גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תור הזהב של רשתות המזון: הנגיף הקפיץ את הרווחים והדגיש את חשיבות האונליין

בסיכום 2020 צפויות רשתות המזון להציג שנת שיא, עם גידול בהכנסות המצרפיות וברווח, כשרובן מעדכנות כי גם החודשים יולי ואוגוסט לוו בצמיחה משמעותית בצריכה ● הנהנות העיקריות בתקופת הקורונה הן רשתות שמפעילות חנויות שכונתיות ● בעקבות הדוחות הרבעוניים

רשת מזון /צילום:  Shutterstock  א.ס.א.פ קריאייטיב
רשת מזון /צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

בניגוד לענפים שלמים במשק, ובראשם רשתות האופנה, שסבלו מירידה חדה בהכנסות, הוציאו עשרות אלפי עובדים לחל"ת ופיטרו מאות אחרים, תחום קמעונאות המזון הוא אחד הנהנים הגדולים מהשפעות משבר הקורונה.

ההסתערות על חנויות המזון בשל הסגר וההגבלות שהוטלו על המשק בישראל, הזניקו את המכירות של הרשתות האלה, תוך שיפור ניכר בכל מדדי הרווחיות החשובים. בהסתכלות קדימה אל המחצית השנייה של 2020, כבר ברור שהן ממשיכות ליהנות מהמשבר.

רשתות המזון נהנות מכך שלאור המגבלות שהוטלו על המשק, לאורך חלק ניכר מהשנה נותר הציבור "כלוא" בביתו, בלי אפשרות לצאת לבילויים או למסעדות, ובלי חופשות, כשהנחמה הכמעט יחידה שלו היא רכישת מזון קצת יותר יקר ו"מפנק" בסופרמרקט. כבר בסגר הראשון, וכעת גם בסגר השני שהטילה הממשלה, היציאה לסופרמרקט נהפכה להיות אחד התירוצים היחידים לצאת מהבית.

הודות לכך, בסיכום 2020 רשתות המזון צפויות להציג שנת שיא, עם גידול בהכנסות המצרפיות וברווח, כשרובן מעדכנות כי גם החודשים יולי ואוגוסט לוו בצמיחה משמעותית בצריכה. עם זאת, כנראה שה"פיק" החריג, נכון להיום, התרחש בסוף הרבעון הראשון, עם פרוץ משבר הקורונה, אז רכשו ישראלים רבים נייר טואלט, פסטה וביצים בכמויות אדירות, במה שניתן לאפיין כבהלת הצטיידות.

מחצית-בצל-הקורונה-רשתות-קמעונות-המזון-במחצית-הראשונה-ב2020

הסגר הכתיב העדפה לסניפים שכונתיים

הנהנות העיקריות בתקופת הקורונה הן רשתות שמפעילות חנויות שכונתיות הקרובות לבית הצרכן, כשהסגר הכתיב העדפה של חנויות האלה, גם אם המחיר בהן גבוה יותר, וזאת כדי להישאר בסביבה שנתפסת כנוחה ובטוחה יותר. אחד הביטויים לכך הוא הנתון הבא: הרווח התפעולי והנקי של הרשתות ויקטורי וטיב טעם ברבעון השני של 2020 גבוה מזה שרשמו השתיים בכל המחצית הראשונה של 2019. 

כך, את הרבעון השני של 2020 מסכמות שש קמעונאיות המזון הציבוריות עם גידול של כ-45% ברווח הנקי המצרפי לסך לכ-193 מיליון שקל. בשורה העליונה ברבעון השני נסקו ההכנסות המצרפיות של שופרסל, רמי לוי, יוחננוף, ויקטורי, טיב טעם ופרשמרקט בכ-8% לסכום מצרפי של כ-7.3 מיליארד שקל (רמי לוי ויוחננוף רשמו קיטון בהכנסות).

בסיכום המחצית הראשונה עולה כי ההכנסות של רשתות המזון ממכירות גדלו בשיעור חד אף יותר, של כ-14%, לסך כולל של יותר מ-14.8 מיליארד שקל, וזאת הודות לסגר הקורונה הראשון שהביא עמו בהלת קניות כתוצאה של פחד וחוסר ודאות.

בשורה התחתונה רשמו שש קמעונאיות המזון הציבוריות רווח נקי בהיקף כולל של כ-390 מיליון שקל, המהווה גידול חד של כ-62% ביחס למחצית הראשונה של 2019. אגב, בניגוד לשורת ההכנסות, בשורת הרווח הנקי רשמו כל שש הקבוצות שיפור ביחס לתקופות המקבילות, הן ברבעון השני בלבד והן במחצית הראשונה כולה.

הנה כמה מספרים שממחישים כיצד נראה הרבעון השני מבחינת רשתות שיווק המזון הנסחרות בבורסת תל אביב.

שופרסל נהנית מהובלה באונליין

שופרסל היא קמעונאית המזון הגדולה בישראל, אבל בניגוד למתחרות שלה, שרוכשות השכם והערב חנויות (מידי קבוצת מגה-יינות ביתן), היא מוגבלת באפשרות לרכוש סניפים נוספים. לכן, שיעורי הצמיחה שהיא מציגה בהכנסות נמוכים משל המתחרות הקטנות ממנה בהרבה.

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: שלומי יוסף

ואולם, הודות למשבר הקורונה וההובלה של הרשת בתחום המכירות באונליין, שופרסל,  בניהולו של איציק אברכהן (וללא גרעין שליטה), נהנתה ברבעון השני מזינוק של 8% בהכנסות ל-3.7 מיליארד שקל, כשבסיכום המחצית היא צומחת ב-13% לסך הכנסות של 7.4 מיליארד שקל.

מדובר בהכנסות שיא (גם הודות לרכישה והפיתוח של רשת הפארם Be). אם המחצית השנייה של 2020 תהיה דומה לזו הראשונה, הרי ששופרסל צפויה להגיע לשיא שנתי של הכנסות, באזור ה-15 מיליארד שקל - קפיצת מדרגה משמעותית עבורה.

אגב, מבין כל קמעונאיות המזון הציבורית, שופרסל היא היחידה שרשמה קיטון (ירידה של 2%) בשיעור הרווחיות הגולמית שלה ברבעון השני וגם בסיכום המחצית, כשהמתחרות שלה דווקא מציגות שיפור, שנע בין 1% אצל ויקטורי לשיא של 13% אצל יוחננוף, כשרמי לוי במקום השני, עם שיפור של 7%.

השחיקה בשיעור הרווחיות של שופרסל מיוחסת גם לגידול בפעילות האונליין, שנחשבת לרווחית פחות. לצד זאת, המנכ"ל אברכהן אמר ל"גלובס" עם פרסום הדוחות כי "חלק מהעובדה שהרווח הגולמי טיפה יותר נמוך, היא שאנחנו הרשת היחידה שעשתה מבצעים בפסח ושהורידה מחירים".

כך או כך, כבר ברור כי בהלת הקניות הפכה את הציבור לפחות רגיש למחיר, ולכזה שמעדיף נוחות (קרבה לבית ואונליין), כשמי שכבר הגיע לרשתות הדיסקאונט רק רצה "להעמיס ולברוח", ופחות התעניין במבצעים, והיו מי שניצלו זאת.

נתון מרשים נוסף שמציגה שופרסל ברבעון השני, הוא שיעור האונליין מהמכירות שלה שטיפס ל-20% -ובסך הכל 734 מיליון שקל ברבעון ו-1.39 מיליארד שקל במחצית הראשונה של השנה. בקצב הנוכחי, שופרסל תסיים את 2020 עם מכירות אונליין שנושקות ל-3 מיליארד שקל.

בכך מבססת שופרסל את מעמדה כענקית האונליין המקומית. לעומתה, רשת רמי לוי הצהירה עם פרסום דוחותיה כי "תוך מספר שבועות בלבד שיעור המכירות של הרשת באונליין עלה מ-5% ל-10%". גם בהנחה שהקפיצה הזו נותרה יציבה לאורך כל המחצית (וסביר להניח שהיא לא), המכירות של רמי לוי באונליין במחצית השנה מגיעות לסך מקסימלי של 290 מיליון שקל - כחמישית מאלה של שופרסל באותה תקופה.

שאר קמעונאיות המזון הציבוריות עדיין אינן דומיננטיות בנוכחות המקוונת שלהן. לראשונה, ויקטורי מגלה בדוחות כי במהלך הרבעון השני הגיעו מכירות תחום האינטרנט לכ-5% מסך מכירותיה. המתחרה יוחננוף נמנעה עד לאחרונה מכניסה למכירה באמצעות האונליין, בטענה כי היא אינה רווחית. ואולם, גם האקסיומה הזו של הרשת, בניהולו של איתן יוחננוף, התערערה כשהכנסותיה נשחקו. בשיא המשבר התחילה יוחננוף לספק מכירה באונליין - וזאת ללא משלוחים, אלא רק באיסוף עצמי (פיק-אפ).

גם טיב טעם מפעילה מכירה באונליין, אבל היא אינה נותנת גילוי לגבי היקפה. למעשה, השחקנית היחידה שעדיין לא מפעילה מכירה באונליין היא פרשמרקט - מה שבהחלט מתבטא ברווחיות שלה.

ויקטורי ופרשמרקט מרוויחות מהצרות של ביתן

כאמור, התפרצות מגפת הקורונה יצרה שינויים בהרגלי הצריכה של המזון, לא רק בהיבט גידול הרכישות באונליין. היא גם הביאה להתרחקות של הציבור מסניפי הענק בפאתי הערים. זה פגע בעיקר ברמי לוי וביוחננוף - רשתות שמוטות לסניפי ענק מוזלים, שרשמו קיטון בהכנסות ברבעון השני. עם זאת, רמי לוי הצליחה לשפר במידה ניכרת את שיעור הרווחיות הגולמית - דבר שבענף מייחסים לעליית מחירים "מינורית" אך רוחבית שביצעה הרשת.

לעומתן, ויקטורי  של אייל רביד ופרשמרקט של האחים שלומי ויוסי אמיר, נהנות מתוצאות חזקות השנה, שהן לא רק תולדה של משבר הקורונה והשפעתו על הצריכה. שתי הרשתות האלה נמצאות בעיצומה של מגמת צמיחה, כשהן ויוחננוף  היו הנהנות העיקריות מהמשבר שמלווה את קבוצת מגה-יינות ביתן בשנים האחרונות (רשת שהתאוששה במידה ניכרת הודות למשבר הקורונה והזינוק ברכישות מסניפיה).

אייל רביד, בעלי ויקטורי / צילום: יח"צ

פרשמרקט  ממשיכה להוביל בכל מה שנוגע לשיעור הרווחיות הגולמית בקרב הקמעונאיות הציבוריות, כשברבעון השני של 2020 היא אף שוברת את השיא על עצמה (מאז שהונפקה לפחות) עם שיעור רווחיות גולמי של 35.5% - נתון שלא קיים כדוגמתו בענף קמעונאות המזון. זאת, בין השאר, הודות לאסטרטגיית ריבוי המותגים והפורמטים שלה, שמאפשר לה לחמוק מתחת לרדאר של כל השוואות סלי המחירים לחג.

יחד עם רכישת החנויות שביצעה, נוסף על בהלת הקניות הכללית בסופרמרקטים (כשחלק ניכר מהחנויות שלה עירוניות), הכפילה פרשמרקט את הרווח הנקי שלה ברבעון לסכום של 26 מיליון שקל. הנתון הזה הופך אותה לשחקנית עם הרווח הנקי השלישי בגובהו מבין הקמעונאיות הציבוריות, כשלפניה רק שופרסל  ורמי לוי הגדולות ממנה בהרבה, ואחריה כל האחרות, אף שרובן גדולות ממנה בהרבה במונחי הכנסות.

הציבור העדיף לקנות ליד הבית, בכל מחיר

מהנוכחות בשכונות נהנתה גם טיב טעם  של חגי שלום, שהציגה שיעור רווחיות גולמי גבוה במיוחד ברבעון (32.5%). טיב טעם מפעילה גם חנויות גדולות, שבהן ביצעה מהלך רוחבי של הורדת מחירים למוצרים נבחרים, אבל ההשפעה על המכירות של מתחרות כמו רמי לוי ויוחננוף מלמדת על כך שהיא, ככל הנראה, נהנתה בעיקר מהצמיחה במכירות בתוך הערים ומכך שהציבור היה פחות רגיש למחיר.

הודות לכך, טיב טעם סיכמה את הרבעון השני עם שיעור הגידול הגבוה ביותר ברווח הנקי, של 112%, לסך של 16 מיליון שקל.

במבט צופה פני עתיד, הודות להימשכות משבר הקורונה בישראל והסגר השני שממשיך להגביל את החלופות לארוחה בבית, קמעונאיות המזון ממשיכות ליהנות מצמיחה בלתי רגילה. עם זאת, מתחת לפני השטח קמות להן חלופות צעירות ו"חצופות", שעשויות לקחת מהן חלק מהצמיחה הזו, ובהן קמעונאית האונליין המקוונת בתחום המזון קוויק (שלפי הערכות, מוכרת בכ-200 מיליון שקל); שירותי הליקוט ממכולות של יוניליוור (שופו); המשלוחים של וולט, שכבר מספקים תחרות ישירה (עם משלוחים מחנויות הנוחות Yellow); וכל יצרניות המזון שנכנסו במהלך משבר הקורונה למכירה ישירה לצרכן, ובהן תנובה, שטראוס, קבוצת קוקה קולה ישראל ואחרות.

חנויות זהות: רמי לוי ויוחננוף נותרו מאחור

מדד נוסף ששווה לבחון מעבר לדוחות הכספיים של רשתות הקמעונאות, הוא המכירות בחנויות זהות - נתון שמנטרל את הכנסות החנויות החדשות שנפתחו במהלך התקופה ובתקופת ההשוואה, ומטרתו לאפשר לבחון את נתוני החברה ואת צמיחתה, ללא הגידול שנוצר עקב פתיחת חנויות חדשות.

בסיכום הרבעון השני של 2020, הודות למשבר הקורונה, כמעט כל קמעונאיות המזון רשמו צמיחה בחנויות הזהות שלהן למעט שתי אלה שאין להן חנויות שכונתיות: רשת רמי לוי , שהציגה שחיקה של 4.6% בחנויות הזהות, ויוחננוף, שרשמה ברבעון שחיקה של כ-4%.

איתן יוחננוף / צילום: איל יצהר, גלובס

שאר הקמעונאיות, המפעילות חנויות שכונתיות בהיקפים משתנים, מציגות צמיחה בחנויות הזהות: במגזר הקמעונאות מציגה שופרסל גידול בחנויות הזהות של 6.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כשגם המכירות בחנויות הזהות של פרשמרקט צמחו בסדר גודל דומה ברבעון, בכ-6%. רשת ויקטורי הצליחה להציג גידול גבוה עוד יותר בפדיון החנויות הזהות, של מעל 10%. במפתיע, הרשת שהובילה את הצמיחה בחנויות הזהות ברבעון, היא דווקא טיב טעם, שרשמה גידול של 19%.

המגזר נסק לשווי של יותר מ-16 מיליארד שקל

כל רשתות קמעונאות המזון רשמו עליות ניכרות בשווי המניות שלהן מתחילת השנה, כשהן עלו גם בניגוד לשוק כולו בזמן שיא משבר הקורונה, והן שוות כיום יחדיו יותר מ-16 מיליארד שקל. אלא שהעליות האלה לא היו באותן עוצמות אצל כל שש הרשתות.

מניית טיב טעם זינקה בכ-177% מתחילת השנה, ואילו ויקטורי ופרשמרקט טיפסו בכ-57% ו62%, בהתאמה. גם מניית שופרסל התחזקה בכ-26% מתחילת שנה, כשהמניות של רמי לוי ושל יוחננוף טיפסו ב-13% בלבד.

במידה רבה הפער בשיעורי העליות של המניות מוסבר היטב דרך מה שנקרא "השוואת המכירות בחנויות הזהות" - מה שממחיש את הפגיעה שחוו שחקניות הדיסקאונט בליבת הפעילות שלהן בשל משבר הקורונה. 

עוד כתבות

Mercedes Benz EQC / צילום: יח"צ

מרצדס מתחשמלת: משיקה קרוס-אובר חשמלי מפואר

בחצי מיליון שקל מקבלים שני מנועים עם 408 כ"ס, טווח של מעל 400 ק"מ ותא מפואר

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

יציבות בפתיחה בת"א: איי.אפ.אפ יורדת כ-3% לקראת מחיקה מהמסחר

מדד ת"א 35 מוסיף 0.1% לערכו, ת"א 90 עולה ב-0.2% ● נייס יורדת בכ-2% במחזור הגבוה בתל אביב ● בעלי המניות של שיכון ובינוי אישרו את מינוי היו"ר תמיר כהן למנכ"ל

הפגנה של תושבים נגד תוכנית הבנייה בסירקין / צילום: גלעד קוורלצ'יק

ועדת הפנים של הכנסת העבירה ביקורת חמורה על ההמלצה להעביר שטח ליד כפר סירקין לעיר אלעד

חברי הוועדה, מכל הסיעות, העבירו קריאה לשר הפנים אריה דרעי שלא לאמץ את ההמלצות של ועדת הגבולות

חוקרת עובדת על החיסון לקורונה של אסטרה-זנקה / צילום: MinPro/Handout / Latin America News Agency, רויטרס

רויטרס: ניסוי אסטרהזנקה עשוי להתחדש כבר בשבוע הבא

הניסוי הופסק בספטמבר בעקבות הופעת שיתוק לא מוסבר (מסוג transverse myelitis) אצל אחת המטופלות ● אם הניסוי יחודש, סביר להניח שקצב גיוס מתנדבים לניסוי יהיה איטי יותר, ויעד הסיום שלו יהיה רק ב-2021

עלי אל-שייבה, מנהל התיירות והשיווק במשרד התרבות והתיירות של אבו דאבי / צילום: יח"צ

אבו דאבי מול דובאי: כך ייראה הקרב הלוהט של האמירויות על הכיס של התייר הישראלי

"את חגי תשרי פספסנו אבל פסח עוד לפנינו. נפנה לכל קהלי היעד - מהציבור הערבי ועד לשומרי המסורת", אומר ל"גלובס" עלי אל שאיבה מנכ"ל התיירות והשיווק במשרד התרבות והתיירות של אבו דאבי ● "היתרון שלנו הוא הגיוון שאפשר להפיק מחופשה בפרק זמן קצר"

מפגין נגד הברקזיט מול משרדי האיחוד בבריסל שם נערך מפגש פסגה של מנהיגי אירופה, בשבוע שעבר / צילום: Matt Dunham, Associated Press

בריטניה והאיחוד האירופי נערכים לגירושים המסובכים והיקרים בהיסטוריה

המגעים נמשכים אך הצדדים כבר מתכוננים: הבריטים מוציאים מכתבים למאות אלפי עסקים על המכסים החדשים הצפויים ובאיחוד עושים הכנות להחלפת ספקים ● בשבועות הקרובים יתברר אם הממשלה הבריטית "מבלפת" כל הדרך להסכם בתנאים טובים יותר, או שהיא יוצאת לדרך ללא פשרות

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס / צילום: Steve Marcus, רויטרס

נטפליקס פספסה את תחזית הגידול במנויים חדשים; המניה צונחת

ברבעון השלישי נוספו לחברה 2.2 מיליון מנויים חדשים, לעומת צפי ל-3.57 מיליון ● נטפליקס פספסה גם ברווח למניה, אך היכתה את תחזית ההכנסות ● המניה מאבדת כ-5% במסחר המאוחר

תמיר כהן / צילום: אבי שאולי

אסיפת בעלי המניות של שיכון ובינוי אישרה ברוב גדול את מינויו של היו"ר תמיר כהן גם לתפקיד המנכ"ל

האישור התקבל לאחר שבשבוע שעבר הודיעה שיכון ובינוי כי הכהונה הכפולה תוגבל לתקופה של עד 18 חודשים בלבד, וזאת חלף הצעתה הראשונית להגביל את כפל התפקידים לתקופה של עד 30 חודשים

ניסוי בחיסון של מודרנה. בעיגול: ד"ר טל זקס / צילום: Ted S. Warren / AP, יוטיוב

הישראלי שמאחורי החיסון של מודרנה: "ההתעשרות שלי הייתה לא צפויה, לא ציפיתי לסכומים שהגיעו"

ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי של מודרנה, אופטימי לגבי תוצאות הניסוי שייחשפו בקרוב, הודף את טענות המבקרים על יהירות החברה, ומסביר מדוע החיסון של מודרנה עדיף על זה של פייזר • האם יחזור בעתיד לישראל? "אני מקווה שהמדינה תמשיך להתפתח בכיוון הביוטק, ואהיה איפה שיותר יעיל"

מחכים בתור בדואר ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

שר התקשורת קיבל המלצות ועדת רוזן לקידום התחרות בשוק הדואר

הנדל הורה לחברת הדואר לגבש תוכנית לשיפור השירות בתוך 40 יום ● משרד התקשורת יסייע לחברה ביישום המלצות הדוח, לרבות הפיכת בנק הדואר לבנק הנותן שירותים פיננסים נוספים כבנק חברתי הנגיש לכל האוכלוסייה

מורי ארקין / צילום: יח"צ

הצבע הטרי של מורי ארקין: השקיע 10% מסבב ההשקעה הנוכחי בפיטולון

וגם: אריאל זוואנג היא המנכ"לית הבאה של ארגון הג'וינט העולמי ● השיחה

אדוארדו אלשטיין / צילום: Heidi Levine

"איבדתי את אי.די.בי כי טמנו לי מלכודת, אלחם עד היום האחרון בחיי"

אדוארדו אלשטיין בראיון ראשון ובלעדי מאז שאיבד את אי.די.בי: "הפכתי קורבן סחיטה של חלק מבעלי האג"ח. אלה לא ספקולנטים, אלא פשוט רמאים. בישראל, לשדוד חברה מטייקון זה ספורט" ● מחזיקי אג"ח ט: "מצרים שמר אלשטיין בחר בדרך של הכפשה וסילוף עובדות" ● הראיון המלא יפורסם במוסף G בסוף השבוע

אסדת קידוח נפט / צילום: חסן ג'מאל, AP

השותפה האמירתית בצינור הנפט: חלק מתאגיד של מאות מיליארדי דולרים

הכירו את נשיונל הולדינג, קונצרן אחזקות והשקעות פרטי שהוקם באמירויות ב-1993 ● היקף האחזקות של הקונצרן מוערך במאות מיליארדי דולרים והוא פעיל בתחומים רבים בהם תעשייה, פודטק, נדל"ן וכמובן משק האנרגיה

שכונה בבנייה / צילום: דיאגו מיטלברג

מוכרים דירה שנרכשה על הנייר? היזהרו ממדד תשומות הבנייה

החוק מכיר רק בעליית מדד המחירים לצרכן כחלק מעלות רכישת הדירה לצורכי מס שבח. אבל דווקא מדד תשומות הבנייה עלול לעלות לכם ביוקר

פרויקט My Office - חללי עבודה באשדוד / צילום: יוסי כהן

משרד הבינוי והשיכון חושד: יזמי MY OFFICE באשדוד ביצעו עבירות לפי חוק המכר

הממונה על חוק המכר פתח בחקירה עקב חשדות לגניבות של עשרות מיליוני שקלים על ידי חברת ק. פסגות, בחשד שמכרה שטחים מבלי להעניק לרוכשים בטוחות ● בית המשפט: "החברה חדלת פירעון שסיבכה מאות קונים, שכעת אין היתכנות כי יזכו לקבל את המשרדים המובטחים"

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי, גלובס

סלקום קיבלה רישיון הפעלה לדור החמישי ומתחילה בשיווק תוכניות

החברה מצטרפת להוט מובייל ותמנע מלקוחות שלא הצטרפו לתוכנית ייעודית לגלוש ברשת החדשה ● התוכנית המובילה שתשווק: 49.9 שקל לחודש עם 500 גיגה גלישה

דוד ברודט/ צילום: איל יצהר

יו"ר אל על הנכנס: "השבת אמון הלקוחות הוא האתגר החשוב ביותר"

יו"ר אל על דוד ברודט, שנכנס היום לתפקיד, שלח מכתב לעובדי החברה ● "יישום תוכנית ההתייעלות הוא תהליך כואב וקשה אך אנו נדאג כי הוא ינוהל בהוגנות ובשקיפות מלאה"

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

וול סטריט ננעלה בעליות; פלוסי הביעה אופטימיות לגבי הסכמה על חבילת סיוע כלכלית

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, מדד נאסד"ק התקדם ב-0.3% ומדד S&P 500 הוסיף 0.5% ● יו"ר בית הנבחרים פלוסי אמרה כי יש התקדמות במו"מ לגבי סיוע כלכלי ● הזהב ננעל בעלייה של 0.2% והנחושת עלתה ב-2% ● נפט WTI עלה ב-1.5%

סונדאר פיצ'אי מעיד בועדת השיפוט של הקונגרס האמריקאי בנושא שימוש בנתוני משתמשים בגוגל / צילום: Jim Young, רויטרס

מהגדולות בהיסטוריה: משרד המשפטים האמריקאי הגיש תביעת הגבלים עסקיים נגד גוגל

במסגרת תביעת ההגבלים העסקיים, משרד המשפטים טוען כי גוגל משלמת מיליארדי דולרים ליצרני מכשירים סלולריים, מפעילים סלולריים ולמפתחי דפדפנים, כדי להישאר מנוע החיפוש המוביל

בנימין נתניהו ובני גנץ בפתיחת מושב החורף של הכנסת / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת

לגנץ ולנתניהו אין מה להפסיד. המשמעות היא אחת: הבחירות בדרך

המערכה של גנץ על תקציב דו-שנתי אמורה לעזור לו להגיע עם כבוד וקצת יותר מנדטים לבחירות ● ואילו המטרה של נתניהו היא לצאת לבחירות כשנתוני התחלואה מהקורונה בשליטה ומספר המנדטים של בנט בירידה