גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משתמשים תמיד באותה הסיסמה? כדאי לכם להכיר את הכלי הזה

ברחבי האינטרנט אורבות סכנות גדולות ואתגרים לא פשוטים, וחשוב לדעת איך שומרים על המידע בטוח ● בשביל כך, צריך לוודא שהסיסמאות אינן חוזרות על עצמן ואינן קלות לפיענוח ● איך עושים את זה? הכירו את מנהל הסיסמאות, על סוגיו השונים ● הטיפ היומי

סיסמאות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
סיסמאות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

אנחנו משתמשים בשירותים רבים באינטרנט, חשובים יותר וכאלו שפחות. זה יכול להיות שירותי הבנק שלנו וזה יכול להיות סתם משחק שנרשמנו אליו. הבעיה, שככל שנרשמים ליותר שירותים, היצירתיות מבחינת הסיסמה יורדת וכך יוצא מצב שרבים משתמשים באותן הסיסמאות ושמות המשתמש ברחבי האינטרנט.

ומה שמאתגר במצב הזה שהאקרים מבינים את זה מאוד טוב, ויוצאים מנקודת הנחה שזה מה קורה. ולכן, דרכי הפעולה שלהם מאוד פשוטים אבל יכולים להיות יעילים - לדוגמה פרצו למאגר מידע עם שמות משתמש וסיסמה, ואז מריצים את המידע הזה על שירותים אחרים כדי לראות אם עשו שימוש חוזר. זו הסיבה למה חשוב לגוון בסיסמאות וליצור הגנה חזקה יותר.

ברור לכולם שזה מורכב, איך זוכרים כל-כך הרבה סיסמאות חזקות וטובות? בשביל זה יצרו את מנהלי הסיסמאות. יש כאלו חינמיים ויש כאלו שעולים כסף, תלוי כמה פיצ'רים ותכונות אתם מחפשים. כשבוחרים מנהל סיסמאות, צריך להתחשב בכמה תכונות: יצירת סיסמאות חזקות, שמירת אישורי ההתחברות לאתרים שונים, ביצוע מילוי אוטומטי של שמות משתמש וסיסמא, הגנה מבחינת פרטיות ונתונים וייצוא הסיסמאות אם תרצו להחליף תוכנה. מנהלי הסיסמאות האלו עובדים עם הפלטפורמות השונות, וככל שרוצים יותר מאפיינים, כך צריך לדעת מה לבחור.

Dashlane

מדובר באחד ממנהלי הסיסמאות המוכרים שיש בשוק, מאפשר מה שכל מנהלי הסיסמאות אמור לעשות: יצירה ואחסון סיסמאות ושמות משתמש לחשבונות ושירותים שונים באינטרנט. התוכנה הזו תומכת בכל הפלטפורמות הפופולריות: Windows, macOS, iOS, Android. לתוכנה הזו יש גם תוספים לדפדפנים השונים כדי להצליח לפעול במהירות וביעילות. חשוב לציין כי הסיסמאות השונות מתוך התוכנה יוצפנו באופן מקומי על המחשב שלכם, וזה שומר עליהן בבטחה.

למעשה, Dashlane יודעת לבדוק את התקינות של הסיסמה שלכם ויודעת לאבחן אם הסיסמה מספיק בטוחה וטובה לשימוש. שירות נוסף משמעותי הוא עבור המנויים המשלמים - הם יכולים להגן על המידע האישי שלהם בעת חיבור לרשתות Wifi ציבוריות בעזרת שירות VPN מובנה. שירות נוסף חשוב שיש כאן, התראות אבטחה על פרצות מידע שיכולות להיות קשורות אליכם.

הגרסה החינמית תאפשר לכם לשמור עד 50 סיסמאות ועבור משתמש בודד, גרסת הפרימיום תעלה לכם כ-3 דולרים בחודש ותפתח את השימוש לכמה משתמשים על חשבון אחד.

1 Password

1Password זו תוכנה מאוד מוכרת בשוק כיום. הכלים השונים הסטנדרטים נמצאים גם כאן, בדומה לשיפורים שונים שיש. הסיסמאות נשמרות על גבי התשתית של AWS - אמזון ווב סרוויסס, שירותי ענן בעלי תקני אבטחה מחמירים וטובים (ניתן לאחסן את הסיסמאות גם על כונן קשיח). גם כאן, מדובר בתוכנה שתומכת בתוסף לדפדפנים, וכאן יש גם אפליקציה ייעודית למכשירים השונים.

חשוב לציין כי התוכנה הזו משתמשת בטכנולוגיית ההצפנה WebCrypto, מה שמחזק ומעצים את ההגנה על הפרטים שלכם בצורות שונות. בעזרת האפליקציה והתוסף לדפדפן, יבוצע סנכרון נוח בין כל המוצרים לגבי הסיסמאות שלכם.

חווית המשתמש, בדומה לכל שאר האופציות בכתבה, היא פשוטה. כדי להשתמש בתוכנה הזו עליכם לשלם 3 דולרים בחודש, או לשלם לתוכנית משפחתית בעלות של 5 דולרים לחודש, עבור 5 משתתפים.

Bitwarden

בדומה לשתי האפשרויות הקודמות, גם כאן התוכנה תייצר לכם סיסמאות טובות ומורכבות ותשמור אותן ותתעד אותן עבורכם. הסנכרון דומה כאן מבחינת הגמישות בעבודה, חשוב לציין כי חווית המשתמש לא הכי פשוטה וקלה. אם בשאר התוכנות מאוד קל לנווט, כאן צריך להבין בזה קצת יותר. התוכנה זמינה לכל הפלטפורמות המוכרות, גם היא, לצד תוסף לדפדפנים.

לתוכנה יש שירותי אימות דו שלבי שזה מאוד חשוב, ובדומה לקודמות, גם כאן התוכנה תדע להגיד לכם עד כמה הסיסמה שלכם מאובטחת. לא צריך להיות מנוי בתשלום כדי שתוכלו לתעד כמה סיסמאות שאתם רוצים, וזה כמובן פלוס גדול. הגרסה החינמית תאפשר חשבונות לשני משתמשים, התוכנית עבור המשפחה תעלה דולר בודד ועד לחמישה משתמשים. החברה מציעה גם תוכניות עסקיות, כמו אחת שעולה 5 דולרים עם הגבלה לחמישה משתמשים.

Apple iCloud Keychain

מנהל הסיסמאות של אפל הוא חינמי, אבל מומלץ כמובן למשתמשי אפל, אלו שמחזיקים את מכשירי אפל השונים בעיקר. כדי להפעיל את הכלי, נכנסים ל-iCloud Keychain ב-Apple ID: נכנסים ל-iCloud בהגדרות, ושם בוחרים ב-iCloud Keychain . בדומה לכך אפשר לעשות גם באייפון או באייפד, בהגדרות -> השם שלכם -> iCloud Keychain. אם אתם משתמשים במחשב שמפעיל ווינדוס, הורידו את התוסף של iCloud Passwords for Chrome.

מהרגע שאפשרתם את הכלי, בכל פעם שתיצרו חשבון חדש או תאפסו את הסיסמה של חשבון קיים, ה-Keychain יבקש בצורה אוטומטית ליצור סיסמה חדשה ולשמור את פרטי הכניסה אצלם. בפעם הבאה שתבקרו באתר הזה, הטופס ימולא בצורה אוטומטית. בנוסף, בכל פעם שתקלידו סיסמה קיימת, Keychain יציע לשמור את זה גם.

בשביל ייצוא סיסמאות או בשביל חיפוש סיסמאות, אתם נכנסים להגדרות והולכים לסיסמאות. שם יופיעו האפשרויות הללו לפי חיפוש. לצד זאת, אתם יכולים להגדיר אימות ביומטרי כדי למלא בצורה אוטמטית את הסיסמה, כדי שלא תצטרכו להקליד את הסיסמה של המחשב או של הטלפון בכל פעם.

Google Password Manager

כמובן שהכלים של גוגל מוכרים יותר, הרבה יותר נפוצים. גם כאן מנהל הסיסמאות הוא חינמי, והוא מומלץ בעיקר במכשירי אנדרואיד השונים. כדי להפעיל את הכלי (בחלק מהמקומות הוא מופעל כברירת מחדל), תכנסו לדפדפן כרום, ותכתבו בשורת ה-URL, chrome://settings/passwords . שם, אפשר להפעיל את ההגדרה. גם במכשירים ניידים אפשר לעשות את זה בהגדרות בלשונית "סיסמאות".

גם כאן, בכל פעם שתיצרו חשבון חדש או תאפסו סיסמה, הדפדפן יציע לכם סיסמה חזקה יותר וישמור אותה עבורכם. בדומה לכלי של אפל, המאפיינים די דומים. ב-iOS תוכלו להשתמש בשירות הזה, כל עוד האפליקציה של כרום מותקנת במכשיר. בהגדרות באייפון תבחרו סיסמאות, ותאפשרו "Allow Filing" מכרום. בנוסף לכך, מנהל הסיסמאות של גוגל כולל כלי שסורק את פרטי ההתחברות שלך לאיתור סיסמאות שנפגעו, בשימוש חוזר או סיסמאות חלשות.

אז יש לנו מנהל סיסמאות. איזה טיפים חשוב לזכור?

חשוב להגיד, ברגע שתבחרו מנהל סיסמאות, תתחילו לשנות את הסיסמאות שלכם לאתרים ולאפליקציות. אם אתם בוחרים מנהלי סיסמאות עצמאיים, משמע לא שירותי אפל או גוגל, חשוב לזכור להוריד את האפליקציה והתוסף בדפדפן שאתם משתמשים בו.

כדי שהשימוש במנהל המשימות יהיה יעיל, אתם תצטרכו להגדיר סיסמת מאסטר חזקה כדי שלא יצליחו לפרוץ לכם לשירות שבחרתם. אתם צריכים סיסמה חזקה במיוחד. איך יודעים ליצור? תבחרו סיסמא באורך 12 תווים לפחות, עם מספרים, אותיות באנגלית (גדולות וקטנות) וסמלים. אם אתם רוצים לערב אפילו אותיות בעברית, זה יכול לעזור. הטיפ החשוב כאן הוא לא לבחור סיסמה מורכבת, כמו שכדאי שזו תהיה סיסמה ארוכה. מומחים מסבירים שסיסמאות ארוכות יותר קשות יותר מאשר מרוכבות יותר. חשוב לציין שלא ניצן לשחזר את סיסמת המאסטר שלכם, ולכן כדאי לאחסן אותה במקום נגיש ובטוח. אם יש משמעות לסיסמה עבורכם, הכי טוב.

טיפ שלישי ואחרון, והוא טיפ חשוב אוניברסלית שחייבים להכניס לתודעה, זה השימוש באימות דו שלבי. לרוב מדובר בהגנה נוספת שדורשת עוד שלב של הזדהות מעבר לסיסמה. לדוגמה קוד אימות שנשלח דרך הודעת SMS או התראה בעזרת אפליקציה צד שלישי. צריך שבכל חשבון חשוב שיש לכם, תפעילו את הדבר הזה. גם אם יהיה להאקרים את הסיסמה שלכם, לא יהיה להם את קוד הגישה שמגן על החשבון שלכם.

עם זאת, חשוב לציין כי אולי כדאי לבחור באופציה של אפליקציה חיצונית מאשר אישור דרך הודעת SMS. מומחים מזהירים שאפילו מספר הטלפון יכול להיפגע אם מישהו ינסה לפרוץ לכם.

עוד כתבות

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

במקביל לדיוני המו"מ: צה"ל ממשיך לתקוף מטרות בח'אן יונס

מקור בכיר בחמאס: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה • גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות • במקביל לדיווחים, המלחמה בעזה נמשכת - מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בחאן יונס שבה זוהה שיגור לעוטף • בלינקן לראש ממשלת קטאר: לסלק את בכירי חמאס מדוחה אם ימשיכו להתנגד לעסקה • עדכונים בולטים

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית