גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בוול סטריט: הביטקוין חצה את רף ה-61 אלף דולר למטבע

מדד ניקיי בטוקיו התחזק ב-1.8% עם עלייה בולטת למיצובישי מוטורס; המדד בהונג קונג טיפס בקרוב ל-1%, חברת הרכב החשמלי ג'ילי זינקה ● מחירי הנפט הגולמי ממשיכים לעלות ● עונת הדוחות בארה"ב: גולדמן זאקס היכו את התחזיות

מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock
מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות: מדד הדאו ג'ונס ננעל בעליות של למעלה מ-1%. מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.75% והנאסד"ק עלה ב-0.5%.

גולדמן זאקס פרסם היום את הדוחות הכספיים, שהיכו את התחזיות. המנייה עלתה בלמעלה מ-3%. הרווח הנקי זינק ב-63% ל-5.28 מיליארד דולר, ההכנסות עלו ב-26% ל-13.61 מיליארד דולר.

מחיר הביטקוין המשיך לעלות, והוא עומד על 61,327 דולר.

21:50

נמשכות העליות בניו יורק: מדד הדאו ג'ונס עולה בלמעלה מ-1%. מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.7% והנאסד"ק עולה ב-0.46%.

מחיר הביטקוין ממשיך לעלות, והוא עומד בשעה זו על  61,593 דולר.

20:05

מחיר הביטקוין ממשיך לעלות, והוא עומד בשעה זו על למעלה מ-61 אלף דולר. בשוק הקריפטו משדרים אופטימיות כי ה-SEC יאפשר בקרוב מאוד להשיק לראשונה בארה״ב קרן סל שתהיה מבוססת על חוזים עתידיים של הביטקוין.

מדד הדאו ג'ונס רושם עליות של 0.87%. מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.66% והנאסד"ק עולה ב-0.42%.

גולדמן זאקס פרסם את הדוחות הכספיים, שהיכו את התחזיות. המנייה עולה בכ-2.2%. הרווח הנקי זינק ב-63% ל-5.28 מיליארד דולר, ההכנסות עלו ב-26% ל-13.61 מיליארד דולר.

בורסות אירופה ננעלו בעליות.

18:28

נמשכות העליות בבורסות וול סטריט; מדד הדאו ג'ונס רושם עליות של 0.8%. מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.6% והנאסד"ק עולה ב-0.5%.

מחיר הביטקוין עומד בשעה זו על 59,708 דולר, לאחר שמוקדם יותר חצה את רף ה-60 אלף דולר.

17:10

הביטקוין חצה את רף ה-60 אלף דולר למטבע לראשונה מאז חודש אפריל - כך על פי אתר coinmarketcap.

בשוק הקריפטו משדרים אופטימיות כי ה-SEC יאפשר בקרוב מאוד להשיק לראשונה בארה״ב קרן סל שתהיה מבוססת על חוזים עתידיים של הביטקוין.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים בעליות. 

מדד הדאו ג'ונס רושם עליות של כ-220 נקודות, או 0.6%. מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.4% והנאסד"ק עולה ב-0.3%.

גולדמן זאקס פרסם את הדוחות הכספיים, שהיכו את התחזיות. המנייה עולה בכ-1.9%. הרווח הנקי זינק ב-63% ל-5.28 מיליארד דולר, או 14.93 דולר למניה, ההכנסות עלו ב-26% ל-13.61 מיליארד דולר.

השבוע פורסמו דוחות הבנקים הגדולים JPMorgan, בנק אוף אמריקה, מורגן סטנלי וסיטיגרופ - כולם רשמו תוצאות טובות.

המכירות הקמעונאות רשמו עלייה מפתיעה בחודש ספטמבר, ועלו ב-0.7%, למרות התחזיות שעמדו על ירידה של 0.2%.

מדד ה-S&P 500 הציג אתמול את היום הטוב ביותר שלו מאז 5 במרץ, כשעלה ב-1.7%. 

13:30

המגמה החיובית בשווקים נמשכת, הן בבורסות אירופה והן בשוקי הקריפטו והסחורות.

מחירי הנפט ממשיכים לטפס וכעת נפט מסוג WTI חוצה את רף ה-82 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט נסחר תמורת 84.7 דולר לחבית.

המטבע הקריפטוגרפי שיבה אינו (SHIB) מתרסק ומאבד מעל 17%. לפני כשבוע בלבד זינק המטבע בעקבות ציוץ עם תמונת הגור של אלון מאסק, מגזע שיבה אינו היפני, והגיע למקום ה-15 בטבלה עם נתח שוק של 13 מיליארד דולר. היום הוא ממוקם במקום ה-21 עם נתח שוק של 9.5 מיליארד דולר. 

11:47

המסחר באירופה מתקיים במגמה חיובית עם עליות קלות. דויטשה בנק מטפס בפרנקפורט בקרוב ל-2%, וגם פולקסווגן איי.ג'י , אדידס , אליאנס ופורשה  מתחזקות. בלונדון קבוצת התעופה IAG  עולה ב-2.6%, וגם המניות ברקליס , HSBC , גלנקור , BP  ולוידס  מרכזות עניין.

בשנחאי ננעל המסחר בעלייה של 0.4%, מדד שנזן התקדם ב-0.5%. מדד האנג סנג ננעל בעלייה של קרוב ל-1%, עם עליות בולטות לג'ילי, חברת האנרגיה הסולארית Xinyi וחברת מייטואן.

המסחר על החוזים בוול סטריט מאותת על פתיחה חיובית אחר הצהריים, כאשר וירג'ין גלקטיק  צונחת ב-20% בטרום המסחר לאחר שהודיעה על דחיית הטיסות המסחריות לחלל לרבעון הרביעי של 2022.

10:13

יום המסחר באירופה נפתח בעליות שערים מתונות. מדד דאקס עולה בכ-0.2%, פוטסי ב-0.4% וקאק ב-0.5%. העלייה הגבוהה ביותר בגוש עומדת על 0.8% בבורסת מדריד.

בפרנקפורט בולט דויטשה בנק עם עלייה של כ-1.5%, וגם בלונדון הבנקים ובתי ההשקעות רושמים עליות. גם ענקית האנרגיה BP מתחזקת במקביל לעליית מחירי הנפט הגולמי.

בסין מדד שנחאי עולה ב-0.4% ושנזן ב-0.5%. בהונג קונג העלייה התחזקה מעט ועומדת על שיעור של 0.9%. חברת הרכב ג'ילי ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת מעל 8%.

הביטקוין ממשיך להיסחר בעלייה קלה ומחירו נע סביב 59.5 אלף דולר.

9:02

מדד ניקיי היפני ננעל בעלייה של 1.8%. מיצובישי מוטורס המשיכה במומנטום החיובי וטיפסה ב-4.8%, ועוד עליות יפות רשמו בנק מיצובישי, יצרנית יריעות הסיליקון SUMCO טיפסה 5% לאחר שהודיעה שבכוונתה לגייס 1.1 מיליארד דולר (125 מיליארד ין) כדי לממן הקמת מפעל חדש על רקע המחסור העולמי במוליכים למחצה.

7:30

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית, כאשר מדד ניקיי היפני מתחזק ב-1.4% ואילו בסין ובהונג קונג נרשמות עליות מתונות יותר של 0.2% עד 0.5%. הבורסה בהודו בחופשה בעקבות "חג האור", פסטיבל דוסרה ההינדי המסורתי.

בטוקיו בולטת לחיוב מניית מיצובישי מוטורס שעולה ב-4.5%, בהונג קונג יצרנית הרכב החשמלי ג'ילי מזנקת 7.7%.

גם במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט נמשך המומנטום החיובי שנרשם אמש, והחוזים על המדדים מטפסים כ-0.3%. אתמול ננעל היום בעליות שערים של כ-1.7% בנאסד"ק ו-S&P 500 ושל כ-1.5% בדאו ג'ונס.

עונת הדוחות בארה"ב החלה השבוע והיום יפרסמו תוצאות, בין היתר, ג'נרל אלקטריק  וגולדמן זאקס . בין הדוחות שפורסמו אתמול: בנק אוף אמריקה  (רווח של 85 סנט למניה לעומת צפי של 71 סנט למניה), סיטיגרופ  (2.15 דולר רווח למניה לעומת צפי של 1.72 דולר), מורגן סטנלי  (רווח של 1.98 דולר למניה לעומת צפי של 1.69 דולר למניה), יונייטד הלת'  (רווח של 4.52 דולר למניה לעומת צפי של 4.41 דולר למניה) ו-וולגרינס  (רווח של 1.17 דולר למניה לעומת צפי של 1.02 דולר למניה).

בשוק הקריפטו המגמה מעורבת, כאשר הביטקוין אט אט מטפס לקראת 60 אלף דולר והאת'ר מתחזק ב-5% לרמה של מעט מעל 3,800 דולר למטבע, אך ברוב המטבעות הקטנים נרשמות ירידות קלות.

בשוק הנפט נמשכות עליות המחירים, ושני סוגי הנפט עולים בכ-0.7%. נפט WTI נסחר תמורת 81.8 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט תמורת 84.6 דולר.

עוד כתבות

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג צוללת ב-10%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

הבטחה אחת הקפיצה את מניית טסלה. אבל האם היא יכולה לעמוד מאחוריה?

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים