גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נמחקו העליות בוול סטריט בנעילה; טסלה חצתה שווי של 100 מיליארד דולר

מדד דאו ג'ונס ננעל ללא שינוי מהותי, כך גם מדד S&P 500 ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● מנוצ'ין: "החתימה על השלב השני בהסכם הסחר יכולה לקרות לפני או אחרי הבחירות" ● בורסות אירופה ננעלו בירידות, הדאקס השיל 0.3%, הקאק איבד 0.6%

פסל השור המפורסם בוול סטריט/ צילום: רויטרס, CARLO ALLEGRI
פסל השור המפורסם בוול סטריט/ צילום: רויטרס, CARLO ALLEGRI

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הערב בעליות קלות שהתמתנו לקראת הסגירה של המסחר. מדד הנאסד"ק טיפס 0.2%, הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי מהותי וכך גם מדד S&P 500.

לאחר זינוק של 80% מתחילת השנה, מנייתה של ביונד מיט  איבדה כ-5%, וזאת על רקע הדיווח כי ברגר קינג חתכה את מחירי ההמבורגרים של אימבוסיבל פוד, יצרנית תחליפי הבשר המתחרה, וזאת על רקע ביקושים נמוכים.

20:45

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.3%, כך גם מדד S&P 500 ומדד הנאסד"ק עולה ב-0.56%.

נטפליקס  מאבדת 3%, אינטל  עולה ב-2.88%, אבוט מטפסת ב-2.6%, טסלה  מזנקת 7% וחוצה שווי שוק של 100 מיליארד דולר.

18:38

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות לקראת פרסום הריבית של הבנק המרכזי של אירופה מחר. מדד הדאקס השיל 0.3%, הקאק איבד 0.6% ומדד הפוטסי הבריטי איבד 0.5%.

בוול סטריט העליות התמתנו לעומת הפתיחה, כאשר מנייתה של יצרנית המטוסים בואינג מאבדת 2% בצל התקלות במטוס מדגם מאקס 737. מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1% לערכו, מדד הנאסד"ק עולה ב-0.5% ומדד S&P 500 עולה ב-0.3%.

מניית טסלה  ממשיכה במומנטום החיובי, ועולה כעת ביותר מ-8%, מה שמשקף לחברה שווי שוק של 106.7 מיליארד דולר. מניית החברה משלימה מהלך עליות של יותר מ-200% מאז חודש מאי האחרון.

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת. עד כה, 10% מהחברות בקרב מדד S&P 500 פרסמו דוחות בעונה הנוכחית, ולפי FactSet, מהן 75% עקפו את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק.

17:30

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב זינקו ב-3.6% בדצמבר לעומת נובמבר, לקצב שנתי של 5.54 מיליון בתים, כך דיווח איגוד סוכני הנדל"ן (NAR). בשנת 2019 כולה נמכרו 5.34 מיליון בתים קיימים, ללא שינוי לעומת 2018.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.5%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.2% ומדד S&P 500 מוסיף 0.3% לערכו. ברקע: עונת הדוחות מעלה הילוך. מניית IBM  קופצת ב-3.5% לאחר הדוחות הטובים, נטפליקס  מאבדת 2.5% לאחר הדוחות שפורסמו אתמול לאחר הנעילה.

הווירוס החדש, Wuhan coronavirus, הגיע אתמול לארה"ב עם מקרה ראשון שדווח במדינת וושינגטון. לדברי גיל בפמן, מבנק לאומי, "מלבד התפרצות נרחבת ודיווחים רבים על הדבקה, הרי שפרטי מהלכי החירום מצד ארגון הבריאות העולמי (WHO) ישפיעו. בפרט, מדובר בהשפעה של הגבלות מידיות וחריפות על נסיעות ועל סחר שיבואו לידי ביטוי בהיחלשות של השווקים הפיננסים ובצפי לכלכלה הגלובלית. מצב כזה עלול להשפיע גם על ראש השנה הסיני שחל בין התאריכים 24-30 בינואר, ומשלב בתוכו הרבה נסיעות ומפגשים.

"בהקשר זה נציין שבניגוד למגמות עולמיות של תנודתיות נמוכה יחסית בשערי החליפין, המטבע הסיני שינה כיוון, הפסיק להתחזק, ונחלש לאחרונה", הוסיף בפמן. "כמו כן, הייתה היחלשות דומה במטבעות דרום מזרח אסיה אחרים כמו אלו של דרום קוריאה וטאיוון. ככל שהמצב יחמיר, ונקווה שלא, עלולה להתפתח מגמה של היחלשות נוספת במטבעות אסיה".

שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, אמר היום כי החתימה על השלב השני בהסכם הסחר מול סין יכולה לקרות לפני או אחרי הבחירות לנשיאות בארה"ב. כלכלני הראל כותבים בסקירתם השבועית, כי "למרות החתימה על הסכם סחר ראשוני - הדרך לסיומה של מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין עדיין ארוכה. ארה"ב וסין חתמו על הסכם סחר רשמי שמקטין את הסבירויות להסלמה בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, חשוב לציין שההסכם אינו פותר את אי-האמון בין הצדדים, והדרישות האמריקאיות לרכישות נוספות של סין יהיו קשות לביצוע. על-פי ההסכם (הקצר) חשוב להדגיש שמלבד הפחתה חלקית, חלק ניכר מהמכסים נותרים על כנם, כנראה כאמצעי של הממשל בארה"ב לוודא שסינים יעמדו בהתחייבויותיהם".

15:30

עליות נרשמות בחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט. הדאו ג'ונס מתחזק ומצביע על עלייה של כ-100 נקודות בפתיחה, על רקע דוחות טובים ל-IBM  ולנטפליקס , שרושמות עליות בטרום מסחר לאחר פרסום הדוחות אתמול לאחר הנעילה. 

באירופה נמשך המסחר ללא מגמה ברורה אם תנודות קלות במדדים המובילים. מדד דאקס  בגרמניה רשם שיא לאחר שיפור בסנטימנט הכלכלי בקריטריונים של "ציפיות" ושל "מצב נוכחי".

12:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בנטייה חיובית קלה ללא תנודות משמעותיות במדדים. מדד סטוקס אירופה 600  רושם עלייה זניחה של 0.05%.

מניית חברת הבנייה Berkeley Group  רושמת עלייה חדה של יותר מ-5% לאחר שהודיעה כי תגדיל את החלוקה לבעלי המניות בקרוב ל-600 מיליון דולר במהלך השנתיים הקרובות.

מניית חברת הביטוח הנורבגית Gjensidige  מזנקת ב-6% לאחר שהחברה הצליחה להכות את תחזיות הרווח לרבעון הרביעי. 

מן העבר השני של מדד סטוקס 600, מניות K+S  צונחות יותר מ-8% לאחר שמניית יצרנית הכימיקלים הגרמנית קיבלה דירוג "ביצועי חסר" מבנק אוף אמריקה.

מניית חברת מוצרי ההיגיינה Essity  מאבדות 3% לאחר שהזהירה כי קיצוץ מחירים יפגע ברווחיה ברבעון הראשון של 2020.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום כי הצמיחה בתוצר המקומי הגולמי של ארה"ב הייתה קרובה יותר ל-4% לולא ההשפעה המתמשכת של העלאת הריבית מצד הפדרל ריזרב. "זה לא היה צריך לקרות", אמר טראמפ. 

טראמפ נפגש היום עם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין בפורום העולמי בדאבוס. הנשיא אמר כי לאיחוד האירופי "אין ברירה" אלא להגיע להסכם סחר חדש מול ארה"ב. 

שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנושין, אמר היום בדאבוס, כי אין דדליין לחתימת הסכם סחר "שלב 2" בין ארה"ב לסין. מנושין אמר כי ההסכם יכול להיחתם גם אחרי הבחירות לנשיאות בארה"ב בנובמבר.  

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר (ד') בעליות שערים מתונות של 0.2% במדד סטוקס אירופה 600 . מניות המדיה מוסיפות 0.5% וירידה של 0.7% נרשמת במגזר הרכב.

המניות ברחבי העולם מתחילות בתהליך התאוששות היום לאחר שסין חשפה צעדים לעצירת ההתפשטות של סוג חדש של נגיף קורונה. מלבד המקרה הבודד שנתגלה בארה"ב ומאות המקרים בסין דווחו מקרים של הנגיף גם בתאילנד, בקוריאה הדרומית ביפן ובטייוואן. עליות צפויות במסחר בוול סטריט היום.

המשקיעים ימשיכו לעקוב אחר הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. בנאומו אתמול בכנס קרא נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למדינות האחרות "להציב את אזרחיהן בראש סדר העדיפויות".

בבורסות אסיה הסתיים המסחר בעליות.

08:40

מתחזקות העליות בשוקי אסיה, ובורסת שנחאי עברה לעליות ומתחזקת בכ-0.5%. עליות של יותר מ-1.2% נרשמות בבורסות קוריאה והונג קונג, וטוקיו עולה ב-0.7%. בשנזן נרשמות עליות של יותר מ-1%.  

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בעליות שערים, בעוד שבורסת שנחאי  נסחרת נגד המגמה ומאבדת פחות מ-0.2%. המסחר מתנהל על רקע חששות המשקיעים מהתפשטות נגיף קורונה שהרג תשעה אנשים בסין עד כה.

מדד הונג קונג הנג סנג , שהוביל את הירידות באסיה אתמול, מטפס ב0.8%. 

המדדים בבורסות סין היבשתית התאוששו לאחר שצנחו ביותר מ-1% מוקדם יותר במסחר. המדדים בבורסת שנזן מטפסים בכ-0.3%.

מדד ניקיי  בטוקיו מטפס ביותר מ-0.5%. בקוריאה  נרשמות עליות של יותר מ-0.7%. הבנק של קוריאה הודיע היום (ד') כי כלכלת המדינה צמחה ב-1.2% על בסיס מנוכה עונתיות ברבעון הרביעי, בהשוואה לרבעון קודם. זוהי ההתרחבות המהירה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2017, ומעל תחזיות לצמיחה של 0.8%.

באוסטרליה מטפס מדד S&P/ASX 200  ביותר מ-1%. 

המסחר בבורסות וול סטריט הסתיים אמש (ג') בירידות, כשברקע ההודעה כי נוסע מסין אובחן כמקרה הראשון בארה"ב של וירוס הריאות ממשפחת נגיפי קורונה. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5%, S&P 500 נחלש ב-0.3%, והנאסד"ק איבד 0.2%.

עוד כתבות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט