גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

להימלט אל הלגונות השקטות: אילת לאט לאט מנערת את האבק

עם פתיחת בתי המלון והמסעדות באילת תחת מתווה "האיים הירוקים", נראה כי העיר מתחילה לנער את האבק, גם אם לאט. מאוד לאט ● "אני לוקח בחשבון חודש של למידה מצד העיר והתושבים והתיירים", אומר בעל מסעדה בעיר ● העיר בתמונות

נופשים באילת/ צילום: שלומי יוסף
נופשים באילת/ צילום: שלומי יוסף

פעמיים בשנה, הצלם שלומי יוסף ושישה מחבריו נופשים באילת. זו מסורת ארוכת שנים שכבר זכתה לקבוצת וואטסאפ בשם "מתי עוד פעם לאילת". המטרה: לבקר את אייל, נציג החבורה שמתגורר בעיר. כששמענו שיוסף, המצלם בשגרה עבור גלובס, נוסע, ביקשנו ממנו שיתעד עבורנו את המתרחש בעיר התיירות הדרומית.

הפעם התכנון נעשה עוד לפני שחוק איי התיירות עבר ועמו החובה להציג בדיקות קורונה עדכניות מכל המבקרים. הבדיקות לא הרתיעו את החבורה, שמבחינתה המסורת החברית חזקה ממטוש.

 ערב הנסיעה, הספיק יוסף לתפוס את התור האחרון בקופת החולים. בשלוש לפנות בוקר, רגע לפני היציאה, כבר חיכתה לו תשובה שלילית בנייד. התכנון היה לנסוע בכל מקרה ומקסימום לחכות לתוצאות ליד מחסום הכניסה. "הגענו למחסום די לבד, היו שם חבר'ה חמודים מסבירי פנים שביקשו לראות את ממצאי הבדיקה", הוא מספר.

אילת ירוקה - נופשים בים, בדיקות קורונה, עסקים פתוחים / צילום: שלומי יוסף

בזמן שהוא היה עסוק בצילומים, הוא פגש אופנוען מראשון לציון שהגיע למחסום ללא בדיקה וביקש להיכנס, "רק כדי לראות את הים". האופנוען נשלח חזרה על עקבותיו ויצטרך להסתפק בים התיכון. התחנונים לא הועילו. והוא לא היה לבד: 250 כלי רכב עם נופשים נדרשו ביום הראשון לפתיחת אילת לבצע סיבוב פרסה כי הגיעו ללא בדיקות. שלושה נופשים אף "הגדילו" לעשות והגיעו עם טופס מזויף (שכפלו בדיקה של חבר). יום אחד בלבד הספיק כדי שתעשיית הזיופים תתעורר. בעיריית אילת מבטיחים לטפל בנושא ופרטי הזייפנים הועברו למשטרה.

עמדת בדיקה לקורונה בכניסה לאילת / צילום: שלומי יוסף

"מישהו כיבה את העיר"

"נכנסים וכמעט הכול סגור. מישהו כיבה את העיר. מצאנו אילת שוממת. זה מחזה עצוב", משתף יוסף. "ערכנו קניות בסופר, הגענו לדירת הנופש ששכרנו, פרקנו את הציוד וירדנו לחוף בן הרוש".

בחוף הוא פגש בצוללים ובכמה נופשים בהם משפחה שסיפרה שכבר הספיקה להתראיין לטלוויזיה, וכי הם "נופשים רק באילת". שי בן הרוש, בעלי המקום, סיפר כי "הכול זה מבורא עולם. לא באסה שלא הייתה עבודה, כי הספקתי לנוח. חשבנו שבסוף השבוע תהיה שיירה של נופשים מהמרכז אבל למעשה די רגוע. הכול בסדר", הוא מרגיע.

שי בן הרוש / צילום: שלומי יוסף

את האווירה הקודרת משהו חווה יוסף גם בכניסה לאחד מבתי המלון. השומרים עם הפנים לרצפה והכניסה למתחם שאמור להיות שמור לאורחים בלבד, הייתה חופשית. את האנשים בבריכה הוא מתאר ככאלו שנראים משועממים. גם הברמנים משוועים לעבודה.

אילת ירוקה - נופשים בים, בדיקות קורונה, עסקים פתוחים / צילום: שלומי יוסף

ובכלל, תנועת המכוניות בעיר דלה. במידה מסוימת נדמה שאילת הפכה לסיני, הכול שקט ורגוע. באזורים המיועדים להקמת אוהלים על החוף הייתה תנועה ערה יחסית של משפחות ויחידים שהקימו לעצמם את מתחם החופשה. השמש מלטפת ומזג האוויר נפלא. "היו אנשים אבל לא בהיקפים שאנחנו מכירים מהביקורים הקודמים, והאווירה - משהו אחר לגמרי", הוא מסכם.

מזה 26 שנים שהזמר מוטיס מתגורר באילת. "הפרנסה שלי תלויה בתיירות ובכל מה שתומך בה - מועדונים, פאבים ומה שמסביב. מאז מרץ אני באפס פעילות. התחדשות התיירות לא משפיעה עליי כי עדיין אסורה התקהלות. אסור לרקוד. תחום הבידור עוד לא נפתח ואנחנו מקווים שזה יקרה כמה שיותר בקרוב". בשגרה מתמודד מוטיס ("ככה בלי שם משפחה") מהופעות לקבוצות ולוועדי עובדים ל"ערבי גיבוש והופעות טברנה".

אילת ירוקה - נופשים בים, בדיקות קורונה, עסקים פתוחים / צילום: שלומי יוסף

לדבריו, "מגיעים נופשים אבל עבורי לא השתנה דבר. רואים אנשים בחופי הים ובחנויות שפתוחות אבל זו לא אילת השמחה והתוססת שאנחנו מכירים. אילת בלי אנשים היא כמו גן סגור. הגן אמנם קיים אבל הוא בלי ילדים ובלי חיים. בתקופות הסגר אזור בתי המלון נראה כמו סצנה מהמערב הפרוע, הכול היה נטוש וריק, ורק הבניינים של המלונות ניצבו  עצובים. יש לי אופטימיות אבל זהירה, אם ישמרו על אילת כעל אי ירוק ויקפידו על ההנחיות נוכל לראות פתיחה של יותר בתי מלון. לי אין בעיה להיבדק כל יום העיקר שאוכל לחזור למעגל ההופעות".

הנופשים באילת מכירים את ולדה שמעניקה עיסויים בחוף כבר שש שנים. היא גרה בעיר ועובדת כעצמאית. בעבר עבדה בספא של רשתות בתי מלון. ולדה מרגישה את התיירות המתעוררת: "עבדתי מבוקר עד אחר הצהריים בימים האלה. מאז הסגר היינו בלי עבודה. עכשיו יש התעוררות, מגיעים אנשים מאוד נחמדים. אילת לא מפוצצת, אין עומס אבל האווירה טובה. אנשים שפגשתי סיפרו שכל נושא הבדיקות לא הכביד עליהם בכלל לעומת הרצון לנפוש. יש כאלה שקיבלו את התשובות רק כשהגיעו למחסומים. פגשתי בעיקר זוגות ופחות במשפחות עם ילדים לכן האווירה הייתה רגועה. שמעתי מהנופשים שגם בתי המלון לא הפגיזו במחירים, זה נושא שבדרך כלל מתלוננים עליו".

מעט אנשים בבתי המלון / צילום: שלומי יוסף

הבדיקות פוגעות בספונטניות

"אילת עצובה? מזל שהוא לא ביקר פה לפני שבוע היה רואה עיר רפאים", אומר לי ליאור מוצ'ניק, מנכ"ל מלונות דן בעיר ויו"ר התאחדות המלונות באילת כששמע על החוויה של יוסף. מוצ'ניק מעריך כי 7,000 חדרים מתוך ה-10,000 שפועלים בעיר נפתחו עד כה וזכו לתפוסה של 50% בסוף השבוע הראשון לאיי התיירות. "עד יום ראשון הבא ייפתחו שאר בתי המלון. מתחו אותנו עד לרגע האחרון ונדרשת התארגנות אז יש כאלה שעוד לא הספיקו לפתוח. הבדיקות שנדרשות מהנופשים מורידות את הספונטניות אבל בסוף השבוע הקרוב כבר נגיע לתפוסה ממוצעת של 80%".

ואז תעלו את המחירים.
"לא. במלונות דן לקחנו את המחירים של השנה שעברה וחתכנו מהם 20% וככה זה יישאר עד לסוף פברואר".

אילת ירוקה - נופשים בים, בדיקות קורונה, עסקים פתוחים / צילום: שלומי יוסף

אילת חווה חודש נובמבר שונה - לרוב זהו חודש הכנסים בעיר, שבו גם ועדי העובדים מספקים מאות אורחים לבתי המלון. כעת זה לא קיים ונשענים על התיירות העצמאית שכוללת פחות משפחות עם החזרה ללימודים. "זה לא כמו בקיץ, באים בעיקר תיירים בודדים וזוגות", מאשר מוצ'ניק שמחמיא להתנהגות האורחים. "בניגוד ליציאה מהסגר הקודם, אנשים מאוד ממושמעים בתוך בית המלון מבלי שנצטרך להיאבק בזה. לא תראי אנשים בלי מסכות. כשאנחנו מבקשים לזוז כדי לשמור על מרחק, אנשים זזים בלי ויכוח, הכול רגוע אולי כי מבינים מה עומד על כף המאזניים ומה יקרה אם מצב התחלואה יעלה וניכנס כולנו שוב לסגר. בלתי אפשרי מבחינתנו לפתוח לחודשיים ולסגור מחדש כל פעם לשלושה. נלחמנו על האי הירוק לטובת המשכיות ולעתיד, לא לפתרון קצר מועד עד לסגר שלישי".

צוללנים בים של אילת / צילום: שלומי יוסף

אופימיות והסתגלות למצב 

חוק איי התיירות עבר, אבל לא בקלות. הדרישה לאפשר פתיחה של מסעדות ואתרי בילוי לא זכתה לתמיכה גורפת אולם בסוף היא התאפשרה. בשונה ממסעדות במרכז, המסעדנים באילת יכלו לנשום לרווחה, לפחות בינתיים. אור רוטמן הוא בעלי מסעדת טוי שממוקמת באזור המלונות. "זו מסעדה איטלקית ביום ובר בערב", מסביר רוטמן, אילתי מבטן ומלידה. את האישור לפתוח, קיבל, איך לא, ברגע האחרון. "בשעה ארבע וחצי אחה"צ ביום רביעי קיבלו הודעה שאפשר, ואחרי שעה פתחנו. יש לנו 50 מקומות ישיבה בפנים ועוד 80-90 בחוץ, אבל מותר לפתוח רק ל-50 איש ורק בחוץ. זה המזל שלנו. בחמישי הספקנו לעשות פרסום והיה לא רע בכלל. אבל מי שבאו היו אילתים. ה"צפונים" (מקו יטבתה וצפונה) לא הגיעו. עדיין לא ראיתי אנשים שהם לא מאילת", הוא אומר.

אילת ירוקה - נופשים בים, בדיקות קורונה, עסקים פתוחים / צילום: שלומי יוסף

תוך כדי שיחה רוטמן מתנצל ועוצר לענות לטלפון במסעדה שלא מפסיק לצלצל: "כן, הישיבה בחוץ", הוא עונה למטלפנת, "אנחנו פועלים לפי התו הסגול", מרגיע אחרת. לסוף השבוע הקרוב כבר יש הזמנות "גם לשולחן של 15 איש של לקוחות קבועים מהמרכז. יש אופטימיות באוויר כי מתחילים לגלגל כסף. אני לא עבדתי במשלוחים והפתיחה מחדש היא אוויר לנשימה. אני מבין שייקח זמן עד שיבואו בגלל הבדיקות ואני לוקח בחשבון חודש של למידה מצד העיר והתושבים והתיירים שיבואו. פקחים באים לאכוף את הפעלת המסעדה, אבל מה שאני לא מבין זה - אם אנחנו אי ירוק, וכל מי שנכנס לפה מציג בדיקה שלילית, למה בעצם יש מגבלות? אני נבדקתי וכך גם כל העובדים. יש לי עסק נוסף בקניון, וכשנקבל אישור לפתוח גם שם כל העובדים ייבדקו. הכנו הרבה הפתעות למי שיגיע, תכתבי שהאילתים בעלי האטרקציות, המסעדות והעסקים מזמינים את כל תושבי המדינה להתארח אצלנו וניתן את הנשמה כדי לפנק אותם".

עוד כתבות

ערן קמחי ואלון חדד, מנהלי קרן הגידור מימס אסטרטגיות / צילום: תמונות פרטיות

חושבים הפוך מאלטשולר: "לאחר המלחמה הפער בין ת"א לעולם ייסגר"

ערן קמחי ואלון חדד, מנהלי קרן הגידור מימס אסטרטגיות, רואים הזדמנות בשוק המניות המקומי החבוט שמרתיע גופים מוסדיים: "המניות פה זולות בצורה רוחבית. זה כמו קפיץ שמחכה שהעניינים יתבהרו, וכשזה יקרה יהיה פה אפסייד גדול" ● ובאילו סקטורים הם ממליצים להשקיע

מנכ''ל ביולוג'יק דזיין, ד''ר ינאי עופרן / צילום: איל יצהר

חברת הביומד הישראלית שחתמה על הסכם עתק עם ענקית התרופות מרק

ביולוג'יק דזיין תקבל ממרק מספר דו־ספרתי של מיליוני אירו בעבור פיתוח אחד הנוגדנים שלה, עם אפשרות לקבל עד 346 מיליון אירו נוספים, בהתאם לעמידה באבני דרך ● החברה משתמשת בבינה מלאכותית ובביולוגיה חישובית כדי לפתח נוגדנים חכמים לתעשיית התרופות

הראל גבעון, מנכ''ל אמדוקס ישראל, מיכל פרנק, יועצת בכירה, מנהלת תקומה, לשעבר, מנכ''לית משרד התחבורה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

"אמדוקס היא חברת ההייטק היחידה בשדרות. אנחנו כאן 22 שנה, גדלנו עם העיר"

מיכל פרנק, יועצת בכירה במנהלת תקומה והראל גבעון, מנכ"ל אמדוקס ישראל השתתפו בפאנל בוועידת הדרום לעסקים של גלובס ● הם שוחחו על מרכז הפיתוח שמתכננת מינהלת התקומה בשדרות, ועל המשמעות הכלכלית של הבאת חברות הייטק נוספות לדרום

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות בוועידת הדרום לעסקים של גלובס / צילום: גו לייב

ראש עיריית שדרות: "זה יהיה אסון לאפשר לעזתים לחזור לצפון הרצועה"

הדילמה בהחזרת התושבים לעיר אחרי האסון הכבד של ה-7 באוקטובר, ומה יקרה למחירי הדירות בשדרות אחרי המלחמה ● אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, קיים שיחה עם אלמוג בוקר במסגרת ועידת הדרום לעסקים של גלובס, ולא חסך ביקורת מהממשלה

שי קדם, לשעבר מנהל אגף תכנון וראש מינהל תשתיות, משרד התחבורה, ד''ר יורם עידה, ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית, המכללה האקדמית ספיר רפי אלמליח, מנכ''ל מינהל התכנון,טלאל אל-קרינאווי, ראש עיריית רהט. בשיחה עם אסף זגריזק / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל מינהל התכנון: "לא ייתכן שיקימו בדרום את כל התשתיות שאף אחד לא רוצה במרכז"

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, דיבר בפאנל התשתיות בוועידת הדרום לעסקים של גלובס על הצורך בהקמת תחנות כוח בגוש דן • משתתפי הפאנל שוחחו גם על מצב התחבורה הציבורית בדרום ובארץ בכלל: "מרבית התקציבים מופנים לת"א ולירושלים - הרבה פחות מזה לפריפריה"

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ביידן: יש סיבות להאמין שנתניהו מאריך את המלחמה מסיבות פוליטיות

ביה"ח זיו: 16 נפצעו קל בכיבוי שרפות במהלך הלילה • שני מחבלים חמושים חוסלו ליד טולכרם לפני שביצעו ירי לעבר יישובים ישראליים • ארה"ב קוראת למועצת הביטחון לאמץ החלטה התומכת בעסקת הפסקת האש ושחרור החטופים • נאומו של נתניהו בקונגרס לא יתקיים ב-13 ביוני כפי שפורסם - עקב חג השבועות • עדכונים שוטפים 

עופרה שטראוס, יו''ר שטראוס בוועידת הדרום לעסקים של גלובס / צילום: כדיה לוי

עופרה שטראוס: "היום שאחרי שאנחנו דורשים מהממשלה - מתחיל עכשיו"

"מקום העבודה בשבילנו בשטראוס זה בצפון ובדרום. באמצע יש לנו רק משרד" - כך אמרה יו"ר קבוצת שטראוס בוועידת הדרום לעסקים של גלובס ● עוד הוסיפה שטראוס כי "אצלנו בקבוצה ציונות זו הזדמנות להקים חברה טובה יותר דרך עשייה"

שר החוץ האיראני: "חיזבאללה הוא עוגן של יציבות ושלום"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרום שתרם מיליארד שקל לבר אילן היה בוגר אוניברסיטת קולמביה, חמאס מתחזק באזורים בעזה שצה"ל עוזב ושר החוץ האיראני בטוח שחיזבאללה הוא עוגן לשלום • כותרות העיתונים בעולם 

אלי אביסרור, מנכ''ל חברת אביסרור ויו''ר ארגון הקבלנים בנגב, קלרה צברגל, מנהלת סקטור נדל''ן, בנק הפועלים, אלונה שפר, מנכ''לית הסכם הגג בנתיבות יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל אורי מזור, שותף מנהל, מזור - פירשט אדריכלים בשיחה עם יובל ניסני / צילום: כדיה לוי

"מי שרוצה דירה במחיר מוזל שיעתיק את החיים שלו לנגב"

אלי אביסרור, מנכ"ל חברת אביסרור ויו"ר ארגון הקבלנים בנגב, אמר בוועידת הדרום לעסקים של גלובס שצריך לעודד אוכלוסייה להגיע להתיישב באזור הדרום ובעוטף עזה ● אלונה שפר, מנכ"לית הסכם הגג בנתיבות, סיפרה כי "נתיבות על סף חתימת הסכם גג שכולל קרוב ל-30 אלף יח"ד"● קלרה צברגל, מנהלת סקטור נדל"ן בבנק הפועלים: "אנחנו ממנים אלפי אם לא יותר מתוך הקרקעות, הדירות והפרויקטים באזור הדרום - ויש פה הרבה לקוחות טובים"

משרדי וולט / צילום: אהרון מזרחי, מתוך אתר פיקיויקי

עו"ד ורו"ח מפירמות בכירות חשודה במעורבות בעבירות מס בוולט

עו"ד ורו"ח טלי עזריאל ייעצה לחברת המשלוחים וולט בשנים בהן בוצעו לכאורה עבירות מס בהיקף מאות מיליוני שקלים, תחילה כשותפה במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן ולאחר מכן כשותפה במשרד רואי החשבון PWC ● הפרשה ממשיכה להסתעף ולסבך חשודים נוספים

מימין: ניר דוד, מנכ''ל בזק; טלי פולג, סמנכ''לית שיווק בבזק; יואב הר־אבן, מנכ''ל  PowerGen; והראל בלינדה, מנכ''ל בזק־ג'ן / צילום: אלון רון

בזק ו־PowerGen משיקות את מותג החשמל שלהן. אלה ההנחות שיציעו

במסגרת שיתוף־הפעולה, PowerGen תעמיד לטובת בזק אנרג'י חשמל שייוצר ממגוון מתקני ייצור שבבעלותה, בהם תחנות כוח בגז טבעי, מנועי גז, מתקנים סולאריים ומתקני אגירה ● בבזק אנרג'י מאמינים כי באמצעות תהליך המעבר הפשוט, החברה תהפוך לשחקן משמעותי בשוק החשמל תוך מספר חודשים

הדיון בוועדת הכספים בראשות ח''כ משה גפני, היום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה להעביר 11 מיליארד שקל לפרויקט ביטחוני מסווג

ההצבעה בוועדת הכספים התבצע באופן מיידי נוכח דחיפותה ● התקציב של משרד הביטחון גדל כתוצאה מכך ל-98.75 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות בבורסת ת"א; מדד נפט וגז יורד ב-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.6% ● ירידות חדות במחירי הנפט ● "הנורמלי החדש של השוק": מה עומד מאחורי התנודתיות בבורסה ובשקל? ● יוסי פריימן מעריך שהדולר יגיע ל-3.58 שקלים בתרחיש של הפסקת אש ● בפועלים מעריכים כי ה-ECB יוריד את הריבית בגוש האירו למרות העלייה באינפלציה ● ב-IBI חיוביים לגבי מניות הבנקים בישראל

עמית גל / צילום: מארק ניימן, לע''מ

אחרי שנה וחצי: עמית גל נבחר לממונה הקבוע על שוק ההון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט להעניק לגל את המינוי הקבוע, אחרי שוועדת האיתור העבירה לו שני שמות – גל והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● סמוטריץ רמז לו: "2.5 טריליון שקל שמנוהלים בגופים המוסדיים צריכים למצוא אפיקי השקעה במשק הישראלי"

ד''ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים ומנהל היחידה למיון סורוקה, בשיחה עם דרור מרמור / צילום: כדיה לוי

סמנכ"ל סורוקה: "הבנו את הסיטואציה מהר ב-7.10. אנחנו בי"ח חזק, אנחנו מוכנים תמיד ואנחנו חיים את הדרום"

ד"ר דן שוורצפוקס, סמנכ"ל בית החולים סורוקה ומנהל המיון, סיפר בוועידת הדרום לעסקים של גלובס על ההתמודדות במלחמה, על אתגרי הרפואה בפריפריה ועל התחרות הצפויה מול בית החולים החדש שיוקם בדרום: "אנחנו מתחרים בעצמנו כל יום"

אורית פרקש הכהן, כחול לבן / צילום: תמר מצפי

האם לפני עשור הוצעו לחרדים יעדי גיוס גבוהים יותר מעכשיו?

האם לפני עשור ישראל קבעה יעדים שאפתניים יותר לגיוס חרדים? מתברר שכן ● המשרוקית של גלובס

נייג'ל פאראג' בעת הכרזתו על חזרה למערכת הפוליטית, אמש (ב') / צילום: Reuters, Maja Smiejkowska

האיש שדחף את בריטניה לברקזיט שב להתמודד בבחירות ומבטיח "מרד פוליטי"

הפוליטיקאי הבריטי נייג'ל פאראג' הודיע כי יעמוד בראש מפלגת הימין הפופוליסטית "רפורמה", שדורשת יד קשה מול הגירה והורדת מסים ● "אני הולך להוביל מרד פוליטי", אמר בהכרזה שמערבבת מחדש את הקלפים בבריטניה לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו בחודש הבא

שלטי הנחה לרכישת דירות חדשות / צילום: שלומי יוסף

אנומליה? זורקים אג"ח ממשלת ישראל ורצים לקנות חוב של חברות נדל"ן יזמי

בשנה האחרונה חזרו המשקיעים לאג"ח הקונצרניות, שנהנות מביקושים גדולים, בעוד שמחירי החוב הממשלתי, הבטוח יחסית, נשחקים ● התוצאה: אג"ח בתשואות דו ספרתיות כמעט ונעלמו מהשוק ● מה הסיבות לכך, מי החברות שמנצלות את הביקושים והיכן טמונות ההזדמנויות

דוד לוי ז''ל / צילום: מארק ניימן-לע''מ

דוד לוי היה מנהיג, לוחם חברתי ובעיקר פורץ דרך

בראשית דרכה של מדינת ישראל, בשנים בהן בני עדות המזרח סבלו מקיפוח, דוד לוי ז"ל הצטרף לליכוד ובמהרה הפך לסמל בעיני רבים ● שר המשפטים לשעבר, מאיר שטרית, נפרד מחברו ומשותפו לדרך

ראובן קרופיק, יו''ר בנק הפועלים, בוועידת הדרום לעסקים של גלובס / צילום: כדיה לוי

יו"ר בנק הפועלים: "המשק מפגין חוסן יחסי, אבל הוא לא יישאר לאורך זמן ללא התווית מדיניות מתקנת"

ראובן קרופיק סיפר בוועידת העסקים לדרום של גלובס על הפעילות של קרן תקומה של בנק הפועלים לטובת שיקום הדרום והעצמתו, בצל אירועי ה־7 באוקטובר ● "קרן תקומה של הבנק השקיעה כבר 40 מיליון שקל בדרום", אמר קרופיק