אילת: 250 מכוניות הוחזרו צפונה כי הנוסעים הגיעו ללא בדיקת קורונה

עיריית אילת: "בזכות ערנות של פקח העירייה, נתפסו הבוקר שלושה אזרחים שהציגו בכניסה לעיר בדיקת קורונה מזויפת; תלונה נגדם תוגש למשטרה"

מחסום בדרך לאילת / צילום: שלומי יוסף
מחסום בדרך לאילת / צילום: שלומי יוסף

אילת רק נפתחה לתיירים, וכבר נעשו ניסיונות להיכנס לעיר בלי בדיקות קורונה: במסגרת חוק איי התיירות נפתחו בימים האחרונים מלונות העיר אילת וים המלח. לפי נתוני עיריית אילת, "עשרות אלפי נופשים פקדו את אילת בסוף השבוע האחרון". לא ברור מה המספר האמיתי של הנופשים שכבר הגיעו לאילת, אבל מה שברור שכבר יש כאלה שמנסים לעקוף את ההנחיות.

חוק איי התיירות מחייב את הבאים לאזורים הללו להציג בדיקת קורונה עדכנית. עם זאת, מאות נוסעים שהיו ב-250 מכוניות הוחזרו צפונה משום שהגיעו ללא בדיקה. וזה לא הכול: שלושה אנשים נתפסו הבוקר (א') כשניסו להיכנס עם בדיקות מזויפות.

"לצד האחריות האישית והמשמעת העצמית של רוב הבאים בשערה של העיר, נתפסו הבוקר, בזכות ערנות של פקח העירייה, שלושה אזרחים שהציגו בכניסה לעיר בדיקת קורונה מזויפת. אחד מהנוסעים ביצע בדיקת סופיה ביטבתה, ושלושת הנוסעים הנוספים ברכב שינו את השם ושכפלו את תוצאות הבדיקה", כך הודעת עיריית אילת, שהוסיפה כי תלונה נגד האזרחים הללו תוגש למשטרה, וכי הנושא הועבר לבחינת הלשכה המשפטית בעירייה. "אנו נפעל באפס סובלנות כלפיי מי שינהג בחוסר אחריות ובכך ייפגע בכל מאמצינו לשמור על העיר אילת, על כלכלתה ועל בריאות תושביה", אמר ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי.

נזכיר כי הנופשים וכמוהם כלל המבקרים הנכנסים לאזורי התיירות המוגדרים כ"איים ירוקים", נדרשים בעיר להציג בדיקת קורונה (PCR) בתוקף של עד 72 שעות ממועד הגעתם לאזורים הירוקים. את הבדיקה מבצעים הנופשים בחינם בקופות-החולים. עמדות בדיקות מהירות (סופיה) שהוצבו בכניסה לאזורים הירוקים מיועדות בשלב זה לעובדים באילת ולתושבים, אולם לא מן הנמנע כי ישמשו גם את הנוסעים הספונטניים.

בחברת סופיה מציינים כי "ביממה האחרונה התקבלו בסופיה ישראל מאות פניות מתושבי תל אביב והמרכז שביקשו לבצע בדיקה מידית ולרדת לנפוש באילת". בחברה הסבירו כי עדיין בשלב זה הבדיקות המידיות מיועדות לעובדים ולספקים, והן נערכות ללא תשלום על-פי חוק איי התיירות הירוקים. עם זאת, בסופיה ישראל נשקלת האפשרות להקים באזור המרכז תחנת בדיקות מידיות בתשלום, במטרה להקל על העומסים בקופות-החולים ובתחנות "היבדק וסע". "המטרה היא לתת תשובה במקום תוך 15 דקות עבור ישראלים שירצו לטוס או לנסוע לאילת מהיום להיום או מהיום למחר, מבלי להמתין 5 ימים לתוצאות בדיקת מעבדה", נמסר מהחברה.

בתוך כך, תושבי אילת נקראו גם הם להיבדק במתחם "היבדק וסע" שנפתח בעיר ושיפעל עד סוף החודש מדי יום, כולל שישי שבת. לפי עיריית אילת, בשבוע האחרון נבדקו 6,512 תושבי אילת והערבה (כ-10% מתושבי העיר). בעמדת הדיגום המהיר ביטבתה נבדקו 1,800 תושבי אילת והערבה שחזרו לעיר או כאלה שהגיעו לאילת במסגרת עבודה.

היקף הבדיקות הגדול הראה גם עלייה מסוימת בתחלואה. נכון להיום (22.11) עומד שיעור החיוביים מקרב תושבי אילת הנבדקים על כ-0.3% עם 22 מאומתים. יצוין כי שיעור המאומתים הארצי מכלל הנבדקים עומד על כ-2%.