גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נטפליקס השתלטה על הטלוויזיה שלנו. בכיר מהחברה מספר מה סוד הקסם

זו השנה השנייה שנטפליקס מדורגת ראשונה במדד המותגים ומותירה הרחק מאחור את חברות המדיה הישראליות ● איך הפכה למדורת השבט החדשה למרות המחיר הגבוה יחסית, הביקורת על היעדר רגולציה והאשמות בהשטחת תרבויות מקומיות ● לארי טאנז, סגן נשיא לטלוויזיה גלובלית בחברה, מספר לגלובס על התוכניות של ענקית הסטרימינג ● מדד המותגים

צילום: Derek Sutton, Unsplash
צילום: Derek Sutton, Unsplash

ערב כניסתה של נטפליקס לישראל, יכולת לשמוע בשיחות סגורות עם מנהלי הטלוויזיה הישראלים מידה של ביטול ביחס לאיום הנשקף מהענקית האמריקאית. הישראלים אוהבים הפקות מקור דוברות עברית, הם אמרו בביטחון. הצופה הישראלי רגיל לזפזפ בין ערוצים, הם הסבירו בידענות, ולכן הפופולריות של שירות כמו נטפליקס תהיה מוגבלת כאן.

עכשיו, כשנטפליקס קוטפת זו הפעם השנייה ברציפות את המקום הראשון במדד המותגים של גלובס, ומשאירה הרחק מאחור את כל מותגי התקשורת המקומיים, אפשר לומר בביטחון שהנבואות המוקדמות הללו התגלו כשגויות לגמרי. העולם כנראה יותר שטוח מכפי שחשבנו, ונטפליקס הפכה למדורת שבט ישראלית אולטימטיבית, גם עם היצע מצומצם מאוד של תוכן בעברית.

מי צריך הפקות מקור כשיש לך את מאלף הטיגריסים ג'ו אקזוטיק, כוכב הדוקומנטרי המופתי טייגר קינג, שהפך למרענן הרשמי של סגר הקורונה הראשון בבתי אב רבים כל כך בישראל. ג'ו אקזוטיק אפילו קיבל דמות בלב הפריים טיים של "ארץ נהדרת" (בגילומו של ערן זרחוביץ'), הסמל האולטימטיבי של קונצנזוס.

כל מה שענקית הסטרימינג הייתה צריכה לעשות למעננו, מתברר, זה רק להוסיף כתוביות בשפת הקודש, ואנחנו כבר נשבינו בקסמיה. את הזפזופ בין ערוצים החלפנו בדפדוף במלאי התכנים הכמעט אינסופי באפליקציה של נטפליקס. גם בזפזוף וגם בדפדוף בכל מקרה ההנאה הגדולה ביותר היא ההכרזה בסוף שאין מה לראות בטלוויזיה.

מה בעצם הפך את נטפליקס למותג אהוב כל כך בישראל? התשובה לכך טמונה אולי בבניית המתח המתמשכת שקדמה להשקת שירות הסטרימינג. בניית מתח, כמו שבנטפליקס יודעים היטב, חיונית להצלחה של כל סרט וסדרה. כנראה גם לשירות סטרימינג.

אמילי בפריז / צילום: Netflix, Stephanue Branchu
אמילי בפריז / צילום: Netflix, Stephanue Branchu

היום נראה כאילו נטפליקס נמצאת בישראל מאז ומתמיד, אבל בפועל השירות הושק כאן רשמית רק ב־2016, במסגרת ההתרחבות שלה בעולם ל-130 מדינות. עד ההשקה הרשמית, קיבלנו בישראל טפטופים ממה שהפלא מארה"ב עושה, בסדרות כמו "כתום הוא השחור החדש" ו"בית הקלפים" ששודרו ב-HOT וב-yes. במקביל, שמענו מרחוק על הגישה החדשנית מאמריקה, לשחרר לאוויר פרקים של עונה שלמה בבת אחת, בלי צורך להמתין שבוע כדי לדעת מה קרה.

וכמובן, היה עניין המחיר. הצרכן הישראלי של אותם ימים, ששילם מאות שקלים על טלוויזיה, לא יכול היה שלא להתפעם מהשירות האמריקאי שגובה פחות מ-10 דולרים בחודש למינוי. המחיר של נטפליקס עלה אמנם לאורך השנים, ובאופן כללי התעריף שלה בישראל הוא אחד הגבוהים בהשוואה בינלאומית, אך אצל הצרכן הישראלי השירות עדיין נתפס ככזה שנותן את התמורה הטובה ביותר לכסף שאפשר לקבל. עניין של פרספקטיבה היסטורית כנראה.

יחסים לא מחייבים

כבר חמש שנים שנטפליקס איתנו, אבל האמת היא שהענקית עדיין נוכחת נפקדת בישראל. מצד אחד היא כאן, מעורבת בחיינו, מספקת לנו רגעים מרגשים ונושאים לשיחה ודיון, ומצד אחר המותג החזק ביותר בישראל אינו מעסיק עובדים או מחזיק כאן משרדים. נטפליקס הפכה מקור מרכזי לצריכת תוכן ישראלי, אך בניגוד לערוצי התוכן המקומיים, היא איננה מחויבת לשום כלל רגולציה ישראלי. האם זה צריך להפריע לנו?

לממשלה הבריטית, לדוגמה, זה כבר מתחיל קצת להפריע. בחודשים האחרונים היא בוחנת ברצינות הטלת חובות רגולציה על שירותי סטרימינג אינטרנטיים דוגמת נטפליקס ואמזון פריים וידאו. בניגוד לישראל, בבריטניה יש לנטפליקס משרדים, אך החברה עדיין כפופה לדיני הרגולציה בהולנד, שם נמצא המטה האירופי של החברה. כתוצאה מכך, היא אינה נדרשת לרישיון או לעמידה בכללים מסוימים, אפילו לא בנושאים בסיסים. הבריטים רוצים לפחות לנסות להשוות את התנאים הרגולטוריים של הענקיות האמריקאיות לאלה של שירות ה-VOD של BBC למשל.

עניין הרגולציה על נטפליקס בבריטניה החל לתפוס תאוצה כאשר ענקית הטלוויזיה נגעה בנקודה לאומית רגישה. בנובמבר עלתה לשידור בממלכה המאוחדת העונה הרביעית של הסדרה "הכתר", שעסקה הפעם בחיי הנישואים של הנשיא צ'ארלס והנסיכה דיאנה. הבריטים צפו והתרגזו על מה שנתפס כאי-דיוקים היסטוריים. בסדרה נטען, למשל, שצ'ארלס ניהל רומן מתמשך עם קמילה פרקר בולס לאורך כל שנות נישואיו לדיאנה, בניגוד לטענת הנסיך עצמו שהקשר איתה חודש רק אחרי שהנישואים התפרקו.

דברים הגיעו עד לכך ששר התרבות הבריטי אוליבר דאודן ביקש מנטפליקס להכניס הבהרה ש"הכתר" היא יצירה בדיונית - בקשה שנדחתה על ידי נטפליקס. במקרה או לא במקרה, אותו דאודן הוא היום מי שמקדם את רגולציה על נטפליקס.

לארי טאנז / צילום: Netflix
לארי טאנז / צילום: Netflix

מדברת למקומיים, או מכעיסה אותם

אף שנטפליקס אינה מחויבת ליצירת תוכני מקור במדינות שבהן היא פועלת, לזכותה ייאמר שהיא מפיקה וקונה כאלה משיקוליה שלה. ב-2022 היא אמורה לשחרר יותר מ-400 כותרים זרים מ-30 מדינות: "אנחנו רוצים לעבוד עם מספרי הסיפורים הטובים בעולם, לא משנה היכן הם חיים או איזו שפה הם דוברים", כתב לגלובס בראיון במייל לארי טאנז, סגן נשיא לטלוויזיה גלובלית בחברה. "אנחנו מאמינים בהבאת סיפורים אותנטיים שזה הרבה יותר מורכב ומעניין מאשר לייצא תוכן הוליוודי. סיפור נהדר יכול ליצור אימפקט אדיר".

לרגל זכייתה במקום הראשון במדד המותגים של גלובס, פנינו לנטפליקס בבקשה לראיון. בחברה, שבכיריה ממעטים מאוד להתראיין לתקשורת הישראלית, הסכימו לענות על שאלות כתובות. שלחנו רשימה של שאלות על נושאים שנויים במחלוקת כמו רגולציה והתחרות הגוברת בארה"ב. בנטפליקס בחרו לענות על מספר מצומצם של שאלות. על קבלת מידע ונתונים על הרגלי הצפייה של הישראלים בכלל לא היה מה לדבר.

טאנז אמנם מתאר חזון רב-תרבותי, אבל בעבר החברה הואשמה דווקא במבט סטריאוטיפי על תרבויות אחרות. בעוד ש"הכתר" הרגיז את הבריטים, מבקרי תרבות בצרפת רתחו על הסדרה "אמילי בפריז". הסדרה, שעוסקת בחייה של אמריקאית שעוברת לעיר האורות, הציגה את הבירה הצרפתית כעיר שמאכלסת שפע של מלצרים עוינים ועובדים עצלים שלא מגיעים למשרד לפני הצהריים.

במקרים אחרים, השילוב התרבותי הצליח יותר. לדוגמה, הסדרה דוברת הצרפתית "לופן", המבוססת על ספר של מוריס לבלאן מתחילת המאה שעברה. היא הפכה לאחד הלהיטים של שירות הסטרימינג השנה.

לופין / צילום: Netflix, R. Emmanuel Guimier
לופין / צילום: Netflix, R. Emmanuel Guimier

"'לופן' נבחרה על ידי 70 מיליון חברים מסביב לעולם ודורגה במקום הראשון בצפייה במגוון מדינות כמו ברזיל, וייטנאם, ארגנטינה והפיליפינים", אומר לגלובס טאנז. "במקביל, מאז שחרור הסדרה, הספר של לבלאן הפך ללהיט בשורה של מדינות כמו ארה"ב, ספרד, איטליה וקוריאה, 114 שנה אחרי שהתפרסם. העובדה שאנחנו יכולים להשקיע בסיפורים וכותרים מקומיים ולמשוך אליהם קהל גלובלי מרגשת מבחינתנו".

טאנז מוביל את רכישת התוכן לנטפליקס מאולפנים וממפיקים עצמאים ברחבי העולם וחתום על קניית סדרות כמו "אל צ'אפו", סדרת האנימציה קאסלבניה וגם "פאודה" הישראלית. ההצלחה של פאודה בשירות הובילה את נטפליקס להשקיע בהפקת סדרה חדשה פרי עטם של הכותבים ליאור רז ואבי יששכרוף. התוצאה היא "פגע וברח" (Hit & Run) שצפויה לעלות בקרוב לשירות.

לפי הפרומו ששחרה נטפליקס, הסדרה תתמקד בשגב (ליאור רז), לוחם לשעבר ביחידה מובחרת ישראליות, שיוצא לנקום את מותה של אשתו בתאונת פגע וברח ליד בניין "הבימה" בתל אביב. הסדרה אמנם דוברת אנגלית אך צולמה בניו יורק ובתל אביב עם קאסט עמוס שחקנים ישראלים. הכי קרוב להפקת מקור שקיבלנו מנטפליקס.

"כמו שאר התעשייה, עצרנו במהירות את כל ההפקות ברחבי העולם במרץ שעבר, כולל הפקת הסדרה Hit & Run שהייתה בהפקה בישראל כאשר מגפת הקורונה פרצה", מספר טאנז. "אבל היה חשוב לנו לנהוג נכון עם הצוות הקאסט ומאוד רצינו לחזור לישראל לסיים את ההפקה, ואכן עשינו זאת מוקדם יותר השנה".

המתחרות עוד לא הגיעו

סיבה נוספת, וחשובה לא פחות, לכך שנטפליקס שומרת על עמדת המותג החזק בישראל היא שרוב המתחרות הטבעיות שלה עדיין לא הגיעו לכאן. אפל TV פלוס כבר עובדת בישראל, אבל פונה למגזר המצומצם של בעלי האייפונים. פריים וידאו של אמזון נחת בישראל בסוף 2016, לא הרבה אחרי נטפליקס, אך רוב התקופה לא כלל כתוביות בעברית לתכנים. דיסני פלוס, שירות הסטרימינג המדובר של דיסני, צפוי, לפי הערכות, להיות מושק בחודשים הקרובים בישראל ואולי הוא ינגוס בפופולריות של נטפליקס. במקביל, HBO Max, השירות האיכותי של וורנר ברדרס ו-HBO שהושק אשתקד, עושה ממש עכשיו את צעדיו הראשונים מחוץ לארצות הברית, אבל אין לו שום תוכנית קונקרטית לגבי ישראל כרגע. בארצות הברית פועלים עוד מגוון שירותי סטרימינג שטרם נחתו בישראל.

אם בישראל נטפליקס נתפסת עדיין כשירות ששיבש את תעשיית הטלוויזיה המסורתית, בארה"ב חברת הסטרימינג נתפסת יותר ויותר כענק ותיק שמשובש בעצמו על ידי מתחרים חדשים. מאמר שפורסם ביוני השנה במגזין הטכנולוגיה WIRED טען כי נטפליקס אמנם מובילה בשוק אך מאבדת את ה"קוליות" שלה והסדרות שלה כבר לא מייצרות באזז. מחקר של Parrot Analytics, סטארט-אפ שמודד אונליין עניין בתוכניות טלוויזיה, מצא שהסדרות המקוריות של נטפליקס תפסו כ-50% מהביקוש לתוכן מסביב לעולם ברבעון הראשון של השנה לעומת 65% לפני שנתיים. שתי הסדרות המבוקשות ביותר אונליין ברבעון הראשון היו של דיסני פלוס ("וונדה-ויז'ן" ו"המנדלוריאן").

חולשת האלגוריתם

נטפליקס קמה ב-1997 כשירות למשלוח סרטי DVD והמציאה את עצמה מחדש ב־2007 כחברת טכנולוגיה שמציעה שירות סטרימינג עם תכנים של אחרים. השינוי המשמעותי השני התרחש בעשור האחרון, כשנטפליקס הפכה לחברת בידור, שמפיקה תוכן בעצמה. השינוי הזה הביא לנטפליקס לא מעט הישגים והחברה זכתה מאז "בית הקלפים" ב-2013 ועד היום ב-112 פרסי אמי. אלא שהשינוי הזה מיצב אותה גם כאיום ישיר על חברות הבידור הגדולות האחרות, שהחליטו להיכנס איתה לתחרות ראש בראש בסטרימינג.

על אף מיליארדי הדולרים שהשקיעה בעשור האחרון, מאגר הסדרות והסרטים המקוריים של נטפליקס עדיין קטן בהרבה משל חברות ותיקות כמו דיסני, שעובדות בהפקה כבר מאה שלמה. נטפליקס גם לא הצליחה עדיין ליצור לעצמה מותגי על המשכיים, שיכולים למשוך קהל לאורך שנים, כמו הדמויות של מארוול שבבעלות דיסני. בעקבות כניסת המתחרות לתחום הסטרימינג, מצאה עצמה נטפליקס מאבדת תכנים שהיו מזוהים עם הקטלוג שלה במשך שנים. בארה"ב, לדוגמה, היא איבדה בתחילת 2020 את זכויות השידור שלה לקלאסיקות כמו "חברים" ו"המפץ הגדול", שהמפיצה וורנר ברדרס החליטה להעביר לשירות החדש שלה HBO Max.

התחרות הגוברת בעולם הסטרימינג מאלצת את החברה גם לחפש מקורות הכנסה וצמיחה נוספים, מעבר לדמי המנוי המסורתיים. היא השיקה פודקאסטים, בוחנת כניסה לגיימינג ומרחיבה את האחיזה בעולם המסחר המקוון. בחודש שעבר, היא אף השיקה חנות מותג אינטרנטית ראשונה. במקביל מלחמות הסטרימינג מחייבות אותה גם לבצע שינויים במאפיינים המסורתיים שלה, כמו סידור התכנים באתר. במשך שנים הם סודרו לפי אלגוריתם מותאם אישית, ונטפליקס ספגה לא מעט ביקורת על כך שהאלגוריתם שלה משאיר צופים קרוב למה שהתרגלו לראות מלכתחילה. בתחילת 2020 השיקה החברה לראשונה דירוג של עשר הבחירות הפופולריות שמתעדכן מדי יום ונותן לצופים אפשרות להיחשף לתוכן נוסף.

"מערכת ההמלצות שלנו כוללת מרכיב של הפתעה שמטרתו לשמח ולהמליץ על תוכניות חדשות שהחברים שלנו אולי לא נטו אליהן באופן טבעי", עונה טאנז לביקורת. "הגישה שלנו היא לתת לצופה מגוון אפשרויות גדול ככל האפשר כך שיוכל לבחור, לדוגמה באמצעות רשימת עשרת הגדולים, קטגוריית 'חדשים ופופולריים', וכשאין לך זמן אז גם באופציית 'נגן משהו'. אנחנו משקיעים באופן משמעותי בטכנולוגיה טובה יותר כדי לשפר את השירות לחברים שלנו". ביקורת נוספת שהופנתה לנטפליקס הייתה שהיא מציעה תכנים רבים מדי וקשה לנווט בשירות שלה. טאנז לא מתרגש: "למנויי נטפליקס יש מגוון טעמים בתוכניות, סרטים וסרטי תעודה. אנחנו חושבים שזה יהיה שירות רע לא לתת להם טווח רחב של סדרות וסרטים מכל העולם שיתאים לכל מצב רוח".

עוד כתבות

בודקים את המיתוס. נס פך השמן / צילום: Shutterstock

החשמונאים לא שמעו על פך שמן שהספיק לשמונה ימים

אחת לשבוע המדור "בודקים את המיתוס" יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו • והשבוע: כולנו שרים את "כד קטן", אך למעשה הוא הפך לחלק מסיפורי החג רק כעבור מאות שנים

בעלי השליטה והמנכ''לים המשותפים, האחים צחי ועידו חג'ג', עם רותם סלע / צילום: Israel Hadari

שלוש דירות, 100 מיליון שקל: האחים חג'ג' חושפים את העסקאות בשדה דב

באירוע חגיגי האחים חג’ג’ חשפו את הדגם של פרויקט FIRST העתידי בשדה דב, הכולל מגדל בן 45 קומות ושלושה בנייני בוטיק בני 9 קומות ● מוזיאון ישראל קיבל תרומה נדירה מהאספן האמריקאי מרטין מרגוליס ● ובסאפיינס מתחיל סבב מינויים חדש לאחר המעבר לבעלות חדשה וההפיכה לחברה פרטית ● אירועים ומינויים

מאירה ברנע-גולדברג וכראמל / צילום: ליה יפה

הסופרת שהקימה מפעל של מיליונים: "בתעשייה כועסים, אבל אני לא מתנצלת"

עם יותר מחצי מיליון עותקים, חמש עונות בטלוויזיה, 300 אלף צופים בהצגות ושלל מרצ'נדייז - המותג כראמל הוא לא רק סדרת ספרים, אלא מפעל קמעונאי שהכניס עד כה יותר מ-10 מיליון שקל ● מאירה ברנע-גולדברג, שעומדת מאחורי התופעה, מסבירה: "סופרים מזלזלים במי שעושה מאמצים. אבל אני לא יכולה להיות חולת שחפת בעליית גג, לכתוב ספר ולזכות בפרס נובל"

היו”ר אילן בן ישי ועידן כץ, מנכ”ל ובעלים בנטו פיננסים / איור: גיל ג'יבלי

נטו פיננסים: למרות ביקורת מהמדינה, העליון אישר הליך גישור לפיצוי החוסכים

השופט גרוסקופף קבע כי הדיון בערעור שהגישו חוסכים על הפטור שקיבלו סוכני נטו מתביעות יידחה ל-2026 ● חלק מהחוסכים מתנגדים: "הגישור נועד לחפות על המחדלים וירחיק את הריפוי" ● בהסדר חוב נמכרה פעילות נטו לארבע עונות בכ-50 מיליון שקל

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה ואורקל זינקו, נייקי נפלה ב-11%

אורקל הצטרפה לקבוצת משקיעים שאמורה להוביל את פעילות TikTok בארה״ב ● הדוח של נייקי: שיפור בארה"ב, ירידה חדה במכירות בסין ● בוול סטריט נערכים ליום פקיעת האופציות הגדול בהיסטוריה ● הבנק המרכזי של יפן החליט להעלות את הריבית במדינה ל-0.75%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1995 ● הבורסות באירופה ננעלו במגמה חיובית

iRobot. חשש ביחס לתפעול האפליקציה / צילום: Reuters, St Petersburg Times

המתחרות, המכסים וחבל ההצלה שנלקח: קריסת שואב האבק שחולל מהפכה בשוק

זה היה סיפור הצלחה קלאסי: שוק חדש, חברה שייסדו חוקרים מ-MIT, הצלחה בנאסד"ק ומכירות של עשרות מיליוני מכשירים בעולם ● אבל iRobot לא הצליחה לעמוד מול השטף מסין ולא התאוששה מביטול הרכישה של אמזון. המכסים המוגדלים שהטילה ארה"ב היו הקש האחרון

בכמה נמכר בית פרטי שזקוק לשיפוץ יסודי ביישוב הר אדר / צילום: נועם יונה

המחיר ההתחלתי נשק ל-6 מיליון שקל: בכמה נמכר בית בן 40 בהר אדר?

מחיר השיווק של הנכס, בעל 7.5 חדרים, עמד על 5.8 מיליון שקל ● לבסוף, הוא נמכר תמורת 4.9 מיליון שקל ● "זאת הייתה עסקה לא פשוטה, המוכרים התחילו גבוה אבל הבינו את המצב בשוק" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

זום גלובלי / צילום: AP

קרב אגרופים בפרלמנט הבולגרי ו"סדר חדש" בבוליביה

מנהל נאס"א הנבחר ובעל בריתו של אילון מאסק גורם לחשש בארה"ב ● בעקבות ירידה בילודה, בסין מטילים מס חדש על האוכלוסייה ● ובצד השני של העולם - ממשלת בוליביה מפסיקה לסבסד את הדלק אחרי 20 שנה ● זום גלובלי, מדור חדש 

כך טיפס מיקי פדרמן לצמרת  עשירי ישראל / צילום: AI

כך טיפס מיקי פדרמן לצמרת עשירי ישראל

בעשור האחרון קפץ שוויו של איש העסקים מיקי פדרמן מ-6 מיליארד שקל ל-35 מיליארד ● המלונאי שנכנס בעסקת מיזוג לתעשייה הביטחונית, כמעט במקרה, רכב על מרוץ החימוש הגלובלי - והתברג לצמרת הישראלים העשירים בעולם ● מיהו הטייקון המסתורי שמתעקש להישאר מתחת לרדאר?

פינוי פצועים משדה הקרב / צילום: דובר צה''ל

הכשרה ממומנת ועבודה מובטחת: כך המדינה משלבת פצועי צה"ל בענף הסייבר הלוהט

מיזם ייחודי של משרד הביטחון מכשיר בשנה האחרונה פצועי צה"ל בתחום הסייבר, במטרה להעניק להם נתיב תעסוקתי חדש ● גם המדינה מרוויחה מכך - כוח אדם איכותי בתחום שזקוק לו ● מאור, משתתף בתוכנית: "הרגשנו שקופים, וראו אותנו"

מייקל ברי. הפך לנביא זעם

זה ייגמר רע: "ביג שורט" מצביע על הנתון המדאיג בוול סטריט

משקי הבית בארה"ב נוהרים לשוק המניות, ומייקל ברי מזהיר שבפעמים האחרונות שכך היה, זה נגמר רע מאוד ● הוא גם טוען כי שוק ה-AI הוא בועה, והימר על ירידות במניות אנבידיה ופלנטיר ● לעומת זאת, הוא מאמין גדול בענקית טכנולוגיה אחרת

השדות הסולאריים של חברת דוראל / צילום: תמר מצפי

מכרז החשמל האמריקאי ננעל על מקסימום והקפיץ את מניות האנרגיה הישראליות

הביקוש הגדול לחשמל בארה"ב מואץ בעיקר בשל בנייה מהירה של חוות שרתים ● היצרניות הישראליות הפועלות בארה"ב, כמו OPC שזכתה היום בחלקים ממכרז של רשת אספקה מרכזית, נהנות מהמצב בשוק באופן מובהק

גיל שי / צילום: עומר הכהן

בגיל 14 הוא כבר כתב קוד. היום הוא אחרי שני אקזיטים ומנהל מאות מיליוני דולרים

"בכיתה ד' עברנו לברוקלין. אבא חשב שיהיה שם טוב יותר כלכלית, אבל נאבק לשרוד במכירת מקלטי רדיו בדוכנים. גרנו בשכונה לא טובה. גנבו ממני כסף באיומי סכין וקראו לי 'יהודי מלוכלך' בבית הספר" ● שיחה קצרה עם גיל שי, שותף-מנהל בקרן מירון קפיטל

אלון שטאובר / צילום: אפרת קופר

"יש תחושה של הזדמנויות בשוק": המנכ"ל שקנה חברת נדל"ן ותיקה בראיון

אלון שטאובר, מנכ"ל ושותף בקבוצת מסד עוז, נכנס לאחרונה גם לתפקיד מנכ"ל משותף בחברת אמריקה ישראל לאחר השלמה של מיזוג בין החברות, וכעת נערך להנפקה בשנתיים הקרובות ● מסד עוז מנהלת כיום פרויקטים בהיקף של 40 מיליארד שקל, ומה שחסר לה זה רק מהנדסים

עגבניות / צילום: עינת לברון

בדיקה שגרתית בנמל אשדוד גילתה: הפיקוח על העגבניות מאזרבייג'ן מזויף

משלוחי עגבניות שהוצגו כמגיעים מאזרבייג'ן לוו בתעודות מזויפות, ולעיתים אף הפנו לאתר אינטרנט מתחזה ● משרד החקלאות והיחידה המרכזית לאכיפה וחקירות בודקים ניסיון שיטתי לעקוף את מנגנוני הפיקוח על יבוא תוצרת חקלאית

גיא נתן / צילום: תומר שלום

בגיל 27 הוא מנהל קרן גידור ויש לו 100 אלף עוקבים: "אנחנו נוביל את התעשייה. הבמה כבר לא שמורה רק למוסדיים"

חמוש בטריקו ושרשרת עם שור מזהב, הפך גיא נתן לגורו של משקיעי ריטייל, עם למעלה מ־100 אלף עוקבים באינסטגרם, פודקאסט מצליח וקרן גידור ● בראיון לגלובס הוא מספר איך פציעה בצבא שינתה לו את המסלול, מה מנהלי השקעות מסורתיים מפספסים: "כבר אין מנטליות של קח את הכסף וזהו", וממה הוא חושש: "אנשים יאבדו הרבה מאוד כסף וילמדו את השיעור הכי קשה של החיים"

בלי להיות כמעט באוויר: מי הגיעו לצמרת דירוג הזכורות והאהובות, ואיך זה קרה

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לדיסקונט והאהובה ביותר לביטוח 9, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● סטטיק ושלישיית מה קשור מובילים את פרטנר למקום השני באהדה, וההשקעה הגדולה ביותר לפי נתוני יפעת שייכת ל–freesbe

הפגנת בעלי העסקים הקטנים / צילום: פרטי

"הקרחון מתקרב, וסמוטריץ' לא רואה אותו": מחאת הקמעונאים על העלאת הפטור ממע"מ

בעלי העסקים שיצאו להפגין מבקשים לבטל את הרפורמה של שר האוצר בטענה כי זו תפגע דרמטית בעסקים שלהם ● הרפורמה, שצפויה להיכנס לתוקף בשבוע הבא, תעלה את תקרת הפטור ממע"מ על יבוא משלוחים מחו"ל עד לגובה של 150 דולר

דימונה. המספרים לא פוגשים את הביקוש / צילום: Shutterstock

למה נתניהו הבטיח השבוע הגירה שלילית של 20 אלף תושבים לדימונה?

בפעם השנייה בתוך שבע שנים הבטיח בנימין נתניהו לדימונה הבטחות להקמת עשרות אלפי יחידות דיור ● אחרי שני הסכמים ויותר מ־10 מיליארד שקל על הנייר, ברור שהמבחן הוא מי באמת מגיע לגור שם

מרקו רוביו, מזכיר המדינה של ארה''ב / צילום: ap, Mark Schiefelbein

רוביו: "מקווים שהשיחות בין לבנון לישראל יביאו להתקדמות וימנעו עימות"

היום התקיים בנאקורה שבגבול בין ישראל ללבנון הסבב השני של שיחות בין המדינות תחת חסות ארה"ב ● בניגוד לדוח הקודם באוגוסט, הדוח הנוכחי של IPC קובע כי לא זוהה רעב באף אזור ברצועה ● מבצע "מאחורי הגב": המעורבות האיראנית – והמידע שסיפק הפעיל בחקירה אחרי שהובא לישראל לפני שנה ● צילם את נמל חיפה ובתי הזיקוק: שב"כ עצר אזרח בחשד לריגול עבור איראן ● עדכונים שוטפים