גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בניו יורק; NRX הישראלית נסקה לאור תוצאות טובות בטיפול לקורונה

ביידן אמר שלא יחולו הגבלות על הטיסות והקפיץ את המדדים ● מנכ"ל טוויטר ג'ק סורסי פורש מתפקידו ● נעילה ירוקה בשוקי אירופה, דאקס עלה ב-0.1% והפוטסי הוסיף 1% ● החוזים על הנפט נסחרים בעליות, גם הביטקוין מטפס ● התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עלתה ל-1.52%

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים, שהתחזקו במהלך הערב לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שלא יחולו הגבלות על טיסות בעקבות וריאנט הקורונה החדש, וכי לא יהיה צורך בסגרים והגבלות "אם אנשים יתחסנו ויעטו מסכות".

נאסד"ק עלה בקרוב ל-1.9%, S&P500 ב-1.4% ודאו ג'ונס ב-0.7%. התשואות על האג"ח של הממשל האמריקאי התמתנו משמעותית. בעוד שבתחילת היום התשואה על האיגרת ל-10 שנים נסקה ב-8 נקודות בסיס (מ-1.48% בפתיחה ל-1.56%), בסוף היום התשואה עמדה על 1.52%.

מודרנה  ריכזה עניין הערב וזינקה ביותר מ-11%. בקרב חברות הטכנולוגיה בלטו סיגייט , אנבידיה , מיקרוצ'יפ טכנולוג'י , NXP  וקוואלקום . גם יצרניות הרכב החשמלי טסלה  וריביאן  טיפסו.

מנגד נרשמו ירידות בולטות ליצרנית התרופות הגרמנית מרק , פלוטון , ביוג'ן , איביי , בסט ביי , בריסטול מיירס  ואטסי . טוויטר , שפתחה את יום המסחר בזינוק של 11% לאחר שדווח על פרישת המנכ"ל ג'ק דורסי, סיימה את היום בירידה של 2.7%.

בקרב המניות הישראליות נרשמה ירידות חדות אצל אייסקיור מדיקל , אורמד  ורדהיל . גם סימילרווב , פורסייט , ג'ייפרוג , טאבולה  וקלטורה  ירדו.

מנגד, חברת הפארמה הישראלית NeuroRX (NRX Pharmaceuticals ), שמוזגה לחברת SPAC ביוני האחרון, זינקה ב-20%. החברה דיווחה על תוצאות טובות בטיפול שלה לחולי קורונה עם אי ספיקה נשימתית, שהטיפול בהם עם תרופת רמדסיביר של גיליאד סיינס  נכשל. לאחרונה השימוש בתרופה של החברה (ZYESAMI) נדחה על ידי ה-FDA, מנהל התרופות האמריקאי, שביקש ראיות מחקריות נוספות ליעילותה. גם ארבה רובוטיקס , מאנדיי , צים  ואינטרקיור  עלו יפה.

בשוק הסחורות כאמור בעדכון קודם העליות התמתנו. נפט מסוג ברנט עלה ב-1.7%, נפט מסוג WTI עלה ב-2.2%. הזהב נחלש ב-0.2%, הגז הטבעי התרסק ב-11%. 

21:20

העליות בשוק הקריפטו גוברות. הביטקוין עולה ב-6.8% לרמה של 58.3 אלף דולר, האת'ר מתחזק ב-9% ונסחר סביב 4,417 דולר. הדוג'קוין עולה ב-10%, הריפל ב-7.3%.

בשוק הנפט מנגד העליות התמתנו והחוזים על שני סוגי הנפט הגולמי עולים בכ-3% בשעה זו. נפט מסוג WTI נסחר תמורת 70.5 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט תמורת 73.7 דולר לחבית. הגז הטבעי צולל ב-10%, הזהב נחלש ב-0.2% וחוזה למסירה בפברואר נסחר סביב 1,784 דולר לאונקיה.

גם בשוק האג"ח העליות נרגעו. התשואה על האיגרת של הממשל האמריקאי ל-10 שנים עומדת על 1.53%.

20:25

המדדים בוול סטריט מתקנים את הירידות שנרשמו בסוף השבוע, כאשר מדד נאסד"ק ממריא כבר ביותר מ-2% בתמיכת מודרנה וטסלה שעולות ב-10% ו-5% בהתאמה. S&P500 עולה ב-1.6% ודאו ג'ונס ב-0.9%.

ענקית התרופות מרק  יורדת ביותר מ-6% לאחר ש-Citi הוריד את ההמלצה על החברה מקנייה לניטרלית. סיטי הסבירה כי נתונים מאכזבים משתי תרופות מפתח של החברה ל-HIV ולקורונה פגעו בפוטנציאל הרווחים שלה לטווח ארוך.

חברות התיירות ממשיכות להתאושש מהירידות בסופ"ש. אקספדיה וחברת התעופה אמריקן איירליינס עולות ב-5.3%, רשתות המלונות מריוט, הילטון והייאט גם מתחזקות.

בקולמקס שוקי הון פירסמו המלצת מכירה חזקה לגאפ . החברה צנחה בשבוע שעבר לאחר שהורידה את התחזית לשנה כולה, כאשר תוצאות הרבעון השלישי נפלו: רווח של 27 סנט מתואם לעומת 50 סנט צפוי. הכנסות: 3.94 מיליארד דולר לעומת 4.44 מיליארד דולר צפוי. לדברי האנליסט הראשי ד"ר רון אייכל, נראה כי הבעיות בשרשרת האספקה ​​יימשכו ובגאפ מעריכים כעת שההכנסות לשנה כולה יעלו בכ-20%, הנמוך מהתחזית הקודמת לעלייה של כ-30%. השוק העריך התרחבות של 28.4%. "טכנית, המניה נמצאת בעמדת מכירה חזקה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא שלילי. קו התמיכה נמצא ברמה של 11.39 דולר. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 17.88 דולר", סיכם אייכל.

18:45

העליות בוול סטריט מתחזקות. מדד נאסד"ק עולה ב-1.6%, S&P 500 מתקדם ב-1.2% ודאו ג'ונס ב-0.5%.

מודרנה ממשיכה להתחזק ועולה ב-10% בעוד שטסלה  מתקדמת 4.7%, בית ההשקעות MSCI  עולה ב-4.5%, קוואלקום  מוסיפה 4%. מיקרוסופט  ואפל  מטפסות בכ-2% כל אחת.

בקרב המניות הישראליות נרשמות ירידות בולטות אצל רדהיל , אייסקיור מדיקל , בריינסטורם , פורסייט , אנלייבקס  וריסקיפייד  - שמאבדות בין 5% ל-8%. מנגד, ארבה רובוטיקס  מטפסת ב-11%, רי  ומאנדיי  עולות בקרוב ל-7%.

הבורסות באירופה ננעלו בעליות שערים. דאקס עלה ב-0.1%, פוטסי ב-1% וקאק ב-0.5%. בלונדון בלטו לוידס , BP ובריטיש טלקום, בפרנקפורט ריכזה עניין חברת החשמל RWE .

16:31

יום המסחר הראשון לשבוע זה בארה"ב נפתח בעליות שערים של יותר מ-1%, כפי שאותתו החוזים העתידיים במהלך היום. העלייה הגבוהה ביותר נרשמת לטובת מדד נאסד"ק שעולה ב-1.5%.

בשוק האג"ח המומנטום חיובי גם הוא כאשר התשואה על האיגרת ל-10 שנים של הממשל האמריקאי עולה ב-7 נקודות בסיס ל-1.55%. גם באירופה המסכים עדיין ירוקים.

החוזים על הנפט הגולמי מזנקים, כאשר חוזה למסירה בינואר של נפט מסוג WTI מזנק ב-6.7% למחיר של 72.7 דולר לחבית - עלייה של 4.5 דולר מאז הלילה. נפט מסוג ברנט עולה ב-5.8% למחיר של 75.7 דולר לחבית. ענקית האנרגיה BP  מזנקת בשל כך ב-4.4% בלונדון.

דיווח שפורסם בדקות האחרונות ב-CNBC טוען שמנכ"ל טוויטר  ג'ק דורסי צפוי לפרוש מתפקידו. מניית החברה מזנקת ביותר מ-10% בתגובה לפרסום.

מודרנה  ממשיכה במומנטום החיובי מיום שישי (אז זינקה ב-20%) ורושמת עלייה חדה גם היום. יצרנית החיסונים הודיעה אתמול שהיא יכולה להפיץ חיסון מותאם לווריאנט האומיקרון כבר בתחילת השנה הבאה.

חברות התעופה והתיירות מתחילות להתאושש. יונייטד , דלתא איירליינס  ואמריקן איירליינס  מתחזקות לאחר איבוד של כ-7% ביום שישי. גם אתר הזמנת הנסיעות אקספדיה , רשת המלונות הייאט  וחברות השייט רויאל קריביאן , קרניבל  ונורווג'יאן קרוז ליין  רושמות תיקון.

עם התאוששות מחירי הביטקוין, גם בורסת הקריפטו קוינבייס  מתחזקת. הביטקוין נסחר בעלייה של יותר מ-5% סביב 57.2 אלף דולר. האת'ר עולה ב-6.5% לרמה של 4,347 דולר.

14:00

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.4%-1%. במסחר במוקדם בולטות בעליות מניות האנרגיה, ביניהן שברון  ואקסון מובייל, ומניות התעופה, ביניהן דלתא איירליינס  ויונייטד, שרשמו ירידות חדות ביום שישי.

12:10

עליות של 0.3%-0.7% במדדי המניות המרכזיים באירופה. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.4%-1%.

החוזים על הנפט מזנקים ביותר מ-4%, והביטקוין מטפס לכ-57,000 דולר.

רפי גוזלן, כלכלן ראשי בבית ההשקעות אי.בי.אי, מציין בסקירה שפרסם כי החדשות על הוריאנט החדש (אומיקרון) ועל פוטנציאל הדבקה גבוה תפסו את השווקים הגלובליים בהפתעה והובילו ל- risk-off מהיר ביום ו' האחרון. "החשש מפני הוריאנט החדש מובן בפרט על רקע מספר גבוה של מוטציות ביחס לוריאנטים הקודמים, ובהתחשב בכניסה לעונת החורף בחצי הכדור הצפוני, כאשר נקודת המוצא הנוכחית היא של תחלואה גבוהה באירופה וסימנים לעליית מדרגה גם בארה"ב. מכיוון שהוריאנט החדש מגיע לאחר מגמה חיובית ממושכת, כך שמרבית המדדים המובילים בארה"ב ובאירופה נסחרים סביב רמות שיא, הרי שהתקופה הקרובה עשויה להתאפיין בעלייה מסויימת בפרמיית הסיכון הנדרשת. פרמיית הסיכון, בפרט בארה"ב, נעה סביב החלק התחתון של הטווח המאפיין אותה בעשור האחרון. לעומת זאת בשווקים באירופה ובאסיה התמחור פחות חריג, שכן בניגוד לארה"ב, לאורך השנה האחרונה נרשמה ברובם ירידת מדרגה ברמות המכפילים, ואילו בארה"ב הם נותרו גבוהים מאוד, בין היתר, בהשפעת מניות הטכנולוגיה".

במבט רחב יותר, הוא כותב, נראה כי הסיכון העיקרי לשווקים ממשיך להגיע מצד שינוי במדיניות המוניטארית על רקע סביבת האינפלציה הגבוהה בארה"ב. זאת בתחשב בכך שהעולם ערוך טוב יותר להתמודד עם המגיפה ובנוסף יצרניות החיסונים מצהירות על צפי לייצור מהיר יחסית של חיסון מעודכן לוריאנט החדש. עם זאת, אחד הלקחים החשובים מהתפתחות הוריאנט הנוכחי מתקשר עם ההמלצה של קרן המטבע בסקירה שנתית האחרונה שקראה להעדיף את מתן החיסונים בתפוצה רחבה ככל הניתן, עם דגש על משקים מתפתחים, על פני מתן מנת הבוסטר במדינות המפותחות, וזאת בכדי לשפר את מצבם ובנוסף למנוע ככל הניתן התפתחות של וריאנטים נוספים. במידה והלקחים מהסיבוב הנוכחי יופקו, ומדיניות החיסונים תהפוך לגלובלית, הרי שהדבר יוכל להוביל לשיפור משמעותי וממושך יותר במצב הבריאותי, ומכאן גם לתוואי התאוששות רציף יותר של הפעילות הכלכלית.

"מבחינת האינפלציה, התמונה עשויה להיות מעט יותר מורכבת, שכן ההשפעה קצרת הטווח צפויה להיות ממתנת, בעיקר דרך התמסורת של מחירי האנרגיה ומחירי התיירות. לעומת זאת, במידה והמצב הבריאותי יחריף, הרי שהדבר יכול להוביל להתארכות השיבושים בשרשרת האספקה. בניגוד לשנה החולפת, נקודת המוצא היא של אינפלציה גבוהה יותר ומרווח ביטחון מצומצם לבנקים המרכזיים להמשיך במדיניות המרחיבה, בפרט בארה"ב ובחלק לא מבוטל של המשקים המתעוררים שכבר נמצאים במחזור העלאות ריבית. עוצמת התיקון שנרשמה (ביום ו' האחרון) בפני עצמה לא תוביל לשינוי תפיסה מצד הפד, מכיוון שבמכלול הדברים התנאים הפיננסים עדיין נוחים מאוד, גם לאחר הירידות בסוף השבוע האחרון בשוקי המניות ופתיחת מרווחי האשראי". 

10:15

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, בהובלת מניות התיירות והתעופה. זאת על רקע הערכות כי וריאנט הקורונה החדש לא קטלני כפי שחששו בתחילה.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.5%-1%.

07:50

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה שלילית, לאחר הירידות החדות בניו יורק ואירופה ביום שישי. הסוחרים ממשיכים לעקוב אחרי הדיווחים בנוגע להתפשטות וריאנט האומניקורן. מדד הניקיי בטוקיו נסוג בכ-1.5%, ומדד ההאנג סנג בהונג קונג יורד בכ-1%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.3%-0.9%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ב-4 מאיות האחוז לכ-1.53%. 

בזירת המסחר בסחורות רושם חוזה על נפט מסוג ברנט עלייה של יותר מ-3% לרמה של 74.9 דולר לחבית. גם חוזה על נפט מסוג WTI קופץ ביותר מ-3%. זאת לאחר שביום שישי האחרון נרשמה ירידה תלולה של יותר מ-10% במחיר החבית. 

רונן מנחם, כלכלן ראשי של מזרחי טפחות, ומיטל בר דוד, אנליסטית אנרגיה בכירה בבנק, כותבים הבוקר כי "אנו סבורים כי ההתאוששות הבוקר (מחיר הברנט מטפס שוב מעל 74 דולר) נובעת מהערכות של הסוחרים כי מדינות קרטל OPEC ובנות בריתן יגיבו השבוע בעוצמה לשתי התפתחויות מאתגרות מבחינתן: הירידות החדות מסוף השבוע בצל החשש מווריאנט האומיקרון. המהלך היזום והמתואם של ארה"ב ומדינות אחרות (סין, יפן, הודו, דרום קוריאה ובריטניה) לשחרור חביות נפט מעתודותיהן האסטרטגיות; והשנייה - המהלך המתואם יצר זעזועים קטטוניים בשוק הנפט: היריבות המושבעות סין וארה"ב מצאו עצמן מצד אחד של המתרס ומנגד בעלות הברית האסטרטגיות ארה"ב וסעודיה החלו לנהל מלחמת כמויות זו מול זו".

"הצורך בתגובה עוצמתית נובע מתחושתן של המפיקות כי הן עומדות כאן למבחן כוח מול קבוצת המעצמות הצורכות את הנפט שהן מפיקות. כקרטל, הן רוצות למנוע בכל מחיר ירידה חדה של המחירים. מכל מקום, הן נמצאות, להערכתנו, בעמדת כוח כי יכולתן לקצץ את תפוקתן גדולה בהרבה מיכולתן של המעצמות לשחרר כמויות לעתודותיהן. נציין גם כי למידת ההתאוששות של הנפט עד מועד ההתכנסות תהייה חשיבות רבה מבחינת קיצוץ התפוקה, ככל שיוכרז. הפגישה נדחתה לימים רביעי וחמישי על מנת שהמפיקות תוכלנה לבחון את ההתפתחויות בקשר לאומיקרון (שכיוונן לא ברור) ולכן התנודתיות הגבוהה יחסית סביב מחירי הנפט תימשך", הם כותבים.

בזירת הקריפטו, הביטקוין משנה כיוון ונסחר בעלייה חדה של יותר מ-4% סביב 57,300 דולר. 

עוד כתבות

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

דיקלה כהן שיינפלד, ראשת הסגל של נשיא המדינה / צילום: קובי גדעון, לע''מ

מהילדות בבית שמש והלימודים בפנימייה דתית, לפגישות עם הנשיא ביידן

אחרי אחד הנאומים של יצחק הרצוג, אי שם ב־2010, ניגשה אליו דיקלה כהן שיינפלד  וביקשה להתנדב אצלו ● גם היא לא האמינה ששנים אחר כך היא תקבל שיחת טלפון שתהפוך אותה לראשת הסגל של נשיא המדינה:"ברגעים היסטוריים, אני שואלת את עצמי איך הצלחתי להגיע לזה. בפעם הראשונה שלי בבית הלבן, הייתי צריכה לסגור פה פעור"

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

שכונה ד' בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

מתל אביב עד באר שבע: השכונות עם הכי הרבה שוכרים בארץ

אמנם שיעור הבעלות על דירות בישראל גבוה, אולם יש אזורים שבהם שיעור השוכרים עולה כבר על 50% ● נתוני הלמ"ס מגלים איפה השכונות המבוקשות וכמה זה עולה למשקיעים ● כתבה שנייה בסדרה

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?