גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגירה שלילית בת"א: בזק זינקה ב-4.7%, טבע איבדה 3.7%; מניות הביטוח בולטות בצד השלילי

מדד ת"א 35 איבד 0.45%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.54%, ומדד הבנקים נסגר ללא שינוי מהותי ● מניות הביטוח בלטו לשלילה, הראל הודיעה כי תפסיד ברבעון השלישי עד 260 מיליון שקל בגלל הפרשת ענק

בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות על רקע הפתיחה ההססנית בוול סטריט. מדד ת"א 35 איבד 0.45%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.54%, ומדד הבנקים נסגר ללא שינוי מהותי. 

מניית בזק  זינקה ב-4.7%, טבע  איבדה 3.7%, פתאל החזקות  בלטה בירידה של 0.6% במחזור מסחר חריג, ומניית פועלים  עלתה בכ-1%.

פריגו איבדה 4% לאחר פרסום הדוחות. 

מניות הביטוח בלטו לשלילה, וזאת לאחר שהראל   עדכנה הבוקר אודות "השפעות ירידת עקום ריבית חסרת סיכון על דוחות החברה לרבעון השלישי. מנייתה של מגדל  איבדה 4%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.27 מיליארד דולר.

15:00

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל בנטייה שלילית, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו בסקירתם השבועית, כי "השווקים הפיננסיים צלחו בשבוע החולף לא מעט מהמורות בדמות החלטת הריבית בארה"ב, שלל נתוני מאקרו והתפתחויות בגזרת הסחר. המשך הסנטימנט החיובי הצביע על כך שהשווקים היו ערוכים לפסק הזמן בתוואי הפחתות הריבית שעליו אותת הפד, ולכך שסביבת הפעילות מאיטה, עם דגש על פעילות התעשייה".

לפי אי.בי.אי, "השווקים הפיננסיים בעולם מגלמים כיום הערכה כי הכלכלה הגלובלית אמנם מאיטה, אך ההסתברות למיתון עדיין אינה גבוהה, בין היתר על רקע המדיניות המוניטרית המרחיבה. לכן, המדיניות המוניטרית המרחיבה וסביבת ריביות נמוכה-שלילית מובילות להמשך זרימת כספים לנכסי הסיכון".

באי.בי.אי סבורים, כי "מעבר לטווח הקצר, נדרשת להערכתנו פרמיית סיכון גבוהה יותר מזו שגלומה כיום בנכסי הסיכון, הן בשוק המניות והן באיגרות החוב הקונצרניות המאופיינות במרווחים נמוכים".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית הראל השקעות  נחלשת בכ-3%-2%. ברקע למסחר, קבוצת הביטוח והפיננסים עדכנה הבוקר על אודות "השפעות ירידת עקום ריבית חסרת סיכון על דוחות החברה לרבעון 3 2019". בלאומי שוקי הון ציינו כי ההודעה וההשפעה השלילית שלה היו צפויות, וכי המניה "לא הייתה יקרה גם לפני ההודעה האמורה, כך שאם תהיינה ירידות שערים במניה, היינו מנצלים אותן להגדלת חשיפה".

מדד הביטוח בולט בצד השלילי, עם ירידה של עד 2%. בין מניות המדד, אלה של מגדל  והפניקס  נחלשות בכ-5%-3%, ומנורה וכלל יורדות בכ-2%-1%.

עוד בין היורדות במדד המוביל, מניית אופקו   מאבדת עד 4%, ועוד בין הדואליות מניות טאואר   ואלביט מערכות   נחלשות בכ-2%-1%. ברקע למסחר באופקו, החברה פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה.

בצד החיובי של ת"א 35, מניית איי.אפ.אפ  מתחזקת בכ-3%-2%, כשברקע למסחר החברה פרסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות הרבעוניות, ומניית בזק  מטפסת בכ-3%.

מניית פתאל החזקות  מרכזת מחזור מסחר גדול, שבו היא רושמת שינויים מתונים.

עוד במסחר, מניית אלוט  , שפרסמה גם היא את דוחותיה הכספיים, קופצת בכ-6%. בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו כי תוצאותיה של אלוט היו בהתאם לצפי והותירו את המלצתם על המניה על "תשואת שוק" תוך שציינו כי הם "ממתינים למימוש הקטליזטורים החיוביים".

גם מניית בראק אן.וי  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, שבו היא מאבדת כ-2%, וכן מרכזת עניין מניית רבוע כחול נדל"ן  שנחלשת בכ-2%-1%.

חברת קומפיוגן  פרסמה אתמול בשעות הצהריים תוצאות קליניות ראשוניות מניסוי שלב 1 בקשר למוצר שהיא מפתחת, ואחרי זינוק של כ-13% שהציגה מנייתה אתמול היא ממשיכה לטפס גם היום, ומוסיפה לערכה כ-6%.

באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

12:00

המסחר בת"א מתנהל בירידות שערים קלות של עד 0.3% בשני המדדים המרכזיים. מדד ת"א-90 מאבד כ-0.6%. בצד השלילי של תא"-35 בולטת מניית אופקו בירידה של 2.5%.

עוד בולטות בירידות של 1.5% עד 2% מניות הראל , טאואר  , הפניקס , ארפורט סיטי , אלביט מערכות   וטבע  .

מן העבר השני בולטת מניית איי.אפ.אפ   בעלייה של 2.5% ושפיר הנדסה  מוסיפה כ-2%.    

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר ללא שינויים מהותיים במדדים המרכזיים, שרושמים ירידות קלות סביב רמות הפתיחה. מניית טבע   מאזנת את הפער שאיתו חזרה מהמסחר בניו יורק אתמול, ומאבדת כ-2%.

הראל  יורדת בשיעור דומה לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח שלפיה תפסיד ברבעון השני עד 260 מיליון שקל, בעקבות ביצוע הפרשה של 900 מיליון שקל כתוצאה מירידת הריבית.

מקרב מניות השורה השנייה בולטת אלוט   שמזנקת בכ-6%. 

06:00

המסחר הבוקר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע האופטימיות אתמול בשוקי העולם, בציפייה לאפשרות של ביטול מכסים שהטילה ארה"ב על סין במסגרת מלחמת הסחר. 

לאחר יום מסחר תנודתי והפכפך, בו המדדים המובילים נעו מעליות לירידות, הסתיים המסחר בוול סטריט בשינויים קלים, אך בשיאים חדשים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, והנאסד"ק ננעל כמעט ללא שינוי, עם עלייה של 0.02%, שניהם ננעלו ברמתם הגבוהה אי-פעם. מדד S&P 500 ירד ב-0.1%.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, טבע חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של כ-3%, וטאואר עם פער שלילי של כ-1%. עם פער חיובי של כ-2% חוזרת איי.אפ.אפ, ומניות אופקו הלת', לייבפרסון ואורמת חוזרות עם פער חיובי של כ-1%.

לאחר מספר ימי עליות ושיאים חדשים במדד ת"א 125, אתמול ננעל המסחר בבורסה בתל אביב במגמה מעורבת: מדד ת"א 35 עלה ב-0.2%, מדד ת"א 125 שנסחר בירידות קלות עבר בנעילה לעלייה סמלית של 0.03%, ומדד ת"א 90 רשם ירידה של 0.5%.

המסחר בבורסות אירופה ננעל אמש בעליות שערים, מדד דאקס עלה ב-0.1%, הפוטסי טיפס ב-0.3% והקאק הוסיף 0.4%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.2%.

עוד כתבות

שוק הנדל''ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע / צילום: Shutterstock

הכלכלן הראשי: שוק הנדל"ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע

ברבעון הראשון של השנה נמכרו הכי הרבה דיורת מאז הרבעון השני 2022 ● עם זאת, הנתונים נמוכים בכ-17% מהמוצע חודשי רב שנתי של רכישת דירות, והדרך להתאוששות הענף עוד רחוקה ● וגם, כמה דירות רכשו תושבי חוץ?

בית דיזנגוף, השבוע. ריק ועזוב / צילום: ניר וייס ודררו

על מצבו העגום של הבניין שבו הוכרזה עצמאות ישראל

כל מי שעובר בשדרות רוטשילד בתל אביב יכול לראות מה עלה בגורלו של הבניין האייקוני בו דוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ● ההזנחה הפושעת של הבניין כמו מטאפורה למצב המדינה

דורון טאובמן / צילום: אמנון חורש

זה עורך הדין שייצג את הממשלה בבג"ץ חוק הגיוס

בחודש שעבר אישרה היועמ"שית לממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ חוק הגיוס ● מי שהסכים לקחת את המשימה הוא עו"ד דורון טאובמן, שותף במשרד רם כספי, בעל ניסיון בייצוג בבג"צים המציגים עמדה שמרנית ● בין היתר מייצג טאובמן את הרבנים הראשיים בבג"ץ מתווה הכותל

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

תע''ש רמת השרון / צילום: תמר מצפי

התוצאה המפתיעה והמטרידה של מחדל החימושים: תידחה בנייתן של 36 אלף דירות במרכז

הממשלה מקדמת בימים אלה החלטה לדחיית פינוי מפעל תע"ש רמת השרון, בשל "המאמץ המלחמתי", כך נודע לגלובס ● זוהי הודאה של מערכת הביטחון בכישלון לתכנן לטווח רחוק ובמחדל חימושים שפוגע כעת גם בשוק הדיור

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה ● האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

מגמה מעורבת בוול סטריט; דרופבוקס מתרוממת בכ-1.8%

נעילה חיובית באירופה ● מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

השר ברקת: "הצעד של ארדואן יפגע בעיקר בתדמית הכלכלה הטורקית"

לפי נוכחים בכנס מכון היצוא בנושא קשרי הסחר של ישראל עם טורקיה אמר שר הכלכלה ניר ברקת כי תגובה לטורקיה תפגע ביוקר המחיה ● אך לא כולם מסכימים, יעל רביע־צדוק, סמנכ"לית כלכלה במשרד החוץ אמרה כי "צריך לצמצם את היקפי הסחר עם טורקיה"

צילום: איל יצהר

38 שופטים חדשים נבחרו לבתי משפט השלום. הרשימה המלאה

הוועדה לבחירת שופטים מינתה היום 38 שופטים חדשים לבתי משפט השלום בתל אביב ובמחוז מרכז, בהם עורכי דין מהמגזר הפרטי בתחום האזרחי והפלילי, פרקליטים ורשמים בכירים ● מחצית מהשופטים החדשים - נשים

אלכס קארפ, מנכ''ל פלנטיר / צילום: ap, Thibault Camus

ענקית ה-AI הייתה אחת מהמניות האהודות בוול סטריט. ואז היא פרסמה דוחות

פלנטיר, אחת החברות הגדולות בתחומי ה־AI, נסקה בשנה האחרונה ביותר מ־175% והפכה לאחת המניות היקרות בוול סטריט ● עד שהגיעו הדוחות שהביאו לצניחה של 15% במניה

מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ

חסכונית וזולה: המכונית שעשויה לטלטל את השוק תגיע בקרוב לישראל

מכונית הסופר־מיני ההיברידית MG3 של קבוצת SAIC הסינית, שנחשבת ההיברידית "המלאה" הזולה באירופה, צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה ● דלק מוטורס השיקה השבוע קרוס־אובר חשמלי חדש של NIO ● וגם: יצרנית הרכב הסינית GAC חוזרת לישראל ● השבוע בענף הרכב

עידו אהרונוביץ / צילום: מסע ישראלי

הסדנה שטייסי הקרב עוברים כדי לעבד את חוויות המלחמה

חיל האוויר וארגון מסע ישראלי מציעים לטייסים סדנה בת יומיים שבה הם רוכשים כלים להתמודדות עם קשיים רגשיים ומנטליים ● "אלה דברים שלא יעלו בתחקיר מבצעי", מסבירים המארגנים ● ישראל מתגייסת

רינת אפרימה, מנכ''לית קימברלי קלארק ישראל / צילום: נירי גתמון

אחרי 7 חודשים עם מ"מ: זו המנכ"לית החדשה של קימברלי קלארק ישראל

אפרימה תחליף את דורון רוזנפלד, סמנכ''ל הכספים, שכיהן כמ"מ מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל מאז סוף ספטמבר 2023, לאחר שטל רבן הודיע על פרישה

ערן כהן, מנכ''ל אלסטום ישראל / צילום: אלסטום

מנכ"ל אלסטום בישראל לא חושב שצפויה בריחת משקיעים: "הפן הכלכלי קובע"

ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל, תאגיד התשתיות הצרפתי, מסביר כי פעילות החברות הזרות לא נפגעה, למרות המלחמה: "מה שמוביל זה האינטרס העסקי" ● בראיון לגלובס הוא מתייחס לראשונה לטענות על עיכוב בקו האדום ולעזיבת החברה הספרדית שבנתה את הרכבת הקלה בירושלים

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

ישראל מנעה מארדואן מרחב הכחשה, וטורקיה נסוגה מההקלות בסחר - בינתיים

משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל - אך הפרסומים בתקשורת הישראלית וההודעה החריפה של שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא שברו את הכלים 

משלוח יצוא בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

"תהיו עם היד על הדופק": האזהרה לישראלים שמייצאים לדרום אפריקה

ברקע עצירת היבוא מטורקיה, חברת הביטוח "אשרא" פירסמה אזהרה ליצואנים לדרא"פ ● הבחירות במדינה בסוף החודש עלול לפגוע "בקשרי המסחר בין המדינות, באופן דומה למקרה של טורקיה"

''ספגטי'' טונה. כחולת סנפיר מיוון / צילום: אסף קרלה

לקח קצת זמן, אבל יובל בן נריה יכול להסתכל בסיפוק על החוויה שמקבלים היום באיי

מסעדת העילית היפנית, שאיבדה טבח בנובה, נסגרה לכמה חודשים ● היא נפתחה מחדש נגישה יותר, תוך שמירה על עומק הטעמים והייחודיות

שיגור מיירט חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הרכיבים המזויפים במטוסים, והטילים היקרים שגורמים מבוכה לארה״ב

לגלובס נודע כי החברה הביטחונית הממשלתית תומר מגייסת 60 עובדים חדשים, אלביט עם הזמנה ראשונה למערכות מרגמה, בריטניה שוקלת להיכנס לתוכנית מערך ההגנה האירופית, טורקיה מנסה לרכוש מטוסי קרב ממקורות רבים, ובכיר גרמני קורא להגדלה משמעותית של תקציב הביטחון ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות