גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תראו מי עולה על שלטי החוצות: כך הפכו חברות ההייטק למפרסמות ענק

חמושות במזומנים מגיוסי ענק והנפקות נוצצות, הסתערו השנה חברות הטכנולוגיה הישראליות על שוק התעסוקה המקומי במטרה לגדול ומהר – והמלחמה על כל עובד הפכה אכזרית ● מכאן קצרה הדרך לשילוט חוצות, קמפיינים וספוטים בטלוויזיה ● ברוכים הבאים לעולם המיתוג החם ביותר ב-2021: מיתוג המעסיק

שילוט חוצות של חברת Atreo במחלף הסירה / צילום: Atreo, Home of Tech Brands
שילוט חוצות של חברת Atreo במחלף הסירה / צילום: Atreo, Home of Tech Brands

שרון ישראל, מנכ"לית משותפת של סוכנות השיווק אקסטרה מייל, גילתה את מיתוג המעסיק במקרה. אקסטרה מייל (Xtra mile) התמחתה במהלך השנים במהלכי שיווק קלאסיים שנועדו לייצר לידים עסקיים ללקוחות, אך ב-2016, ישראל קיבלה בקשה לא שגרתית מאחד מהארגונים איתם עבדה. חברת מטריקס גלובל פתחה מרכז פיתוח חדש בבולגריה ורצתה שישראל תעזור לה לגייס אליו עובדים. "אף אחד לא ממש ידע בבולגריה מי זאת מטריקס גלובל והם היו צריכים להתחרות על עובדים מול ענקיות כמו גוגל ופייסבוק שהפעילו גם הן מרכזים במדינה", היא מסבירה.

אחרי תחקיר זיהתה ישראל יתרון אחד שבכל זאת היה למטריקס גלובל בשוק. "החברות המקומיות עבדו כולן לפי שעות נוקשות, מ-9 בבוקר עד 18 בערב, ומרכזי הפיתוח הזרים התיישרו עם הנוהג הזה. לעומת זאת במטריקס הציעו שעות עבודה גמישות, דבר שהתאים לעובדים שצריכים להוציא ילדים ממסגרות או שיש להם תחביבים. עובדים כאלה יכלו לצאת מוקדם ולהשלים שעות עבודה מהבית בלילה", נזכרת ישראל. "אנחנו מינפנו את הנושא של גמישות לקמפיין שבמרכזו הייתה דמות אנימציה של עובד מתוסכל שלא מגיע לילדים שלו בזמן, עד שהוא מתקבל לעבוד במטריקס גלובל. זה קמפיין שמאוד הצליח והעלה את ההיענות של המועמדים".

הפרויקט של מטריקס גלובל היה ההתנסות הראשונה של ישראל במיתוג מעסיק. בעוד מיתוג רגיל עוסק בקידום המוניטין של הארגון בקרב לקוחותיו, מיתוג מעסיק מנסה לשפר את המוניטין של החברה כמקום עבודה, הן מול העובדים הקיימים והן מול מועמדים פוטנציאליים. מאז אותו פרויקט ראשוני הספיקה אקסטרה מייל לעבוד עם שורה ארוכה של חברות הייטק, כולל מיקרוספט, גוגל, סייברארק וצ'קמרקס, על מיתוג המעסיק שלהן בשוק הישראלי. למעשה חמש וחצי שנים אחרי הפרויקט הבתולי, מיתוג מעסיק מהווה כיום כבר שליש מכלל הפעילות של אקסטרה מייל.


שי אלמגור / צילום: גולי כהן 

גם שי אלמגור, מנכ"ל מקאן טק, הזרוע הטכנולוגית של קבוצת הפרסום, חזה בשנים האחרונות בעלייה בפופולריות של מיתוג המעסיק בשוק ההייטק הישראלי. "כשנכנסתי לתפקיד לפני שלוש שנים היה לנו פרויקט אחד בשנה של מיתוג מעסיק. בהמשך זה עלה לשניים-שלושה בשנה וב-2021 כבר יש שש-שבע חברות שאנחנו עובדים איתן על פרויקטים כאלה", אומר אלמגור. "בהתחלה כל מה שעשינו זה להפיק איזשהו סרטון נחמד על החברה ולהפיץ אותו ברשתות החברתיות כדי לייצר נראות, אבל היום אנחנו עוברים עם חברות תהליך עמוק שחוקר את התפיסות עליהן בקרב עובדים ואפילו בקרב מועמדים שסירבו להצעות עבודה. על בסיס זה אנחנו יוצרים אקוסיסטם שלם של מפגשים עם הקהל הפוטנציאלי".

כל זה כמובן אינו מקרי. לפי נתוני הלמ"ס, המחסור בעובדי הייטק מקפיץ כלפי מעלה את השכר בענף: השכר הממוצע למשרת שכיר בהייטק עמד נכון למרץ האחרון על 31,525 שקל - עלייה של 18.4% מול מרץ אשתקד. במקצועות מסוימים העלייה אפילו חדה יותר. לפי מאגר השכר של הסטארט-אפ Compete, אנליסט נתונים מנוסה שמצא עבודה בחצי השנה האחרונה קיבל משכורת חציונית של 27 אלף שקל, לעומת משכורת של קצת יותר מ-19 אלף שקיבל אנליסט שמצא עבודה לפני יותר מחצי שנה. המחסור בעובדים דוחף חברות לפנות בהצעות מפתות לעובדים שמועסקים בארגונים מתחרים ומאפשר למועמדים במקצועות מבוקשים לדרוש דרישות דמיוניות - אחת הפופולריות בהן היא מענקי חתימה בעשרות ואף מאות אלפי שקלים.

ישראל מאשרת שבאחרונה היא נתקלת באופן קבוע בתלונות מלקוחותיה על שוק הגיוס הסופר תחרותי בהייטק. "זה ממש מערב פרוע. חברה יכולה לסכם עם מפתח על חוזה ואז הוא יקבל הצעה משופרת מארגון אחר. לפעמים המפתח ידרוש שיפור בשכר ולפעמים מענק חתימה של עשרות אלפי שקלים כדי לסגור על אותו חוזה", היא מספרת. "יש חברות בעולמות מקצועיים כמו סייבר או בינה מלאכותית, שמעבירות את העובדים הכשרות יקרות ואז, כשהם מסיימים, בא ארגון אחר ולוקח אותם. גם אם יש איזשהו קנס עזיבה, הארגון השני סופג אותו. יש גם מקרים של עובדים שהחברה רצתה להחזיר במשרד והם פשוט עברו למקום אחר שמציע עבודה מרחוק".

הרבה כסף מחפש מעט עובדים

מיתוג מעסיק אינו מושג חדש. המושג הוצג לראשונה כבר ב-1996, במאמר אקדמי שפירסמו איש השיווק סיימון בארו וטים אמבלר מלונדון ביזנס סקול. השניים קראו במאמר לשלב בין שני עולמות שנראו מנותקים לגמרי עד אותו הזמן - משאבי אנוש ומיתוג שיווקי. המושג אולי לא חדש אך מיתוג מעסיק הפך לאופנה חמה במיוחד בישראל רק בשנים האחרונות, כשעיקר הפעילות בתחום מתרחשת בקרב חברות הייטק.

האימוץ המאוחר של מיתוג מעסיק קשור כאמור לתהליכים העוברים על ההייטק הישראלי. השנים האחרונות היו מצוינות להייטק המקומי, כאשר מדי שנה נשבר שיא גיוסי ההון של סטארט-אפים ישראלים. לפי נתוני חברת המחקר IVC, ב-2017 גייסו סטארט-אפים ישראלים 4.5 מיליארד דולר, סכום שטיפס ל-5.8 מיליארד ב-2018, 7.8 מיליארד ב-2019 ו-10.1 מיליארד דולר אשתקד. 2021 עוד רחוקה מסיום אך כבר שברה את שיא הגיוסים השנתי. השנתיים האחרונות שברו שיאים גם מבחינת הנפקות ענק של חברות טכנולוגיה ישראליות בוול סטריט, החל מפייבר ב-2019, דרך למונייד וג'ייפרוג ב-2020 ועד סימילרווב, מאנדיי, איירון סורס, סנטינל וואן ופלייטיקה השנה.

חמושות במזומנים מגיוסים והנפקות, חברות הטכנולוגיה הישראליות הסתערו על שוק התעסוקה המקומי במטרה לגדול מהר, מה שיצר מחסור אדיר בעובדים מיומנים בהייטק, בעיקר במקצועות טכנולוגיים. לפי נתוני רשות החדשנות, בסוף 2019 היו 19 אלף משרות טכנולוגיות פנויות בהייטק הישראלי. מספר זה ירד מעט ל-13 אלף משרות בסוף 2020 בהשפעת הקורונה, אך ההערכה היא שהמחסור רק התגבר בשנה הנוכחית.

מיתוג מעסיק חיוני במיוחד בשוק של עובדים, כאשר הביקוש לכוח אדם עולה על ההיצע, כמו שקורה בהייטק הישראלי. לפי מחקרים שהתפרסמו במשך השנים, מיתוג מעסיק מוצלח מוריד את עלות הגיוס של עובד בעד 50% ובמקביל מקטין את התחלופה של עובדים בארגון ב-28%. חברה עם מיתוג לא טוב תצטרך, לפי המחקרים, לשלם שכר גבוה ב-10% לפחות כדי לשכנע עובדים להגיע אליה.

"נגישות לכסף לא חסרה היום אבל חברות טכנולוגיה נדרשות לקצר את הזמן עד שהן מביאות מוצר לשוק, כשהמכשול העיקרי עבורן הוא גיוס מספיק מהנדסים", אומר אלמגור. "המטרה של מיתוג מעסיק היא להסיר חסמים בתהליך הגיוס. כשמגייס מתקשר למועמד ומציע לו משרה, יהיו מקרים שהוא אוטומטית יגיד לא, כי הוא לא מכיר את החברה או בגלל שיש לו תפיסה שגויה לגביה. בזה מיתוג מעסיק מנסה לטפל".

חברות הייטק ישראליות לא מסתפקות בהפעלת סוכנויות חיצוניות למיתוג מעסיק. בשנים האחרונות העסקת מנהל ייעודי שמרכז את הנושא בחברה הפכה לכמעט חובה עבור סטארט-אפים מקומיים בשלבי צמיחה. הדילמה היחידה עבור חברות ההייטק הישראליות היא רק האם להכפיף את מנהל מיתוג המעסיק למחלקת השיווק או למשאבי אנוש.


עירית ליבנה / צילום: ארז אבו

בוויקס (WIX), חברת ההייטק הישראלית עם שווי השוק הגבוה ביותר, מינו בתחילת 2020 את עירית ליבנה לתפקיד חדש בארגון של מנהלת תחום מיתוג מעסיק. ליבנה התחילה לבד, אך כיום הצוות שלה מונה כבר ארבעה עובדים, שמנהלים את המותג של וויקס בעולם. "בעבר היו הרבה גורמים בחברה שעסקו במיתוג מעסיק באופן לא פורמלי, אבל לא היה גוף אחד שחיבר בין הפעילויות וניהל אותן אסטרטגית", היא מסבירה. "המחשבה שלנו היא שלארגון בכל מקרה יש מותג מסוים בעיני העובדים והמנהלים שלו, השאלה היא רק האם המותג הזה מנוהל או מתנהל בעצמו. מבחינתנו מיתוג מעסיק זה לא משהו שנמדד באופן מיידי אלא יותר יעד ארוך טווח. אנחנו רוצים לצרוב בתודעה שוויקס היא חברה טובה לא רק אצל המפתח העתידי אלא גם אצל אימא שלו".

חקירה פנימית

התהליך של בניית מותג מעסיק, כזה שימשוך גם את המפתח וגם את אימא שלו, מתחיל בחקירה פנימית של הארגון את עצמו. בשלב הראשון צריכה החברה לגלות מהו ה-EVP - הצעת הערך הייחודית שלה (Employee value proposition) כלומר מה הגורמים שמושכים ומשאירים עובדים אצלה. כמו שלכל מותג יש הצעת ערך ללקוח, שמגדירה למה כדאי לבחור במוצר שלו על פני מוצר מתחרה, כך הארגון צריך לבנות את הצעת הערך שמייחדת אותו בתור מעסיק לעומת חברות אחרות.

כשנכנסים לעמוד הקריירה באתר נטפליקס למשל, ה-EVP של החברה קופץ ראשון לעין. נטפליקס מכריזה בראש העמוד שמדובר ב"מקום עבודה נהדר, שמשלב קולגות יוצאי דופן ובעיות קשות", קביעה מסקרנת ולא מובנת מאליה, יש להודות. התרבות הארגונית של נטפליקס, מצהירה החברה בעמוד הקריירה, מעודדת קבלת החלטות עצמאית על ידי עובדים ונמנעת מחוקים.

כדי למצוא את הצעת הערך הייחודית שלהם, ערכו בוויקס, למשל, ראיונות עם עשרות עובדים בחברה וניסו להבין מהם מה הביא אותם לארגון ומה הם אוהבים בו. במקביל הם שוחחו עם עובדים שעזבו את וויקס וגם עם גורמים אחרים מהתעשייה. "לכולם בהייטק יש היום משרדים מפוארים, פינוקים ומשכורות גבוהות, אז יש במובן הזה סטנדרטיזציה ודמיון בין החברות. לכן צריך להסתכל פנימה", אומרת ליבנה. "מצאנו שיש דברים שחזרו על עצמם שוב ושוב בשיחות שלנו עם עובדים. למשל הנושא של לאפשר כישלונות. בוויקס עובדים יכולים לקחת סיכונים, גם אם זה לא מצליח בסוף. יתרון נוסף של וויקס שעלה שוב ושוב טמון בעובדה שההנהלה של החברה נמצאת כאן בישראל, בניגוד למרכז פיתוח של חברה רב-לאומית, כך שאפשר להיות קרובים לקבלת ההחלטות ולפגוש את האנשים החשובים".

אחרי שהארגון מזהה את הצעת הערך הייחודית שלו, הוא צריך להטמיע אותה קודם כל בקרב העובדים הקיימים בארגון. לדברי עמית דניאל, סמנכ"לית השיווק של חברת הסייבר והמודיעין קוגנייט (לשעבר ורינט), בתהליך שנעשה בחברה התגלה כי אחת הסיבות המרכזיות שעובדים מגיעים לארגון ונשארים בו היא אתגר מקצועי וטכנולוגי.

"החלטנו לכן לבנות את כל המיתוג מעסיק שלנו סביב המושג של סקרנות מקצועית", אומרת דניאל. "למשל בחג השבועות, במקום חלק לעובדים מעדני חלב כמו שכל החברות עושות, יצאנו בקמפיין פנימי שהציג את יבולי הפטנטים שנרשמו בחברה לאורך השנים, כולל דירוגים של העובדים שכתבו הכי הרבה פטנטים. במהלך חודש הגאווה, במקום רק להביא הרצאות חיצוניות רגילות, שמנו במרכז עובדים מהקהילה ואיך הם מביאים את עצמם לידי ביטוי כאנשים סקרנים. בכל מדינה שאנחנו פעילים בה, המושג של סקרנות מקבל משמעות שונה אז זה דורש התאמות".

אחת הטעויות הגדולות בכל הנוגע למיתוג מעסיק היא הדגשה של ה-EVP הלא נכון, כזה שאינו קוסם באמת לעובדים. "אני זוכרת שעבדנו עם חברה של פיזיקאים וכימאים שעשו פרויקטים מדעיים מטורפים", מספרת ישראל. "ההנהלה שם רצתה דווקא להדגיש את ערך המניה שעלה בעשרות אחוזים, אבל זה לא היה מה שבאמת עניין באמת את העובדים. כמובן שהיה חשוב להם להיות מתוגמלים אבל הם לא נשארו בארגון בשביל זה, אלא כדי לעשות את אותם פרויקטים מתקדמים".

העובדה שלחברה מסוימת יש מיתוג מעולה בקרב לקוחות, לא מבטיחה לה מיתוג מוצלח גם כמעסיק. אחד הלקוחות שמקאן טק עזרו לו מבחינת שיפור המוניטין בישראל היה מרכז הפיתוח המקומי של אפל. "התפיסה של מועמדים שעלתה משיחות עם מגייסים הייתה שבאפל ישראל עושים דברים שוליים, כי החברה בארץ הייתה שקטה מאוד. לכן המסר שאנחנו הדגשנו היה שבארץ עובדים על הדברים הכי חשובים לאפל. מסר נוסף ששמנו במרכז היה שבאפל מאזנים בין עבודה לבית, מה שמאפשר לעובדים להקדיש זמן לתחביבים", מספר אלמגור.


 אודי לדרגור / צילום: Sunny Huang 

מפתחים בסטורי

לאחר שהחברה הגדירה והטמיעה את ה-EVP שלה בקרב העובדים הקיימים, היא יכולה להתחיל לשווק אותו החוצה למועמדים פוטנציאליים. השיווק מתחיל בבנייה של עמוד הקריירה של הארגון ואפילו תיאורי המשרות בו, על סמך מיתוג המעסיק. בעולם של בניית מותג מעסיק, הדגש הוא על ניסיון להיות אותנטיים ככל האפשר, ולכן החברות יעדיפו לתת לעובדים את הבמה ולהיות אלו שיספרו על הארגון. "בסופו של דבר כל דבר שאני כארגון אספר על עצמי יהיה חלש יותר בהשוואה לדברים שהעובדים יגידו", אומר אודי לדרגור, סמנכ"ל השיווק של הסטארט-אפ גונג.

בפברואר השנה השיקה וויקס תוכנית הכשרה לסטודנטים במקצועות הפיתוח בשם וויקס אנטר. בוויקס ידעו מראש כי הסטודנטים למדעי המחשב והנדסת תוכנה מחוזרים על ידי חברות רבות ולכן בנו אזור ייעודי באתר החברה שפונה אליהם. "ביקשנו מהעובדים שלנו שהתחילו בתור סטודנטים לכתוב על החוויות שלהם בבלוג. הם התייחסו לכך שבוויקס רואים בסטודנטים מפתחים מהיום הראשון וכתבו על אופציות הקידום לתפקידים ניהוליים שנפתחו בפניהם. זה הצליח, ובסוף קיבלנו אלפי קורות חיים וגייסנו מספר כפול כמעט של סטודנטים ממה שתיכננו", אומרת ליבנה. עמית דניאל מקוגנייט מספרת כי בחברה אפילו הדריכו מפתחים כיצד לשתף באינסטגרם. "הם מאוד אוהבים את זה וזאת העשרה במקום לקודד כל היום. מבחינתנו העובדים הם השגרירים שלנו והם נותנים מכפלות לארגון", היא אומרת. "בהתחלה היינו צריכים לגייס את העובדים לתוך זה, אבל היום העובדים פונים אלינו בהצעות לשתף בסיפורים. הם מאוד גאים ואוהבים לספר את הסיפור שלהם בארגון - גם פנימה וגם החוצה".

דניאל כהן / צילום: AppsFlyer
דניאל כהן / צילום: AppsFlyer

דניאל כהן, מנהלת שיווק הגיוס בסטארט-אפ אפספלייר, התחילה את תפקידה בחברה כסורסרית (הד האנטרית שעובדת בתוך הארגון), לפני שעברה לנהל את מיתוג המעסיק בארגון. "כסורסרית התפקיד שלי היה להביא עכשיו קורות חיים. לעומת זאת במיתוג מעסיק המטרה היא לפנות גם למי שיהיה רלוונטי לעבודה אצלנו רק עוד חמש שנים", היא מסבירה. "אנחנו למשל מעלים סרטונים של החברה לטיקטוק, לא בגלל שנמצא שם עובדים שמתאימים לנו היום, אלא כי יש שם הרבה סטודנטים שיוכלו להגיע לעבוד אצלנו בעתיד".

באפספלייר מודים כי הם מעודדים את העובדים להעלות סרטונים לרשתות החברתיות שיראו את חיי היומיום האטרקטיביים בארגון. "אנחנו עושים תחרויות ונותנים פרסים לעובדים שיעלו דברים לסטורי שלהם. זה יכול להיות פיג'מה של החברה, גרביים או כוס קפה ממותגת. העובדים מאוד מתלהבים מזה ומתחרים למי יש פיג'מה ולמי לא. זה משהו שקורה היום על בסיס שבועי. אם אנחנו מארגנים בחברה הקרנה של ליגת האלופות או אם יש האפי-האוור או מיטאפ, אז אנחנו מאתגרים את העובדים להעלות סרטונים על זה, כי אם זה לא באינסטגרם אז זה לא קרה".

מגלאסדור ועד איילון

בכל הנוגע למיתוג של החברה, מרכיב משמעותי הוא הדירוג שהיא מקבלת באתר גלאסדור (Glassdoor), בו יכולים מועמדים ועובדים לתת ציון לארגון שאליו התמיינו או שבו הם מועסקים. תחקיר שפירסם וול סטריט ג'ורנל ב-2019 גילה כי שורה ארוכה של חברות אמריקאיות, ובהן SpaceX של אילון מאסק ו-SAP, דוחפות עובדים להזין חוות דעת חיוביות באתר כדי להקפיץ את דירוגן. גלאסדור פחות משמעותי בשוק התעסוקה הישראלי בהשוואה לארצות הברית, אך גם החברות הישראליות לוקחות את העניין מאוד ברצינות.

"זיהינו נקודות שבהן העובדים אצלנו נמצאים ב'היי' מטורף מהארגון, למשל בסוף האון-בורדינג לעובדים חדשים, אחרי שהם נפגשו עם כל הסמנכ"לים בחברה. אז אנחנו מבקשים מהם באותה הנקודה לכתוב חוות דעת. זה נעשה בדחיפה עדינה, כשאין לנו באמת שליטה מי כתב ומי לא", אומר לדרגור מגונג. "במקביל אנחנו יוצאים מגדרנו כדי שגם מועמדים שלא מתקבלים לעבודה יצאו מרוצים, כולל לתת להם פידבק".

"על כל ביקורת שלילית שמתפרסמת עלינו בגלאסדור, אנחנו עושים תחקור פנימי וכמובן מגיבים אליה כדי שאנשים יראו את התשובות שלנו", אומרת כהן. "אני גם עוקבת מקרוב אחרי קבוצות בפייסבוק כמו 'צרות בהייטק', שיש להן השפעה משמעותית על התעשייה. למזלי עד היום אפספלייר לא כיכבה בהן בצורה שלילית".

בשנה האחרונה נראה שחברות הייטק לא מסתפקות בפרסום אינטרנטי ויותר ויותר מהן בוחרות לרכוש במיליוני שקלים גם שטחי פרסום בשלטי חוצות, כדי להפיץ את המסר שלהן. אחד הקמפיינים המדוברים ביותר באחרונה היא של חברת סימילרווב, שיצאה רגע אחרי ההנפקה שלה בוול סטריט בקמפיין ענק בו היא הודתה ל-800 עובדיה על שלטי חוצות, גשרים ותחנות אוטובוס ברחבי הארץ. לפי הערכות, הקמפיין, שכלל תמונות של העובדים, עלה כמיליון שקל.

פתיחת מסחר מאנדיי / צילום: נאסדק
פתיחת מסחר מאנדיי / צילום: נאסדק

"ראינו בהנפקה הזדמנות להגיד לעולם שאנחנו חברה מדהימה ששמה את העובדים בפרונט וחוגגת עם האנשים שלה", מסבירה שירי אלון, דירקטורית לתקשורת פנים-ארגונית ומיתוג מעסיק בסימילרווב. "הכוח של הקמפיין לא היה בכמות שלטי החוצות וכמה כסף שמנו עליו, אלא בתגובות שהוא קיבל בקרב העובדים, שהפיצו אותו בטירוף. היו עובדים שהמשפחות שלהם באו במיוחד כדי להצטלם מתחת לשלט. בניתי תוכנית כדי לקדם את הקמפיין ברשתות החברתיות אבל לא היה בזה צורך כי הלינקדאין גם ככה התפוצץ".

אחת החברות הראשונות שהשתמשה בקמפיין שלטי חוצות הייתה גונג. לפני שלוש שנים פירסמה גונג שילוט משני צידי גשר הסירה בהרצליה, ליד משרדי החברה דאז. בצד האחד נכתבה ברכת יום טוב לעובדים של גונג ובצד השני תודה. ברוח דומה שכרה גונג 50 שלטי חוצות בסן פרנסיסקו וצילמה עובדים מצטיינים יחד עם בני משפחתם. גם במקרים האלה המטרה הייתה להבליט את היחס האישי לעובדים.

"זה עלה לנו הרבה כסף אבל העובדים עפו על זה וגם קיבלנו הרבה פניות ממועמדים שראו איזו חברה כיפית אנחנו", אומר לדרגור. "איך שאני רואה את זה, יש את העובדים שרוצים לעבוד בסטארט-אפ צעיר ולבנות טכנולוגיה חדשה מאפס. עובדים כאלו יותר מתעניינים באתגר המקצועי ופחות בתנאים שהם מקבלים. מהצד השני יש את מי שהולכים לעבוד בחברות גדולות כמו אינטל, פייסבוק וגוגל, שמשלמות את השכר הגבוה ביותר, אבל שם אתה בורג במערכת גדולה. עם 600 עובדים אנחנו נמצאים באמצע ופונים לעובדים שחשוב להם מאוד יחס אישי ותחושת אכפתיות בארגון, שזה מה שביטא הקמפיין".

אלמגור ממקאן טק, שהיה מעורב בעצמו במספר קמפיינים של פרסום חוצות, מזהיר כי הוא לא תמיד יעיל למיתוג מעסיק. "זה מאוד תלוי מה אתה מחפש. אם יש לך תקציב לשילוט ומסר קצר ופשוט שנועד להעלות מודעות וליצור באזז, אז מצוין. אבל שילוט חוצות זה מדיום טיפש שלא פונה לקהל ספציפי ולכן הוא יכול להביא הרבה קורות חיים לא רלוונטיים שרק יעמיסו על מערכת הגיוס. בכל מקרה, את הקמפיין של שילוט חוצות חייבים להשלים בפרסום בטלוויזיה ובדיגיטל, שם אתה יכול לשלוט בקהל שהמסר מגיע אליו".

"יש מהלכי שופוני שהמטרה שלהם היא להראות שאני הכי גדול. אם יש לך תקציב גדול, אז פרסום חוצות יכול ליצור תחושת גאווה סביב המותג", מסכימה ישראל. "אבל אם בסוף אתה לא מעביר את המסר והערכים לקהלי היעד הספציפיים אליך, אז התוצאה לא תהיה טובה".

עוד כתבות

מה הייתה הסדרה הראשונה שהפיקה נטפליקס? / צילום: Shutterstock

מה הייתה הסדרה הראשונה שהפיקה נטפליקס?

כמה ערי בירה יש לרפובליקת דרום אפריקה, מה מקור השם שפעת ובאיזו סדרת אנימציה חיית המחמד נקראת Santa's Little Helper? ● הטריוויה השבועית

מייקל ברי. הפך לנביא זעם

זה ייגמר רע: "ביג שורט" מצביע על הנתון המדאיג בוול סטריט

משקי הבית בארה"ב נוהרים לשוק המניות, ומייקל ברי מזהיר שבפעמים האחרונות שכך היה, זה נגמר רע מאוד ● הוא גם טוען כי שוק ה-AI הוא בועה, והימר על ירידות במניות אנבידיה ופלנטיר ● לעומת זאת, הוא מאמין גדול בענקית טכנולוגיה אחרת

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה בת"א ננעלה בעליות, מניות האנרגיה זינקו

ת"א 35 עלה בכ-0.7% לשיא ה-59 שלו השנה ● השקל תנודתי לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב ● מניות התקשורת יורדות ומעיבות על השוק, מנגד אישור עסקת הגז תומכת בשוק ● אפקון גייסה 74 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, מור תהפוך לבעלת עניין ● ה-ECB הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ברבע אחוז כצפוי

מרקו רוביו, מזכיר המדינה של ארה''ב / צילום: ap, Mark Schiefelbein

רוביו: "מקווים שהשיחות בין לבנון לישראל יביאו להתקדמות וימנעו עימות"

היום התקיים בנאקורה שבגבול בין ישראל ללבנון הסבב השני של שיחות בין המדינות תחת חסות ארה"ב ● בניגוד לדוח הקודם באוגוסט, הדוח הנוכחי של IPC קובע כי לא זוהה רעב באף אזור ברצועה ● מבצע "מאחורי הגב": המעורבות האיראנית – והמידע שסיפק הפעיל בחקירה אחרי שהובא לישראל לפני שנה ● צילם את נמל חיפה ובתי הזיקוק: שב"כ עצר אזרח בחשד לריגול עבור איראן ● עדכונים שוטפים

ויקטור בהר / צילום: ענבל מרמרי

הכלכלן הבכיר שמעריך: מחירי הדירות ימשיכו לרדת, עד לנקודה הזו

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● ויקטור בהר, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, מדבר על "החטא הקדמון" שרבים בשוק ההון מתעלמים ממנו: "הגירעונות גבוהים, אין ארוחות חינם", ועל המורשת החשובה שסיפקו לישראל "נערי האוצר" ● וגם: למה הורדת הריבית לא החזירה את הרוכשים לשוק הנדל"ן

גיא נתן / צילום: תומר שלום

בגיל 27 הוא מנהל קרן גידור ויש לו 100 אלף עוקבים: "אנחנו נוביל את התעשייה. הבמה כבר לא שמורה רק למוסדיים"

חמוש בטריקו ושרשרת עם שור מזהב, הפך גיא נתן לגורו של משקיעי ריטייל, עם למעלה מ־100 אלף עוקבים באינסטגרם, פודקאסט מצליח וקרן גידור ● בראיון לגלובס הוא מספר איך פציעה בצבא שינתה לו את המסלול, מה מנהלי השקעות מסורתיים מפספסים: "כבר אין מנטליות של קח את הכסף וזהו", וממה הוא חושש: "אנשים יאבדו הרבה מאוד כסף וילמדו את השיעור הכי קשה של החיים"

זום גלובלי / צילום: AP

קרב אגרופים בפרלמנט הבולגרי ו"סדר חדש" בבוליביה

מנהל נאס"א הנבחר ובעל בריתו של אילון מאסק גורם לחשש בארה"ב ● בעקבות ירידה בילודה, בסין מטילים מס חדש על האוכלוסייה ● ובצד השני של העולם - ממשלת בוליביה מפסיקה לסבסד את הדלק אחרי 20 שנה ● זום גלובלי, מדור חדש 

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

נעילה ירוקה בוול סטריט: נאסד"'ק עלה ב-1.4%

נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש נובמבר הפתיעו לטובה ועמדו על 2.7%, מה שהוביל לעליות בוול סטריט ● נעילה חיובית באירופה, הדאקס קפץ בכ-1.1% ● מחר צפוי להיות יום תנודתי במיוחד ● חברת הספנות הישראלית צים עומדת למכירה, אך MSC מכחישה שהיא הרוכשת ● הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ל-3.75%

גם זה קרה פה / צילום: Shutterstock

שכירים? גם בשנה הבאה קרן ההשתלמות שלכם תהיה שווה פחות

ההטבה הכי גדולה של השכירים מתכווצת ● ומכסת הגיוס היא רק המלצה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

דימונה. המספרים לא פוגשים את הביקוש / צילום: Shutterstock

למה נתניהו הבטיח השבוע הגירה שלילית של 20 אלף תושבים לדימונה?

בפעם השנייה בתוך שבע שנים הבטיח בנימין נתניהו לדימונה הבטחות להקמת עשרות אלפי יחידות דיור ● אחרי שני הסכמים ויותר מ־10 מיליארד שקל על הנייר, ברור שהמבחן הוא מי באמת מגיע לגור שם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה ואורקל זינקו, נייקי נפלה ב-11%

אורקל הצטרפה לקבוצת משקיעים שאמורה להוביל את פעילות TikTok בארה״ב ● הדוח של נייקי: שיפור בארה"ב, ירידה חדה במכירות בסין ● בוול סטריט נערכים ליום פקיעת האופציות הגדול בהיסטוריה ● הבנק המרכזי של יפן החליט להעלות את הריבית במדינה ל-0.75%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1995 ● הבורסות באירופה ננעלו במגמה חיובית

בלי להיות כמעט באוויר: מי הגיעו לצמרת דירוג הזכורות והאהובות, ואיך זה קרה

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לדיסקונט והאהובה ביותר לביטוח 9, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● סטטיק ושלישיית מה קשור מובילים את פרטנר למקום השני באהדה, וההשקעה הגדולה ביותר לפי נתוני יפעת שייכת ל–freesbe

תבשילים בלחם בית / צילום: דוד ששון

העסק שהתחיל על תלת־אופן לפני 40 שנה הוא היום ממלכה קולינרית נדירה

סמבוסק חומוס ממולא בסביח, בוריקה בתוך לחם, קבב עיראקי בלאפה וסופגניות שהן אגדה ● שבע תחנות אוכל באור יהודה, שגרמו לנו להכתיר אותה כמלכה קולינרית בלתי מעורערת

אביגדור קפלן / צילום: יונתן בלום

"אנחנו עם של בכיינים. רבים ממי שעוזבים היום, יחזרו": אביגדור קפלן מציג את הפתרונות לבעיות הכי בוערות בישראל

האיש שניהל את גופי הבריאות והביטוח מהגדולים במשק, החליט לחזור להיות סטודנט כדי להתמודד עם פצצה מתקתקת של החברה הישראלית: משבר הביטוח הסיעודי ● בראיון מיוחד הוא מנתח את הזינוק בעלויות המערכת ומציע רפורמה שתאחד את כלל תקציבי הטיפול תחת קורת גג אחת ● וגם: איך להישאר חיוני בגיל השלישי וכמה חשובה המלחמה בבדידות

כך טיפס מיקי פדרמן לצמרת  עשירי ישראל / צילום: AI

כך טיפס מיקי פדרמן לצמרת עשירי ישראל

בעשור האחרון קפץ שוויו של איש העסקים מיקי פדרמן מ-6 מיליארד שקל ל-35 מיליארד ● המלונאי שנכנס בעסקת מיזוג לתעשייה הביטחונית, כמעט במקרה, רכב על מרוץ החימוש הגלובלי - והתברג לצמרת הישראלים העשירים בעולם ● מיהו הטייקון המסתורי שמתעקש להישאר מתחת לרדאר?

הקמפוס של אנבידיה שצפוי לקום בקריית טבעון (בעיגול: ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה) / צילום: באדיבות אנבידיה

הארנונה שתגיע לקריית טבעון והמועצה שתקבל פרס ניחומים: 5 הערות על הקמפוס החדש של אנבידיה

מהארנונה, דרך המפסידה הגדולה ועד הקיבוץ הקטן שמרוויח בעקיפין: פרטים חדשים על העסקה של אנבידיה בקריית טבעון שמתקדמת בצעדי ענק

שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני / צילום: Shutterstock

בין שלגייה לפנתר השחור: שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני

אומץ אינו רק תכונה אישית אלא תוצר של אקלים ארגוני, ואלה שמטפחים אותו קוטפים את הפירות ● דיסני מציעה שיעור מרתק לכל מנהיג במסעה ההיסטורי מתקופת התעוזה היצירתית של וולט דיסני, שלא קיבלה ביטוי בצד הערכי, ועד לחזון השיטתי של בוב אייגר

אלון שטאובר / צילום: אפרת קופר

"יש תחושה של הזדמנויות בשוק": המנכ"ל שקנה חברת נדל"ן ותיקה בראיון

אלון שטאובר, מנכ"ל ושותף בקבוצת מסד עוז, נכנס לאחרונה גם לתפקיד מנכ"ל משותף בחברת אמריקה ישראל לאחר השלמה של מיזוג בין החברות, וכעת נערך להנפקה בשנתיים הקרובות ● מסד עוז מנהלת כיום פרויקטים בהיקף של 40 מיליארד שקל, ומה שחסר לה זה רק מהנדסים

חיסכון בגמל / צילום: Shutterstock

התקרה בגמל להשקעה מתעדכנת: כמה ניתן יהיה להפקיד בשנה הבאה?

בקופות הגמל להשקעה ניתן כיום להפקיד סכום של עד 81.7 אלף שקל בשנה וליהנות מהטבת מס משמעותית ● החל מ-1 בינואר התקרה מתעדכנת בהתאם לאינפלציה

הפגנת בעלי העסקים הקטנים / צילום: פרטי

"הקרחון מתקרב, וסמוטריץ' לא רואה אותו": מחאת הקמעונאים על העלאת הפטור ממע"מ

בעלי העסקים שיצאו להפגין מבקשים לבטל את הרפורמה של שר האוצר בטענה כי זו תפגע דרמטית בעסקים שלהם ● הרפורמה, שצפויה להיכנס לתוקף בשבוע הבא, תעלה את תקרת הפטור ממע"מ על יבוא משלוחים מחו"ל עד לגובה של 150 דולר