גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השפעת עדיין מחכה: פרופ' לס מודה ששגה ומתנצל בפני אלן דרשוביץ

הפרופ' הפרובוקטיבי יורם לס חזר בו מטענותיו החמורות נגד פרופ' אלן דרשוביץ' ● "הדברים התבססו על טעות שלי, צר לי מאוד אם נגרמה לו עוגמת נפש"

 

 

פרופ’ יורם לס / צילום: איל יצהר, גלובס
פרופ’ יורם לס / צילום: איל יצהר, גלובס

לפני כשבועיים אמר פרופ' יורם לס בתוכניתו כי פרופ' אלן דרשוביץ "אנס ילדות ואף הודה בכך". היום (ה') פתח פרופ' לס את תוכניתו ברדיו 103 fm ואמר כי "טעיתי, אני מבקש להתנצל".

לדברי הפרופ' לס, "בתוכנית ב־10 בספטמבר אמרתי - במסגרת דיון על תיקי נתניהו ועל עמדתו של פרופ' אלן דרשוביץ לגביהם - כי 'פרופ' דרשוביץ אנס ילדות' ואף הוספתי כי הוא - דרשוביץ - 'הודה בכך'. אני מבקש לומר בצורה צלולה וברורה: אמירתי זו נגד פרופ' דרשוביץ - הייתה שגויה".

פרפו' לס הוסיף כי "פרופ' דרשוביץ מכחיש בתוקף את כל הטענות שהועלו נגדו בעניין זה, וטעיתי כאשר אמרתי שהוא הודה בכך".

"אני מבקש להתנצל בפני פרופ' דרשוביץ על האמירות שלי בעניינו בתוכנית, ולחזור בי מכל טענה שהעליתי כלפיו", והוסיף כי "הדברים התבססו על טעות שלי. צר לי מאוד, באמת צר לי מאוד, אם נגרמה לו עוגמת נפש".

לפני ההתנצלות: תביעה בגובה ארבעה מיליון שקל

נזכיר כי לפני שבוע עו"ד אלן דרשוביץ, פרקליטם של או.ג'יי סימפסון, ג'פרי אפשטיין, ג'ונתן פולארד ועוד, הגיש תביעה נגד פרופ' לס ורדיו 103 FM בגין לשון הרע בסך ארבעה מיליון שקל.

ההתנצלות של פרופ' לס איננה חלק מהסכם פשרה, ועורכי דינו של דרשוביץ' לא עודכנו מראש על הכוונה להתנצל. ההערכה כעת היא שתחנת הרדיו ופרופ' לס יפצו את דרשוביץ' ויסיימו בכך את הפרשה .

על פי התביעה, בתוכניתו של פרופ' לס ברדיו, עלה לשידור מאזין שאמר על אהוד ברק כי "היה חבר קרוב, יצא מהבית של הפדופיל הכי גדול בהיסטוריה, של האנס ילדים שהיה מענה אותם, ג'פרי אפשטיין . אם הציבור לא יודע, שיידע שאהוד ברק היה נוסע לבית של האנס הכי גדול בהיסטוריה של האנושות".

פרופ' לס גער במאזין ואמר "תגיד לי אתה היית שם?". לאחר שהמאזין השיב בשלילה, פרופ' לס מיד הזדעק: " אתה לא. אז מאיפה אתה יודע? ראית בטלוויזיה! נכון? מאיפה אתה יודע? מה ההוכחות שלך? על מה אתה מדבר?".

אחר שיחה נוספת עם מאזינה, אמר פרופ' לס כי "דרשוביץ אנס ילדות ביחד עם אפשטיין. ודרשוביץ אנס ילדות. זה לא ברק שראו אותו... ודרשוביץ אנס בפועל ילדות. הוא הודה. הוא הודה".

על פי התמליל שצורף לתביעה, המאזינה ניסתה להסביר לפרופ' לס כי עניין זה לא רלוונטי לנושא השיחה בגינו עלתה לשידור, אך פרופ׳ לס המשיך ואמר "שהוא אנס. הוא הודה במו פיו".

לטענת פרופ' דרשוביץ, דבריו של פרופ' לס נגדו הם לשון הרע במדרג החמור ביותר וכי הם לשון הרע משום שהם משפילים ומבזים את דרשוביץ והופכים אותו למטרה לשנאה, לבוז וללעג.

בתביעה נכתב כי "האמירות של פרופ' לס מייחסות לפרופ' דרשוביץ במפורש ובמשתמע מעשים איומים ותכונות איומות. הנתבעים שידרו דברים שקריים אלה, ולא רק שלא נקטו לפני השידור, או בכל מועד אחר, אמצעים כלשהם להיווכח אם הדברים אמת או לא, הם אף ניסו להעניק ללשון הרע ששידרו (הטענה הכוזבת בדבר אונס ילדות ביחד עם אפשטיין) תוקף על ידי כך שציינו בכזב כי פרופ' דרשוביץ הודה בדברים".

התביעה ממשיכה וטעונת כי "פרופ' דרשוביץ מעולם לא אנס אף אחת. לא ילדה ולא אישה. לא הקשורה לאפשטיין ולא בכלל. לא לבדו ולא 'ביחד' עם אפשטיין. פרופ' דרשוביץ גם מעולם לא קיים יחסי מין עם ילדה או אישה הקשורה לאפשטיין. לכן, ממילא, ברור כי פרופ' דרשוביץ מעולם לא הודה כי אנס".

התביעה מתקשה להסביר מדוע נבחר סכום כה גבוה עבור לשון הרע שנאמרת בשידור ספונטני ברדיו: "לפרופ' דרשוביץ אין כעת כל אפשרות להעריך באופן מלא את נזקיו. אולם ברור כי עלול להיגרם לו נזק רב בעקבות פרסום הראיון. אי לכך, בשלב זה ולצרכי אגרה בלבד, פרופ' דרשוביץ מעמיד את סכום התביעה על סך של 4 מיליון שקל, ושומר על זכותו לתקן את סכום התביעה לכשיתברר לו באופן מלא גובה נזקיו".

פרופ' דרשוביץ אמר עם הגשת התביעה כי "המאבק והמשפט הוא לא רק למען שמי הטוב אלא למען הציבור כולו. כל אזרח יכול לקום בבוקר ולגלות ששמו שורבב לפרשיה או האשמה שכלל לא היה מעורב בה".

עוד כתבות

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

חדרה. אין מספיק אוטובוסים / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

בגלל מאבק על כביש בחדרה: במשרד התחבורה מאיימים לבטל נת"צים בכל הארץ

בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ ● הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%