גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בירידות; מקרה ראשון של וירוס הריאות התגלה בארה"ב

דאו ג'ונס ירד ב-0.5%, S&P 500 נחלש ב-0.3%, והנאסד"ק איבד 0.2% ● ירידות במניות התעופה והתיירות ● בואינג צללה לאחר חדשות כי מטוס 737 מקס לא יאושר לשוב לשימוש לפני הקיץ ● באירופה מדדי פוטסי וקאק 40 איבדו 0.5%, דאקס עלה ב-0.1%, ומדד סטוקס 600 הכלל-אירופי ירד ב-0.2%

מסחר בוול סטריט / צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט הסתיים הערב (ג') בירידות, כשברקע ההודעה כי נוסע מסין אובחן כמקרה הראשון בארה"ב של וירוס הריאות ממשפחת נגיפי קורונה. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5%, S&P 500 נחלש ב-0.3%, והנאסד"ק איבד 0.2%.

22:30

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CDC) דיווח על גילוי מקרה ראשון בארה"ב של וירוס הריאות שהתגלה בסין. המקרה דווח בוושינגטון הבירה. מניות מגזרי התעופה והמלונאות בולטות בצד השלילי ובהן ווויין ריזורטס לאס וגאס סנדס מריוט , דלתא איירליינס יונייטד איירליינס  ואמריקן איירליינס .

21:00

מדד דאו ג'ונס מאבד כ-0.6%, S&P 500 ונאסד"ק יורדים בכ-0.4%. מניית בואינג  יורדת בכ-5% לאחר חדשות ולפיהן יצרנית המטוסים אינה צופה כי הרגולטורים יאשרו את דגם 737 מקס לפני הקיץ.

הזהב נחלש ב-0.1% למחיר של 1,558.5 דולר לאונקיה. הנפט יורד ב-0.2% למחיר של 58.42 דולר לחבית נפט מסוג WTI.

הדולר נחלש מול סל המטבעות בכ-0.1% ומול הין היפני ב-0.37%, לשער של 10.7 ין לדולר. הליש"ט מתחזקת מול הדולר ב-0.34% לשער של 1.3 דולר לליש"ט והאירו נסחר כמעט ללא שינוי מול הדולר בשער של 1.10 דולר לאירו.

20:00

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות כשהמדדים המובילים נסחרים בשינויים קלים סביב רמות הפתיחה.

בין המניות שמרכזות עניין, מניית בנק מורגן סטנלי  יורדת ב-3.5% לאחר הורדת המלצה של סיטיגרופ מ"קניה" ל"החזק". לדברי החברה אין מספיק אפסייד במניה כדי להצדיק המלצת קניה.

מניית יצרנית תחליפי הבשר ביונד מיט  מזנקת ב-13% לאחר שרשת סטארבקס  הודיעה על תוכנית להוסיף יותר מוצרים מן הצומח לתפריט שלה. בנוסף, מקדונלדס  הודיעה כי תבחן המבורגרים מן הצומח בקנדה.

מניית טסלה  עולה ב-6% לאחר שחברת ניו סטריט ריסרץ' העלתה את מחיר היעד למניה ל-800 דולר ושבה וחזרה על המלצת "קניה" למניה. מניית יצרנית המכוניות החשמליות יותר מהכפילה את עצמה בשלושת החודשים האחרונים.

מניית אובר  קופצת ב-5% לאחר שהחברה הודיעה כי מכרה את עסקי שליחויות המזון בהודו למתחרה זומאטו. חברת הנסיעות השיתופיות גם נבחרה כמניית הטכנולוגיה המובילה של מורגן סטנלי ל-2020, שמעריכים כי המניה עשויה לעלות ב-60% השנה.

18:45

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות, לאחר שנפתח בירידות. הנאסד"ק עולה בכ-0.1% לשיא חדש, בהובלת אמזון . מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים בכ-0.1%.

המסחר בבורסות אירופה הסתיים בעיקר בירידות. בלונדון איבד מדד פוטסי כ-0.5%, וגם מדד קאק 40 הצרפתי ירד בשיעור דומה, ובפרנקפורט עלה מדד דאקס בכ-0.1%. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי ירד ב-0.2%.

17:30

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית מתונה והמדדים המובילים נחלשים בכ-0.2%. בצד השלילי במדד דאו ג'ונס בולטות מניות גולדמן זאקס  וג'י.פי מורגן צ'ייס  המאבדות כ-0.6%. על מדד S&P 500 מעיקים מגזרי החומרים והאנרגיה.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות על רקע חששות בנוגע ליחסי הסחר של ארה"ב וסין והתפרצות וירוס הריאות המסתורי בסין, שדחפו את הדאו לירידות לראשונה מזה שישה ימים. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.2%, ומדדי נאסד"ק ו-S&P 500 מאבדים כ-0.3%.

הרשויות בסין אישרו כי הנגיף, זן חדש ממשפחת נגיפי קורונה, מסוגל לעבור מאדם לאדם ומסרו כי 15 אנשי צוות רפואי נדבקו, מה שהאיץ את החששות מהתפרצות עולמית. נכון ליום שני בערב שישה בני אדם מתו מהמחלה, מתוך 291 מקרים מאומתים בסין.

גם בורסות אירופה רושמות ירידות: בלונדון מאבד מדד פוטסי 0.9%, בפריז יורד קאק 40 ב-0.7%, ובפרנקפורט מדד דאקס נחלש ב-0.1%. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי יורד ב-0.4%.

בשווייץ נפתח כנס דאבוס ה-50, המתמקד במשבר האקלים. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בנאומו בכנס כי הוא "יוכל להתרגל" לריביות שליליות. בנאום שהוקדש להצגת השיפור שחל במצבה הכלכלי והחברתי של ארה"ב תחת כהונתנו, ציין הנשיא האמריקאי את העלייה במספר המועסקים במדינה, את העלייה ההדרגתית בשכר ומדדים נוספים המצביעים על שיפור כלכלי, לצד שינוי תמונת הסחר העולמית בעקבות המאבק עם סין. 

12:00

שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי השלב השני של הסכם הסחר לא אמור להיות "זבנג וגמרנו" מבחינת הסרת כל המכסים שהטילה ארה"ב על סין. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים גובה. החוזים על מדד דאו ג'ונס יורדים ב-0.3%, והחוזים על מדד הנאסד"ק מאבדים 0.5%.

באירופה מנייתה הבנק UBS  צונחת ב-5% לאחר הנמכת תחזיות מצד הבנק. מנגד, מנייתה של חברת התעופה המוזלת איזיג'ט  קופצת כ-4.8% על רקע התחזית של החברה להפסד נמוך מהצפוי במחצית הראשונה של השנה.

על רקע התפרצות נגיף השפעת בסין, מניותיהן של החברות המפתחות חיסון לשפעת מזנקות. מנייתה של Novavax מזנקת ב-11% בטרום-מסחר בוול סטריט לאחר זינוק של 20% אתמול. ביונדווקס הישראלית קפצה אתמול ב-5% בנאסד"ק.

10:30

פתיחה אדומה בבורסות אירופה: בורסת פריז יורדת ב1.2%, בורסת לונדון רושמת ירידות של 1%, בורסת איטליה יורדת ב-0.9%, בורסת גרמניה מאבדת 0.6%.

גם המסחר באסיה ננעל בירידות חדות, כאשר כל המדדים העיקריים נסגרו בטריטוריה שלילית בין היתר בצל החשש מהתפרצות זן חדש של דלקת ריאות בסין.

הירידות החדות שנרשמו באסיה הושפעו מהורדת הדירוג להונג קונג, וזאת על רקע המהומות הנמשכות בעיר שלהערכת סוכנות דירוג האשראי מודי'ס גוררות לחצים על המוסדות הפיננסיים. הבורסה בהונג קונג איבדה 2.8%, שנחאי ירדה ב-1.4%, הניקיי ביפן איבד 0.9%.

מודי'ס חתכה הבוקר את דירוג האשראי של הונג קונג ל-Aa3 מ-Aa2, וזאת על רקע הערכתה כי החוסן במוסדות העירוניים ובשליטת סין "נמוך מבעבר".

"הלחצים על המוסדות בהונג קונג מערערים ישירות את פרופיל האשראי שלה", כתבו במודי'ס. למשנתה, ממשלת הונג קונג סיפקה תגובה עמומה להתחזקות הדמוקרטים בבחירות הישירות בסוף השנה שעברה. עם זאת, מודי'ס הותירה את אופק הדירוג 'חיובי' על רקע החוזק הפיסקלי של הונג קונג. 

ממשלת הונג קונג מסרה כי היא לא מסכימה עם הערכתה זו של מודי'ס והיא "מאוכזבת מאוד" מההחלטה. "אף על פי שהונג קונג התמודדה היטב עם התסיסה החברתית הקשה ביותר מאז שובה לארץ האם בשבעת החודשים האחרונים בערך, ממשלת HKSAR, יחד עם תמיכתה הנחרצת של הממשלה המרכזית, אישרה את עקרון 'מדינה אחת, שתי מערכות' וטיפלה במצב בהתאם לחוק כדי לבלום את האלימות ולהחזיר את הסדר החברתי לתיקנו בהקדם האפשרי", נכתב בהצהרת הממשלה. 

נזכיר כי בספטמבר האחרון סוכנות הדירוג פיץ' הורידה את דירוג האשראי של הונג קונג ל-AA מ-AA פלוס.

בסין נרשם זינוק במספר הנדבקים בנגיף הריאות. מספר הנדבקים במחלת הריאות עלה לכ-200 בני אדם, פי שלושה משהיה ידוע עד כה. גובר החשש מהתפשטות המחלה בשל חגיגות ראש השנה הסינית המצוין השבוע, כאשר מאות מיליוני סינים עלולים להפיץ את המחלה בעודם מטיילים בסין ומחוצה לה.

הבנק היפני הותיר את הריבית ללא שינוי על מינוס 0.1% וחזר על מחויבותו להגדיל את אחזקותיו באג"ח הממשלתיות. חברי הבנק העלו את תחזית הצמיחה לשנה הפיסקלית שמתחילה באפריל ל-0.9% לעומת 0.7% בתחזית קודמת. 

עוד כתבות

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר