גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הבנו שאין עדיין כלי כמו פוטושופ לבניית אתרים מקצועית"

כשהמייסדים של אלמנטור התחילו לבנות אתרים, הם הרגישו שהחיסרון בכלי עבודה מוביל לעבודה סיזיפית. ואז נולד אצלם רעיון ● תוך שנים ספורות הם כבר קיבלו הצעות לרכישת החברה בהיקף של 100 מיליון ד' ● מאז השווי עלה, אבל הם עדיין מסרבים למכור ● הסטארט-אפים המבטיחים 2020  

מייסדי אלמנטור: אריאל קליקשטיין ויוני לוקסנברג
צילום: איל יצהר
מייסדי אלמנטור: אריאל קליקשטיין ויוני לוקסנברג צילום: איל יצהר

לפני שנה וחצי ניצבו מייסדי פלטפורמת בניית האתרים אלמנטור, יוני לוקסנברג, 36, ואריאל קליקשטיין, 37, בפני דילמה. באותו זמן, החברה שהקימו ב-2015 גדלה כבר ל-60 עובדים, כמות הלקוחות הלכה והתרחבה, וקצב ההכנסות השנתי בדיוק חצה את 10 מיליון דולר (במונחי ARR, הכנסה שנתית חוזרת). בשלב הזה התחילו לזרום לחברה הצעות לרכישה שנעו בין 70 ל-100 מיליון דולר. לא רע בכלל עבור מי שרק שנים ספורות קודם עוד בנו בעצמם אתרי אינטרנט ללקוחות מדירה בקומת קרקע בבני ברק, והתקשו להרוויח.

"אלו מספרים מדהימים למישהו שנמצא בתחילת הדרך, ויכול להיות שההחלטה הנכונה הייתה למכור ולעשות טיול מחוף לחוף", צוחק לוקסנברג. "אבל מצד שני הרגשנו שאנחנו יכולים להשפיע יותר, שבאנו לפתור את הכאב שהיה לנו כבוני אתרים מתוסכלים, ונוכל למנף את זה עד הסוף. זו הייתה החלטה קשה, אבל כיף לראות מה הספקנו מאז".

זאת לא הייתה הפעם הראשונה שאלמנטור קיבלה הצעת רכש. לוקסנברג מגלה כי גם וויקס, חברת בניית האתרים הישראלית, התעניינה ברכישתם. "הם רצו לקנות, אבל זה היה מוקדם מדי ומעט מדי", אומר לוקסנברג. "הם פספסו את ההזדמנות, והיום זה כבר לא רלוונטי".

דווקא בכל הנוגע להצעת הרכישה של וויקס, הוא טוען כי ההחלטה להשיב בשלילה הייתה קלה. "זה היה מצמוץ ולא יותר", הוא מגדיר זאת, וממהר להבהיר את ההבדל בין החברות. "וויקס עושה עבודה מצוינת, אבל היא פונה לקהל של עשה זאת בעצמך, בעוד שאנחנו פונים לבוני ומעצבי אתרים מקצועיים".

במקום למכור, באלמנטור החליטו להגדיל. הם גייסו בשנה שעברה 15 מיליון דולר מקרן לייטספיד, הגיוס המשמעותי הראשון של החברה, לאחר השקעת סיד ראשונית של 850 אלף דולר ממשקיע אנג'ל, ואיתה דהרו להרחיב את החברה. "זה לא גיוס גדול, כי לא באמת נזקקנו לכסף בשביל חמצן, אבל קיבלנו שותפים מדהימים שלימדו אותנו איך לבנות חברה, להסתכל על הזדמנויות ולתכנן קדימה", אומר לוקסנברג.

כיום מעסיקה אלמנטור 200 עובדים במשרדי ענק נוצצים, הפרוסים על פני 3,000 מ"ר בקומות ה-15 וה-16 במגדל ספיר במתחם הבורסה. ברשת קיימים היום 6.8 מיליון אתרים פעילים שנבנו על ידי אלמנטור, ולחברה יש מאות אלפי משתמשים שמשלמים 49-149 דולר לחודש על גרסאות הפרימיום של כלי העיצוב של החברה. קצב ההכנסות השנתי שלה זינק פי שלושה, ועומד על כ-30 מיליון דולר (במונחי ARR).

משרדי אלמנטור במתחם הבורסה. מדירת קרקע לקומה ה-15

עוזרים לבנות עסקים

אם הסטארט-אפים בישראל היו מתחרים על בסיס סיפור הרקע של מייסדיהם, אלמנטור קרוב לוודאי הייתה ממוקמת גבוה מאוד בצמרת. לוקסנברג וקליקשטיין, בוגרי ישיבות מבני ברק, גדלו הרחק ממקורות היזמות הקלאסיים של ההייטק הישראלי. שניהם למדו באופן עצמאי את מקצועם, לוקסנברג עיצוב גרפי וקליקשטיין פיתוח אתרים, וב-2010 דרך שידוך של מכר משותף - איחדו כוחות. יחד הם בנו עסק להקמת אתרי אינטרנט בהזמנה על גבי פלטפורמת וורדפרס, ללקוחות וארגונים חרדים וחילונים.

אלא שהם לא היו מרוצים מהמחסור בכלי עבודה רלוונטיים. וורדפרס היא אמנם הפלטפורמה המובילה בעולם להקמת אתרים, כש-37.5% מהאתרים ברשת נבנו על גביה, אך מציעה אופציות מוגבלות מאוד מבחינת עיצוב אתר, אם לא משתמשים בתוספים חיצוניים. "לוורדפרס יש 50-60 אלף תוספים אז לכאורה הכול קיים, אבל באותה תקופה לא היה שום מוצר שהציע פתרון כולל של One stop shop וקבע סטנדרט אחיד בתעשייה", אומר קליקשטיין.

המצב הזה הוביל את לוקסנברג וקליקשטיין לעבודה סיזיפית ולא יעילה, שהשאירה אותם לא פעם מופסדים מפרויקטים שלקחו. "הסתכלנו על עצמנו בשלב מסוים, ושאלנו את עצמנו מה עשינו במשך שנה. בנינו 30 אתרים, ו-30 פעם בנינו כל פעם מחדש דף יצירת קשר. דפי יצירת הקשר לא היו זהים, אבל בסופו של דבר נדרשנו לעשות שוב ושוב פעולות דומות", נזכר לוקסנברג.

את מסלול היזמות הטכנולוגית הם התחילו יחסית בקטן, כאשר ב-2014 השיקו את פוג'ו (Pojo), אתר למכירת תבניות מובנות לעיצוב אתרים בוורדפרס, שפנה לשוק הישראלי. שנתיים אחר כך הם הלכו צעד נוסף קדימה והשיקו את אלמנטור, כלי עריכה מקיף לעיצוב אתרים עבור בעלי מקצוע. "הסיבוב הראשון בפוג'ו היה נחמד, לא עמוק במיוחד, אבל מתוכו זיקקנו את התובנה שאין כלי עבודה מקצועי. אין משהו מקביל לוורד או פוטושופ לבניית אתרים מקצועית", אומר לוקסנברג.

אלמנטור עלה לאוויר ב-1 ליולי 2016, וגם בלי הרבה שיווק צבר תאוצה במהירות. "בחודש הראשון היו לנו 1,000 התקנות, ותוך שלושה חודשים עלינו ל-10,000", מספר לוקסנברג. "אחרי עשרה חודשים הגענו ל-100 אלף ותוך שנתיים למיליון. היום אנחנו גדלים ב-250-300 אלף בחודש, כשכל יום נולדים 10,000 אתרים חדשים עם אלמנטור. אנשים בונים את אלמנטור ככלי העבודה שלהם, והוא מאפשר להם לבנות עסק".

העובדה שהם יזמים חרדיים עיכבה את לוקסנברג וקליקשטיין בתחילת הדרך. "לא היה לנו נטוורקינג ולא הכרנו הר של מתכנתים מהיחידה בצבא שיכולנו להביא. לא ידענו איך לבנות מחלקת פיתוח ומחלקת שיווק, ואיך למצוא את האנשים הנכונים", מספר קליקשטיין. "כך שהכול נעשה בניסוי וטעיה".

אולם לדבריהם, בסופו של דבר דווקא הרקע חרדי תרם לנכונות שלהם לקחת יותר סיכונים הכרחיים. "אין לנו כללים כי אף פעם לא למדנו אותם, ולכן אין משהו שלא אפשרי בשבילנו. צריך להיות קצת מטומטם בשביל לחשוב ככה. זה כמו שילד לא מפחד ליפול, רק כשמבוגרים זה מתחיל להפחיד", אומר לוקסנברג.

במה בא לידי ביטוי החוסר פחד הזה?
"ישבו מומחי עולם, משקיעים, יזמים ואנשי תעשייה, וחישבו לנו איך לא נצליח לקנות משתמשים. אמרו לנו להסתכל בדוחות של החברות האלו והאלו, ולראות מה ה-CAC (עלות רכישת לקוח) וכמה זה לא הגיוני שאנחנו נעשה את זה. אבל אנחנו לא ידענו שזה קשה, ועשינו את זה בכל מקרה. היום יש לנו מאות אלפי משתמשים משלמים. כל המומחים האלו לא לקחו בחשבון את הכוח של קהילה, את המעבר מפה לאוזן, ואת האהבה המדבקת של המשתמשים למוצר. לא את כל המשתמשים צריך לקנות".

קליקשטיין: "כשיצאנו לדרך, כל מי שדיברנו איתו וסיפרנו לו מה נעשה, אמר לנו שאנחנו מפגרים ולא נצליח, שזה לא יעבוד. אם היינו באים מהמקום הרגיל, שמחנך אותך לעשות דברים בדרך מסוימת, אולי באמת לא היינו עושים את זה".

קוד פתוח וקהילה

גם היום, המוצר של אלמנטור ממשיך להתבסס על אותו ניסיון עבר כואב וסיזיפי של שני המייסדים בבניית אתרים. "מכיוון שאנחנו פונים אל יוצרי אינטרנט, אנשים שבניית אתרים היא העבודה שלהם, כל קיצור זמן בתהליך יכול להשפיע על היומיום שלהם ועל כמה כסף הם יעשו בסוף החודש.

"לכן הבאנו הרבה אלמנטים מעולם הפיתוח לתוך המוצר. ידוע שמפתחים הם העם הכי עצלן בעולם, כי כל דבר שהם צריכים לעשות פעמיים, הם כותבים קוד שיעשה אותו במקומם. אז הכנסנו המון כלים שאתה יכול להשתמש בהם גלובלית, כדי לקצר תהליכים".

אחד הכלים הללו מאפשר להעתיק ולהדביק בקלות אלמנטים גרפיים מאתר אחד שעשית לאתר אחר. "תדמיין שבנית אתר לתכשיטי שושנה ועוד אתר למסעדת משה, ואתה רוצה להעביר פופ אפ (חלון קופץ) או סליידר (תמונות מתחלפות) מאחד לשני", מסביר קליקשטיין. "בעבר זה היה בלתי אפשרי, והיית חייב ללכת ולבנות אותם מחדש באתר השני. אנחנו עובדים עכשיו על דור ההמשך, שיאפשר לשתף אלמנטים בין מפתחי אתרים שונים בצורה קלה יותר, בענן".

מקור אחר של פיתוחים חדשים באלמנטור מגיע מהמשתמשים. החברה מסתמכת על קוד פתוח - בניגוד לוויקס, שאצלה מדובר במוצר סגור - מה שמאפשר למשתמשים לפתח בעצמם תוספות ועדכונים לכלי שלה. זה גם יצר קהילה תוססת ופעילה של משתמשים שמגיבים, מבקרים וגם מבקשים עדכונים ספציפיים. "בגדול, כמעט כל הפיצ'רים שלנו עוברים דרך המשתמשים, ואם יש משהו שהמשתמשים רוצים, אנחנו לא יכולים להתעלם ממנו. אני עדיין זוכר איך היה משתמש שכתב פוסט על זה ששנתיים לא הגבנו לבקשה שלו", מספר לוקסנברג.

"יש לנו 20 אלף משתמשים שהם משתמשי בטא, והם עוזרים לנו לשפר את המוצר בחינם", מוסיף קליקשטיין. "אנחנו שולחים להם תסריט בדיקה, אומרים להם איך לבדוק את המוצר, והם נותנים לנו פידבק. יש לנו סשנים מאוד מעניינים עם משתמשים, וזה יוצר משהו חזק וטוב".

עדיין פרנואידים

קהילת המשתמשים היא גם מקור לעובדים של אלמנטור בארץ, ובמקומות לא צפויים ברחבי הגלובוס. "זה התחיל בעובד שלנו שהביא את בן הדוד שלו מאוקראינה, לעבוד בתמיכה הטכנית. אחר כך גם צירפנו אנשי קהילה והדרכה בג'מייקה ובנגלדש.

"היה מפתח בדרום אפריקה שרצה לקחת חלק באלמנטור, אז אמרנו שנוציא לו פרויקט. אלו אנשים שמכירים את המוצר מבפנים, אז מה אכפת לנו איפה הם גרים? זה לא תמיד עובר טוב את המחלקה המשפטית מבחינת הסכמי העסקה, אבל אנחנו מסתדרים", אומר קליקשטיין.

איך החיים שלכם השתנו בעקבות הצמיחה של אלמנטור?
לוקסנברג: "תשאל את אשתי, אני לא רואה אותה כמעט. אנחנו עובדים קשה, מצאת החמה ועד צאת הנשמה. מבחינתנו, אנחנו עדיין בתחילת הדרך. חוץ מהעבודה יש לנו חיים רגילים, לי יש שני ילדים ולקליקשטיין ארבעה".

קליקשטיין: "אין הרבה הבדל. חוץ מזה שאתה קם כל בוקר בגאווה, על זה שאנחנו משאירים איזשהו חותם על העולם".

בהסתכלות עתידית, מה הסכנות שאתם רואים לחברה?
"הספידו אותנו הרבה פעמים כבר, וגם אנחנו בעצמנו פרנואידים בכל נושא. המטרה שלנו היא להיות עורך אתרי האינטרנט הטוב בעולם, וזה משהו שאף פעם לא נגמר. כל הזמן צריך לחשוב איך משפרים, איך מקשיבים למשתמשים ואיך מעצימים אותם".

לוקסנברג: "אני חושב שהסכנה היא בשאננות. בהתנהלות מול לקוחות אסור לך להתאהב, ולחשוב שיש לך את זה. התעשייה כל הזמן זזה, יש מתחרים ושחקנים אחרים. אתה חייב לחשוב קדימה".

יש חברה שהיא מודל מבחינתכם?
"פייבר היא חברה מצוינת שפועלת במודל כמו שלנו, של B2C. זו חברה שמצליחה לחנך שווקים עולמיים. גם מאנדיי עושה את זה. בסך הכול יש הרבה ידע שזז בין כל החברות בתעשייה באהבה, בלי קשר לזה שבסוף חוטפים אחד לשני עובדים". 

אלמנטור

פלטפורמת בניית אתרים שהוקמה ב-2015 על ידי יוני לוקסנברג ואריאל קליקשטיין ● הסטארט-אפ מעסיק 200 עובדים, ועד כה גויסו 16 מיליון דולר ● ברשת קיימים היום 6.8 מיליון אתרים פעילים שנבנו על ידי אלמנטור ● קצב ההכנסות השנתי עומד על כ-30 מיליון דולר

עוד כתבות

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע