל אירופאי כזה. כדי לבצע את ההעברה על טוגדר לקבל אישור רשמי ליצוא קנאביס מאוגנדה וליבוא קנאביס לגרמניה.

במקביל מקימה החברה מפעל משלה באוגנדה, אשר להערכתה עשוי לקבל את אישור העמידה בתקנים בתחילת 2020.

טוגדר היא החברה הראשונה הפועלת בתחום הקנאביס באוגנדה, וכרגע פועלות במדינה ארבע חברות בתחום, כאשר טוגדר היא המתקדמת ביניהן. בביקור השתתפו שרה א. אופנדי, שרת הבריאות של אוגנדה וד"ר הנרי ג'י מוובסה, מנהל שירותי הבריאות הכלליים מטעם הממשלה. השניים ערכו ביקור במתקני החברה, וחתמו בספר המבקרים, בו הביעו את הערכתם לפעילות טוגדר במדינה ולטכנולוגיה הישראלית בכלל.

גלי וינרב

חממת הקנאביס של טוגדר באוגנדה: ניר סוסינקי ונציג הנשיא באוגנדה / צילום: טוגדר פארמה

עידו חג'ג' וחיים הורביץ הגדילו את החזקתם בחברת הקנאביס יוניבו

דווקא בתקופה של שקט יחסי בגזרת ההשקעות והמינויים של בכירי המשק ו"סלבס" ממגזרים שונים בתחום הקנאביס, הגדילו בעלי העניין בחברת יוניבו, חיים הורביץ, משקיע ביומד ובעבר מנהל ודירקטור בטבע ובנו של מנכ"ל טבע המיתולוגי אלי הורביץ; ועידו חג'ג', מבעלי השליטה בקבוצת הנדל"ן חג'ג', את החזקתם בחברה.

הגידול הוא בעקבות הנפקה פרטית עליה הודיעה החברה לפני כשבועיים. חג'ג' השקיע כמיליון שקל בחברה לפי שער של 3 שקל למניה, ואילו הורביץ השקיע חצי מיליון שקל לפי אותו מחיר. כמו כן קיבלו השניים אופציות למניות ללא תשלום. לאחר ההנפקה יחזיק חג'ג' כ-6.26% מהחברה ואילו הורביץ יחזיק 2.46%.

המחיר מהוה דיסקאונט של כ-14% על מחיר מניית החברה היום ודיסקאונט דומה על המחיר ביום ההכרזה על ההנפקה, בסוף יולי. מניית החברה ירדה בשעה זו בכ-1.5%, ויוניבו נסחרת לפי שווי של 82 מיליון שקל. מניית החברה איבדה כ-50% מהשיא אליו הגיעה בפברואר, במגמה דומה ליתר הסקטור.

גלי וינרב

עידו חג'ג' /צילום:  עינת לברון

עוד כתבות

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון