שר הביטחון הכריז על 6 ארגונים של החזית העממית כארגוני טרור

הארגונים, שחלקם קיבלו כספים ממדינות באירופה, הם ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC)

בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ הכריז על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור שרובם קיבלו ומקבלים כספים רבים ממדינות אירופה ומהאו"ם. משמעות ההכרזה היא יכולת חוקית להחרמת נכסי הארגונים בחשבונות הבנק שלהם. ההכרזה הגיעה לאחר פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב״כ) והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל), אשר אושרה על ידי הגורמים המשפטיים.

בהודעת משרד הביטחון נאמר כי ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו.

שמות הארגונים: ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC).

לפי המידע שאסף השב"כ ארגונים אלו פעלו בכסות של "ארגוני חברה אזרחית", אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור. הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים פעילי חז"ע רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור.

גופים אלו משמשים כיסוי לקידום פעילות ארגון החזית העממית ולמימונו. בהתאם להנחיות מפקדת הארגון, שיוכם לארגון מוסתר מסיבות ביטחוניות הנוגעות לחשש מפני נקיטת צעדי אכיפה על-ידי גופי ביטחון בארץ ובעולם .

בהיבטי המימון, ארגונים אלה, הנשלטים על ידי החז"ע, משמשים מקור מרכזי עבור מימון פעילות הארגון בכללותו ונוטלים תפקיד משמעותי בבניין הכח והתעצמות ארגון הטרור. הארגונים שהוכרזו קיבלו סכומי כסף גדולים ממדינות אירופה וארגונים בינ"ל, תוך שימוש במגוון דרכי זיוף ומרמה. כספים אלו שימשו את החז"ע לתשלומים למשפחות אסירים ביטחוניים ו-״שהידים״, משכורות לפעילים, גיוס פעילים, קידום פעילות טרור והתעצמות, קידום פעילות החזית העממית בירושלים והפצת מסרים ואידאולוגיה של הארגון .

גנץ אמר: "ארגוני הביטחון ימשיכו לפעול ולהעצים את הפגיעה בטרור ובתשתית הטרור בכל מקום, ובכל האמצעים. אני קורא למדינות העולם ולארגונים, לסייע במאבק הזה, ולהימנע מקשר עם חברות וארגונים שמספקים את חומרי הבעירה לטרור".

ממכון המחקר NGO Monitor נמסר כי ברשימה נמצאים שישה ארגונים שאחריהם עקב המכון משנת 2016, והיה ברור מהמחקרים כי הכסף האירופי אכן זרם לארגוני ״זכויות אדם״ הקשורים לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין (חז״ע ). בין השאר התברר כי בין השנים 2021-2014, תריסר ממשלות העבירו יותר מ-200 מיליון אירו לארגונים אלו. עשרות בכירים באותם ארגונים מקושרים לארגון הטרור בדרכים שונות, חלקם אף היו מעורבים ברצח הנערה רנה שנרב ז״ל. עם זאת, הממשלות התורמות התעלמו במשך שנים מהממצאים .

כך למשל ארגון אדאמיר- ממומן על ידי אירלנד, נורבגיה, ספרד, שוויץ וגרמניה והוא מוביל קמפיינים לשחרור מחבלים עם דם על הידיים. ידוע על שבעה בכירים בארגון הקשורים לארגון הטרור החז"ע .

ארגון DCI-P - ממומן על ידי האיחוד האירופי, איטליה, הולנד, בלגיה והאו"ם, מוביל את הקמפיין להאשמת ישראל בהתעללות בקטינים עצורים פלסטיניים, תוך התעלמות ממעורבותם בטרור. לארגון לפחות 11 פעילים הקשורים לחז״ע. הבנקים CitiBank ו -ArabBank, והפלטפורמה GlobalGiving הפסיקו את שרותיהם לארגון בטענה כי ״בנקים אלה אינם מספקים עוד שירותים בנקאיים לארגונים לא-ממשלתיים המקושרים לטרור״. בנוסף, הארגון ניסח וסייע לקדם שלוש הצעות חוק של חברת הקונגרס האמריקאית בטי מקולם, הקוראות לשלילת הסיוע הביטחוני לישראל .

ארגון אל-חק - ממומן על ידי האיחוד האירופי, נורבגיה, אירלנד, צרפת, איטליה וספרד. חתום על התלונה הרשמית נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי ומתאם קמפיינים רבים למשיכת השקעות מחברות ישראליות. עוד ב-2008 בג״צ קבע שמנכ״ל הארגון קשור באופן פעיל לחז"ע .

איחוד ועדות העבודה החקלאיות - ממומן על ידי צרפת, הולנד, ספרד, נורבגיה, גרמניה והאו״ם ואחראי ליישום ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C. שני בכירים מעובדי הארגון נעצרו בחשד לרצח רנה שנרב .

פרופסור ג׳ראלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor אמר: "למרות שהחז״ע מוכרז כארגון טרור בישראל, ארה״ב, קנדה והאיחוד האירופי, ממשלות אירופאיות רבות המשיכו לממן ולשתף פעולה עם ארגונים אלו במשך שנים רבות. ההכרזה של שר הביטחון צריכה להוות תמריץ לבכירים באירופה לנהוג בשקיפות ואחריות ולהקפיא את המענקים הנ"ל".