גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החשמליות של פולקסווגן והתחרות לקו הרכבת בין חיפה למפרץ הפרסי: האירועים החשובים של עולם הרכב

התוכנית של פולקסווגן לכבוש את שוק הרכבים החשמליים, מותג הרכב החדש של צ'מפיון מוטורס, הרכב הסיני החשמלי שמגיע לישראל והתחרות האיראנית-טורקית לקו הרכבת החדש שיחבר בין מפרץ חיפה למפרץ הפרסי ● האירועים שעשו את השבוע בעולם הרכב, מדור חדש

צ'מפיון משיקה בישראל את המותג העצמאי "קופרה"

קבוצת צ'מפיון השיקה השבוע בישראל רשמית את המותג "קופרה", שצמח מתוך חטיבת סיאט בקבוצת פולקסווגן. המותג ישווק בישראל באופן עצמאי באולמות תצוגה נפרדים עם צוות מכירות נפרד, שימוקמו בשלב הראשון במגדל צ'מפיון בבני ברק ובהרצליה.

בשלב הראשון משיק המותג קופרה בארץ שלושה דגמים: הגרסה המחודשת של "קופרה אטקה", שכבר נמכרה בארץ תחת סיאט, עם מנוע בהספק 300 כ"ס; קופרה ליאון החדשה על בסיס הדור הרביעי של סיאט לאון עם מנוע בהספק 300 כ"ס; ורכב הפנאי הספורטיבי "פורמנטור", שיוצע בשלב הראשון עם מנוע טורבו בהספק 310 כ"ס והנעה כפולה או עם מנוע 1.5 ליטר טורבו בהספק 150 כ"ס והנעה קדמית.

הדגמים מצוידים בשלדה עם כיול ספורטיבי, כולל בולמי זעזועים מסתגלים ותא נוסעים עם חבילת אבזור ספורטיבית. מחיר קופרה אטקה החדשה יתחיל בכ-250 אלף שקל, מחיר קופרה ליאון החדשה יתחיל בכ-240 אלף שקל ואילו מחיר ה"פורמנטור" עם מנוע 150 כ"ס יתחיל בכ-175 אלף שקל. מחיר הגרסה החזקה של הפורמנטור עם הנעה כפולה יעמוד על כ-260 אלף שקל.

המזרח משווקת גרסאות בסיס חדשות לריינג'רובר איווק ויגואר E-PACE

חברת "המזרח" החל לשווק השבוע בישראל גרסת בסיס חדשה ומוזלת לריינג'רובר איווק. הרכב מגיע כעת עם מנוע 1.5 טורבו עם שלושה צילינדרים בהספק 160 כ"ס והנעה קדמית ומחירו מתחיל ב-339 אלף שקל, כ-30 אלף שקל מתחת לגרסת הבסיס הקודמת. הרכב מצויד במערכת מיקרו-היברידית, משודך לתיבה בת 8 הילוכים ומאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-10.3 שניות.

מחברת המזרח מגיע החודש גם הדור המחודש של רכב הפנאי יגואר E-PACE. הרכב עבר מספר שינויי עיצוב קוסמטיים וזכה לתא נוסעים מעודכן עם צגים דיגיטליים גדולים, תפעול אלקטרוני של תיבת ההילוכים, מערך מקיף של מערכות סיוע לנהיגה ועוד.

בשלב הראשון הוא מושק עם מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין בהספק 160 כ"ס, במחיר שמתחיל ב-339 אלף שקל, ובהמשך הוא יגיע גם בגרסת פלאג-אין עם 306 כ"ס וטווח חשמלי של מעל 50 ק"מ.

"אוטו חן" משיקה בישראל את מותג הרכב החשמלי הסיני AIWAYS

קבוצת "אוטו חן" בבעלות משפחת בליליוס השיקה רשמית בישראל את מותג הרכב הסיני הצעיר "AIWAYS". המותג מייצר כיום דגם חשמלי אחד בלבד, הקרוס-אובר U5, שאורכו כ-4.68 מ', רוחבו 1.86 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים של 2.8 מ'.

הרכב מגיע לארץ עם סוללה בקיבולת 63 קילוואט-שעה, שמספקת טווח מוצהר של כ-400 ק"מ בתקן WLTP, ובמנוע חשמלי בהספק מרבי של 204 כ"ס. הוא תומך בטעינה מהירה בקיבולת של עד 90 קילוואט ומגיע עם מערך שליטה שכולל שלושה צגי LCD.

הרכב מוצע עם אחריות של 5 שנים או עד 100 אלף ק"מ על הרכב ו-8 שנים על הסוללה ומערכת ההנעה החשמלית. מחיר הגרסה התקנית 157,500 שקל ואילו גרסת פרמיום מאובזרת יותר עולה 172,500 שקל.

פולקסווגן מתכוונת להעלות על הכביש מיליון חשמליות כבר השנה 

בשעה שטסלה עסוקה בלהמציא שמות חדשים לעומד בראשה ("מלך הטכנולוגיה") ובהעלאת מחירים כדי לשמור על ציפיות המשקעים לרווחיות, מתחילים יצרני הרכב הגלובאליים לסגור איתה את הפער ואולי אפילו לעקוף בסיבוב.

השבוע ערכה קבוצת פולקסווגן את כנס המדיה השנתי הגלובאלי ובו חשפה את תוכניותיה "החשמליות" בטווח הזמן הקצר והבינוני. על פי התוכניות מתכוונת הקבוצה להיות המובילה הגלובאלית בתחום הרכב החשמלי עד 2025 ובכוונתה להשקיע בתחום כ-46 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות.

כבר השנה היא מתכוונת למסור בעולם כמיליון כלי רכב "מחושמלים" - פי שניים יותר ממסירות טסלה בשנה החולפת - ועד 2030 שואפת החברה לכבוש נתח של לא פחות מ-60% משוק הרכב החשמלי בעולם.

בניגוד לטסלה, שמתמקדת כרגע רק בשוק הפרמיום, אסטרטגיית החישמול של קבוצת פולקסווגן מכסה את כל הסגמנטים, החל משוק ה- MASS ועד לספורט וליוקרה.

לחברה יש כרגע שלוש פלטפורמות חשמליות מרכזיות, שיניבו עד 2024 עשרות דגמים שונים. הפלטפורמה "העממית" המרכזית שלה, MEB, כבר נמצאת כיום בייצור במפעלים באירופה, בארה"ב ובסין ועד ל-2022 יושקו על הבסיס שלה לא פחות מ-27 דגמים. הפלטפורמה החשמלית הבאה בתור תושק החל מהשנה הבאה ותציע טווחים וביצועים גבוהים במיוחד.

החל מהשנה הבאה מתכוונת החברה להתחיל להשיק סוללות אחידות לכל דגמי הרכב שלה במטרה להפחית את עלויות הסוללות בעד 50% ובשיתוף עם שותפים מהתעשייה להקים ולפעיל 6 מפעלי סוללות עד סוף העשור.

גם ישראל עתידה להצטרף למהפכה החל מהמחצית השנייה של השנה כאשר ינחתו כאן דגמים חשמליים ראשונים של סקודה ופולקסווגן אם כי בינתיים התמחור האגרסיבי של טסלה, גם אחרי עליית המחירים החודש, עתיד לעכב את התוכניות. יצוין כי ב.מ.וו צפויה לחשוף בשבוע הבא את התוכניות "לחשמל" את שוק היוקרה בשנים הקרובות ולהפוך את המותג מיני לחשמלי בלבד עד סוף העשור.

קו הרכבת ממפרץ חיפה למפרץ הפרסי: האיראנים והטורקים מכינים אלטרנטיבה

משרד התחבורה הודיע החודש על קידום התוכנית למסילת רכבת ממפרץ חיפה למפרץ הפרסי, שהשלב הראשון שלה יהיה חיבור הרכבת לבית שאן לצד הירדני בגשר שייח חוסיין בבקעת הירדן ומשם לכיוון סעודיה ואיחוד האמירויות.

המשרד אפילו הכריז על תקציב של 3.5 מיליארד שקל לביצוע החיבור בצד הישראלי שכולל הקמת גשרים, התגברות על שיפוע תלול והרחבת הכביש הצמוד.

אבל בינתיים נראה, שהצד הירדני לא כל כך קרוב להשלמת המשימה מהצד שלו ובינתיים צצות עוד אופציות עתידיות לחיבור מזרח-מערב, בתוך העולם הערבי.

לאחרונה התראיין שר התחבורה הירדני, מרוואן קאייטן, לעיתון "AL ARABI" ואמר כי עקב מחסור במימון וחוסר השקט באזור המזה"ת, הממלכה הירדנית עשויה לדחות רבים מהפרויקטים התחבורתיים שלה.

נכון לרגע זה העדיפות הראשונה של הירדנים היא לחדש את הקטע המרכזי של רשת הרכבות המיושנת שלה בדגש על חיבור בין נמל עקבה למסוף היבשתי "מדונה" שליד עמאן ומשם בהמשך לכיוון עיראק.

עלות השלב הזה היא כ-3.3 מיליארד דולר ובינתיים עדיין לא ברור מה יהיו מקורות המימון שלו. השר כלל לא הזכיר בראיון את החיבור המתוכנן לישראל, שידרוש סלילת קו נפרד של כמה מאות קילומטרים, אבל כן אמר כי קיים הסכם עקרוני של ירדן עם סוריה שיאפשר "חיבור יבשתי ימי לאירופה".

גם האיראנים לא שוקטים על השמרים והחודש, לאחר הפסקה של כעשר שנים, שב לפעול קו רכבת המטענים בין פקיסטן איראן וטורקיה. קו הרכבת המסחרי החדש במסלול "איסלאמבד-טהרן-איסטנבול" יוצר מסלול שעוקף את תעלת סואץ ומחבר בין פקיסטן לבין רשת הרכבות של איראן ומשם דרך גבול איראן-טורקיה לכיוון אירופה. המסע לכיוון אחד צפוי לארוך כ-12 יום לעומת 45 יום בדרך הים מאירופה לנמלים של פקיסטן.

אולם אנליסטים מציינים כי "הבונוס" המרכזי של הפעלת קו הרכבת הזה היא שילובו בתוכנית "דרך המשי" של ממשלת סין וחיבורו מהצד הפקיסטני ל"מסדרון הסחר סין-פקיסטן (CPEC)".

יצוין כי ממשלת סין משקיעה כיום סכומי עתק בשיקום ו/או רכישת החזקות בתשתיות הרכבת והנמלים של כל שלוש המדינות, כאשר בשנים הקרובות היא צפויה להשקיע מיליארדי דולרים בשיקום רשת הרכבות האיראנית.

אוטומקס משקיעה בטעינה אלחוטית ונערכת לשיווק רכב חשמלי

חברת הייבוא העקיף "גלובאל אוטו-מקס" אחת השחקניות המרכזיות בשוק ייבוא הרכב העקיף, נכנסת לתחום ההשקעות באוטוטק. על פי דיווח הגוף הבורסאי מטומי, שעמו התמזגה גלובאל אוטומקס, הודיעה אוטומקס על התקשרותה במזכר הבנות בלתי מחייב עם חברת "צ'ארג'ינג רובוטיקס" לפיה תשמש אוטומקס כמפיצה בלעדית של מוצרי צ'ארג'ינג רובוטיקס בישראל וביוון.

החברה עוסקת בפיתוח משטח טעינה רובוטי לטעינה אלחוטית של כלי רכב חשמליים, שמאפשר לחסוך את הצורך בהקמת עמדת טעינה ומתחבר אוטומטית למערכת טעינת הסוללה ברכב חשמלי.

נוסף על כן, ובכפוף להתקשרות בהסכם מחייב, אוטומקס תהא זכאית לקבלת אופציה להשקיע ולרכוש מניות רגילות של צ'ארג'ינג רובוטיקס בשיעור של עד 5% מהמניות של צ'ארג'ינג רובוטיקס, בדילול מלא, לפי שווי חברה של 30 מיליון דולר לפני הכסף, כפי שיהיה לאחר השלמת סבב גיוס ההון הראשון של צ'ארגינג רובוטיקס לאחר ההתקשרות במזכר ההבנות, וכן אופציה להשתתף ברכישת מניות רגילות של צ'ארג'ינג רובוטיקס בשיעור של עד %5 מכמות המניות שתנפיק האחרונה.

יצוין כי צ'ארג'ינג רובוטיקס היא חברת בת בבעלות מלאה של "מדיגוס" שהיא בעלת עניין במטומי. עם זאת מהדיווח משתמע כי לאוטומקס יש תוכניות להפוך לשחקנית מהותית בתחום הייבוא והשיווק של כלי הרכב החשמליים בישראל וכי היא עשויה להרחיב את פעילותה גם למדינות קרובות, ייתכן שבאמצעות שיווק מותגי רכב חשמליים סיניים.

עוד כתבות

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל מבלי להודיע על כך באופן רשמי ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"