גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בתל אביב: ת"א 35 עלה ב-0.9%, ת"א 90 קפץ ב-2.2%

מדד ביטוח פלוס זינק ב-3.3%, מדד ת"א נדל"ן קפץ ב-2.9% ומדד ת"א פיננסים עלה ב-2.4% ● אס.אר אקורד זינקה לאחר שסיכמה את הרבעון השני של 2020 עם רווח נקי של 14 מיליון שקל

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים בעליות שערים. מדד ת"א 35 עלה ב0.9%, מדד ת"א 125 התחזק ב-1.1% ומדד ת"א 90 קפץ ב-2.1%.

עליות נרשמו בכל המדדים הענפיים , למעט מדד נפט וגז שירד ב-0.8%. בלטו מדד ביטוח פלוס, שזינק ב-3.3%, מדד ת"א נדל"ן, שקפץ ב-2.9% ומדד ת"א פיננסים שהתחזק ב-2.4%.

16:35

לאחר הפתיחה בוול סטריט והירידה בנאסד"ק, העליות בתל אביב נחלשות מעט. מדד ת"א 35 עולה ב-0.9% ומדד ת"א 125 עולה ב-1.1%.

15:50

העליות בבורסה התמתנו מעט, מדד ת"א 35 עולה ב-1%, מדד ת"א 125 מתקדם ב-1.2%. עליות נרשמות בכל המדדים הענפיים, בולטים מדד נדל"ן ומדד ביטוח שקופצים ב-2.7%.

13:50

נמשכות העליות בבורסה, במקביל למגמה חיובית באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. מדד ת"א 35 מטפס ב-1.4%, ת"א 90 עולה ב-2.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-774 מיליון שקל.

מניות סקטור האשראי החוץ בנקאי מזנקות, ביניהן פנינסולה  ואופל בלאנס , לאחר שאס.אר אקורד פרסמה היום דוחות טובים לרבעון השני. 

עוד בולטות בעליות חדות מניות מבנה , סאמיט , המלט , סלקום, יוחננוף, קרסו ורבוע נדלן. 

12:00

המסחר בבורסה המקומית מתנהל בעליות שהולכות ומתחזקות על רקע הסנטימנט החיובי מעבר לים. מדד ת"א 35 מטפס ב-1.2%, ת"א 90 עולה ב-2.2%.

מנייתה של פתאל  שזינקה מוקדם יותר עברה לירידות, אסאר אקורד מזנקת בכ-10% אחרי הדוחות, כאשר חברת האשראי החוץ בנקאי סיכמה את הרבעון השני של 2020 עם רווח נקי של 14 מיליון שקל, והכריזה על דיבידנד רבעוני של 10 מיליון שקל.

אאורה  דיווחה היום על השלמת פרויקט ח-300 בחולון. החברה קיבלה מעיריית חולון טופס 4 (אישור אכלוס) לפרויקט ותחל באכלוס הדירות. כל הדירות בפרויקט נמכרו והפרויקט נמסר בזמן. העודפים בפרויקט הסתכמו בכ-30 מיליון שקל, מהם אאורה כבר משכה כ-10 מיליון שקל, ובכוונתה למשוך את יתרת העודפים בסך של כ-20 מיליון שישתחררו בשבועות הקרובים - לצורך תזרים מזומנים לפעילות השוטפת.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-430 מיליון שקל.

10:50

מתחזקות העליות בבורסה על רקע הפתיחה החיובית באירופה. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.9% ומדד ת"א 90 מזנק ב-1.65%.

אירודרום  מזנקת ביותר מ-10% לאחר הדוחות. החברה עברה לרווח תפעולי של 1.33 מיליון שקל, זאת בנטרול הוצאות חד פעמיות שרובן הינן חשבונאיות ולא תזרימיות. החברה רשמה במחצית הראשונה הוצאות חד פעמיות בגין עסקת המיזוג עם השלד של אפליי בסך 9.6 מיליון שקל וכן הוצאות בגין תשלום מבוסס אופציות בסך 1.6 מיליון שקל.

10:00

המסחר בשוק המקומי נפתח בעליות בהמשך לסנטימנט החיובי בניו יורק שם ה-S&P 500 נושק לשיא, למרות התפשטות הקורונה ובהמתנה לאישור חבילת סיוע נוספת בארה"ב.

מדד ת"א 35 מטפס ב-0.5%, ת"א 90 עולה ב-0.7% ומדד הבנקים מוסיף 0.4% לערכו.

פתאל החזקות  ממשיכה במומנטום החיובי ומטפסת ב-3.7% במחזור הגבוה בבורסה לעת עתה. החברה דיווחה היום כי פתאל אירופה, החברה הבת, השלימה בהצלחה את השלב הציבורי של הנפקת אגרות החוב סדרה ד' . במסגרת השלב הציבורי זכתה החברה לביקושים גבוהים בסך של כ-120 מיליון שקל - למעלה מפי 3 מהסכום שביקשה לגייס. בסך הכל גייסה החברה 250 מיליון שקל בהנפקה. 

אודיוקודס מאבדת יותר מ-4%, דלק מטפסת ב-1.9%.

אסאר אקורד  סיכמה את הרבעון השני של 2020 עם רווח נקי של 14 מיליון שקל, והכריזה על דיבידנד רבעוני של 10 מיליון שקל.

איי.אפ.אפ  נסחרת על רקע פרסום הדוחות, כאשר סך הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, בהשוואה להכנסות של 1.29 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2019. הרווח התפעולי הסתכם ב-119.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי של 199.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019.

חברת אירודרום , המתמחה ביישום פתרונות ושירותים בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים, פרסמה היום את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה של 2020. ההכנסות גדלו ל-6.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020 לעומת הכנסות בהיקף של 8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה לרמה של 48% לעומת 20% בתקופה המקבילה אשתקד החברה עברה לרווח תפעולי של 1.33 מיליון שקל, זאת בנטרול הוצאות חד פעמיות שרובן הינן חשבונאיות ולא תזרימיות. החברה רשמה במחצית הראשונה הוצאות חד פעמיות בגין עסקת המיזוג עם השלד של אפליי בסך 9.6 מיליון שקל וכן הוצאות בגין תשלום מבוסס אופציות בסך 1.6 מיליון שקל.

אלו 5 הדברים שכדאי לדעת לפני המסחר היום:

1. המניות הדואליות יספקו תמיכה לבורסה בתל אביב. איי.אפ.אפ, שפרסמה הבוקר דוחות, חוזרת עם פער חיובי של 1.9%, אלביט מערכות חוזרת לתל אביב עם פער חיובי של 1.5%, טבע, טאואר ולייבפרסון חוזרות עם פערים לא מהותיים ומניית אודיוקודס חוזרת עם פער שלילי של 5%.

2. דוחות כספיים. בתל אביב תפרסמנה היום דוחות חברת הנדל"ן מליסרון וגם הבורסה לניירות ערך. בנוסף חברת איתמר מדיקל תפרסם דוחות. בהקשר זה, גלעד גליק, מנכ"ל איתמר, אמר לפני כשבועיים בראיון ל"גלובס" כי "הקורונה גרמה להסטה משמעותית לכיוון של פעילות לאבחון ביתי, על חשבון מעבדות השינה". 

3. בוול סטריט המסחר ננעל אמש בעליות מלבד הנדאס"ק שהשיל 0.4% מערכו. הדאו ג'ונס עלה ב-1.3%, ומדד S&P 500 הוסיף 0.3%. בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים נסחרים בעליות של עד 0.3%. באירופה המסחר צפוי להיפתח בעליות.

4. מאקרו. היום יפורסמו בארה"ב נתוני האינפלציה ליולי, בגרמניה יפורסם סקר ה-ZEW, סוכנות האנרגיה האמריקאית (ה-EIA) יפרסם את תחזית הביקוש לאנרגיה, בברזיל הבנק המרכזי יפרסם את המדיניות המוניטרית.

5. אסיה. המדדים המובילים באסיה מזנקים הבוקר בהמשך לעליות בוול סטריט ופרסום נתוני מאקרו מעורבים. הבורסה בהונג קונג קופצת ב-2.4%, הניקיי היפני מטפס ב-1.9%, ושנחאי עולה ב-0.3%.

הבורסה בסינגפור עולה ב-0.2% למרות נתוני צמיחה גרועים. כלכלת סינגפור התכווצה ב-13.2% ברבעון השני של 2020 בצל משבר הקורונה, קצב גבוה מהצפוי (12.6%). הממשל צופה כי בשנה כולה התוצר יתכווץ למינוס 5%, אחוז מעבר לתחזית השלילית הקודמת. בסין נתוני מכירות הרכבים הצביעו על התאוששות זה החודש הרביעי ברציפות.

עוד כתבות

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קולנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים על ידי משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

מספר 2 ברמ"י על התוכניות לקרקעות באזורי הביקוש: "אני באמת מקווה שהקריה תתפנה"

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

שוקלים לעבור למחשב אפל? הנה כמה דברים שכדאי לדעת

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

העליות בוול סטריט הזניקו את הטבת האופציות לעובדים בהייטק הישראלי לכ־2 מיליארד דולר

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים