גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הטלטלות בארקיע נמשכות: המנכ"ל ניר דגן פורש; אמיר ארז ימונה למנכ"ל החדש

(עדכון) - דגן, שכיהן כמנכ"ל ארקיע בשש השנים האחרונות, יוחלף ע"י מנכ"ל פזגז לשעבר ● ארקיע עוברת טלטלה בחודשים האחרונים בעקבות סגירת שדה דב והירידה בביקוש בטיסות לאילת, התחרות מול חברות לואו קוסט בקווים לאירופה והאכזבה מהפעילות בטיסות להודו ולבנגקוק

ניר דגן / צילום: תמר מצפי
ניר דגן / צילום: תמר מצפי

על רקע המשבר שאליו נקלעה ארקיע, המנכ"ל ניר דגן פורש מהחברה. אמיר ארז, לשעבר מנכ"ל פזגז, ימונה למנכ"ל החדש של חברת התעופה. 

מארקיע נמסר בתגובה: "ניר דגן הודיע לפני מספר שבועות לדירקטוריון על בקשתו לפרוש מתפקידו אחרי כהונה בת שש שנים, במהלכה התפתחה ארקיע והצטיידה במטוסים חדישים. את דגן יחליף עו"ד אמיר ארז, שניהל עד לא מכבר בהצלחה את חברת פזגז. הדירקטוריון והנהלת ארקיע מודים לניר דגן על פעולותיו המשמעותיות למען החברה, ומברכים את אמיר ארז". 

סגירת מעגל 

לפני עשרה ימים הודיע ארז על פרישתו אחרי 13 שנים בקבוצת פז. לפני תפקידו כמנכ"ל פזגז שימש ארז במשך חמש שנים כסמנכ"ל פיתוח עסקי ושירותים בבית הזיקוק של קבוצת פז באשדוד. 

נציין כי במהלך שירותו הצבאי היה ארז טייס בחיל האוויר ובעברו אף שימוש כטייס בארקיע (בין השנים 1994-2007), כך שלמעשה עם מינויו למנכ"ל החברה הוא סוגר כעת מעגל. בנוסף, ארז אף שימש כחבר דירקטוריון ארקיע ב-2006, עם מכירת החברה לאחים נקש. 

בהתייחסות ראשונה ל"גלובס" אמר ארז: "אני נרגש מהאתגר ומודע לכובד האחריות. ארקיע מותג חזק שנכון לו עתיד רחוק. זו חברה ישראלית שתמשיך להמריא כנגד הרוח, ונגיע בבטחה לכל יעד שרוצים. אין טעם לפזר כעת הבטחות, אלא אומר שבאתי לעבוד. הכוונה היא לתת שירות ולהצליח בתחרות". 

לפני כעשרה ימים שיגר ארז לעובדי פזגז מכתב פיוטי, בו הוא הודיע על פרישתו. במכתב היו שזורים מספרים בסדר יורד מ-13 שנותיו בפז ועד ל-1: "דבר 1 שעמד לנגד עיניי תמיד והוא הרווח, אבל לרגע בלי לשכוח את הבסיס והוא האדם". המספרים שאובים מאגדת פסח, והמסר שעולה מהם בעקיפין הוא שארז ייכנס לתפקידו בארקיע לפני פסח הקרוב. 

אמיר ארז / צילום: דפוס גרין

כאמור, ענף התעופה מוכר היטב לארז, שבעברו שימש כטייס בחייל האוויר ואף כטייס של ארקיע וכן כחבר דירקטוריון בארקיע בעת מכירת החברה לאחים נקש. עם השלמת המכירה אף אמר ארז בראיון ל"TheMarker" כי "חברת ארקיע הולכת לשנה קשה מאוד מבחינה תעסוקתית. לא יהיה מנוס מצמצום בכוח-האדם. מדובר ב-70-50 עובדים אשר יצטרכו לעזוב את החברה".

עוד אמר אז ארז: "תוכניתנו היא למצב את ארקיע החדשה לא כחברת תעופה הנגררת וניזונה מהשאריות של אל על וישראייר, אלא כאלטרנטיבה מועדפת לטוס עמה. בכוונתנו לא לשקוט על השמרים".

דברים ברוח דומה יכול ארז להגיד גם היום. אומנם גם הפעילות של אל על ושל ישראייר היא בממדים אחרים לחלוטין מזו שלפני כ-14 שנים, אבל הקושי של ארקיע מציב בפני ארז אתגר שהוא נכנס אליו כשהוא מודע למתרחש.

להוציא את האתגר שמציבה התחרות לארקיע, הצעד הראשון שיידרש מהמנכ"ל החדש הוא לבסס מערכת של אמון מול העובדים. מינוי מנכ"ל חיצוני (שסוגר מעגל במובן מסוים) מהווה אמירה חשובה מצד ההנהלה ביחס לנכונות ולרצון לא רק ליישם את הסכם ההבראה המתגבש בימים אלה, אלא גם למנף את החברה ולנצל את משאביה לטובת התמודדות בתחרות המחריפה בענף. 

צרות בצרורות

פרישת המנכ"ל דגן היא חלק מהטלטלה שעוברת ארקיע בחודשים האחרונים בעקבות סגירת שדה דב והירידה בביקוש בטיסות לאילת, התחרות מול חברות לואו קוסט בקווים לאירופה והאכזבה מהפעילות בטיסות ליעדים רחוקי טווח, להודו ולבנגקוק. 

את הקו לבנגקוק ארקיע סגרה בחודש אוקטובר האחרון, אחרי שנה בלבד. בשעתו הודיעה ארקיע כי מדובר בהפסקה לאור סיום מועד חכירת המטוס ששימש את החברה בטיסות לקו. אלא שההפסקה הזמנית הזו הפכה לקבועה גם אחרי קליטת מטוסי האיירבוס ניאו החדשים שהיו אמורים לשמש את ארקיע בטיסות הארוכות.

קו אחר שארקיע הימרה עליו בזירה הבינלאומית הוא לשני יעדים בהודו, גואה וקוצ'ין. הטיסות הללו פועלות נכון לעכשיו עד לחודש מאי. עם השקת הקווים להודו הצהירה ארקיע כי הטיסות יופעלו במתכונת שנתית בעונת המונסון, כלומר בחודשים יולי אוגוסט, אלא שטיסות למועד שלאחר מכן עדיין לא מופיעות במערכת ההזמנות של ארקיע - ואפשר ללמוד גם מזה באשר לעתיד הקווים.

הצרות של ארקיע ממשיכות גם בזירה המאוד תחרותית בכל הנוגע לקווי הטיסות ליעדים שונים באירופה. פתיחת השמים לפני שש שנים והכניסה המסיבית של חברות הלואו קוסט לישראל הציבה אתגר לא פשוט לשלוש החברות הישראליות, שנהנו הרבה פחות מהגידול בתנועת הנוסעים בקווים הבינלאומיים, שמספרה הגיע ל-24 מיליון נוסעים (הלוך ושוב). את 2019 סיכמו שלוש החברות הישראליות עם נתח של 30.6% מכלל הפעילות הבינלאומית: אל על תפסה נפח של 24%, לעומת 25.2% בשנה הקודמת; ישראייר צמחה מ-2.93% ב-2018 ל-3.19% ב-2019; וארקיע גדלה בשיעור נמוך, מ-3.0% ב-2018 ל-3.16% ב-2019. 

לא קראה נכון את המפה

האם ארקיע לא קראה נכון את המפה? בטיסות הפנים לאילת שולטת ארקיע ב-70% מהשוק, ואת שאר הטיסות מבצעת ישראייר. מאז שעברו הטיסות לקו נתב"ג-רמון עם סגירת שדה דב וסגירת הנמל באילת, צנח הביקוש לטיסות לאילת ב-30%. עם זאת, בניגוד לחשש כי גם ענף המלונאות ישלם את מחיר סגירת השדה, מספר הישראלים שמבקרים באילת לא ירד, המלונות ממשיכים ליהנות מתפוסה גבוהה, כשהנופשים מגיעים לאילת ברכב פרטי. הביקוש בטיסות לאילת ימשיך לרדת, ולא מן הנמנע כי גם המחיר היקר שלהן, שלא ירד במקביל, מרתיע רבים מהנוסעים, שגם עושים תחשיב לפיו הנסיעה מהמרכז ברכב משולה למשך המסע שכולל את הליך הטיסה מנתב"ג לרמון ומשם לאילת.

חודשים ארוכים לפני סגירת שדה דב ב-1 ביולי 2019, המאבקים נגד ובעד סגירת השדה לא ירדו מהכותרות. היה ברור שהחרב שהייתה מונפת מעל השדה התל-אביבי, שאמור להפוך לקרקע לאלפי דירות, תרד עליו לבסוף, והשאלה הייתה מתי. בארקיע היו זחוחים למדי ולא האמינו שמהלך כזה יקרה. ארקיע התעלמה מכך שהמדינה הפכה להיות שותפה בקרקע היקרה הזו, ולכן האינטרס הנדל"ני שלה היה חזק מהאינטרס התעופתי שלא מניב לה הכנסות באותה מידה.

סגירת שדה דב בחודש יולי האחרון הציתה את המשבר בין הנהלת ארקיע לעובדי החברה, שמספרם מנה בשעתו כ-700 עובדים. ימים לאחר סגירת שדה דב בישר אבי נקש, ששימש בשעתו כיו"ר ארקיע, לעובדים כי החברה תיאלץ לפטר כמחצית מהם. הלהבה שהוא הצית הובילה להכרזה על סכסוך עבודה, ומשם לרגיעה ולהבנה שהחברה תידרש להליך התייעלות והבראה. ההליך כלל פיטורים של 120 מעובדי החברה שקיבלו הודעה לאחרונה, במקביל לקיצוץ בשכר העובדים שנשארו. הסכם בין ההנהלה לעובדים מתגבש בימים אלה. החברה פועלת במודל ייחודי, משום שעובדי ארקיע מחזיקים ב-30% ממניות החברה.

זאת ועוד, ב-2018 התחדשה ארקיע בשלושה מטוסי איירבוס חדישים מדגם (LONG RANGE) A321neoLR. מטוסים אלה מיועדים לטיסות לטווח ארוך (עד 8 שעות), ליעדים דוגמת הודו ואיי סיישל, והם כללו השקעה כספית של עשרות מיליוני דולרים ברכישתם. המטוסים כוללים 220 מושבים במחלקה אחת, והם היו אמורים למנף את הפעילות הבינלאומית של ארקיע עם טיסות ליעדים רחוקים יותר; אלא שהפוטנציאל הזה, לפחות נכון לעכשיו, לא מוצה. יתרה מכך, מזה מספר חודשים שאחד מהמטוסים בצי החדש מושבת מפעילות בעקבות תקלה במנוע, כך שמטוס חדש לגמרי, במקום שיטוס בלי הפסקה ויגדיל את ההכנסות לחברה, עומד בהאנגר בנתב"ג ללא פעילות. 

קונסולידציה בענף התעופה? לא אצלנו

בשעה שישראייר חיזקה את מנעד המוצרים שלה לכיוון של חבילות נופש ביעדים קרובים, ארקיע מינפה את התחום הזה הרבה פחות. יש גורמים בענף הסבורים כי במציאות אחרת שבה ישראייר לא הייתה עומדת למכירה בשל הצורך במזומנים לבעליה, קבוצת אי.די.בי - מיזוג בין שתי החברות היה מוביל את שתיהן למקום אחר בתחרות בזירת התעופה המאתגרת.

קונסולידציה בענף התעופה הצילה לא מעט חברות בשווקים שונים. היא זו שהזניקה את השוק בארה"ב, שוק התעופה החזק והרווחי בעולם; ובישראל דווקא הרגולטור, דרך רשות התחרות, מנעו איחוד מתבקש כזה, כשהרשות לא אישרה לאל על למזג את ישראייר לתוכה בטענות לא רלוונטיות. גם דוחות אל על מלמדים על הקושי שהחברה חווה בתחרות המתחזקת בתעופה הישראלית, ויש להניח כי מיזוג כזה היה מאושר כיום ומאפשר לחברות הישראליות להתחזק. 

דגן: "זמן לפתוח דף חדש" 

"לפני מספר חודשים ביקשתי מהדירקטוריון, היו"ר והבעלים לסיים את תפקידי כמנכ"ל", כך כתב הבוקר (ג') דגן במכתב לעובדי ארקיע. מכתב שהוא נאלץ להוציא בעקבות הפרסומים על עזיבתו עוד לפני שהודיע לעובדים. "לאחר 28 שנים בארקיע, מתוכן 24 שנים בתפקידי ניהול, החל מטייס ראשי בצי הפ"א ודרך מנהל וסמנכ"ל מבצעים, המשנה למנכ"ל, מנכ"ל א.מ ומנכ"ל ארקיע, החלטתי שהגיע הזמן לפתוח דף חדש, לי, לכם ולארקיע היקרה והחשובה לי כל-כך. יחד עם היו"ר והדירקטוריון סיכמנו על מועד סיום לקראת האביב, אשר עד אליו נשלים את המשימות הרבות והחשובות שעומדות לפנינו, הכול כדי להביא את ארקיע ערוכה לאביב, לעונה ולשנה חדשה וטובה יותר מקודמתה".

דגן מכהן כמנכל ארקיע מזה שש שנים. קבוצת ג'ורדאש, שבבעלות האחים ג'ו רפי ואבי נקש (שהודיע לאחרונה על פרישתו מתפקיד יו"ר ארקיע, תפקיד שממלא מנכ"ל הקבוצה בישראל אבי חורמרו), מחזיקה בין היתר בבתי מלון (אורכידאה, סתאי, הרברט סמואל), בנמל אילת ובחברת אמפא נדל"ן. בפעילות הבינלאומית שלה מחזיקה הקבוצה גם בחברה העוסקת בליסינג למטוסים - פעילות שלא קשורה לארקיע או לפעילות שמתנהלת תחת חורמרו בישראל.

פרופ' ירון זליכה, שעומד בראש חברת ההחזקות של עובדי ארקיע (חברת תו"ת), מסר ל"גלובס": חברת תו"ת מודה לניר דגן על השנים הרבות שפעל למען ארקיע ועל מאמציו בחודשים האחרונים להוביל תוכנית לחידוש פניה של החברה. אנו מבינים את רצונו של ניר להמשיך הלאה ולהתקדם לעבר אתגרים חדשים. מכל מקום, התוכנית עליה עמלנו כולנו - הנהלה, הסתדרות ועובדים - תעלה את ארקיע לדרך חדשה ומוצלחת כבר השנה". 

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?