גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נטפליקס השתלטה על הטלוויזיה שלנו. בכיר מהחברה מספר מה סוד הקסם

זו השנה השנייה שנטפליקס מדורגת ראשונה במדד המותגים ומותירה הרחק מאחור את חברות המדיה הישראליות ● איך הפכה למדורת השבט החדשה למרות המחיר הגבוה יחסית, הביקורת על היעדר רגולציה והאשמות בהשטחת תרבויות מקומיות ● לארי טאנז, סגן נשיא לטלוויזיה גלובלית בחברה, מספר לגלובס על התוכניות של ענקית הסטרימינג ● מדד המותגים

צילום: Derek Sutton, Unsplash
צילום: Derek Sutton, Unsplash

ערב כניסתה של נטפליקס לישראל, יכולת לשמוע בשיחות סגורות עם מנהלי הטלוויזיה הישראלים מידה של ביטול ביחס לאיום הנשקף מהענקית האמריקאית. הישראלים אוהבים הפקות מקור דוברות עברית, הם אמרו בביטחון. הצופה הישראלי רגיל לזפזפ בין ערוצים, הם הסבירו בידענות, ולכן הפופולריות של שירות כמו נטפליקס תהיה מוגבלת כאן.

עכשיו, כשנטפליקס קוטפת זו הפעם השנייה ברציפות את המקום הראשון במדד המותגים של גלובס, ומשאירה הרחק מאחור את כל מותגי התקשורת המקומיים, אפשר לומר בביטחון שהנבואות המוקדמות הללו התגלו כשגויות לגמרי. העולם כנראה יותר שטוח מכפי שחשבנו, ונטפליקס הפכה למדורת שבט ישראלית אולטימטיבית, גם עם היצע מצומצם מאוד של תוכן בעברית.

מי צריך הפקות מקור כשיש לך את מאלף הטיגריסים ג'ו אקזוטיק, כוכב הדוקומנטרי המופתי טייגר קינג, שהפך למרענן הרשמי של סגר הקורונה הראשון בבתי אב רבים כל כך בישראל. ג'ו אקזוטיק אפילו קיבל דמות בלב הפריים טיים של "ארץ נהדרת" (בגילומו של ערן זרחוביץ'), הסמל האולטימטיבי של קונצנזוס.

כל מה שענקית הסטרימינג הייתה צריכה לעשות למעננו, מתברר, זה רק להוסיף כתוביות בשפת הקודש, ואנחנו כבר נשבינו בקסמיה. את הזפזופ בין ערוצים החלפנו בדפדוף במלאי התכנים הכמעט אינסופי באפליקציה של נטפליקס. גם בזפזוף וגם בדפדוף בכל מקרה ההנאה הגדולה ביותר היא ההכרזה בסוף שאין מה לראות בטלוויזיה.

מה בעצם הפך את נטפליקס למותג אהוב כל כך בישראל? התשובה לכך טמונה אולי בבניית המתח המתמשכת שקדמה להשקת שירות הסטרימינג. בניית מתח, כמו שבנטפליקס יודעים היטב, חיונית להצלחה של כל סרט וסדרה. כנראה גם לשירות סטרימינג.

אמילי בפריז / צילום: Netflix, Stephanue Branchu
אמילי בפריז / צילום: Netflix, Stephanue Branchu

היום נראה כאילו נטפליקס נמצאת בישראל מאז ומתמיד, אבל בפועל השירות הושק כאן רשמית רק ב־2016, במסגרת ההתרחבות שלה בעולם ל-130 מדינות. עד ההשקה הרשמית, קיבלנו בישראל טפטופים ממה שהפלא מארה"ב עושה, בסדרות כמו "כתום הוא השחור החדש" ו"בית הקלפים" ששודרו ב-HOT וב-yes. במקביל, שמענו מרחוק על הגישה החדשנית מאמריקה, לשחרר לאוויר פרקים של עונה שלמה בבת אחת, בלי צורך להמתין שבוע כדי לדעת מה קרה.

וכמובן, היה עניין המחיר. הצרכן הישראלי של אותם ימים, ששילם מאות שקלים על טלוויזיה, לא יכול היה שלא להתפעם מהשירות האמריקאי שגובה פחות מ-10 דולרים בחודש למינוי. המחיר של נטפליקס עלה אמנם לאורך השנים, ובאופן כללי התעריף שלה בישראל הוא אחד הגבוהים בהשוואה בינלאומית, אך אצל הצרכן הישראלי השירות עדיין נתפס ככזה שנותן את התמורה הטובה ביותר לכסף שאפשר לקבל. עניין של פרספקטיבה היסטורית כנראה.

יחסים לא מחייבים

כבר חמש שנים שנטפליקס איתנו, אבל האמת היא שהענקית עדיין נוכחת נפקדת בישראל. מצד אחד היא כאן, מעורבת בחיינו, מספקת לנו רגעים מרגשים ונושאים לשיחה ודיון, ומצד אחר המותג החזק ביותר בישראל אינו מעסיק עובדים או מחזיק כאן משרדים. נטפליקס הפכה מקור מרכזי לצריכת תוכן ישראלי, אך בניגוד לערוצי התוכן המקומיים, היא איננה מחויבת לשום כלל רגולציה ישראלי. האם זה צריך להפריע לנו?

לממשלה הבריטית, לדוגמה, זה כבר מתחיל קצת להפריע. בחודשים האחרונים היא בוחנת ברצינות הטלת חובות רגולציה על שירותי סטרימינג אינטרנטיים דוגמת נטפליקס ואמזון פריים וידאו. בניגוד לישראל, בבריטניה יש לנטפליקס משרדים, אך החברה עדיין כפופה לדיני הרגולציה בהולנד, שם נמצא המטה האירופי של החברה. כתוצאה מכך, היא אינה נדרשת לרישיון או לעמידה בכללים מסוימים, אפילו לא בנושאים בסיסים. הבריטים רוצים לפחות לנסות להשוות את התנאים הרגולטוריים של הענקיות האמריקאיות לאלה של שירות ה-VOD של BBC למשל.

עניין הרגולציה על נטפליקס בבריטניה החל לתפוס תאוצה כאשר ענקית הטלוויזיה נגעה בנקודה לאומית רגישה. בנובמבר עלתה לשידור בממלכה המאוחדת העונה הרביעית של הסדרה "הכתר", שעסקה הפעם בחיי הנישואים של הנשיא צ'ארלס והנסיכה דיאנה. הבריטים צפו והתרגזו על מה שנתפס כאי-דיוקים היסטוריים. בסדרה נטען, למשל, שצ'ארלס ניהל רומן מתמשך עם קמילה פרקר בולס לאורך כל שנות נישואיו לדיאנה, בניגוד לטענת הנסיך עצמו שהקשר איתה חודש רק אחרי שהנישואים התפרקו.

דברים הגיעו עד לכך ששר התרבות הבריטי אוליבר דאודן ביקש מנטפליקס להכניס הבהרה ש"הכתר" היא יצירה בדיונית - בקשה שנדחתה על ידי נטפליקס. במקרה או לא במקרה, אותו דאודן הוא היום מי שמקדם את רגולציה על נטפליקס.

לארי טאנז / צילום: Netflix
לארי טאנז / צילום: Netflix

 

מדברת למקומיים, או מכעיסה אותם

אף שנטפליקס אינה מחויבת ליצירת תוכני מקור במדינות שבהן היא פועלת, לזכותה ייאמר שהיא מפיקה וקונה כאלה משיקוליה שלה. ב-2022 היא אמורה לשחרר יותר מ-400 כותרים זרים מ-30 מדינות: "אנחנו רוצים לעבוד עם מספרי הסיפורים הטובים בעולם, לא משנה היכן הם חיים או איזו שפה הם דוברים", כתב לגלובס בראיון במייל לארי טאנז, סגן נשיא לטלוויזיה גלובלית בחברה. "אנחנו מאמינים בהבאת סיפורים אותנטיים שזה הרבה יותר מורכב ומעניין מאשר לייצא תוכן הוליוודי. סיפור נהדר יכול ליצור אימפקט אדיר".

לרגל זכייתה במקום הראשון במדד המותגים של גלובס, פנינו לנטפליקס בבקשה לראיון. בחברה, שבכיריה ממעטים מאוד להתראיין לתקשורת הישראלית, הסכימו לענות על שאלות כתובות. שלחנו רשימה של שאלות על נושאים שנויים במחלוקת כמו רגולציה והתחרות הגוברת בארה"ב. בנטפליקס בחרו לענות על מספר מצומצם של שאלות. על קבלת מידע ונתונים על הרגלי הצפייה של הישראלים בכלל לא היה מה לדבר.

טאנז אמנם מתאר חזון רב-תרבותי, אבל בעבר החברה הואשמה דווקא במבט סטריאוטיפי על תרבויות אחרות. בעוד ש"הכתר" הרגיז את הבריטים, מבקרי תרבות בצרפת רתחו על הסדרה "אמילי בפריז". הסדרה, שעוסקת בחייה של אמריקאית שעוברת לעיר האורות, הציגה את הבירה הצרפתית כעיר שמאכלסת שפע של מלצרים עוינים ועובדים עצלים שלא מגיעים למשרד לפני הצהריים.

במקרים אחרים, השילוב התרבותי הצליח יותר. לדוגמה, הסדרה דוברת הצרפתית "לופן", המבוססת על ספר של מוריס לבלאן מתחילת המאה שעברה. היא הפכה לאחד הלהיטים של שירות הסטרימינג השנה.

לופין / צילום: Netflix, R. Emmanuel Guimier
לופין / צילום: Netflix, R. Emmanuel Guimier

"'לופן' נבחרה על ידי 70 מיליון חברים מסביב לעולם ודורגה במקום הראשון בצפייה במגוון מדינות כמו ברזיל, וייטנאם, ארגנטינה והפיליפינים", אומר לגלובס טאנז. "במקביל, מאז שחרור הסדרה, הספר של לבלאן הפך ללהיט בשורה של מדינות כמו ארה"ב, ספרד, איטליה וקוריאה, 114 שנה אחרי שהתפרסם. העובדה שאנחנו יכולים להשקיע בסיפורים וכותרים מקומיים ולמשוך אליהם קהל גלובלי מרגשת מבחינתנו".

טאנז מוביל את רכישת התוכן לנטפליקס מאולפנים וממפיקים עצמאים ברחבי העולם וחתום על קניית סדרות כמו "אל צ'אפו", סדרת האנימציה קאסלבניה וגם "פאודה" הישראלית. ההצלחה של פאודה בשירות הובילה את נטפליקס להשקיע בהפקת סדרה חדשה פרי עטם של הכותבים ליאור רז ואבי יששכרוף. התוצאה היא "פגע וברח" (Hit & Run) שצפויה לעלות בקרוב לשירות.

לפי הפרומו ששחרה נטפליקס, הסדרה תתמקד בשגב (ליאור רז), לוחם לשעבר ביחידה מובחרת ישראליות, שיוצא לנקום את מותה של אשתו בתאונת פגע וברח ליד בניין "הבימה" בתל אביב. הסדרה אמנם דוברת אנגלית אך צולמה בניו יורק ובתל אביב עם קאסט עמוס שחקנים ישראלים. הכי קרוב להפקת מקור שקיבלנו מנטפליקס.

"כמו שאר התעשייה, עצרנו במהירות את כל ההפקות ברחבי העולם במרץ שעבר, כולל הפקת הסדרה Hit & Run שהייתה בהפקה בישראל כאשר מגפת הקורונה פרצה", מספר טאנז. "אבל היה חשוב לנו לנהוג נכון עם הצוות הקאסט ומאוד רצינו לחזור לישראל לסיים את ההפקה, ואכן עשינו זאת מוקדם יותר השנה".

המתחרות עוד לא הגיעו

סיבה נוספת, וחשובה לא פחות, לכך שנטפליקס שומרת על עמדת המותג החזק בישראל היא שרוב המתחרות הטבעיות שלה עדיין לא הגיעו לכאן. אפל TV פלוס כבר עובדת בישראל, אבל פונה למגזר המצומצם של בעלי האייפונים. פריים וידאו של אמזון נחת בישראל בסוף 2016, לא הרבה אחרי נטפליקס, אך רוב התקופה לא כלל כתוביות בעברית לתכנים. דיסני פלוס, שירות הסטרימינג המדובר של דיסני, צפוי, לפי הערכות, להיות מושק בחודשים הקרובים בישראל ואולי הוא ינגוס בפופולריות של נטפליקס. במקביל, HBO Max, השירות האיכותי של וורנר ברדרס ו-HBO שהושק אשתקד, עושה ממש עכשיו את צעדיו הראשונים מחוץ לארצות הברית, אבל אין לו שום תוכנית קונקרטית לגבי ישראל כרגע. בארצות הברית פועלים עוד מגוון שירותי סטרימינג שטרם נחתו בישראל.

אם בישראל נטפליקס נתפסת עדיין כשירות ששיבש את תעשיית הטלוויזיה המסורתית, בארה"ב חברת הסטרימינג נתפסת יותר ויותר כענק ותיק שמשובש בעצמו על ידי מתחרים חדשים. מאמר שפורסם ביוני השנה במגזין הטכנולוגיה WIRED טען כי נטפליקס אמנם מובילה בשוק אך מאבדת את ה"קוליות" שלה והסדרות שלה כבר לא מייצרות באזז. מחקר של Parrot Analytics, סטארט-אפ שמודד אונליין עניין בתוכניות טלוויזיה, מצא שהסדרות המקוריות של נטפליקס תפסו כ-50% מהביקוש לתוכן מסביב לעולם ברבעון הראשון של השנה לעומת 65% לפני שנתיים. שתי הסדרות המבוקשות ביותר אונליין ברבעון הראשון היו של דיסני פלוס ("וונדה-ויז'ן" ו"המנדלוריאן").

חולשת האלגוריתם

נטפליקס קמה ב-1997 כשירות למשלוח סרטי DVD והמציאה את עצמה מחדש ב־2007 כחברת טכנולוגיה שמציעה שירות סטרימינג עם תכנים של אחרים. השינוי המשמעותי השני התרחש בעשור האחרון, כשנטפליקס הפכה לחברת בידור, שמפיקה תוכן בעצמה. השינוי הזה הביא לנטפליקס לא מעט הישגים והחברה זכתה מאז "בית הקלפים" ב-2013 ועד היום ב-112 פרסי אמי. אלא שהשינוי הזה מיצב אותה גם כאיום ישיר על חברות הבידור הגדולות האחרות, שהחליטו להיכנס איתה לתחרות ראש בראש בסטרימינג.

על אף מיליארדי הדולרים שהשקיעה בעשור האחרון, מאגר הסדרות והסרטים המקוריים של נטפליקס עדיין קטן בהרבה משל חברות ותיקות כמו דיסני, שעובדות בהפקה כבר מאה שלמה. נטפליקס גם לא הצליחה עדיין ליצור לעצמה מותגי על המשכיים, שיכולים למשוך קהל לאורך שנים, כמו הדמויות של מארוול שבבעלות דיסני. בעקבות כניסת המתחרות לתחום הסטרימינג, מצאה עצמה נטפליקס מאבדת תכנים שהיו מזוהים עם הקטלוג שלה במשך שנים. בארה"ב, לדוגמה, היא איבדה בתחילת 2020 את זכויות השידור שלה לקלאסיקות כמו "חברים" ו"המפץ הגדול", שהמפיצה וורנר ברדרס החליטה להעביר לשירות החדש שלה HBO Max.

התחרות הגוברת בעולם הסטרימינג מאלצת את החברה גם לחפש מקורות הכנסה וצמיחה נוספים, מעבר לדמי המנוי המסורתיים. היא השיקה פודקאסטים, בוחנת כניסה לגיימינג ומרחיבה את האחיזה בעולם המסחר המקוון. בחודש שעבר, היא אף השיקה חנות מותג אינטרנטית ראשונה. במקביל מלחמות הסטרימינג מחייבות אותה גם לבצע שינויים במאפיינים המסורתיים שלה, כמו סידור התכנים באתר. במשך שנים הם סודרו לפי אלגוריתם מותאם אישית, ונטפליקס ספגה לא מעט ביקורת על כך שהאלגוריתם שלה משאיר צופים קרוב למה שהתרגלו לראות מלכתחילה. בתחילת 2020 השיקה החברה לראשונה דירוג של עשר הבחירות הפופולריות שמתעדכן מדי יום ונותן לצופים אפשרות להיחשף לתוכן נוסף.

"מערכת ההמלצות שלנו כוללת מרכיב של הפתעה שמטרתו לשמח ולהמליץ על תוכניות חדשות שהחברים שלנו אולי לא נטו אליהן באופן טבעי", עונה טאנז לביקורת. "הגישה שלנו היא לתת לצופה מגוון אפשרויות גדול ככל האפשר כך שיוכל לבחור, לדוגמה באמצעות רשימת עשרת הגדולים, קטגוריית 'חדשים ופופולריים', וכשאין לך זמן אז גם באופציית 'נגן משהו'. אנחנו משקיעים באופן משמעותי בטכנולוגיה טובה יותר כדי לשפר את השירות לחברים שלנו". ביקורת נוספת שהופנתה לנטפליקס הייתה שהיא מציעה תכנים רבים מדי וקשה לנווט בשירות שלה. טאנז לא מתרגש: "למנויי נטפליקס יש מגוון טעמים בתוכניות, סרטים וסרטי תעודה. אנחנו חושבים שזה יהיה שירות רע לא לתת להם טווח רחב של סדרות וסרטים מכל העולם שיתאים לכל מצב רוח".

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023