גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סכסוך על "חוב של מיליונים": טריומף הפסיקה לספק סחורה לרשת אפרודיטה

נחשף סכסוך מסחרי בין הרשת לספקית טריומף, שטוענת לחוב של 4.5 מיליון שקל ● במקביל, איש העסקים מוטי בן משה במגעים לרכוש את רשת אפרודיטה, באמצעות חברת נעמן

חנות אפרודיטה בקניון גבעתיים / צילום: תמר מצפי
חנות אפרודיטה בקניון גבעתיים / צילום: תמר מצפי

תביעה שהגישה הרשת אפרודיטה נגד ספקית ההלבשה התחתונה הכי גדולה שלה טריומף, חושפת כי היצרנית הגרמנית טוענת שלרשת יש כלפיה חובות של כ-4.5 מיליון שקל עבור סחורה שכבר סופקה לה. הדברים נחשפים בד-בבד עם הידיעה עך כך שאיש העסקים מוטי בן משה מנהל מגעים לרכישת אפרודיטה באמצעות חברת נעמן.

נעמן נמצאת בבעלות אלון רבוע כחול ישראל, שבשליטת מוטי בן משה, והיא עשויה ליהנות מהמצב העדין שבו נמצאות רשתות בתקופת הקורונה. רק לאחרונה רכשה נעמן רשת אחרת בתחום ההלבשה התחתונה - בוניטה דה מאס, שנקלעה לקשיים. בנוסף, רשות התחרות הוסיפה השבוע את הקבוצה שבשליטת מוטי בן משה לרשימת הגורמים הריכוזיים לשנת 2021.

העסקה הזו נרקמת עתה, כשברקע סכסוך עסקי בין אפרודיטה לבין ספקית ההלבשה התחתונה הכי גדולה שלה - טריומף הגרמנית, שבמסגרתו טוענת טריומף על חובות של הרשת עבור סחורה שסיפקה לה. לגלובס נודע כי יצרנית ההלבשה התחתונה טריומף הפסיקה לספק סחורה לרשת אפרודיטה.

טענה לביטול צ'קים 

ענקית החזיות והלבנים העולמית שפועלת בישראל באמצעות נציגות מקומית הפסיקה בחודש האחרון לחדש את אספקת הסחורה לרשת ההלבשה התחתונה הישראלית. זאת, לטענת טריומף, לאחר שאפרודיטה ביטלה באופן חד-צדדי צ'ק של 390 אלף שקל, שנועד לפרוע חלק מהחוב שלה לספקית ההלבשה התחתונה, ועל רקע חובות מצטברים של כמה מיליוני שקלים.

אפרודיטה שבבעלות ובניהול שמואל אבני היא רשת חנויות העוסקת בעיקר במכירת לבני נשים וחזיות, בגדי ים ומוצרים נלווים בהם גם המוצרים של ענקית ההלבשה התחתונה טריומף. מאתר החברה עולה כי היא מפעילה 52 חנויות. טריומף הוא קונצרן גרמני, שנחשב לאחד מגדולי יצרני ההלבשה התחתונה בעולם עם מחזור מכירות מוערך של כ-1.5 מיליארד אירו. הפעילות של החברה בישראל נמצאת בבעלות טריומף העולמית הרשומה בשוויץ.

ב-2019 מכירות מוצריה של טריומף היוו כ-25% מכלל המכירות של אפרודיטה - הנתח הגדול מכלל המוצרים שמכרה. באותה שנה רכשה אפרודיטה מטריומף סחורה ב-9.4 מיליון שקל.

הסכסוך בין השתיים נחשף עתה באמצעות תביעה שהגישה אפרודיטה לביהמ"ש המחוזי בת"א , ומחקה אותה בעצת ביהמ"ש, שקרא לשתיים לנסות להגיע להבנות. לפי טריומף, באוגוסט האחרון החוב של אפרודיטה עמד על כ-9.3 מיליון שקל, אולם בעקבות הפריסה החדשה ושינוי ההסכם ביניהן, החוב הנוכחי עומד על כ-4.5 מיליון שקל.

טענות למונופול

בתביעה ביקשה אפרודיטה להגדיר את טריומף כמונופול בישראל, בין היתר באמצעות חוות דעת של דיוויד גילה, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים. אפרודיטה טענה, כי טריומף "ניצלה במשך השנים את כוחה המונופוליסטי לרעה" ואף "קבעה כלפיה תנאי סחר לא הוגנים במחירים מופרזים", כשהיא מאשימה את טריומף ישראל מנעה אספקת מוצריה ביבוא מקביל.

לטענת אפרודיטה הדומיננטיות של טריומף בעולם כה חזקה, "עד כי לא ניתן להפעיל חנות או רשת לממכר לבני נשים מבלי שדגמי טריומף יהוו חלק מהיצע המוצרים". בתשובה שהגישה טריומף נטען כי דווקא פועלות בתחום רשתות, שאינן משווקות את מוצריה, כמו דונה ויקטוריה, אקספוז, בוניטה דה מאס וג'ק קובה.

בהתנגדות שהגישה טריומף לביהמ"ש באמצעות עוה"ד אבנר פינקלשטיין ואורלי טננבאום ממשרד גורניצקי ושות', היא מכנה את התביעה ניסיון ציני לחמוק מתשלום חוב של מיליוני שקלים, בגין סחורה ש"נמכרה זה מכבר, ושבגינה קיבה אפרודיטה את מלוא התמורה".

טריומף ישראל טוענת כי עשתה כל שביכולתה כדי לסייע לאפרודיטה לפרוע את חובה, לפנים משורת הדין, אך נענתה בהאשמות מופרכות שהגיעו עד לכדי התכחשות לחלק ניכר מהחוב, וביטול המחאות שלא כדין ובאופן חד צדדי.

שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א עודד מאור דחה את הבקשה של אפרודיטה לסעדים זמניים. לשתי החברות ניתנו 30 יום להסדרת המחלוקת, כשאפרודיטה כאמור מחקה את התביעה, בנוסף להוצאות משפט של עשרת אלפים שקל שתשלם אפרודיטה טריומף. בפועל לשתיים נותרו כעשרה ימים להגיע להבנות.

טריומף ציינה בהתנגדות שהגישה, כי לא אחת התקשתה לגבות את כספה מהמבקשת ונאלצה לעיתים לקבל את בקשותיה להגדלת ימי אשראי, שעמדו לפי ההסכם על 60 ימים, תוך שאפרודיטה "מנצלת את כוחה בשוק ואת עצם היותה לקוח שני בגודלו בעבור טריומף". לפי טריומף, "ימי האשראי שהעניקה לאפרודיטה עמדו בממוצע על שנה".

בעלי רשת אפרודיטה שמואל אבני מסר בתגובה: "בין הצדדים יש סכסוך, שעיקרו תביעה כספית שהגישה אפרודיטה בגין אפליה וקיפוח בנושא מחיר מופרז לצרכן, שטריומף קובעת. טריומף ישראל מנעה אספקת מוצריה ביבוא מקביל. על רקע זה החריף הסכסוך והרשת הגישה תלונה לרשות לתחרות, בעיקר בעקבות הודעת טריומף על אי רצונה לדבר על סיכול הסחורות ביבוא מקביל. בעניין החובות שטריומף טוענת להם, עד לרגע זה לא ידוע על תביעה כספית של טריומף נגד אפרודיטה".

עוד כתבות

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צוללות בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

השווי הוכפל בתוך חצי שנה: חד הקרן איילנד מקבל תג מחיר של 3 מיליארד דולר

חברת איילנד מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר ● החברה עוסקת באבטחת מידע לדפדפנים, בעיקר כרום, במקומות עבודה ● רק לפני חצי שנה גייסה איילנד לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות