גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"רפורמת השכירות בברלין לא תעבור בבית המשפט": חברת הנדל"ן הגרמנית ששומרת על אופטימיות

אחרי שהימרו במאות מיליונים על עסקי הנדל"ן הענפים שהיו למשפחת דיין ולשו"ב בברלין, בחברת אדלר בטוחים שההגבלות מרחיקות הלכת על שוק השכירות יבוטלו • בראיון ל"גלובס" הם מספרים איך זה שהקורונה לא ממש פוגעת בהם, ולמה בכל זאת הם מתכננים לבנות בערים אחרות בגרמניה

בנייני מגורים בברלין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
בנייני מגורים בברלין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בספטמבר 2019, בעוד שוק הנדל"ן הגרמני רוחש שמועות והערכות לגבי רפורמת מחירי השכירות חסרת התקדים שקידמה עיריית ברלין, ובעוד מניות של ענקיות נדל"ן הגרמניות - וגם של חברת איי.די.או גרופ (ADO) הישראלית שהשקיעה בנדל"ן למגורים בבירת גרמניה - הולכות וצוללות, התרחשה אחת העסקאות המעניינות ביותר בתחום הנדל"ן בישראל בשנים האחרונות. חברת אדלר הגרמנית הודיעה על רכישת ADO, שהחזיקה בפורטפוליו בן אלפי דירות בברלין, בפרמיה של קרוב ל-80% ממחיר המניה ובמחיר כולל של 708 מיליון אירו, במזומן.

מאז הרכישה התרחשו התפתחויות רבות: אדלר, ADO פרופרטיז (חברה-בת של ADO גרופ) וחברת ייזום נדל"ן גרמנית בשם קונסוס מוזגו בעסקת מיזוג הפוך משולשת, בתהליך בן כמה שלבים שעורר ביקורת ועימות פומבי עם מחזיקי איגרות החוב של החברה הישראלית; רפורמת השכירות שנכנסה לתוקף בפברואר הפכה למעשה לקיצונית הרבה יותר ממה שהוערך, וכוללת גם הורדת דמי השכירות בחוזים קיימים; ובמרץ התפרצה באירופה מגפת הקורונה, שמאיימת על היבשת במיתון חסר תקדים, ובהערכות שהמשבר הכלכלי הנלווה לה יאפיל על רוב המשברים הקודמים.

למרות כל אלה, שניים מהמנכ"לים המשותפים של חברת אדלר - מקסימיליאן רינקר ותיירי בודמולאן - סבורים כי היה מדובר בהשקעה טובה ובצעד נכון. בראיון ל"גלובס", שהתקיים לפני כשלושה שבועות, הם מגלים כי עסקת הרכישה תומרצה למעשה בשל החשש של מחזיקי המניות העיקריים ב-ADO גרופ (קרן אפולו, משפחת דיין ושיכון ובינוי - האחרונה מכרה את רוב אחזקותיה בחברה עוד קודם) מרפורמת השכירות בעיר, בעוד שהחברה הגרמנית, כשחקנית ותיקה בשוק, העריכה כי תוכל עדיין להרוויח בעיר וכי הרפורמה תיפסל על ידי בתי משפט בטווח של שנה.

השיחה הטלפונית עם השניים מתקיימת בעוד גרמניה נחלצת, בעור שיניה נכון לעכשיו, ובהשקעה של מאות מיליארדים עד כה, מהאיום הכלכלי הנשקף לה כתוצאה מהתפרצות מגפת הקורונה. סוכנויות הדירוג חוזות לה צמיחה שלילית של 6%, הפגיעה הקטנה ביותר באירופה, אולם העתיד לוט בערפל, בעיקר בגלל החשש לגלים נוספים ולהשפעה של המגפה על הכלכלה העולמית.

לאדלר, ששמרה על שמה הגרמני ("נשר") אחרי המיזוג, יש כיום 75 אלף דירות, 2,000 עובדים ומטות שונים, והיא נחשבת לקבוצת הנדל"ן - למגורים - השלישית בגודלה במדינה.

איך זה לנהל חברה בזמן משבר כמו מגפת הקורונה?
"זה תפס אותנו בדיוק כשהתחלנו לאחד את שתי החברות - ADO ואדלר - אז נאלצנו לעשות זאת על בסיס עבודה מהבית, ודרך פגישות מקוונות. זה היה חדש לנו לגמרי. בנוגע להשכרת דירות, המשכנו לאפשר ביקורי דירות וירטואליים. אנחנו חושבים שצלחנו את הזמנים האלה בהצלחה, ואפילו הצלחנו לקדם את האיחוד בין החברות. מבחינתנו, שוק הנדל"ן למגורים בברלין הוא סוג של מקלט-מבטחים בנוגע לקורונה".

לא חשבתם שהשמיים נפלו עליכם?
"לא ממש, התשלומים המשיכו להתקבל באחוזים גבוהים. זה אמנם היה אתגר רציני מבחינה מנהלית, לקיים אך ורק פגישות מרחוק, אבל העסקים לא השתנו מהותית בחודשים הללו. גם אם אתה מתייחס לעבודות בנייה או לשיפוצים, כאן בגרמניה לא היה איסור עליהם כמו במדינות אחרות. היה אולי עיכוב של כמה שבועות בגלל אספקה וחומרים, אבל זה הכול. באיטליה, בצרפת ובבריטניה הכול נעצר לחודשיים, אבל גרמניה עברה את המשבר עד כה יותר טוב משכנותיה האירופיות, וברלין עברה את המשבר אפילו טוב יותר ממקומות אחרים בגרמניה"

הממשלה הגרמנית גיבשה חקיקת בזק שמגינה על שוכרים ומאפשרת לדיירים או לחברות לא לשלם שכירות במשך שלושה חודשים. זה לא השפיע עליכם?
"היחס של הנדל"ן המסחרי בפורטפוליו שלנו אינו גבוה - ופחות מ-10% מהשכירות שלנו באה מעסקים. מבחינת דחיית שכר דירה, רק ב-2% משכר הדירה הכולל שאנחנו גובים קיבלנו דרישה לדחייה, והיא נבעה אך ורק מהעסקים, לא מדיירים. לפי החקיקה, תקופה זו מוגבלת לשלושה חודשים ואנחנו בטוחים שבתוך שישה עד תשעה חודשים נקבל חזרה את החודשיים שכירות הללו שנדחו. אנחנו נמצאים עם השוכרים הללו בקשר".

אילו סיכונים עיקריים אתם רואים כתוצאה ממשבר הקורונה?
"העובדה שאנחנו לא יודעים מתי הוא יסתיים. זו אי-ודאות גדולה לדיירים, לנו, לסביבה העסקית כולה. אבל אנחנו בשוק חזק מאוד. הביקוש לדיור בגרמניה גבוה מאוד. העובדה שאנחנו מאחדים את שלוש החברות לפלטפורמה אחת עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו לחודשים הבאים".

אז שוק המגורים בגרמניה חזק?
"כן, כי אנחנו משכירים דירות במחירים טובים ברחבי גרמניה. המחיר הממוצע של הדירות שאנחנו משכירים הוא 6 אירו למ"ר, אז מדובר בחלק נמוך מההכנסה של הדיירים שלנו. אנחנו לא מאוד מודאגים, כי אפילו במצב של הידרדרות במצב הכלכלי הכללי - אנחנו חושבים שתשלומי שכר דירה ברמות כאלה לא יהיו בעייתיים. הדיירים שלנו יוכלו לשלם בעצמם, או שהם יקבלו תמיכה ממשלתית כדי לשלם את השכר דירה (כפי שנהוג בגרמניה לגבי מובטלים ונתמכי סעד, א"א)".

ומהן ההזדמנויות שאתם רואים בשוק?
"אנחנו רואים אפשרויות צמיחה מחוץ לברלין, מבחינת העלאת שכר הדירה והתקבולים שיגיעו מכך, בין השאר כתוצאה מהחלפה טבעית של דיירים. בין ההזדמנויות אנחנו יכולים למנות את 10,000 הדירות שנמצאות בתכנון חברת קונסוס (חברת ייזום פרויקטים גרמנית שרכישתה הושלמה כאמור בחודש שעבר על ידי החברות אדלר ו-ADO). זו הזדמנות שאנו רואים בשוק - לקנות אדמה ולבנות דירות. לא רק אנחנו, אלא גם שחקנים אחרים כמו וונוביה ודויטשה ווהנן, הולכים בכיוון הזה - הכנסה של יזמות ופיתוח פרויקטים חדשים כחלק מעסקי הנדל"ן".

השניים מסבירים כי "כחלק מבניית דירות חדשות, אנחנו מחויבים להפריש שיעור מסוים בעבור הדיירים המקומיים כ'דיור בר השגה'. בברלין מדובר על בין 10% ל-30% מכל הדירות בפרויקטים מעל 200 דירות. זה יוצר מערכת יחסים הדדית עם העיר. קודם כול אנחנו 'תורמים' לעיר דירות, ומנגד אנחנו מקבלים גם דירות שאינן מפוקחות מבחינת ההגבלה על שכר הדירה (הרפורמה המגבילה את מחירי השכירות בברלין אינה חלה על דירות חדשות שנבנו אחרי 2014, א"א).

"בוודאי שאנחנו לא מאושרים מרפורמת השכירות ומהגבלת מחירי השכירות בברלין", הם אומרים, "אבל אנחנו אומרים 'בוא ננצל את ההזדמנות כדי לבנות דירות חדשות'. זה יהיה חיובי גם למשקיעים שלנו וגם לעיר עצמה. ואז נסייע למלא את המחסור הקיים בדירות למגורים בעיר".

האם רכישת ADO גרופ הייתה למעשה הימור על כך שהרפורמה לא תעבור, או שתבוטל בבית משפט בעתיד?
"אנחנו חושבים שזה היה יותר צעד טבעי מצד ADO לנסות ולגוון את ההשקעות גם לדירות מחוץ לברלין. היה ברור שתהיה חקיקה מסוימת בנוגע להגבלת מחירי דירות בזמן המגעים. אם יש לך פורטפוליו החשוף במלואו לעיר אחת - זה מצב מסוכן. לגוון את ההשקעה מחוץ לברלין, וגם לתחום של דירות חדשות, הוא סוג של גידור טבעי בתגובה למצב של רפורמת השכירות של עיריית ברלין.

"בשבילנו הדבר המשמעותי ביותר ברכישת החברה היה הערך למ"ר. ראינו נכסים בלב ברלין בערך של כ-2,000 אירו למ"ר. אפילו עלויות הבנייה בברלין הן גבוהות יותר. לכן, השקעה בחברה כזו הייתה הגיונית. בשבילנו זה לא היה הימור, אלא פשוט שהחברה עמדה בפרמטרים הנכונים להשקעה".

אז לא שילמתם יותר מדי, בהתחשב בחוקים שעברו?
"העמדה שלנו היא שרפורמת השכירות הזו בסופו של דבר היא צעד לא חוקתי, והיא תידחה על ידי בתי המשפט בטווח של 12 עד 24 חודשים מהיום. לכן, אגב, כשאנחנו מורידים את שכר הדירה בברלין לפי הרפורמה כעת אנחנו מבהירים שמדובר בהליך זמני. כאשר החוק יבוטל - אנחנו נוכל לקבל מחדש את השכירות שאיבדנו. מבחינתנו, זוהי מגבלה לטווח קצר יותר מאשר סיכון לטווח ארוך".

אז בעצם הערכתם שהחוק יבוטל, ולכן ביצעתם את ההשקעה?
"זה ההבדל בין משקיע המבוסס בגרמניה, כמונו, למשקיע בינלאומי, כמו ADO. ההנהלה שלנו היא מקומית ואנחנו מבוססים בגרמניה, אז אנחנו מכירים את השוק, יודעים מה המצב במשך זמן רב ומודעים לעובדה שברלין תמיד הייתה עיר של התנגדות פוליטית (לפיתוח נדל"ני). ידענו שיכולה להיות השפעה רגולטורית על העסקים. אבל אנחנו גם יודעים שהחוק הזה לא ישרוד.

"לעומת זאת, כאשר אתה מדבר על משקיעים בינלאומיים, כמו מחזיקי המניות העיקריים ב-ADO, להם יש עמדה אחרת. הם לא נמצאים כאן, והם חושבים שהחוק הזה יהיה בעיה גדולה לאורך זמן. זה כמו ההבדל בין הנהלה מקומית להנהלה שיושבת בחו"ל. אנחנו כאן 20 שנה, ואנחנו יודעים שעם ברלין תמיד יש עליות ומורדות. עכשיו אנחנו צריכים לגייס את העירייה לצדנו, זה האתגר שלנו בתחום הנדל"ן כאן".

שני המנכ"לים המשותפים מבהירים כי "הדגש שלנו עכשיו הוא על האינטגרציה של חברת קונסוס בתוך אדלר, ובמיוחד מימוש התוכניות הקיימות של החברה לבניית 10,000 יחידות דיור בשבע השנים הגדולות בערים הגדולות המרכזיות בגרמניה". לדבריהם, הדבר ישנה את הפורטפוליו של החברה, ויעביר את ההתמקדות מברלין לערים אחרות - שלא אימצו רפורמות שכירות. "כיום יש לנו שני שלישים מהנכסים בברלין ושליש בערים אחרות, אנחנו רוצים להפוך את היחס".

כשהם נשאלים כיצד הם מסבירים את המעורבות הגדולה של ישראלים בעסקי הנדל"ן בגרמניה, מבהירים השניים: "משקיעים זרים, וביניהם ישראלים, הבינו את הפוטנציאל של ברלין הרבה לפני שהגרמנים הבינו אותו".

ומה הרושם שלכם מישראלים?
"ישראלים הם יזמים בנשמה, מהירים מאוד לארגן ולאגד חוב במטרה לבצע השקעות. אבל הם יותר ממוקדים במסחר - כלומר לקנות, להציף ערך ולמכור - מאשר לנהל אופרציות לאורך זמן". 

מיקי דיין, מבעלי קבוצת דיין, שמכרה לאדלר את ADO גרופ / צילום: איל יצהר, גלובס

"הסכסוך עם בעלי האג"ח היה הפתעה בשבילנו"

אחרי שאדלר רכשה את איי.די.או גרופ הישראלית התבצע מיזוג הופכי (שבימים אלה הופך למשולש) עם החברה-הבת הלוקסמבורגית שלה איי.די.או פרופרטיז וקונסוס, שבמסגרתו הפכו שלוש החברות לחברה אחת, בשם אדלר ריל אסטייט.

הצעד עורר התנגדות מצד בעלי איגרות החוב של החברה הישראלית, שחששו לאחזקות שלהם. הסכסוך התנהל במשך שבועות בתחילת השנה, עד שאדלר הסכימו לפרוע באופן מלא את החוב, והקצו לשם כך כ-300 מיליון אירו נוספים.

האם הופתעתם מהקונפליקט שצץ אחרי תהליך המיזוג?
"למען האמת זו הייתה הפתעה בשבילנו, משום שהנושא שמחזיקי האג"ח חששו ממנו היה נושא שדנו בו איתם גלויות, והצענו להם פתרון (המרת האג"ח לזה של החברה החדשה, א"א). לדעתנו זה לא היה הופך את האחזקות שלהם לשוות פחות.

"היינו רוצים שזה יהיה שונה, היינו רוצה לשמור על המשקיעים הישראלים, אבל לרוע המזל לא מצאנו את הדרך הנכונה לדיאלוג. הגענו לפשרה שכוללת תשלום של 300 מיליון אירו. היינו רוצים למצוא פתרון אחר - אבל בסך הכול זה מאחורינו".

בימים אלה מתבשל לפי הדיווחים מאחורי הקלעים סכסוך אחר, עם מחזיקי איגרות החוב של חברה ישראלית אחרת שבה השקיעה החברה הגרמנית - בראק (Brack Capital Properties, BCR). ב-2017 השקיעה החברה הגרמנית כ-500 מיליון אירו ברכישת 70% מהחברה, שפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה, מאיש העסקים הישראלי טדי שגיא וממשקיעים אחרים.

"זו ממשיכה להיות השקעה חיובית בשבילנו. היו להם נכסים טובים בלייפציג וגם פרויקטים הכוללים בנייה חדשה ברחבי גרמניה. בשבילנו זה מוצלח", אומרים השניים.
כמו כן הם מבהירים את כוונותיהם לגבי החברה: "כתוצאה מתהליכי המיזוג של שלוש החברות, BCP היא כיום חלק קטן מאוד מהפעילות המשותפת. אינטגרציה מלאה איתה תיצור חיסכון קטן, ולכן לא יהיה פוקוס על אינטגרציה נוספת בעתיד הקרוב".   

אדלר ריל אסטייט

מיזוג משולש של החברות אדלר, ADO פרופרטיז וקונסוס ● 75 אלף נכסים (+ 10 אלף דירות בתכנון), 10% מהם נדל"ן  עסקי ● כ-50 אלף דירות ועסקים בברלין, כ-2,000 עובדים

תיירי בודמולאן

מנכ"ל משותף מ-2019 ובעל תואר שני בתכנון עירוני ונדל"ן בסיינס פו בפריז. לפני כן כיהן כמנהל בכיר בחברת הנדל"ן Covivio וכבכיר ב-ING ו-Batigare

מקסימיליאן רינקר

מנכ"ל משותף מדצמבר 2017 ובעל תואר שני במינהל עסקים ● בעל ניסיון במיזוגים וברכישות בבנק ING בהונג קונג וב-SBM במונקו

עוד כתבות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר