בית המשפט העליון / צילום: shutterstock
לפי סקר מיוחד של "גלובס" ומכון "שילוב", שליש מהציבור לא מאמין לפרקליטות, לבתי המשפט או למשטרה. מה צריך לעשות כדי לשפר את המצב? בכירים בממשל ובמערכת הפוליטית בטורים מיוחדים על אמון הציבור במוסדות שלטון החוק.
ככל שנתמיד במאמץ לתקן, לשפר ולייעל את השירות הניתן לציבור בבתי המשפט, תוך שמירה על אופייה של הרשות השופטת כרשות עצמאית, מקצועית, בלתי תלויה וא-פוליטית - כך נבטיח את אמון הציבור בה ● לחצו כאן לכתבה המלאה
קל לפגוע באמון הציבור, אך לשקמו קשה מאוד. ההצלחה במשימה זו אינה תלויה רק במערכת המשפט, היא תלויה גם ביכולתנו להסדיר את יחסי הרשות המחוקקת והרשות השופטת בחוק יסוד החקיקה שחייב להיות חלק מחוקת מדינת ישראל ● לחצו כאן לכתבה המלאה
ישנה תפיסה שלפיה אסור לשר לבקר את המערכות שעליהן הוא אחראי. אך זה בדיוק התפקיד שלנו ואחת מהסיבות לכך שהציבור שלח אותנו לבצע את תפקידנו ● לחצו כאן לכתבה המלאה
רק כשנסיים את המחלוקת בנוגע לסמכויות בית המשפט העליון נוכל להתאחד סביב המוסד, שגם אם לא נאהב פסיקה כזו או אחרת שלו - נאמין בו ● לחצו כאן לכתבה המלאה
"ובמדינתנו פנימה יהיה הצדק השליט העליון, השליט גם על שליטיה" - כך כתב מנחם בגין עם קום מדינת ישראל. בלי מערכות אכיפת חוק חזקות ובתי משפט עצמאיים, מדינת ישראל לא תהיה יותר מדינה דמוקרטית ● לחצו כאן לכתבה המלאה
בתחילת שנות ה-80 האקטיביזם השיפוטי, שבעבר פעל להבטיח זכויות אדם, שינה את אופיו והתמקד בהענקת סמכויות ועוצמה לבית המשפט העליון וליועץ המשפטי, שהפכו שותפים מרכזיים בניהול המדינה ● לחצו כאן לכתבה המלאה
מדוע ראוי בית המשפט לאמון? כי הוא עושה מלאכתו מקצועית, בהכרעות מנומקות, והוא נכס אסטרטגי - לא פחות - חיצוני ופנימי למדינת ישראל, ולא אחת שכפ"ץ כלפי שונאינו ● לחצו כאן לכתבה המלאה