גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אנחנו לא סנאפ, השינוי של אפל לא יפגע בנו": חברת הפרסום הדיגיטלי פריון מזנקת, והמנכ"ל בטוח שזו רק ההתחלה

בסוף השבוע הביאה סנאפ לירידות במניות הקשורות לפרסום דיגיטלי, לאחר שתלתה את חולשת תוצאותיה בשינויי הגדרות הפרטיות אצל אפל ● פריון הישראלית, לעומתה, מעלה שוב תחזיות, והמניה משלימה זינוק של 200% בשנה האחרונה ● המנכ"ל: רק 1% מפעילותנו קשורה לאפל"

דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון
דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון

בסוף השבוע האחרון צנחו בוול סטריט מניות הקשורות לתחום הפרסום הדיגיטלי, לאחר שהרשת החברתית סנאפ (סנאפצ'ט) פרסמה דוחות חלשים, ותלתה את האשמה בשינויי הגדרות פרטיות שביצעה אפל במערכת ההפעלה שלה.

משקיעים נבהלו ומכרו מניות שונות מהתחום, גם כאלה שהקשר שלהן לנושא קלוש למדי - אחת מהן היא פריון נטוורק  הישראלית. כעת מפרסמת פריון את דוחות הרבעון השלישי של 2021, ולצידם העלאה של התחזית השנתית שלה - בפעם השישית מתחילת השנה. מניית החברה זינקה בתגובה בשיעור דו-ספרתי, והשלימה עלייה של כ-200% בשנה האחרונה, למחיר המשקף לחברה שווי של כ-2.7 מיליארד שקל.

פריון מספקת פתרונות פרסום דיגיטליים, המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן. החברה החלה את דרכה ב-1999 (בשם אינקרדימייל) בתחום של אפליקציות חינמיות לדואר אלקטרוני, ובהמשך נכנסה לתחום החיפוש באינטרנט באמצעות שיתופי פעולה עם מנועי חיפוש גדולים. אולם התלות שלה בהם פגעה בה, ובניסיון לקזז את הירידה בתוצאות היא הרחיבה את פעילותה לתחום הפרסום הדיגיטלי. כיום, מעל חצי מהכנסותיה הן מתחום הפרסום.

ברבעון השלישי של השנה עקפה פריון משמעותית את תחזיות האנליסטים, הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הכנסותיה צמחו ב-45% ביחס לרבעון המקביל, ל-121 מיליון דולר, הצמיחה בתחום הפרסום עלתה ב-82% ל-69 מיליון דולר, ותחום החיפוש הסתפק בצמיחה צנועה יותר, של 14.3%, ל-52 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים, למרות גידול בהוצאות התפעוליות (כולל ברכישת הטראפיק), הרווח התפעולי גדל ביותר מפי שלושה ל-12.4 מיליון דולר, והרווח הנקי הסתכם ב-10.6 מיליון דולר, פי חמישה מהרבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הגיע ל-15.4 מיליון דולר, עלייה של 159%, והרווח הנקי למניה היה 40 סנט.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה צמחו הכנסות החברה ב-52.8% לכ-321 מיליון דולר, הרווח הנקי GAAP הסתכם ב-21 מיליון דולר ועל בסיס Non-GAAP הרווח הנקי היה 34.7 מיליון דולר, עלייה של 170% לעומת התקופה המקבילה.

 

"התחזיות מראות שהמגמה נמשכת ב-2022"

כאמור, תחזית החברה ל-2021 (שעודכנה לאחרונה רק לפני מספר שבועות, לאחר שפריון הודיעה על רכישת וידאזו) עולה, וכעת החברה צופה הכנסות של 455-465 מיליון דולר, צמיחה של כ-40% לעומת 2020, עם EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 59-61 מיליון דולר, עלייה של 83%. גם התחזית ל-2022 עולה, והיא עומדת על הכנסות של 580-600 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם בסך 75-78 מיליון דולר.

"הרבעון השלישי הוא המשך של מה שהתחיל עוד ב-2020, נכנס לתוך 2021 ואנחנו גם נותנים תחזיות ל-2022, שמראות שהמגמה נמשכת", אמר מנכ"ל החברה דורון גרסטל. "כל שוק הפרסום הדיגיטלי מתקדם, וקצב הגידול השנתי שלו הוא כ-14% - זה הצפי מעכשיו עד 2024.

"יש יותר מחצי טריליון דולר בשנה שמפרסמים מוציאים על פרסום דיגיטלי - למעשה, כל פרסום שעובר דרך האינטרנט. זה שוק בצמיחה שקיבל בוסט מאוד גדול בקורונה, כי יותר ויותר צרכנים קונים אונליין, והמפרסמים מבינים ששם הם צריכים לפרסם. בנוסף, הזמן הממוצע שצרכן מבלה בצריכת תוכני וידיאו באינטרנט היום הוא כמעט שעתיים ביום, בין אם בדסקטופ, במובייל או בטלוויזיה - זו כמות אדירה, ואם הצרכן שם, המפרסם צריך לכוון לאותם ערוצים, לכן הוא לא רק מזיז כסף מערוצי פרסום קודמים כמו עיתון או טלוויזיה ליניארית, אלא גם מגדיל את הפרסום".

פריון כאמור גדלה בקצב מהיר יותר מצמיחת השוק. "בשלוש השנים, 2020-2022 אנחנו מדברים על גידול ממוצע שנתי של 34%, וברבעון השלישי צמחנו ב-45%", מציין גרסטל. ההסבר, לדבריו, נובע משלושה גורמים. "ראשית, הדגש ששמנו על עולמות של וידיאו וטלוויזיות חכמות מוכיח את עצמו, הביקוש שם גדול מאוד. לכן גם הודענו על רכישת וידאזו, במטרה להגדיל את יכולתנו להנגיש פרסומות ותוכני וידיאו. בתוך כל עולם האפשרויות של פרסום דיגיטלי, הווידיאו והטלוויזיות החכמות מובילים.

"שנית, אנחנו עושים בצורה טובה מאוד מסעי פרסום שכוללים הרבה ערוצים - טלוויזיה, דסקטופ מובייל - והיקף הקמפיין הממוצע שעושים איתנו עולה, בזכות יכולת הסינכרון הטובה. יש לנו גידול של 32% בעסקה ממוצעת. דבר נוסף הוא שימור הלקוחות, סדר גודל של 109% כי הלקוחות הקיימים מוציאים יותר. את כל זה אנחנו ממנפים וה-EBITDA המתואם שלנו עלה ב-133% מתחילת השנה".

 

פגיעה "מינימלית עד לא קיימת" מהסיפור של אפל

הדוחות של סנאפ טלטלו את מניות התעשייה וגם את מניית פריון.

"הכול נבע מהכרזה של אפל על שינוי במערכת ההפעלה שלה (iOS). מה בעצם הדרמה? במערכת ההפעלה של אייפון, אם יש אפליקציה שמותקנת במכשיר, כמו פייסבוק או סנאפ למשל, כשפותחים אותה מערכת ההפעלה שואלת האם אתה מוכן לשתף את בעל האפליקציה בנתונים מהנייד.

"פעם לא הייתה שאלה כזאת. לבעל האפליקציה חשוב לעקוב אחריך כדי לטרגט אותך. נניח שהוא יודע שקודם השתמשת באפליקציה פיננסית, או בדקת מחירי טיסות לרומא, הוא יודע במה אתה מתעניין ונותן תכנים פרסומיים שמכוונים לזה. אם זה נהיה אלקטיבי, והמשתמש בוחר שלא יוכלו לעקוב, כל יכולת הטירגוט של בעל האפליקציה יורדת. מי שמבוסס רק על זה, מקבל את המכה הגדולה ביותר".

עד כמה זה משפיע עליכם?
"מבחינת הביזנס שלנו, הפגיעה מינימלית עד לא קיימת. אחד הדברים החשובים שאנחנו עושים זו ההחלטה האסטרטגית לגוון את הפרסום לערוצים שונים. תחום החיפוש אצלנו, כ-45% מהעסק, לא שייך לנושא בכלל. ב-55% האחרים, כמה פרסומות באפליקציות? רק 30% מ-55%, כלומר כ-15% מהביזנס, ומתוכם כ-90% (כ-14% מהביזנס) באנדרואיד ולא iOS, כלומר רק 1% מהביזנס של פריון קשור לסיפור.

הרבה עסקים חווים קשיים בשרשרת האספקה ויש חשש של פגיעה במלאי ועיכובים בקבלת מוצרים. האם זה בא לידי ביטוי בהאטה של מפרסמים, שלא רוצים לפרסם מוצרים שאין להם?
"אנחנו לא רואים שום האטה בגלל זה, להיפך. עונת הקניות מתחילה השנה אפילו יותר מוקדם".

במה מוסברת העלאת התחזיות התכופה השנה?
"זאת תוצאה של זה שאנחנו מצליחים לקחת יותר תקציבי פרסום, בזכות הפתרונות שלנו לטלוויזיות חכמות ולווידאו. הפתרון שלנו ייחודי, מעלה את היקף העסקה הממוצעת ומביא לקוחות חדשים. ההצלחה הזאת היא תוצאה של עבודה מאוד מאומצת של כמעט 400 עובדי פריון, ושל צוות ההנהלה - אני מנכ"ל משנת 1999 ולא חוויתי צוות הנהלה כזה מוכשר ומשקיע, והתוצאות בהתאם".

בטווח הארוך, החלוקה של 55%-45% בין הפרסום לחיפוש תישאר?
"אנחנו רואים עלייה גדולה יותר בתחום הפרסום, לכן גם הרכישות שלנו הגיעו מהכיוון הזה, והדגש שלנו הוא על הצד הזה, שהוא יותר רווחי מבחינתנו וכולל קשר חזק עם מפרסמים בולטים".

עוד כתבות

הנפקת סנטינל וואן / צילום: יח''צ

סנטינל וואן עקפה את התחזיות לרבעון; למה המניה צוללת?

חברת אבטחת הסייבר הציגה הכנסות גבוהות והפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות, והציגה תחזית שנתית גבוהה מתחזיות האנליסטים ● סיבה אפשרית לחולשת המניה: השבוע תסתיים תקופת החסימה על בעלי המניות לאחר ההנפקה

קרית ים. ''אחלה חוף שלא חוצה אותו מסילת רכבת'' / צילום: Shutterstock

משנה את פניה: האם קריית ים תהפוך ללהיט נדל"ני

בהיעדר קרקעות פנויות, העיר יכולה לצמוח רק לגובה באמצעות פרויקטים של התחדשות עירונית ● אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת הישוב התחדשות עירונית: "ההיצע נמוך והצפיפות נמוכה, ואין צורך במפלסי חניה תת-קרקעיים"

שקל מול דולר / צילום: Shutterstock, Lord King

סוער בשוק המט"ח: השקל חוזר להתחזק למרות התערבות בנק ישראל

שוקי המניות רשמו אמש עליות חדות לאור התפוגגות החשש מהאומיקרון, והשקל מתחזק בחדות על רקע גידורי ההשקעות של הגופים המוסדיים ● הדולר והאירו יורדים ביותר מ-1% כ"א בהמשך לעליות בשווקים ● בנובמבר בנק ישראל רכש כ-4 מיליארד דולר במטרה לאזן את התנודות בשוק

חן עמית, מנכ''ל טיפלתי / צילום: תמונה פרטית

"טיפלתי" נכנסת לצמרת חברות הפינטק הפרטיות בעולם עם שווי 8.3 מיליארד דולר

חברת טיפלתי, המפתחת פתרונות בתחום אוטומציה של תשלומים, גייסה 270 מיליון דולר לפי שווי גבוה פי ארבעה מלפני שנה ● גיוס זה הופך את טיפלתי לחברת הטכנולוגיה בעלת השווי השלישי בגובהו בישראל ולחברת הפינטק הפרטית ה-14 בשוויה בעולם

הנשיא פוטין בביתו בסוצ'י ליד הים השחור בשיחת הווידאו עם ביידן ביום שלישי / צילום: Associated Press

האם איום ביידן בסנקציות כלכליות יעצור את השאיפות של פוטין בגבול האוקראיני

ביידן ניסה להניא את פוטין מלפלוש לאוקראינה בפסגת זום ● מה עובר על נשיא רוסיה? האם זה רק דיכאון גיאו־אסטרטגי חולף או שהוא באמת החליט ל"תקן את העיוות ההיסטורי של עצמאות אוקראינה", הארץ שרק אנשים "חסרי זהות" (יהודים, קראים וטאטרים) רוצים בקיומה

 

שרי אריסון / צילום: איל יצהר

הזינוק במניית הפועלים הוסיף רבע מיליארד שקל לתמורת המכירה של שרי אריסון

אריסון שמימשה השבוע מניות הבנק בכ-1.4 מיליארד שקל, נהנתה מעלייה של 24%  במחיר המניה מאז מימוש קודם שביצעה באפריל האחרון • מאז הודיעה על יציאתה מהשליטה בבנק ב-2018, מכרה אריסון מניות בסכום של 4.3 מיליארד שקל, ובידיה נותרו כ-8% מהמניות בשווי של 3.3 מיליארד

ביטקוין / אילוסטרציה: Shutterstock

בשידור חי: בכירי תעשיית הקריפטו מעידים בסנאט על "עתיד הכסף"

הדיון עוסק בנכסים דיגיטליים ובקשיים והכשלים במערכת הפיננסית הנוכחית ● בין המשתתפים, יו"ר ומנכ"ל חברת Circle ג'רמי אלייאר, מנכ"ל ומייסד פלטפורמת FTX סם בנקמן-פרייד וסמנכ"לית קוינבייס אלסיה האס

התחלתם ללמוד השבוע לתואר שני? רובכם מבזבזים זמן וכסף / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

שוקלים לוותר על השכלה אקדמית? אתם בדרך לנכות תעסוקתית

אינטרסנטים ועתידני עולם העבודה החדש מובילים דור שלם להאמין שבהייטק כבר לא צריך השכלה ● ניהול וקריירה

קרן ברק, ליכוד / צילום: דוברות הכנסת

האם אין הבדל בין אכילת פרי לבין צריכתו בצורת 100% מיץ טבעי?

מה ההבדל בין לאכול תפוז ללשתות אותו? "מס הסוכר" הוא הזדמנות להסביר ● המשרוקית של גלובס

ביל גייטס / צילום: Shutterstock

למרות האומיקרון: ביל גייטס (שוב) מנבא שהקורונה תדעך במהלך השנה הבאה

התחזית של ביל גייטס לשנת 2022: השלב האקוטי של מגפת הקורונה יגיע לסיומו ● למרות כל האתגרים, ולמרות שהשנה הנוכחית נראתה פחות טוב משקיווה – גייטס עדיין אופטימי

אלון מאסק / צילום: Shutterstock

אלון מאסק מתנגד להצעת ביידן שתעודד רכישת מכוניות חשמליות

מנכ"ל טסלה מתח ביקורת על הצעת חוק מרכזית של ממשל ביידן בעת ריאיון שערך במסגרת כנס ועידת המנכ"לים שמארח הוול סטריט ג'ורנל ● "בכנות, הייתי מסלק את הצעת החוק הזו כולה"

כביש חוצה צפון / צילום: בר - אל

הפעם לא הצליח לה: תביעת מיליונים של שפיר הסתיימה בפיצוי סמלי

קבוצת שפיר, שמשמשת זכיינית בכמה מקטעים בצפון כביש 6, תבעה מספר פעמים את חברת חוצה ישראל בשל שינויים במהלך העבודה על הפרויקט ● הפעם היא דרשה 80 מיליון שקל, אך זכתה רק ב־650 אלף שקל ● חוצה ישראל: "פסק דין חשוב", שפיר:"הפרויקט הסתיים בהקדמה משמעותית בלוח הזמנים"

משרדי משרד הבריאות בירושלים / צילום: איל יצהר

תשתיות המו"פ הדיגיטלי בבתי החולים יתחדשו במענק של 55 מיליון שקל

הגופים יזכו לתמיכה של עד 8 מיליון שקל עבור תוכניות להקמה או הרחבה של תשתיות המידע דיגיטלי שלהם ● תחום הבריאות הדיגיטלית הוא אחד מתחומי ההשקעה החמים היום, וישראל נחשבת כמובילה בתחום

ג'ף בזוס, מייסד אמזון / צילום: Associated Press, Tony Gutierrez

אי השיוויון בין מדינות הצטמצם; המיליארדרים לא שמעו על כך

לפי דוח אי השוויון העולמי 2022, מגפת הקורונה היטיבה עם צמרת המיליארדרים העולמית, שרשמה ב-2020 את הזינוק החד ביותר המתועד בחלקה בסך העושר בעולם ● בישראל יש נקודת אור בולטת: חלקן של הנשים בהכנסות מעבודה קפץ בכ-10 נקודות האחוז בהשוואה לתחילת שנות ה־90

סמנכלית ביטוח ישיר מרב קליפר פרץ / צילום: איל יצהר

לא רק הפרידה משני כהן: סמנכ"לית השיווק של ביטוח ישיר בראיון

למרות הגידול ברכישות האונליין של ישראלים, עולם הביטוח עדיין נמצא מאחור, אומרת מרב קליפר-פרץ, סמנכ"לית השיווק של ביטוח ישיר ● מה הוביל לפרידה מהפרזנטורית שני כהן, ואיזה תובנות הפיקה בעזרת יחידת הדאטה ● הזווית של סמנכ"לי השיווק בחברות הבולטות במשק

רותם סלע בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך

מה עומד מאחורי התביעה הלא השגרתית של טורנדו נגד רותם סלע

בדיסקונט החליטו לקפוץ לליגה של הגדולים, והחתימו את סלע כפרזנטורית בבלעדיות ● לגלובס נודע כי צילומי הקמפיין מתוכננים בקרוב. בטורנדו לא מבקשים לעצור אותם, אך דורשים ביטול בלעדיות או פיצוי ● מה עומד מאחורי התביעה, ואיך זה ישפיע על תוכניות דיסקונט?

הניסוי הגדול לשינוי מודל השכר של עובדי המדינה יוצא לדרך / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

לקראת מהפכה בשכר עובדי המדינה: רק המצטיינים יזכו לבונוסים

כ-3,000 עובדים משתתפים בפיילוט חדש שמוביל משרד האוצר הבוחן 3 מודלים לשינוי שיטת התמריצים הנוכחית ● באוצר מקווים לחסוך מאות מיליוני שקלים שניתנים כיום כתוספות שכר, המבוססות על מדדים רופפים ולא משקפים באמת את ביצועי העובדים ● כך זה יעבוד

קונים בסופרמרקט במיזורי ארה''ב. האמריקאים מודאגים מעליית מחירי המזון / צילום: Reuters, Lawrence Bryant

סקר "וול סטריט ג'ורנל": האינפלציה מתגלה כחשש המרכזי של האמריקאים

סקר חדש של ה"וול סטריט ג'ורנל" מגלה שרוב המצביעים אומרים שהאינפלציה גורמת להם ללחץ פיננסי

רותם סלע / צילום: אמיר מאירי

בגלל המעבר לדיסקונט: טורנדו תובעת את רותם סלע

החל משנת 2016 משמשת סלע כפרזנטורית של מוצרי טורנדו ● כפי שנחשף לראשונה בגלובס, סלע קיבלה הצעה מפתה במיוחד מבנק דיסקונט, לפיה תקבל כ-2.5 מיליון שקל לשנה ותחתום על סעיף בלעדיות ● לטענת סלע, ניסיונות טורנדו לסכל את החוזה עשויים לגרום לה לנזקים של עשרות מיליוני שקלים

אברהם קוזניצקי / צילום: תמר מצפי

מת אברהם קוזניצקי, מייסד חברת הבנייה מנרב

קוזניצקי הקים את חברת מנרב כשהיה בן 30, לאחר עשור שבו עבד כמורה וכמנהל בית ספר ● במרץ השנה מכר קוזניצקי את החברה לפי שווי של 750 מיליון שקל, לקבוצת משקיעים בראשות אסנס פרטנרס ובהשתתפות כלל, מגדל ולאומי פרטנרס