גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סער: "העברת התקציב - הדבר החשוב ביותר"; לפיד: "התקציב יעבור"

בתוך כך, בישיבת סיעת הרשימה המשותפת התייחסו לתקציב ואמרו כי למרות שהם תומכים בתקציב לחברה הערבית, הם מתנגדים לתקציב כולו ● המשמעות היא שלקואליציה אין אפשרות לקחת הימור בנושא האצבעות התומכות בתקציב, והם יידרשו לבדוק שכל 61 החברים בה תומכים בו מבעוד מועד

שר המשפטים גדעון סער / צילום: שלומי יוסף
שר המשפטים גדעון סער / צילום: שלומי יוסף

שר המשפטים גדעון סער התייחס בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה להעברת תקציב המדינה בשבוע הבא, ואמר כי "העברת התקציב בחוק ההסדרים היא הדבר החשוב ביותר בכדי לסיים את המשבר הפוליטי הממושך בתולדות ישראל ולהתחיל להחזיר את ישראל לפסים של יציבות פוליטית וכלכלית. הממשלה עשתה את זה. אתמול הממשלה קיימה דיון חשוב מאוד בתוכנית לטיפול באלימות המשתוללת במגזר הערבי. אחרי שנים ארוכות של הזנחה שהביאו להידרדרות חמורה בביטחון הפנים ובמשילות - כל המערכות מתכווננות למאבק משותף ונחוש בפשיעה החמורה".

סער הוסיף "הגענו היום להסכמה שכוללת את כל סיעות הקואליציה על נוסח התיקון בנוגע להרחבת סמכויות החיפוש של המשטרה: נחוקק הוראת שעה לשנה וחצי כדי שאפשר יהיה לבחון את הדברים. אני עובד על עוד סדרת חוקים ואביא אותם בהקדם לאישור הממשלה והכנסת. אנו חייבים לחולל מפנה במאבק בפשיעה המשתוללת". 

לפיד: "התקציב יעבור" 

לפניו בישיבת סיעת יש עתיד אמר יו"ר הסיעה ושר החוץ יאיר לפיד כי התקציב יעבור. "אני רוצה רגע לנקות את כל הרעשים ולהתמקד בעיקר: התקציב יעבור. הקואליציה עובדת. חלק גדול מהקשיים זה כי אנחנו מתעקשים לטפל בדברים שלא טיפלו בהם עשר שנים. תסתכלו רק על מה שהיה אתמול בממשלה ובכנסת: מטפלים בחברה הערבית. מטפלים במשבר האקלים. מטפלים בניצולי שואה. בתנועות הנוער. בקהילה הלהט"בית. באנשים עם מוגבלויות. מטפלים בכל מה שהוזנח שנים. זו לא ממשלה עשרה אחוז ימינה, זו לא ממשלה עשרה אחוז שמאלה - זו ממשלה מאה אחוז לטובת אזרחי ישראל".

בעוד לפיד נתן גיבוי להחלטת שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור, ואמר כי "זו החלטה טובה שהייתה צריכה להיעשות" - יו"ר סיעת העבודה מרב מיכאלי תקפה את גנץ על הדרך בה פעל. היא אמרה כי "הדרך שבה זה נעשה גרמה לנזק בקרב ידידותינו הגדולות. זה לא היה צריך לקרות. צעד כזה נגד ארגונים שבחלקם הם של החברה האזרחית צריך לעשות בחרדת קודש". 

מוקדם יותר התייחסו בישיבת סיעת הרשימה המשותפת לתקציב ואמרו כי למרות שהם תומכים בתקציב לחברה הערבית, הם מתנגדים לתקציב כולו. המשמעות היא שלקואליציה אין אפשרות לקחת הימור בנושא האצבעות התומכות בתקציב, והם יידרשו לבדוק שכל 61 החברים בה תומכים בו מבעוד מועד. 

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, יצא נגד ההחלטה של גנץ להכרזה על הארגונים הפלסטיניים כארגוני טרור. "אם הארגונים האלה הם ארגוני טרור, אז נלסון מנדלה הוא טרוריסט", אמר. ח"כ אחמד טיבי ציין: "אנחנו ניפגש עם נציגי הארגונים כדי להביע שאט-נפש מההחלטה".

בנט: "לא צריכים להתנצל" 

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בישיבת סיעת ימינה: "אני רוצה לומר לכם משהו מהלב.
אנחנו מתחילת הדרך תחת קמפיין פייק בעוצמות קשות ביותר. האופוזיציה מעלה הצעות חוק פופוליסטיות, כל הדברים שהם הזניחו ופחדו לטפל בהם משך שנים. אני מבין כמה זה קשה ומאתגר ברמה הרגשית והאישית, אבל אני מבקש מכם להתבונן במציאות, להרים את הראש מהטוויטר.

"צריך להגיד את האמת: הקמת הממשלה הזאת היא מעשה פטריוטי בצורה בלתי רגילה. אנחנו לא צריכים להתנצל בפני אף אחד על שום דבר. היינו מגיעים לעוד בחירות חמישיות ושישיות, והקרע בעם והשיתוק המוחלט היה נמשך. הצלנו את מדינת ישראל.

"אין נושא שאנחנו נוגעים בו ולא מוצאים הזנחה. פשוט הזנחה כדרך חיים: מהנגב דרך מחירי מחירי הדיור ועד לביטחון. אנחנו מטפלים.

"צריך להסתכל על רוב מדינת ישראל שמיום ליום יותר מרוצים. אנחנו צריכים להיגמל מהניסיון להצטדק. זה לא יעזור. אנחנו צריכים להתמקד רק בעשייה שלנו. אני לא מתנצל, כי אין לי על מה. לא שיניתי את הערכים שלי. אף אחד מאיתנו לא עשה זאת.

"תראו מה עשינו בארבעה חודשים, הוצאנו את המדינה מסחרור, הוצאנו את המדינה מגל הדלתא. תראו מה קורה בעולם עם גל הדלתא. אנחנו מייעצים לכל העולם איך לצאת מזה. זה דבר נהדר ליחסי החוץ של ישראל.

"אנחנו הולכים להעביר תקציב עם חוק הסדרים חסר תקדים. אנחנו הולכים על מהלך של התעצמות, של בניין הכוח של צה"ל בהיקף שלא היה. אנחנו הולכים להתעצם כדי להיות מעל כל אויבנו.

"הכסף שחסכנו בלי סגרים ילך לביצור היכולות הביטחוניות של מדינת ישראל לשנים. מיליארדים. ואני לא רוצה לפרט פה.

"מה הפשע שלנו? שהורדנו מחירים למען הציבור? שאנחנו נלחמים בפשיעה הערבית והקצנו לצורך זה 2.5 מיליארד שקל? שאנחנו מורידים מחירים של עגלות, של בקבוקים, של מילקי?", דברי ראש הממשלה. 

עוד כתבות

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי